- LeonteMihai
- ***
- 527 mesaje
- din 27 Oct 2011
- Astra 2006 z13dth
- Constanta
LeonteMihai
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2011
- Mesaj Privat
- Okta43
- OP
- 817 mesaje
- din 15 Aug 2010
- Astra 2010 A14XER
- Dambovita
Okta43
- Mesaje scrise: 817
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2010
- Mesaj Privat
Imi cer scuze ca n-am mai raspuns dar am avut ceva probleme si n-am putut intra
Senzorii sunt luati de ->ebay <-
Vin impreuna cu un manual si cu explicatiile aferente.. distanta de montare, mici indicatii etc..
Montajul s-a facut relativ simplu.. s-a masurat conform celor scrise in manual si s-au dat gaurile.. (aici a fost partea cea mai grea)
Dupa ce s-au dat gaurile si s-au introdus senzorii am trecut la demontarea stopului stang.. l-am scos si l-am pus in portbagaj.. pe la stop s-au tras firele in portbagaj..
Aveti un orificiu care vine de sub masina pe langa bara si se pot trage firele.. se vede foarte usor daca va uitati de sus in jos.. este dintr-un plastic negru si are forma dreptunghiulara.
In portbagaj in buzunarul din stanga am pus unitatea senzorilor si s-a tras cablu cu display-ul in fata pe bord.. s-a bagat pe sub bancheta din spate si pe sub plasticul interior al pragurilor sa nu se impiedice nimeni de el.
Display-ul l-am pus in stanga sus pe bord.. firul l-am scos prin imbinatura triunghiuletului din stanga care duce la geam.
Alimentarea la becul de marchalier se face de la firul verde cu alb.. (singurul inconvenient este atunci cand activati functia follow me home, o sa alimenteze si senzorii pentru ca da curent becului de marchalier).
Tipul din china a fost foarte ok.. a pus coletul pe post de cadou si nu m-a costat TVA la intratul in tara.. tot ce am platit a fost la el pretul.. a fost si livrare gratuita.. incerc sa revin azi cu poze
Senzorii sunt luati de ->ebay <-
Vin impreuna cu un manual si cu explicatiile aferente.. distanta de montare, mici indicatii etc..
Montajul s-a facut relativ simplu.. s-a masurat conform celor scrise in manual si s-au dat gaurile.. (aici a fost partea cea mai grea)
Dupa ce s-au dat gaurile si s-au introdus senzorii am trecut la demontarea stopului stang.. l-am scos si l-am pus in portbagaj.. pe la stop s-au tras firele in portbagaj..
Aveti un orificiu care vine de sub masina pe langa bara si se pot trage firele.. se vede foarte usor daca va uitati de sus in jos.. este dintr-un plastic negru si are forma dreptunghiulara.
In portbagaj in buzunarul din stanga am pus unitatea senzorilor si s-a tras cablu cu display-ul in fata pe bord.. s-a bagat pe sub bancheta din spate si pe sub plasticul interior al pragurilor sa nu se impiedice nimeni de el.
Display-ul l-am pus in stanga sus pe bord.. firul l-am scos prin imbinatura triunghiuletului din stanga care duce la geam.
Alimentarea la becul de marchalier se face de la firul verde cu alb.. (singurul inconvenient este atunci cand activati functia follow me home, o sa alimenteze si senzorii pentru ca da curent becului de marchalier).
Tipul din china a fost foarte ok.. a pus coletul pe post de cadou si nu m-a costat TVA la intratul in tara.. tot ce am platit a fost la el pretul.. a fost si livrare gratuita.. incerc sa revin azi cu poze
- LeonteMihai
- ***
- 527 mesaje
- din 27 Oct 2011
- Astra 2006 z13dth
- Constanta
LeonteMihai
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2011
- Mesaj Privat
- Okta43
- OP
- 817 mesaje
- din 15 Aug 2010
- Astra 2010 A14XER
- Dambovita
Okta43
- Mesaje scrise: 817
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2010
- Mesaj Privat
@LeonteMihai am pus in postul de mai sus link-ul ... -> EBAY <-
Revin cu poze.. imi cer scuze pentru murdarie.. a nins si a plouat in ultimele zile aici
Revin cu poze.. imi cer scuze pentru murdarie.. a nins si a plouat in ultimele zile aici
- LeonteMihai
- ***
- 527 mesaje
- din 27 Oct 2011
- Astra 2006 z13dth
- Constanta
LeonteMihai
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2011
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
stie cineva nume/model de senzori care sa fie la nivel cu bara? adicãdanu iasã in relief. detalii aici
https://www.clubopel.com/vie...p=1525955#1525955
https://www.clubopel.com/vie...p=1525955#1525955
- doggfatther
- **
- 184 mesaje
- din 01 Oct 2012
- Vectra 2005 Z19DT
- Bucuresti
doggfatther
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2012
- Mesaj Privat
Dany7776- Suspendat
- 347 mesaje
- din 02 Nov 2011
- Alta tara
Dany7776- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2011
- Mesaj Privat
- doggfatther
- **
- 184 mesaje
- din 01 Oct 2012
- Vectra 2005 Z19DT
- Bucuresti
doggfatther
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2012
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
NewLook
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2015
- Mesaj Privat
- deleted-45341
- *
- 39 mesaje
- din 14 Feb 2010
deleted-45341
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
- Okta43
- OP
- 817 mesaje
- din 15 Aug 2010
- Astra 2010 A14XER
- Dambovita
Okta43
- Mesaje scrise: 817
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2010
- Mesaj Privat
bigsmall a scris:buna ziua!
A montat cineva senzori parcare pe spate la ASTRA Sport Tourer? Intreb pentru ca lampa pentru marsariere este montata pe haion.
Poate reusim sa gasim o schema ceva sau o descriere macar..
A montat cineva senzori parcare pe spate la ASTRA Sport Tourer? Intreb pentru ca lampa pentru marsariere este montata pe haion.
Poate reusim sa gasim o schema ceva sau o descriere macar..
Nu e nevoie sa iei firul direct din lampa. Firul este in doua culori (verde-alb) si il gasesti in buzunarul stang din portbagaj, intr-un manunchi cu mai multe fire.
Eu am luat de pe ebay cu 10-12 $ (nu mai tin minte exact) senzorii dar isi fac treaba de minune.
djcriss
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2015
- Mesaj Privat
- Georgius
- **
- 380 mesaje
- din 12 Sep 2015
- Astra 2005 Z16XEP
- Prahova
Georgius
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2015
- Mesaj Privat
- deleted-45341
- *
- 39 mesaje
- din 14 Feb 2010
deleted-45341
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
- deleted-45341
- *
- 39 mesaje
- din 14 Feb 2010
deleted-45341
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
Georgius a scris:Salutare. Am luat si eu senzori aftermarket PNI, i-am montat dar nu funcționeazã. De alimentat se alimenteaza , de afisat afiseaza doar 2 linii si un punct intre ele. Nu detecteaza niciun obstacol....Aveti vreo sugestie? S-a lovit cineva de aceasta problema?
asta inseamna ca unitatea centrala primeste curent si trimite semnal asi catre ecran, insa problema e de la senzorii de detectie obstacol pana la unitate.posibil sa nu fie montati corect, sau sa nu fie bine introdusi in locul mufelor. ai verificat senzorii ininte de a-i monta?
- deleted-45341
- *
- 39 mesaje
- din 14 Feb 2010
deleted-45341
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
VICTIMA - opel astra SPORT TOURER model 2011--
--dupa ce am ezitat ceva vreme achizitia si montarea unor senzori de parcare si dupa ce de fiecare data cand trebuia sa parchez cu spatele le duceam dorul, mai ales atunci cand mai era vreun obstacol, am decis in cele din urma sa fac si acest pas. Si pentru ca si eu am invatat de la altii de pe forum, zic ca e corect sa povestesc ce am facut poate mai ajut pe cineva.
1. pasul 1 incepe cu achizitia. Eu nu am ales vreun model sofisticat ci un model S303 la 89 pret si 10 transport prin posta romana.
2. dupa ce i-am admirat am citit instructiunile de montaj,care desi sunt putine sunt mai mult decat suficiente
3 dupa ce m-am documentat am pregatit necesarul de scule insa dupa ce am facut poza mi-am dat seama ca am mai folosit si ruleta , bormasina, banda izolatoare , oo bucata sarma si rabdare.
4.am testat senzorii.
i-am asezat pe bara deasupra , i-am conctat la unitatea centrala ,am conectat unitatea centrala direct la lampa de mers inapoi, care este pozitionata pe haion
aici am observat ca lampa se alimenteaza cu doua fire alb si negru, lucru care m-a dus in eroare, asta pentru ca nu am crezut ceilalti colegi care au scris ca alimentarea pentru lampa de mers inapoi este verde cu alb si se gaseste in manunchiul de fire din buzunarul stanga. Astfel am fost nevoit sa desfac aparatoarea de pehaion si de fap am gasit ca intradeva alimentarea este verde alb
--dupa ce am masurat de 10 ori si dupa ce m-am uitat pe sub bara din spate sa vad cam ce este acolosi am observat ca este si o bara din metal ,, iar intre ea si bara propriu zisa este o scartaietoare. indiferent daca gaurile vor fi mai sus sau mai jos , nu nimeresti in metal pentru ca acea scartaietoare ofera spatiul necesar si destul de generos ca sa incapa senzorii.
5. se gaureste bara
6. se scobeste cu o surubelnita scartaietoare, atat cat sa faceti loc ptr sezor. la mine a fost nevoie doar pentru gaurile din mijloc pentru ca cele de pe margini nu au nimic in spate
7. senzorii sunt asimetrici,adica au intr o parte o ridicatura si pe spate iti indica pozitia corecta de montaj --semn UP--adica sa nu bata in pamant. pe marginile senzorior sunt niste liniute de cauciuc care le vor fixa ,insa la introducere in gaura este necesar sa folositi o surubelnita cu care sa apasati acele liniute de cauciuc , asta ca sa nu fortati si sa apasati direct pe senzor.
8. am introdus si aranjat fiecare senzor la locul lui respectand pozitionarea A B C D de la stanga la dreapta.
9. am petrecut firele frumos prin spatele barei si le-am prins din loc in loc cu soricei de plastic ca sa nu atarne sau sa se miste in mers asta ptr ca iarna ar putea pocni, la senzorii din mijloc B si C firul l-am trecut peste bara de metal folosind o sarma cu care am tras firul senzorului.
dupa ce am unit toate cele 4 fire intr-un manunci ,am izolat cu banda pentru ca trebuia sa la petrec peste o muchie din metal si am zis sa le protejez suplimentar.
10 identificarea gaurii pentru a ajunge in portbagaj din toate astea nici una nu are iesire pe dedesupt.
sub masina daca te uiti gasesti mai multe dopuri cel din stanga corespunde cu gaurile de sup protectia portbagaj. asa ca am ridicat aceasta protectie. se scoate simplu ca are niste clipsuri
gaurile din stanga corespund cu gaura dopului de dedesupt asa ca pe acolo am tras firele in portbagaj evident ajutat de o bucata de sarma.
11. firele sunt suficient de lungi cat sa le conduceti pe unde vreti si sa ajungeti in buzunarul din stanga
vad ca nu pot incarca mai mul de 20 de imagini asa ca voi continua.
--dupa ce am ezitat ceva vreme achizitia si montarea unor senzori de parcare si dupa ce de fiecare data cand trebuia sa parchez cu spatele le duceam dorul, mai ales atunci cand mai era vreun obstacol, am decis in cele din urma sa fac si acest pas. Si pentru ca si eu am invatat de la altii de pe forum, zic ca e corect sa povestesc ce am facut poate mai ajut pe cineva.
1. pasul 1 incepe cu achizitia. Eu nu am ales vreun model sofisticat ci un model S303 la 89 pret si 10 transport prin posta romana.
2. dupa ce i-am admirat am citit instructiunile de montaj,care desi sunt putine sunt mai mult decat suficiente
3 dupa ce m-am documentat am pregatit necesarul de scule insa dupa ce am facut poza mi-am dat seama ca am mai folosit si ruleta , bormasina, banda izolatoare , oo bucata sarma si rabdare.
4.am testat senzorii.
i-am asezat pe bara deasupra , i-am conctat la unitatea centrala ,am conectat unitatea centrala direct la lampa de mers inapoi, care este pozitionata pe haion
aici am observat ca lampa se alimenteaza cu doua fire alb si negru, lucru care m-a dus in eroare, asta pentru ca nu am crezut ceilalti colegi care au scris ca alimentarea pentru lampa de mers inapoi este verde cu alb si se gaseste in manunchiul de fire din buzunarul stanga. Astfel am fost nevoit sa desfac aparatoarea de pehaion si de fap am gasit ca intradeva alimentarea este verde alb
--dupa ce am masurat de 10 ori si dupa ce m-am uitat pe sub bara din spate sa vad cam ce este acolosi am observat ca este si o bara din metal ,, iar intre ea si bara propriu zisa este o scartaietoare. indiferent daca gaurile vor fi mai sus sau mai jos , nu nimeresti in metal pentru ca acea scartaietoare ofera spatiul necesar si destul de generos ca sa incapa senzorii.
5. se gaureste bara
6. se scobeste cu o surubelnita scartaietoare, atat cat sa faceti loc ptr sezor. la mine a fost nevoie doar pentru gaurile din mijloc pentru ca cele de pe margini nu au nimic in spate
7. senzorii sunt asimetrici,adica au intr o parte o ridicatura si pe spate iti indica pozitia corecta de montaj --semn UP--adica sa nu bata in pamant. pe marginile senzorior sunt niste liniute de cauciuc care le vor fixa ,insa la introducere in gaura este necesar sa folositi o surubelnita cu care sa apasati acele liniute de cauciuc , asta ca sa nu fortati si sa apasati direct pe senzor.
8. am introdus si aranjat fiecare senzor la locul lui respectand pozitionarea A B C D de la stanga la dreapta.
9. am petrecut firele frumos prin spatele barei si le-am prins din loc in loc cu soricei de plastic ca sa nu atarne sau sa se miste in mers asta ptr ca iarna ar putea pocni, la senzorii din mijloc B si C firul l-am trecut peste bara de metal folosind o sarma cu care am tras firul senzorului.
dupa ce am unit toate cele 4 fire intr-un manunci ,am izolat cu banda pentru ca trebuia sa la petrec peste o muchie din metal si am zis sa le protejez suplimentar.
10 identificarea gaurii pentru a ajunge in portbagaj din toate astea nici una nu are iesire pe dedesupt.
sub masina daca te uiti gasesti mai multe dopuri cel din stanga corespunde cu gaurile de sup protectia portbagaj. asa ca am ridicat aceasta protectie. se scoate simplu ca are niste clipsuri
gaurile din stanga corespund cu gaura dopului de dedesupt asa ca pe acolo am tras firele in portbagaj evident ajutat de o bucata de sarma.
11. firele sunt suficient de lungi cat sa le conduceti pe unde vreti si sa ajungeti in buzunarul din stanga
vad ca nu pot incarca mai mul de 20 de imagini asa ca voi continua.
- deleted-45341
- *
- 39 mesaje
- din 14 Feb 2010
deleted-45341
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
11.ziceam ca ajutat de o sarma am tras firele pana in buzunarul stang
12.in manunnchiul de fire am identificat firul alb verde
am dezizolat putin si am conectat firul rosu de la alimentarea unitatii centrale a senzorilor,dupa care am izolat la loc.
firul negru de alimentare l-am legat de un surubel de pe caroserie asigurandu-ma ca face contact
am conectat unitatea centrala si am verificat din nou senzorii.
13. am gasit pozitia ecranului. pe oglinda , asta pentru ca am desfacut putin stalpul din stanga si am observat airbegul -sacul infasurat -si mi-a fost teama sa desfac . am trecut firul pe marginea plafonului folosind o surubelnita - intra usor-, apoi pe laga stalul din stanga si apoi pe sub chedere si chiar proectia din plastic pana am ajuns in portbagaj in buzunarul stang folosind spre final aceeasi SARMA
14. am cuplat unitatea centrala si i-am gasit o pozitie cat mai normala si eventual ferita de lucrurile cele voi mai baga pe acolo.
am folosit la discretie soricei din plastic ca sa nu cada / atarne / balangane vreun fir
SI GATA
TESTUL SUPREM
super multumit .
timp de lucru 2 ore costuri 100 lei produs plus transport,rabdare -atentie - si satisfactie finala
SUCCES
12.in manunnchiul de fire am identificat firul alb verde
am dezizolat putin si am conectat firul rosu de la alimentarea unitatii centrale a senzorilor,dupa care am izolat la loc.
firul negru de alimentare l-am legat de un surubel de pe caroserie asigurandu-ma ca face contact
am conectat unitatea centrala si am verificat din nou senzorii.
13. am gasit pozitia ecranului. pe oglinda , asta pentru ca am desfacut putin stalpul din stanga si am observat airbegul -sacul infasurat -si mi-a fost teama sa desfac . am trecut firul pe marginea plafonului folosind o surubelnita - intra usor-, apoi pe laga stalul din stanga si apoi pe sub chedere si chiar proectia din plastic pana am ajuns in portbagaj in buzunarul stang folosind spre final aceeasi SARMA
14. am cuplat unitatea centrala si i-am gasit o pozitie cat mai normala si eventual ferita de lucrurile cele voi mai baga pe acolo.
am folosit la discretie soricei din plastic ca sa nu cada / atarne / balangane vreun fir
SI GATA
TESTUL SUPREM
super multumit .
timp de lucru 2 ore costuri 100 lei produs plus transport,rabdare -atentie - si satisfactie finala
SUCCES