- marusu
- OP
- 474 mesaje
- din 11 Apr 2010
- Corsa 2007 Z13DTH
- Suceava
marusu
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2010
- Mesaj Privat
am o mare nedumerire in legatura cu presiunea rotilor,am folosit pe timp de iarna 2,2 si 2,0 comfort cum zice constructorul,iar acum pe timp de vara imi fac presiunea cu azot 2,7 si 2,5 eco. unii zic ca ar fi prea mare presiunea pe fata 2,7 pentru 185/65/15. am folosit si 2,5 pe toate 4 roti si a fost mai placut la condus,era putin mai moale la denivelari. ce presiune folositi? ce parere aveti despre presiunea cu azot?folositi presiunea indicata sau o ,,personalizati,, voi?
- alichi_c
- **
- 181 mesaje
- din 29 Dec 2005
- Ampera 2013 1.4
- Bucuresti
alichi_c
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ampera 2013 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2005
- Mesaj Privat
salut
la rotile pe 14 am presiune 3 ca si la cele pe 17 sunt rigide putin (cauciuc Michelin si Godyear) care sunt mai moi iar la gropi si trotoare daca sunt moi se desumfla ,poti lua cuie ,taia roata la sina de tranvai: eu merg numai in oras si se conduce foarte usor la parcari si consum de carburant scazut
o seara buna
la rotile pe 14 am presiune 3 ca si la cele pe 17 sunt rigide putin (cauciuc Michelin si Godyear) care sunt mai moi iar la gropi si trotoare daca sunt moi se desumfla ,poti lua cuie ,taia roata la sina de tranvai: eu merg numai in oras si se conduce foarte usor la parcari si consum de carburant scazut
o seara buna
- marusu
- OP
- 474 mesaje
- din 11 Apr 2010
- Corsa 2007 Z13DTH
- Suceava
marusu
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2010
- Mesaj Privat
alexpinta
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2009 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2013
- Mesaj Privat
Salut!
Ce consum aveti la 2.7 fata si 2.5 spate? Nu scutura la asemenea presiune. Eu am avut o data 2.5 pe fata si-mi clantaneau dintii in gura. Asa ca am mers inapoi sa mi le dezumfle la 2.1 si 1.9.
Eu la 2.1 fata si 1.9 spate, in oras am cosnum undeva pe la 8l/100 km cu AC pornit. La drum intins 5.6 aprox. Se merita sa umflu la 2.7 fata si 2.5 spate sau nu? Ma refer dpdv al consumului!
Ce consum aveti la 2.7 fata si 2.5 spate? Nu scutura la asemenea presiune. Eu am avut o data 2.5 pe fata si-mi clantaneau dintii in gura. Asa ca am mers inapoi sa mi le dezumfle la 2.1 si 1.9.
Eu la 2.1 fata si 1.9 spate, in oras am cosnum undeva pe la 8l/100 km cu AC pornit. La drum intins 5.6 aprox. Se merita sa umflu la 2.7 fata si 2.5 spate sau nu? Ma refer dpdv al consumului!
- marusu
- OP
- 474 mesaje
- din 11 Apr 2010
- Corsa 2007 Z13DTH
- Suceava
marusu
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2010
- Mesaj Privat
salut! eu umblu cu 2.7 fata si 2.5 spate,iar consumul este 4.1-4.2 in afara orasului iar in oras intre 6.4-6.7,pe drum de piatra se simt rotile parca un pic cam tari dar nu chiar ca sa iti clantane dintii in gura,poate sunt mai slabute la tine telescoapele,nu stiu...sau poate sunt ceva probleme la bucsaraie,eu doar imi dau cu parerea,oricum e diferenta daca iti faci presiunea cu azot,preia mai usor trepidatiile la denivelari si gropi.bafta
alexpinta
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2009 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2013
- Mesaj Privat
N/am probleme la telescoape, masina e noua. Am verificat-o acum cateva luni. Am verificat tot ce tine de directie, iar intamplarea a fost acum 1 an si ceva. Probabil nu erau lasate destul telescoapele, ca si ele au rodaj, de aia clantaneau molarii.
Apropo, daca umflii cu azot, daca ai pana mai poti umfla cu aer?
Ma speriasem ce consum ai, dar dupa aia am vazut ca ai dizãl!
Numa bine!
Apropo, daca umflii cu azot, daca ai pana mai poti umfla cu aer?
Ma speriasem ce consum ai, dar dupa aia am vazut ca ai dizãl!
Numa bine!
