Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • adryan Myr

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 1997 17tdi
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2012

  • Mesaj Privat
salut! ieri am umblat la un injector si a trebuit sa scot firu de la alimentarea bujiilor incandescente ....zis si facut l.am scos am umblat si cand sa o pornesc am pus contactul dar firul nu era pa bujii pus si a facut scurt pa blocul motor iar acum nu-mi mai incalzeste bujiile...are cine vreo idee sa lovit cineva de aja ceva? va rog astept un sfat sunt inebunit ca numai vrea sa porneasca si imi omoara si bateria in aceleasi timp...
Skip ads

  • asaftei

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 1998 x17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2013

  • Mesaj Privat
am si eu aceiasi problema si inca nu iam dat de cap dar ca sa o pornesti si sa circuli cu ea leaga un fir de pe bujii adica conecteaza firu care duce la bujii si mai leaga unu de el si pune pe plus la baterie sa iti incalzeasca bujiile sa poti merge cu ea eu asa fac pana ii dau de cap:(am aceiai probelma ca tn:((
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Joaca-te cu firele puse aiurea si poate-i dai foc la masina.Releul ce comanda bujiile incandescente este un releu electronic, el nu are parti mecanice care sa comande aprinderea bujiilor, are tranzistori care fac acest lucru si il fac in impulsuri comandand pe rand cate un grup de 2 bujii.Pentru inceput verifica siguranta F8 de 80 Amperi din cutia cu sigurante fuzibile din comaprtimentul motor, are rolul de a proteja releul pentru bujii incandescente.

  • asaftei

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 1998 x17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2013

  • Mesaj Privat
am verificat e buna siguranta...urmatoru pas ce asi mai putea verifica le iau treptat pana dua de problema...daca ma poti ajuta
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Colegu asaftei, asta este topic deschis de adryan Myr, deci raspunsul meu este pentru el nicidecum pentru tine, ai deja un topic deschis unde ai primit raspuns.
  • Gatica

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2008

  • Mesaj Privat
In spatele torpedoului gasesti releul de bujii, daca ai noroc scapi doar cu un circuit intrerupt pe placuta. Refaci circuitul si gata. Daca nu, altul nou.
  • adryan Myr

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 1997 17tdi
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2012

  • Mesaj Privat
salut colegii! imi cer scuze ca am revenit asa greu cu problema care o am ..... am dat un upgrade masinii si problema asta am lasat-o pa un ultim loc.... am schimbat releu dar nicio schimbare am cautat sigurante arse nimic nici acolo ..... ziceti-mi va rog ce-ar putea fii ca am mare bataie de cap cu ea.... stima si respect celor care m.au ajutat....
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
ai verificat daca ai tensiune pe firul care alimenteaza bujiile,daca zici ca ai verificat sigurante,inlocuit releu,poate ai firu intrerupt,sau bujiile arse
  • adryan Myr

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 1997 17tdi
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2012

  • Mesaj Privat
am verificat firul care alimenteaza bujiile si la mine si la alta masina si nu vine curent acolo... bujiile sunt ok verificate rand pe rand... releu schimbat ...deci am facut orice pas niciun rezultat...
  • adryan Myr

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 1997 17tdi
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2012

  • Mesaj Privat
chiar acum vin de la masina am dat torpedoul jos exact cum a spus GAtica umpic mai sus ...am gasit aceea placa am scoso m-am uitat nu se vede niciun circuit intrerupt .... si nustiu ce sa ma mai fac ca ma zapacit...
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
daca motoru este cald nu vei avea curent la bujii,sonda de apa trimite semnal ca motoru este cald si releu de bujii opreste curentu pe ele,verifica atunci cand motoru este rece
becu/spirala de bujii,din bord,se aprinde la punerea contactului?
cum am zis si mai sus trebuie verificate toate firele care vin in releu,cu aparatu de masura,ca sigur ai fir rupt sau dezizolat care da la masa si opreste releu
  • adryan Myr

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 1997 17tdi
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2012

  • Mesaj Privat
da se aprinde dar doar o fractiune de secunda ....si imediat se stinge.
  • adryan Myr

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 1997 17tdi
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2012

  • Mesaj Privat
deci hai sa reluam mie imi cupleaza releu cand pun contactul dar problema e ca nu imi ajunge curent la bujii...releul cupleza si decupleza dupa timplul prestabilit dar nu imi ajunge la bujii...si asta imi da bataie d cap...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Vezi ca sunt 2 relee de bujii, unul de comanda si unul de forta. Si mai e o siguranta.

Atunci cand totul functioneaza corect:
- cu motorul rece, pui pe bujii martorul se aprinde in bord bujiile stau cuplate 4-4,5sec apoi dai la automat si pornesti. Bujiile mai raman cuplate pana ce apa din circuitul mic de racire al motorului ajunge la 55grade C, moment in care releul de comanda le decupleaza. Daca ai termostatul bun, per total bujiile iti functioneaza maxim 6min atunci cand afara e foarte frig (-20grade C).
- cu motorul cald (apa din circuitul mic al motorului peste 55grade C), pui pe bujii martorul se aprinde in bod 1 sec apoi se stinge, bujiile nu mai primesc curent

Releul de forta de 70A este galben si este in cutia neagra din plastic de pe unitatea de ABS, ala trebuie sa faca 'clanc' imediat ce pui pe bujii si parca are si o siguranta tot acolo. Releul de comanda TRANSTRON este unul negru sub bord langa parbriz pe partea pasagerului. Si eu l-am prajit pe asta, dar altfel... insa l-am ars si eu tot dintr-o prostie. Se poate repara, la mine s-a ars un tranzistor de pe placa daca imi aduc eu bine aminte si l-a inlocuit cu unul de pe o placa de baza de calculator. Un electrician care stie sa masoare piesele din montaj t-il poate repara (poate ai avut noroc maxim si a cedat doar siguranta din releu, verifica si asta).

Ai ceva poze aici.
  • adryan Myr

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 1997 17tdi
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2012

  • Mesaj Privat
colegu aseara l.am dat jos acel releu de comanda TRANSTRON si m.am uitat nimic care sa dea de banuiala ...dar cand nu mai este acel releu de comand conectat nici martorul de rezistenta nu se mai aprinde delok ...am sa merg dupa c vin de la munca la un electrician sa-l masoare si am sa revin cu noi detalii...stima!
  • adryan Myr

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 1997 17tdi
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2012

  • Mesaj Privat
colegii am fost cu acel TRANSTRON la verificat niciun rezultat nici cu el ....este in regula si acela....nu imi pot da seama ce are daca mai asthiti ce ar putea fii va rog ajutati-ma...)
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu totusi banuiesc ca releul Transtron este defect. Incearca sa faci rost de alt releu bun si probeaza pe masina ta. Releul ala e cea mai avansata componenta electronica de pe acest motor (monitorizeaza temperatura motorului, viteza masinii prin firul VSS, preincalzirea si postincalzirea bujiilor), restul fiind timer-ul ceva relee si sigurante.

Aaa... totusi ar mai fi ceva : vezi ca in carcasa termostatului ai 2 senzori, unul iti masoara temperatura motorului si comanda ceasul de temperatura din bord iar celalalt îi da semnal releului Transtron cum ca motorul e cald si sa nu mai alimenteze bujiile cu curent. Daca senzorul asta e defect si spune releului sa nu mai alimenteze releul galben (cel de forta) cu curent pentru a cupla bujiile, atunci ar putea fi si asta o cauza.
Verifica firele de pe ambii senzori, vezi sa nu fie intrerupte (unul din senzori are o mufa de prelungire, un fel de imbinare, ca sa poti sa-l scoti si sa-l schimbi cand se strica).


  • adryan Myr

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 1997 17tdi
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2012

  • Mesaj Privat
PROBLEMA REZOLVATA! azi am intrat in garaj cu fratemiu si ne-am pus pa demontat instalatie electrica am verificat orice fir orice trecea de la tranzistor la releu si de la releu la bujii,totul OK ..insa de la releu de forta pleaca firul de alimentare cu curent de la baterie dar pana la baterie este o siguranta electrica de 80 A care la mine a fost arsa am inlocut-o si totul merge ca si nou...deci PROBLEMA REZOLVATA! de aveti vre-o nelamurire va pot ajuta cu mare placere...MULTUMESC tuturor care m-a ajutat sa rezolva aceasta problema:)Smile
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pune si tu o poza unde exact este localizata aceasta siguranta, cred ca ar fi util pentru toata lumea.

Ma bucur ca ai rezolvat. Constat ca a fost un defect atipic de care nu s-a mai lovit nimeni de el, pana acum.
  • adryan Myr

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 1997 17tdi
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2012

  • Mesaj Privat
in imagine de mai sus este siguranta de 80 de amperi care este situata chiar in spatele bateriei ea am inteles ca are rolul de a proteja releul de forta ....
iar in a 2a imagine este simbolizat cred ca umpik mai indetaliat....cel galben este releul de forta , cei cu rosu este firul de la siguranta la releul de forta iar ce este mai aja umpic galbuie este siguranta de 80 de amperi care este alimentata chiar direct de la borna bateriei ... SCUZE pentru claritate Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR