gaboi80
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2007
- Mesaj Privat
Stimati colegi,
este primul post pe care il scriu de cand sunt membru chiar daca am lecturat toate postarile facute pana acum, ba chiar pe unele le-am invatat pe de rost. Nu am mai postat pentru ca nu m-am considerat in masura sa dau sfaturi si nici nu m-am intalnit cu probleme pe care sa le fi rezolvat intr-un fel sau altul.
Dar sa trec la subiect: in septembrie 2012 s-a aprins martorul check engine cu eroare pe sonda lambda 1 (P0130) - diagnosticata de electricianul de la fosta reprezentanta din Suceava ca fiind defecta. In octombrie am schimbat sonda 1 (piesa GM) si am fost sunat de la service ca s-a mutat eroarea pe sonda 2 si am inlocuito si pe aceasta( pe producator dar varianta dedicata, nu cea la care se taie mufa).
Masina a functionat perfect pana in Decembrie cand a reaparut eroarea la sonda lambda 1 - P0130. Mirat de cat de repede a picat aceasta, dar linistit de faptul ca era in garantie m-am adresat serviceului unde am facut initial lucrarea si dupa cateva verificari mi-au inlocuit sonda pe garantie si a tinut minunea pana la sfarsitul lunii ianuarie 2013 cand s-a aprins din nou martorul check engine cu aceasi eroare.
Discutand cu baietii de la service am aflat ca si cealalta sonda(schimbata de ei pe garantie) s-a intors inapoi de la producator ca fiind buna. In februarie, la un drum mai lung masina a inceput sa mearga in trei iar cand acceleram martorul cu motorasul clipea. S-a constatat defectiunea bobinei de inductie (cilindrul 3) pe care am schimbat-o cu piesa originala GM. Odata cu inlocuiea bobinei de inductie am schimbat distributia,pompa de apa,bujii, ulei 5w30 si filtre - toate marca GM. Bineinteles ca eroarea pe sonda lambda nu a disparut.
La recomndarea electricianului am inlocuit senzorul de temperatura apa dar degeaba. M-am intors la serviceul unde am facut distributia si i-am pus sa o dea jos si sa mai verifice odata daca e la punct si era. Am curatat clapeta de acceleratie si EGR, pe acesta din urma l-am probat cu impulsuri de pe baterie si functioneaza. Dupa toate acestea am mai primit un diagnostic - este defect ECU si interpreteaza gresit semnalul de la sonda. Am cumparat un ECU second dar ce sa vezi , surpriza, dupa programare la 30 minute se aprinde din nou acelasi martor. Acum am doua calculatoare care imi dau eroare pe sonda 1 si nu cred ca sunt ambele defecte. Trecand succesiv de la un mecanic la altul si sarind din electrician in electrician unul dintre acestia a constatat ca galerie de evacuare sufla - era fisurata undeva langa sonda 1. Bucuros, strig EVRIKA si inlocuiesc in mare graba galeria de evacuare dar a doua zi dimineata m-am dezumflat cand s-a aprins martorul.
Am masurat cablurile de la sonda lambda pana in mufa de la ecu si nu sunt intrerupte dar pentru orice eventualitate le-am dublat pe cele de semnal (mufa XC9 pinii 42 si 44). Am pus un aparat de masura pe firele de la sonda si in paralel am urmarit valorile citite cu OP COM si sunt apropiate ceea ce ma face sa cred ca ECU nu este defect iar cablajul este ok. Am dat jos injectoarele si le-am curatat/verificat sa nu aiba pierderi si sunt ok. Am desfacut galeria de admisie si am curatat-o. Peste tot am pus garnituri noi: galerie evacuare,galerie admisie, clapeta,egr si injectoare. Mai nou, am obsevat ca in op com sunt doi senzori de presiune la ulei iar la senzorul 2 scrie ca am presiune de la pornirea motorului si ramane asa iar la senzorul 1 cand porneste motorul are presiune dar dupa ce se incalzeste, la relani imi arata underpresure si se schimba in normal cand trec de 1000 RPM. Am uitat sa precizez ca am inlocuit si senzorul de rotatie pentru ca servo se activa foarte tarziu dupa pornirea motorului si bateria pentru ca pornea greu in ianuarie. Oare sa fie de la presiunea uleiului, ma gandesc ca daca era o problema cu uleiul trebuia sa aprinda martorul din bord. Va rog, orice sugestie este binevenita iar daca se gaseste un coleg in apropiere de Suceava dispus sa ma ajute raman dator pe viata. De la un mandru posesor de opel am ajuns sa ma doara capul si cand vad sigla de la opel pe strada.
Masina este un opel Astra H, z16xep din 2004 inmatriculata in tara in 2007. Nu consuma ulei si nici antigel. Inainte sa curat EGR oscila turometrul, dar acum a disparut aceasta oscilatie. Masina porneste mai greu, chiar si acum pe caldurile acestea, martorii : ulei, check engine si imo se sting mai greu dupa pornire si la cateva secunde se aprinde check engine si nu se mai stinge. Uneori in mers si anume in decelerare (masina bagata in viteza si fara sa acelerez) motorul tremura dar nu foarte tare. La relanti dupa ce se incalzeste motorul acesta da sa se innece, are o bataie insotita de o vibratie a motorului care se stabilizeaza singura atunci cand se tureaza singura sau daca intervin cu o pedala de acceleratie. Motorul este mai zgomotos decat inainte sa apara toate aceste probleme, consuma un pic mai mult si uneori nu are putere deloc. Daca pornesc aerul conditionat am senzatia ca am uitat frana de mana trasa cand plec de la semafor.
Mai jos atasez eroarea citita cu op com:
OP-COM 100219a - PC based diagnostic tool
Date&Time: 6/25/2013_2:27:05 PM
Control Unit: 2004 (4)_Astra-H_Engine_Z 16 XEP
Vehicle VIN: W0L0AHL4845226461
Identifier: 0x0D05
Total number of fault codes: 1
P0130 - O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1)
(07) - Not present
este primul post pe care il scriu de cand sunt membru chiar daca am lecturat toate postarile facute pana acum, ba chiar pe unele le-am invatat pe de rost. Nu am mai postat pentru ca nu m-am considerat in masura sa dau sfaturi si nici nu m-am intalnit cu probleme pe care sa le fi rezolvat intr-un fel sau altul.
Dar sa trec la subiect: in septembrie 2012 s-a aprins martorul check engine cu eroare pe sonda lambda 1 (P0130) - diagnosticata de electricianul de la fosta reprezentanta din Suceava ca fiind defecta. In octombrie am schimbat sonda 1 (piesa GM) si am fost sunat de la service ca s-a mutat eroarea pe sonda 2 si am inlocuito si pe aceasta( pe producator dar varianta dedicata, nu cea la care se taie mufa).
Masina a functionat perfect pana in Decembrie cand a reaparut eroarea la sonda lambda 1 - P0130. Mirat de cat de repede a picat aceasta, dar linistit de faptul ca era in garantie m-am adresat serviceului unde am facut initial lucrarea si dupa cateva verificari mi-au inlocuit sonda pe garantie si a tinut minunea pana la sfarsitul lunii ianuarie 2013 cand s-a aprins din nou martorul check engine cu aceasi eroare.
Discutand cu baietii de la service am aflat ca si cealalta sonda(schimbata de ei pe garantie) s-a intors inapoi de la producator ca fiind buna. In februarie, la un drum mai lung masina a inceput sa mearga in trei iar cand acceleram martorul cu motorasul clipea. S-a constatat defectiunea bobinei de inductie (cilindrul 3) pe care am schimbat-o cu piesa originala GM. Odata cu inlocuiea bobinei de inductie am schimbat distributia,pompa de apa,bujii, ulei 5w30 si filtre - toate marca GM. Bineinteles ca eroarea pe sonda lambda nu a disparut.
La recomndarea electricianului am inlocuit senzorul de temperatura apa dar degeaba. M-am intors la serviceul unde am facut distributia si i-am pus sa o dea jos si sa mai verifice odata daca e la punct si era. Am curatat clapeta de acceleratie si EGR, pe acesta din urma l-am probat cu impulsuri de pe baterie si functioneaza. Dupa toate acestea am mai primit un diagnostic - este defect ECU si interpreteaza gresit semnalul de la sonda. Am cumparat un ECU second dar ce sa vezi , surpriza, dupa programare la 30 minute se aprinde din nou acelasi martor. Acum am doua calculatoare care imi dau eroare pe sonda 1 si nu cred ca sunt ambele defecte. Trecand succesiv de la un mecanic la altul si sarind din electrician in electrician unul dintre acestia a constatat ca galerie de evacuare sufla - era fisurata undeva langa sonda 1. Bucuros, strig EVRIKA si inlocuiesc in mare graba galeria de evacuare dar a doua zi dimineata m-am dezumflat cand s-a aprins martorul.
Am masurat cablurile de la sonda lambda pana in mufa de la ecu si nu sunt intrerupte dar pentru orice eventualitate le-am dublat pe cele de semnal (mufa XC9 pinii 42 si 44). Am pus un aparat de masura pe firele de la sonda si in paralel am urmarit valorile citite cu OP COM si sunt apropiate ceea ce ma face sa cred ca ECU nu este defect iar cablajul este ok. Am dat jos injectoarele si le-am curatat/verificat sa nu aiba pierderi si sunt ok. Am desfacut galeria de admisie si am curatat-o. Peste tot am pus garnituri noi: galerie evacuare,galerie admisie, clapeta,egr si injectoare. Mai nou, am obsevat ca in op com sunt doi senzori de presiune la ulei iar la senzorul 2 scrie ca am presiune de la pornirea motorului si ramane asa iar la senzorul 1 cand porneste motorul are presiune dar dupa ce se incalzeste, la relani imi arata underpresure si se schimba in normal cand trec de 1000 RPM. Am uitat sa precizez ca am inlocuit si senzorul de rotatie pentru ca servo se activa foarte tarziu dupa pornirea motorului si bateria pentru ca pornea greu in ianuarie. Oare sa fie de la presiunea uleiului, ma gandesc ca daca era o problema cu uleiul trebuia sa aprinda martorul din bord. Va rog, orice sugestie este binevenita iar daca se gaseste un coleg in apropiere de Suceava dispus sa ma ajute raman dator pe viata. De la un mandru posesor de opel am ajuns sa ma doara capul si cand vad sigla de la opel pe strada.
Masina este un opel Astra H, z16xep din 2004 inmatriculata in tara in 2007. Nu consuma ulei si nici antigel. Inainte sa curat EGR oscila turometrul, dar acum a disparut aceasta oscilatie. Masina porneste mai greu, chiar si acum pe caldurile acestea, martorii : ulei, check engine si imo se sting mai greu dupa pornire si la cateva secunde se aprinde check engine si nu se mai stinge. Uneori in mers si anume in decelerare (masina bagata in viteza si fara sa acelerez) motorul tremura dar nu foarte tare. La relanti dupa ce se incalzeste motorul acesta da sa se innece, are o bataie insotita de o vibratie a motorului care se stabilizeaza singura atunci cand se tureaza singura sau daca intervin cu o pedala de acceleratie. Motorul este mai zgomotos decat inainte sa apara toate aceste probleme, consuma un pic mai mult si uneori nu are putere deloc. Daca pornesc aerul conditionat am senzatia ca am uitat frana de mana trasa cand plec de la semafor.
Mai jos atasez eroarea citita cu op com:
OP-COM 100219a - PC based diagnostic tool
Date&Time: 6/25/2013_2:27:05 PM
Control Unit: 2004 (4)_Astra-H_Engine_Z 16 XEP
Vehicle VIN: W0L0AHL4845226461
Identifier: 0x0D05
Total number of fault codes: 1
P0130 - O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1)
(07) - Not present
- luciraica
- ****
- 2,000 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,000
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
gaboi80
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2007
- Mesaj Privat
gaboi80
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2007
- Mesaj Privat
Measuring blocks information:
Battery Voltage 14.0 V
Fuel Pump Relay Active
APP at Idle Position (Accelerator Pedal Position) Active
APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position) 0.96 V
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position) 0.49 V
Calculated Pedal Position 0%
TP Sensor 1 (Throttle Position) 0.45 V
TP Sensor 2 (Throttle Position) 4.53 V
Calculated Throttle Position 2%
Throttle Position Idle
Desired Engine Idle Speed 775 RPM
Engine Speed 787 RPM
Ambient Temperature 23 °C
Manifold Absolute Pressure 0.78 V
Manifold Absolute Pressure 25 kPa
Coolant Temperature 1.41 V
Coolant Temperature 112 °C
Radiator Coolant Temperature 1.00 V
Radiator Coolant Temperature 103 °C
Intake Air Temperature 0.90 V
Intake Air Temperature 57 °C
Oil Level Normal
Oil Pressure 1 Underpressure
Oil Pressure 2 Normal
Engine Oil Level Status Okay
A/C Information Switch Inactive
A/C Pressure 2.4 V
A/C Pressure 1.660 kPa
A/C Cutoff Mode (Air Conditioning) System OK
A/C Relay (Air Conditioning) Inactive
Brake Switch 1 Inactive
Brake Switch 2 Inactive
Clutch Switch Active
Vehicle Speed 0 km/h
Cruise Control Tip Switch O (off)
Cruise Control Inactive
Vehicle Speed in Cruise Control Range Inactive
EGR Valve (Exhaust-Gas Recirculation) Inactive
EGR Position Commanded (Exhaust Gas Recirculation) 0%
EGR Position Feedback (Exhaust Gas Recirculation) 1.07%
Port Deactivation Position Sensor 4.6 V
Fuel Tank Ventilation Valve 0%
Fan Control 1 Inactive
Fan Control 2 Inactive
Fan Control 3 Inactive
Knock Control Inactive
B1S1 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 1) Active
B1S1 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 1) 4.726 mV
B1S1 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 1) Rich
B1S2 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 2) Active
B1S2 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 2) 859 mV
B1S2 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 2) Lean
B1 O2 Sensor Loop (Bank 1) Open
B1 Short Term Fuel Trim (Bank 1) 0%
Battery Voltage 14.0 V
Fuel Pump Relay Active
APP at Idle Position (Accelerator Pedal Position) Active
APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position) 0.96 V
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position) 0.49 V
Calculated Pedal Position 0%
TP Sensor 1 (Throttle Position) 0.45 V
TP Sensor 2 (Throttle Position) 4.53 V
Calculated Throttle Position 2%
Throttle Position Idle
Desired Engine Idle Speed 775 RPM
Engine Speed 787 RPM
Ambient Temperature 23 °C
Manifold Absolute Pressure 0.78 V
Manifold Absolute Pressure 25 kPa
Coolant Temperature 1.41 V
Coolant Temperature 112 °C
Radiator Coolant Temperature 1.00 V
Radiator Coolant Temperature 103 °C
Intake Air Temperature 0.90 V
Intake Air Temperature 57 °C
Oil Level Normal
Oil Pressure 1 Underpressure
Oil Pressure 2 Normal
Engine Oil Level Status Okay
A/C Information Switch Inactive
A/C Pressure 2.4 V
A/C Pressure 1.660 kPa
A/C Cutoff Mode (Air Conditioning) System OK
A/C Relay (Air Conditioning) Inactive
Brake Switch 1 Inactive
Brake Switch 2 Inactive
Clutch Switch Active
Vehicle Speed 0 km/h
Cruise Control Tip Switch O (off)
Cruise Control Inactive
Vehicle Speed in Cruise Control Range Inactive
EGR Valve (Exhaust-Gas Recirculation) Inactive
EGR Position Commanded (Exhaust Gas Recirculation) 0%
EGR Position Feedback (Exhaust Gas Recirculation) 1.07%
Port Deactivation Position Sensor 4.6 V
Fuel Tank Ventilation Valve 0%
Fan Control 1 Inactive
Fan Control 2 Inactive
Fan Control 3 Inactive
Knock Control Inactive
B1S1 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 1) Active
B1S1 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 1) 4.726 mV
B1S1 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 1) Rich
B1S2 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 2) Active
B1S2 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 2) 859 mV
B1S2 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 2) Lean
B1 O2 Sensor Loop (Bank 1) Open
B1 Short Term Fuel Trim (Bank 1) 0%
- luciraica
- ****
- 2,000 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,000
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
Gandeste-te la o problema de amestec carburant sau daca spui ca nu era zgomotoasa si acum este poate e desprins ceva in motor desi nu stiu ce treaba ar avea cu lambda.
Si un sfat de la cineva care e patit nu mai inlocui piese care nici macar nu stii daca sunt bune sau nu gaseste un coleg in Suceava cu aceesi motorizare si fa o proba inainte sa te apuci de inlocuit la un calcul scurt 2 sonde si o bobina sunt undeva la 1500 lei pentru o masina care nu valoreaza mai mult de 5000 .
Vezi valorile pe care trebuie sa le aiba sondele , senozorii actuatorii verifica circuitele(continuitatea cablajului) la rece si la cald.
Daca e o problema de ECU este posibil sa se manifeste numai cand motorul este cald.
Din cate vad eroarea nu este prezenta la sonda 1 deci poate fi stearsa(daca gresesc corectati-ma) , ma gandesc ca poate apare cu intermitenta.
Si un sfat de la cineva care e patit nu mai inlocui piese care nici macar nu stii daca sunt bune sau nu gaseste un coleg in Suceava cu aceesi motorizare si fa o proba inainte sa te apuci de inlocuit la un calcul scurt 2 sonde si o bobina sunt undeva la 1500 lei pentru o masina care nu valoreaza mai mult de 5000 .
Vezi valorile pe care trebuie sa le aiba sondele , senozorii actuatorii verifica circuitele(continuitatea cablajului) la rece si la cald.
Daca e o problema de ECU este posibil sa se manifeste numai cand motorul este cald.
Din cate vad eroarea nu este prezenta la sonda 1 deci poate fi stearsa(daca gresesc corectati-ma) , ma gandesc ca poate apare cu intermitenta.
gaboi80
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2007
- Mesaj Privat
Catalizatorul l-am inlocuit odata cu galeria de evacuare si are momente cand inregistreaza valori mari sonda 2- deobicei tot atunci o ia razna si sonda 1. Am masurat sonda 1 cu un multimetru si oscileaza intre 150 mV si 985 mV la relanti dupa ce se incalzeste motorul si uneori se blocheaza pe valori peste 2100 mV dar nu reusesc sa ma prind ce se intampla atunci cand o ia razna. Am facut o diagnoza si cu mufa ELM care imi indica la pornire 1.2 V(cred ca valoarea maxima pe care o poate citi) pe ambele sonde si Open Loop. Dupa ce se incalzeste motorul valorile incep sa scada a.i sonda 1 oscileaza intre 200mV si 1000mV iar sonda 2 in jurul valorii de 300mV(nu oscileaza foarte mult) - close loop. Daca apas acceleratia apare open loop drive si apoi close loop. Dar undeva in mers se intampla ceva si sonda 1 se blocheaza pe valori peste 1,2 V si apare open loop fault. Cu op com acelasi lucru citesc - in mers sonda 1 citeste valori foarte mari.
Alexx_gan, ai dreptate, eroarea apare cu intermitenta si daca o sterg uneori se aprinde becul imediat si alta data sta asa pana a 2 zi. Foarte rar, dar am patit sa se stinga becul singur pentru cateva ore. La un drum dus-intors pana la Bucuresti am avut becul stins de la Bacau pana la Bucuresti si inapoi pana in jurul Bacaului.
Referitor la temperatura lichidului de racire - am vazut ca pornesc ventilatoarele atunci cand temperatura din radiator ajunge la 105 grade.
Am vazut ca la oil presure 1 imi arata underpresure la relanti iar daca accelerez peste 1100 RPM apare Normal - chestia asta nu ar putea sa sugereze o problema sau este normal?
Alexx_gan, ai dreptate, eroarea apare cu intermitenta si daca o sterg uneori se aprinde becul imediat si alta data sta asa pana a 2 zi. Foarte rar, dar am patit sa se stinga becul singur pentru cateva ore. La un drum dus-intors pana la Bucuresti am avut becul stins de la Bacau pana la Bucuresti si inapoi pana in jurul Bacaului.
Referitor la temperatura lichidului de racire - am vazut ca pornesc ventilatoarele atunci cand temperatura din radiator ajunge la 105 grade.
Am vazut ca la oil presure 1 imi arata underpresure la relanti iar daca accelerez peste 1100 RPM apare Normal - chestia asta nu ar putea sa sugereze o problema sau este normal?
- luciraica
- ****
- 2,000 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,000
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
gaboi80
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2007
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,000 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,000
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
george4u
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1997 x16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2013
- Mesaj Privat
salut oameni buni am si eu o problema am un opel vectra b combi din 97 am mai multe probleme la ea dar ce ma doare mai tare este ca am un consum foarte mare in oras cam 13-14 ext 9-10 nu mise pare corect la tipul de masina sau poate miam luat tanc si nu stiu am intrebat nnnn persoane uni zic de sonda landa ca ar trebuii schimbata vreau sa stiu si de la voi (nu vreau sa arunc cu bani degeaba ) problemele care imi apar este ca scoate fum negru , se simte mirosul de benzina nearsa merge intrerupt si consum mare si mai nou a inceput sami faca probleme la pornire (porneste mai greu dar nu mereu) va rog spunetimi daca stiti dc are consumu asa marit cu 50 lei fac undeva la 60 -70 km si mers pana in 100km/h
- luciraica
- ****
- 2,000 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,000
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
gaboi80
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2007
- Mesaj Privat
gaboi80
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2007
- Mesaj Privat
Astazi am prins-o cand face figura cu op com-ul dar nu imi dau seama ce s-a intamplat. La relanti functiona perfect - sonda oscila pe amestec bogat/sarac iar sonda 2 sta pe amestec sarac cu "close loop". Am setat op com-up sa inregistreze si am plecat la o plimbare. Nu a fost nevoie sa fac mai mult de 1 km pana a intrat in eroare - open loop si sonda 1 a ramas blocata pe amestec bogat cu valori peste 4000 mv. Din cate am observat eu, cat timp a fost totul ok fuel tank evap a inregistrat valori mai mari de 0 in mers iar dupa ce a intrat in eroare aceasta a ramas pe "0" chiar si in mers( din cate am inteles nu este ok). Short term fuel trim oscila si acesta intre -3 si 7 cand totul era ok si dupa ce a s-a blocat sonda a ramas si acesta pe 0. Nu stiu daca din cauza acestora sonda inregistreaza valori mari sau short term si Fuel Tank Evap sau stabilit la 0 ca o consecinta a valorilor inregistrate de lambda. Am testat si ventilatoarele cu op com-ul si acestea porneau la test iar in mers pornesc treptele in functie de temperatura apei doar ca sunt momente in care sunt inactive toate 3 treptele - oare e ok? E normal sa existe momente cand nu functioneaza nici o treapta a ventilatoarelor? In Tis am gasit ca pana la 90 grade functioneaza treapta 1, dupa 90 si pana in 105 grade parca treapta 2 si peste 105 grade treapta 3. Temperaturile sunt aproximative dar cert este ca in permanenta ar trebui sa functioneze o treapta .
Mai jos atasez linkul cu fisierul inregistrarii facute astazi. Orice sfat este apreciat.Multumesc.
https://d.transfer.ro/transf...l-9fb1c3021ae.zip
Mai jos atasez linkul cu fisierul inregistrarii facute astazi. Orice sfat este apreciat.Multumesc.
https://d.transfer.ro/transf...l-9fb1c3021ae.zip
- luciraica
- ****
- 2,000 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,000
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
gaboi80
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2007
- Mesaj Privat
gaboi80
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2007
- Mesaj Privat
B-002 Data List T038 Fan Control 1 Nominal Value - Active
Engine running
Coolant temperature is less than 90 °C (194 °F)
Concerned Terminals:
24, 31 (XC10)
B-002 Data List T039 Fan Control 2 Nominal Value - Active
Engine running
Coolant temperature is greater than 100 °C (212 °F)
Concerned Terminals:
24, 31 (XC10)
B-002 Data List T040 Fan Control 3 Nominal Value - Active
Engine running
Coolant temperature is greater than 105 °C (221 °F)
Mai jos gasesti linkul cu printurile din TIS:
https://d.transfer.ro/transf...fa0eb9d8981cf.zip
Engine running
Coolant temperature is less than 90 °C (194 °F)
Concerned Terminals:
24, 31 (XC10)
B-002 Data List T039 Fan Control 2 Nominal Value - Active
Engine running
Coolant temperature is greater than 100 °C (212 °F)
Concerned Terminals:
24, 31 (XC10)
B-002 Data List T040 Fan Control 3 Nominal Value - Active
Engine running
Coolant temperature is greater than 105 °C (221 °F)
Mai jos gasesti linkul cu printurile din TIS:
https://d.transfer.ro/transf...fa0eb9d8981cf.zip