- marusu
- OP
- 474 mesaje
- din 11 Apr 2010
- Corsa 2007 Z13DTH
- Suceava
marusu
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2010
- Mesaj Privat
salut! chiar si cand ai azot poti umfla cu aer numai ca faci un fel de dilutie,nu mai ai azot pur in roata,la azot odata ce ti-ai facut presiunea, aia e pana umblii din nou la roata,apropo de presiune ieri am patit-o si as vrea sa iti spun si tie. mergeam pe drum european cu aprox 120 km/h si am luat o ditamai groapa de vreo 2 mp,locul era undeva intre dealuri,cu linie continua,deci fara vizibilitate iar de pe contrasens aveam un tir asa ca am luat-o foarte frumos cu rotile din dreapta. am inceput sa simt bataie si m-am gandit ca am strambat jantele,ajung la meserias iar acesta imi spune ca nu sunt jantele ci am rupt vreo cateva sarme in cauciucuri si m-a intrebat ce presiune am in roti,cand i-am zis sa cada jos omul,a zis ca sunt nebun ca asta e presiune de autostrada si din cauza asta mi-am rupt cauciucurile,asa ca de acum circul cu 2.2 si 2.0,omul stie ce spune pentru ca e de mult in domeniu si are si scule foarte performante,m-am lecuit de presiunea mare,am frecat si cauciucurile,erau din 2010,puteam sa mai circul mult timp cu ele ,sunt ca noi,ti-am spus ca sa nu patesti la fel pentru ca eu asa am facut si uite ce am realizat.numai bine si o dumunica placuta sa ai
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
fratilor, nu va mai unflati caiuciururile atat de tare.
presiunile date de producatori in carte sunt in general recomandate cu cauciucurile lor (si au fost testate mult) insa merg cu orice cauciuc.
o roata desumflata (sub presiunea recomandata pentru incarcarea respectiva) va avea suprafata de contact mai mare si:
- se va uza mai repede;
- va oferi o franare putin mai buna (din cauza suprafete) si o stabilitate teoretic mai buna;
- va creste consumul mai mult din cauza suprafetei de frecare mai mare.
o roata unflata peste recomandari va avea suprafata de contact mai mica si:
-se va uza mai greu (de la sosea dar oricum in romania cauciucurile "expira" inainte sa se toceasca de la km);
-va oferi o franare mai putin eficienta din cauza unei suprafete de contact mai mica si teoretic o stabilitate mai mica;
-va scadea consumul insa insignificant;
-va creste riscul de explizie si acicident in cazul in care se depaseste presiunea maxima recoamdanta a cauciucului si mai ales la o groapa ce va stresa cauciucul si mai tare.
a fost si un episod la mythbusters pe tema asta, si au ajuns la aceasi concluzie, unflati la cat se recomanda. nu va jucati cu chestiile astea caci e viata voastra si a pasagerilor vostri in joc. Si cei care se cred invincibili si cu masinile cele mai puternice, ganditi-va ca patiti ca si colegul dar veti avea niste cauciucuri imbatranite si veti avea o explozie. Doamne fereste intrati in cineva si apoi papati puscaria si stati cu o victima pe constiinta tot restul vietii.
cat despre azot. cand unflati cauciucul nu este deja 1bar (presiunea atmosferica) de presiune in cauciuc si voi teoretic bagati azot pana la 2 bari, nu prea cred ca e asa mare diferenta.
presiunile date de producatori in carte sunt in general recomandate cu cauciucurile lor (si au fost testate mult) insa merg cu orice cauciuc.
o roata desumflata (sub presiunea recomandata pentru incarcarea respectiva) va avea suprafata de contact mai mare si:
- se va uza mai repede;
- va oferi o franare putin mai buna (din cauza suprafete) si o stabilitate teoretic mai buna;
- va creste consumul mai mult din cauza suprafetei de frecare mai mare.
o roata unflata peste recomandari va avea suprafata de contact mai mica si:
-se va uza mai greu (de la sosea dar oricum in romania cauciucurile "expira" inainte sa se toceasca de la km);
-va oferi o franare mai putin eficienta din cauza unei suprafete de contact mai mica si teoretic o stabilitate mai mica;
-va scadea consumul insa insignificant;
-va creste riscul de explizie si acicident in cazul in care se depaseste presiunea maxima recoamdanta a cauciucului si mai ales la o groapa ce va stresa cauciucul si mai tare.
a fost si un episod la mythbusters pe tema asta, si au ajuns la aceasi concluzie, unflati la cat se recomanda. nu va jucati cu chestiile astea caci e viata voastra si a pasagerilor vostri in joc. Si cei care se cred invincibili si cu masinile cele mai puternice, ganditi-va ca patiti ca si colegul dar veti avea niste cauciucuri imbatranite si veti avea o explozie. Doamne fereste intrati in cineva si apoi papati puscaria si stati cu o victima pe constiinta tot restul vietii.
cat despre azot. cand unflati cauciucul nu este deja 1bar (presiunea atmosferica) de presiune in cauciuc si voi teoretic bagati azot pana la 2 bari, nu prea cred ca e asa mare diferenta.
alexpinta
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2009 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2013
- Mesaj Privat
Salut!
Hai ca m-am documentata putin cum e cu azotul in pneuri. Stiam ca azotul se poate combina cu aerul, dar nu stiam daca si in roti. Dar m-am lamurit ca merge. Oricum, daca o luam dpdv chimic, aerul contine undeva pe la 78% azot, deci concluziile se pot trage cu usurinta.
Am inteles ca in pneuri se introduce azot mai concentrat. Si oricat s-ar chinui maistorii de la service sa scoata aerul din cauciucuri nu se reuseste 100%. Doar daca s-ar lucra in vid. Deci, oricum este aer de dinainte sa introduca azot.
Referitor la presiune. Eu merg cu 2.1 fata si 1.9 spate, cu +0.1 fata de ce recomanda producatorul pentru varianta confort. Cand am fost 4 in masina la drum lung le-am umflat la 2.2 fata si 2 spate si nu au fost probleme. Consumul tine in mare masura de stilul de condus si de carburant, mai putin de diferentele de presiune.
Uitati aici un link cu presiunile recomandate de Continental pentru majoritatea masinilorl: http://www.continental-tyre...ssure-2010-en.pdf
@marusu - imi pare rau de patanie. 2.7 cu 2.5 e pentru drumurile din occident, nu pentru drumurile din Ro.
Hai ca m-am documentata putin cum e cu azotul in pneuri. Stiam ca azotul se poate combina cu aerul, dar nu stiam daca si in roti. Dar m-am lamurit ca merge. Oricum, daca o luam dpdv chimic, aerul contine undeva pe la 78% azot, deci concluziile se pot trage cu usurinta.
Am inteles ca in pneuri se introduce azot mai concentrat. Si oricat s-ar chinui maistorii de la service sa scoata aerul din cauciucuri nu se reuseste 100%. Doar daca s-ar lucra in vid. Deci, oricum este aer de dinainte sa introduca azot.
Referitor la presiune. Eu merg cu 2.1 fata si 1.9 spate, cu +0.1 fata de ce recomanda producatorul pentru varianta confort. Cand am fost 4 in masina la drum lung le-am umflat la 2.2 fata si 2 spate si nu au fost probleme. Consumul tine in mare masura de stilul de condus si de carburant, mai putin de diferentele de presiune.
Uitati aici un link cu presiunile recomandate de Continental pentru majoritatea masinilorl: http://www.continental-tyre...ssure-2010-en.pdf
@marusu - imi pare rau de patanie. 2.7 cu 2.5 e pentru drumurile din occident, nu pentru drumurile din Ro.
- marusu
- OP
- 474 mesaje
- din 11 Apr 2010
- Corsa 2007 Z13DTH
- Suceava
marusu
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2010
- Mesaj Privat
mvali
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2007
- Mesaj Privat
Salutare,
Am incercat si eu mai multe presiuni la anvelope si am ajuns la concluzia ca 2.3 este ok pentru un plus de confort. Intre 2.7-3 simteam toate pietrele si nu vreau asta. Am mers la inceput mai tare 120km/h in afara in mod constant dar.. drumurile s-au crapat si la un moment dat am luat o groapa. Rezultatul: o bieleta de pe dreapta s-a slabit.. 2mil aruncate.
Cata benzina am economisit mergand cu presiune mare si viteza .. nu cred ca acopera costul bieletei.
Consumul scade dar.. cu maxim 0.3l/100km asta in conditii ideale de mers linistit.. dar nu vei merge asa pt ca simti ca trage si ii dai. Deh daca nu vroiam fun nu-mi luam corsa )
Daca mergi in mod constant pe drumuri ok da poti pune 2,6 chiar si 2.7 altfel nu se merita.
Poate daca ai greutate mare pe spate sa ajungi la 2.8 altfel nu.
In general ce spune producatorul este ok.
Si da.. legat de cuiele din anvelopa cand am fost sa le schimb m-a intrebat mecanicu: Pe unde ai mers ca ai adunat vreo 2 cuie numai in o roata pe fatza. deh.. cauciuc moale de iarna folosit la presiune mica.. 2.2
Eu presiunea o fac acasa ca am compresor si ceas de verificat ca la vulcanizare si stiu exact ce presiune am.
Am incercat si eu mai multe presiuni la anvelope si am ajuns la concluzia ca 2.3 este ok pentru un plus de confort. Intre 2.7-3 simteam toate pietrele si nu vreau asta. Am mers la inceput mai tare 120km/h in afara in mod constant dar.. drumurile s-au crapat si la un moment dat am luat o groapa. Rezultatul: o bieleta de pe dreapta s-a slabit.. 2mil aruncate.
Cata benzina am economisit mergand cu presiune mare si viteza .. nu cred ca acopera costul bieletei.
Consumul scade dar.. cu maxim 0.3l/100km asta in conditii ideale de mers linistit.. dar nu vei merge asa pt ca simti ca trage si ii dai. Deh daca nu vroiam fun nu-mi luam corsa )
Daca mergi in mod constant pe drumuri ok da poti pune 2,6 chiar si 2.7 altfel nu se merita.
Poate daca ai greutate mare pe spate sa ajungi la 2.8 altfel nu.
In general ce spune producatorul este ok.
Si da.. legat de cuiele din anvelopa cand am fost sa le schimb m-a intrebat mecanicu: Pe unde ai mers ca ai adunat vreo 2 cuie numai in o roata pe fatza. deh.. cauciuc moale de iarna folosit la presiune mica.. 2.2
Eu presiunea o fac acasa ca am compresor si ceas de verificat ca la vulcanizare si stiu exact ce presiune am.
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
cuiu cand intra intra in orice presiune, nu-i pasa ca ti-ai pus tu 10bari.
Iar din ce stiam eu presiunea e 2.2 pe fata ca e motorul mai greu si 2.0 pe spate cu 2 oameni si putin bagaj. iar la masina incarcata parca se ridica pe la 2.4 pe fata si 2.6 pe spate ca sa tii aceasi suprafata a cauciucului pe asfalt.
Oricum la multe pneuri am vazut maxim 3bari (recomandate de producatorii cauciucului) deci mi se par cam exagerate presiunile peste ce recomanda opel si nu vad nici o argumentare in spate lor. Tractiunea nu e mai buna (suprafata de frecare e mai mica) si franarea la fel.
Iar din ce stiam eu presiunea e 2.2 pe fata ca e motorul mai greu si 2.0 pe spate cu 2 oameni si putin bagaj. iar la masina incarcata parca se ridica pe la 2.4 pe fata si 2.6 pe spate ca sa tii aceasi suprafata a cauciucului pe asfalt.
Oricum la multe pneuri am vazut maxim 3bari (recomandate de producatorii cauciucului) deci mi se par cam exagerate presiunile peste ce recomanda opel si nu vad nici o argumentare in spate lor. Tractiunea nu e mai buna (suprafata de frecare e mai mica) si franarea la fel.
alexpinta
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2009 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2013
- Mesaj Privat
In final am ramas la 2.0 fata si 1.8 spate. E comfort, merge bine, consum ok. Daca merg cu masina incarcata la drum lung pun 2.2 fata si 2 spate si e ok. Nu avem drumuri pentru presiuni mai mari. Cel, putin nu pentru dimensiunea cauciucurilor si nu pentru Corsa. Evident, presiunea se realizeaza exclusiv cu azot.
Apropo, pe niste forumuri din UK am vazut ca aia isi umfla rotile si l1 3.5 la 4. Nici nu vreau sa ma gandesc cum ar fi in Romania sa mergi cu asemenea presiuni!
Toate cele bune!
Apropo, pe niste forumuri din UK am vazut ca aia isi umfla rotile si l1 3.5 la 4. Nici nu vreau sa ma gandesc cum ar fi in Romania sa mergi cu asemenea presiuni!
Toate cele bune!
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
asta e problema lor si se joaca cu viata lor, sunt destui in lumea asta care nu inteleg unele lucruri si se joaca aiurea.
Daca isi schimba cauciucurile la timp s-ar putea sa nu aiba vreodata o problema, dar cu prima ocazie cand va stresa cauciucul ala risca sa-i explodeze. Tu ai stresat cauciucul dand intr-o groapa, ei nu au gropi pe autostrada (teoretic) insa poate oricand sa dea peste o bucata de ceva ramasa de la un accident sau cazuta din vre-un camion, si sa vezi atunci veselie pe ei.
Daca isi schimba cauciucurile la timp s-ar putea sa nu aiba vreodata o problema, dar cu prima ocazie cand va stresa cauciucul ala risca sa-i explodeze. Tu ai stresat cauciucul dand intr-o groapa, ei nu au gropi pe autostrada (teoretic) insa poate oricand sa dea peste o bucata de ceva ramasa de la un accident sau cazuta din vre-un camion, si sa vezi atunci veselie pe ei.
- bezart
- **
- 187 mesaje
- din 05 Nov 2012
- Corsa 2012 12 XER
- Bucuresti
bezart
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2012 12 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2012
- Mesaj Privat
- marusu
- OP
- 474 mesaje
- din 11 Apr 2010
- Corsa 2007 Z13DTH
- Suceava
marusu
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2010
- Mesaj Privat