Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • tititanase

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1996 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Salut tuturor !
Dat fiind faptul ca sunt la primul meu post pe acest forum, rog moderatorii sa decida daca am postat la sectiunea la care s-ar incadra continutul lui, daca nu, sa-l mute sau eventual sa-l stearga.
Deci: acum 2 ani in urma m-am hotarat sa-mi schimb masina (un Fiat Argenta din 1984) si sa-mi iau una mai tanara. La fel ca majoritatea din voi, am inceput sa ''bantui'' pe forumurile de masini, cautand o marca fiabila si ieftina la intretinere. Am avut de optat intre Cielo si Opel. Am renuntat la Cielo, datorita consumului si faptului ca nu mi s-a parut prea bine incheiata. Soarta mi-a scos in cale un coleg de serviciu, de la care am cumparat in 2006 un Astra F Caravan, motor x14xe, Ecotec, fabricat in 1996. I-am schimbat distributia, filtrele, uleiul, antigelul + telescoapele pe fata si am inceput sa ma bucur de noua achizitie. Toate bune si frumoase pana acum in iarna, cand am inceput sa am probleme cu pornirea la cald. Comportamentul era asa: pornire la rece la prima cheie, incalzit motorul cateva zeci de secunde in functie de temperatura exterioara, plecat la drum 1km, oprit, facut cumparaturi scurte de maxim un sfert de ora, in timpul asta temperatura lichidului de racire ajungea la 60-70 de grade Celsius, intors la masina, dat cheie, o tentativa de pornire, dupa care motorul se oprea. Am incercat, conform manualului de utilizare, sa nu apas pedala de acceleratie. Am dat 5-6 chei si nici-un gand de pornire. In cele din urma, exasperat am calcat pedala de acceleratie la fund si am mai incercat o data. A pornit motorul balbait, cu fum negru in spate si miros de benzina, concluzia fiind, normal, ca porneste innecat. De mentionat faptul ca pornea si pompa de aer suplimentar, exact ca la pornirea la rece, lucru pe care l-am remarcat acum doua saptamani si care m-a ajutat in mare masura sa-i gasesc ''buba''. Trebuie de asemenea mentionat faptul ca in timpul mersului martorul de check engine se aprindea aleator, iar daca faceam frana de motor si scoteam pe liber motorul se oprea. De cand am cumparat masina, daca nu zilnic, cel mult la doua zile eram calare pe Clubopel, urmarind problemele cu care va confruntati voi si eventualele rezolvari. Asa m-ati ajutat sa-mi fac o parere despre mecanicii din service-uri, despre preturile pieselor, ca si despre defecte minore, dar care v-au costat o groaza de bani. Raman profund dator lui Dan Cuciureanu si tuturor celor care au facut tutoriale, gestul lor fiind remarcabil. Asadar, tragand niste concluzii, si ajutat de tutorialele gasite pe forum, manualul de reparatii Opel, Autodata, Tis 2000, m-am apucat si am curatat throtle body, IAC-ul, am curatat cu spray de contacte toate mufele pe care le-am gasit, mai putin cea de la ECU si ABS, am curatat punctele de masa, am facut Idle learning procedure, nimic, acelasi comportament. Alimentez cu benzina Efix de la Rompetrol, si m-am gandit ca aditivul asta si-a facut treaba si mi-a curatat mizeria din motor si rezervor antrenand-o catre injectoare, ducand eventual la o neetansare a unuia dupa oprirea motorului, pana scadea presiunea din rampa acesta lacrimand si facand astfel pornirea grea la cald (benzina multa - aer putin). Si-atunci am cumparat o solutie pt. curatarea sistmului de injectie de la Casite, pe care am turnat=o in rezervorul plin. Am mai mers in jur de 200 de km, dar totul a ramas la fel ca inainte. Cand mi-am propus sa rezolv problema am zis sa o fac etapizat si cu costuri minime, pornind de la defectele cele mai mici pe care le puteam deduce, in plus depistand si cauza. Asa ca am trecut la faza urmatoare si am cumparat senzorul de temperatura al motorului (ECT) si filtrul de benzina pe care le-am inlocuit. Am pornit motorul si am plecat la un drum scurt in cartier, si iarasi mi s-a aprins check engine. Deja ma gandeam la ECU si injectoare. Am lasat-o in parcare, asta era sambata, si duminica am facut o vizita ''de lucru'' la tara. Surpriza! Problemele au disparut. Pornit la cald la prima cheie, relanti uniform, chec engine stins, nu mi-a venit sa cred! Am dus-o in mai multe regimuri de turatie, am facut frana de motor cu scos pe liber, totul ok. Saptamana asta am mers cu ea la servici s-o vad si la drumuri scurte (am 5 km pana la servici) parfum de Venetia! Fiind metrolog de meserie si avand baie termostatata am luat senzorul de temperatura motor si l-am masurat la 40 si 70 de grade Celsius, confruntand valorile cu cele date in Autodata (asta ca sa ma lamuresc daca a fos t senzorul sau filtrul de benzina ) Valorile au fost astea:
Autodata
40 grd C - 1450 ohm
70 grd C - 500 ohm
ECT inlocuit
40 grd C - 60 kohm
70 grd C - 20 kohm
Concluzia e lesne de tras. Logica pe care am gasit-o eu ar suna cam asa:
motorul cald, dai la cheie, senzorul de temperatura spune lu ECU motor rece, ECU baga benzina pt motor rece, pornesti innecat, pleci la drum cu amestec bogat, ca asa baga ECU pacalit de senzor, dai peste cap sonda Lambda ,care s-a incalzit si vede amestec bogat si aprinde check engine in bord calculatorul de injectie intrand pe o mapa de avarie predefinita.Sper ca nu v-am plictisit si ca v-a fost de folos acest post.
Toate cele bune!
  • deleted-79859

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Salut. Esti tare ... Bravo. Eu am o Vectra B din 2001, z16xe si are pornire greoaie la cald. I-am schimbat si io filtrele, bujiile, senzorul de temperatura a lichidului de racire si chiar si o Sonda Lambda dar fara nici un succes. La fel.
Mentionez ca la schimbarea Bujiilor 2 din ele aveau semne ca nu au functionat normal si meccanicul a zis ca, mai mult ca sigur, „plang„ respectivele injectoare. Cum as putea sa le verific ? Sau ... mai e vreun senzor e temperatura in joc ? Multumesc
  • syle2peu

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Tulcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2015

  • Mesaj Privat
asa patesc si eu titi la tigrutul meu,dar am schimbat acel senzor si nimic insa mie nu ami aprinde check-ul,si nu moare motorul la frana de motor,nu stiu ce sa ai fac,cred ca se trateaza cu o sticla cu benzina si un chibrit.astept pareri
  • CS0ngi

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2011

  • Mesaj Privat
tot cu aceasta problema ma confrunt si eu la vectra mea,motorul merge perfect dar.....la rece porneste la sfert de cheie turatie peste o mie cateva secunde dupa care revine la normal ...ma duc imi fac treaba cu masina ,intru la cumparaturi sau stiu eu...las masina 15-20 minute si cand ies si ii dau cheie invarte de numa numa sa porneasca...mentionez ca am schimbat filtrele,ecu,pompa benzina,senzor temperatura lichid racire,bobina,egr si clapeta curatate,senzor ax cu came ,curatat canistra carbuni etc.....nu mai stiu ce sa fac imi vine sa ii dau foc ..nu am nici o eroare nici checku aprins ....si totusi porneste greu ...sunt pierdut!
  • uskatu

  • Mesaje scrise: 137
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Cu mufa scoasa de la egr merge mai bine? Daca da, atunci blindeaza-l si modifica soft pt egr off (daca ai z16xe).
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR