- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
cruger- Suspendat
- 230 mesaje
- din 10 Oct 2006
- Vectra 2001 z18xe
- Bucuresti
cruger- Mesaje scrise: 230
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2006
- Mesaj Privat
- mihait
- **
- 165 mesaje
- din 27 Sep 2006
- Astra 1997 X16SZR
- Bucuresti
mihait
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2006
- Mesaj Privat
- The_Black
- ***
- 694 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Astra 1996 X18XE
- Bihor
The_Black
- Mesaje scrise: 694
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 1996 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
- johnclickro
- *
- 3 mesaje
- din 23 Aug 2008
- Astra 2001
- Cluj
johnclickro
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2008
- Mesaj Privat
In cazul in care vrei sa-ti iei o masina cu transmisie automata atunci:
1) In primul rand, cand te duci sa iei masina, scoti joja de ulei de la cutia automata si pui o picatura de ulei pe o suprata alba si f. curata.
Uleiul trebuie sa aiba o culoare rosie translucida, sa nu aibe nici un corp strain in el (impuritati) si sa nu miroasa a ars.
Daca uleiul este maroniu sau negru, ori prezinta impuritati, atunci cauta alta masina. Sa nu crezi in "vrajeli" de genul : ii schimbi uleiul si filtrul si merge samd...
Un ulei maroniu denota ulei uzat/ars. Un ulei negru denota ambreiaje sparte, benzi de franare uzate samd...
Reparatia unei cutii automate te costa mult ( cel putin 1500 eur ...)
2.) Daca uleiul este ok, pui joja la loc si pornesti masina.
Dupa pornire o lasi putin 30-60 sec. Incepi si plimbi selectorul cutiei de viteze prin fiecare treapta.
Trebuie sa simti ( finut ) ca, cutia cupleaza intr-un timp rezonabil ( <1s). Orice zgomot ciudat sau svacnitura presupune o cutie cu defectiuni. ( caz in care predai cheile si cauti alta masina)
3.) La drum.
Daca nu ai mai condus o cutie automata incearca sa tii piciorul stang oarecum sub tine ( in orice caz nu pe locul de langa pedale , ca si cum ai conduce o cutie manuala ). Spun asta deoarece vei fi foarte "tentat" sa cauti ambreiajul si in loc de el vei gasi frana ( urata situatie 😃 ).
Cutia trebuie sa schimbe vitezele finut si fata smucituri. Uitate si la turometru. Prima treapta se schimba destul de rapid, in schimb urmatoarele ar trebuii sa se schimbe la aceiasi turatie. ( > 2000 rpm) pentru majoritatea cutiilor. Incearca sa mergi cu masina in diferite regimuri de mers. Cutia nu trebuie sa "vaneze" vitezele. Daca are progam sport activeaza-l. Cutia ar trebuii sa schimbe vitezele la o turatie mai mare decat pe programul normal.
Cauta o strada libera. Mergi cu o viteze rezonabila si franeaza violent pana la oprire. Daca motorul se opreste , este posibil sa fie defect ambreiajul de blocare din convertorul hidraulic.
4.) Dupa plimbare ( incearca sa fie de vreo 10-15 km ca sa ajunga uleiul la temperatura de lucru ) pui selectorul in pozitia Park, tragi frana de mana si NU opresti motorul. Te duci si scoti joja de ulei de la cutie si o cureti cu o carpa care nu lasa scame. Pui joja la loc si te duci in masina unde plimbi selectorul de viteze cate 2 sec. prin fiecare treapta de viteze si te intorci ( din treapta in treapta) la Park ( P ). Mai stai 10-20 secunde si scoti joja. Citesti nivelul pe partea pe care scrie +80 grade C. Nivelul trebuie sa fie intre repere.
De regula , daca masina are prea putin ulei schimba treptele la o turatie mai mica si are un zgomot de turbina. Daca are prea mult ulei va svacni un pic la schimbarea vitezelor.
Cam atat ar fi in mare ce pot sa-ti spun eu despre cum sa testezi o automata.
Sper sa mai fiu completat si de ceilalti utilizatori cu automate.
Costurile ei de intretinere depind de la masina la masina. De regula trebuie sa schimbi uleiul + filtrul odata la 30000 km. Cutiile automate de pe opel omega au nevoie si de niste reglaje periodice daca nu ma insel.
Iar daca nu ai posibilitatea sa mergi l aun service care sa faca aceste reglaje , e cam nasol...
In ro sunt f. putini meseriasi de cutii automate si te sparg la pret, plus ca unii lucreaza dupa ureche.
Nu vreau sa te sperii, de regula o cutie automata intretinuta nu face probleme. Doar trebuie sa ai grija sa schimbi ulei+filtru la timp si sa faci o verificare saptamanala "ochiometrica" la nivelul uleiului si starea acestuia.
Daca -ti plac masinile cu transmisie automata sa ai rabdare si sa-ti cauti una cat mai bine intretinuta.
Referitor la costuri de intretinere automata, vezi ca sunt 3-4 serviceuri in Bucuresti. Da un telefon si intreaba-i cat costa schimburile de ulei, filtre samd....
Spor la cautat si sper sa-ti iei masina care iti place!
LE :
Am uitat sa-ti spun despre optiunea kick-down.
Cu masina in ultima treapta de viteza, apasa brusc acceleratia pana la podea. Cutia trebuie sa retrogradeze cu o treapta. Optiunea se poate folosi in orice treapta, mai putin a I -a.
Super-utile aceste sfaturi 😊
Question: se refera la testarea transmisiei automate "pure" sau la testarea easytronic-ului (semiautomata, daca nu gresesc;) ?
merci,
john
- mihait
- **
- 165 mesaje
- din 27 Sep 2006
- Astra 1997 X16SZR
- Bucuresti
mihait
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2006
- Mesaj Privat
- johnclickro
- *
- 3 mesaje
- din 23 Aug 2008
- Astra 2001
- Cluj
johnclickro
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2008
- Mesaj Privat
Adica la ce ar trebui sa ma uit/sa fiu atent daca vreau sa cumpar un astraG din 2004 cu cutie automata ? Banuiesc ca e vorba de easytronic.
merci,
ionut
- mihait
- **
- 165 mesaje
- din 27 Sep 2006
- Astra 1997 X16SZR
- Bucuresti
mihait
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2006
- Mesaj Privat
1.Sincer nu stiu ce sa-ti spun despre easytronic. Este o cutie manuala actionata de niste actuatoare, iar daca d\te uiti pe forum cativa utilizatori au avut probleme fie cu actuatoarele, fie cu circuitul hidraulic de actionare sau cu calculatorul care actioneaza transmisia.
2. Este posibil ca masina de care spui tu sa aiba cutie automata hidraulica ( model AF13 II )
Daca totusi are easytronic incearca sa vb cu utilizatorii de pe forum care au o astfel de cutie.
Bafta !
tenace
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2009
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
brtdrn
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1991
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2010
- Mesaj Privat
- DORU STEFAN
- *
- 2 mesaje
- din 15 Sep 2010
- Vectra 1995 X16XEL
- Iasi
DORU STEFAN
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2010
- Mesaj Privat
Mai iti pot spune ca la dezmembrari ( in romania ) gasesti cutii de vectra b (Aisin AW Co. Ltd. 50-40LE AF20). Asta o spun pentru ca in cazul in care iei vectra b si ai nenorocul sa se duca cutia, macar poti gasi in RO una ieftina. ( AF13/AF17 sunt mai rare).
Inca un lucru. "Desteptii" de la Aisin au montat filtrele in interiorul cutiei.
Din cauza asta pentru schimbarea filtrului cutia trebuie demontata...
La omega cu ar25/35 ca nu mai stiu exact, filtrul este in baia de ulei si se schimba rapid ( => manopera mai mica si masina imobilizata mai putin timp )
giony81
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2001 Y20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2010
- Mesaj Privat
Uleiul in cutie am inteles ca are proprietati de ungere, transmisie , racire si trebuie schimbat periodic(am inteles ca e recomandatr la max 60 000), eu acum l-am scimbat dar e prea tarziu.. si doare mai ales cind trebuie sa te scobesti adinc prin buzunare..
Am inteles ca o cutie noua depaseste 4000 euro si una SH intre 400 si 1000. Poate pe tine o sa te tina mult si bine si nu o sa fii nevoit sa faci investitii in cutie..
Pot sa iti mai spun ca daca vrei sa treci de la automata la manuala, cu toate piesele ce iti trebuie si manopera depasesti 1000euro.
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat