- adryan Myr
- OP
- 43 mesaje
- din 12 Nov 2012
- Vectra 1997 17tdi
- Ialomita
adryan Myr
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 1997 17tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2012
- Mesaj Privat
salut! ieri am umblat la un injector si a trebuit sa scot firu de la alimentarea bujiilor incandescente ....zis si facut l.am scos am umblat si cand sa o pornesc am pus contactul dar firul nu era pa bujii pus si a facut scurt pa blocul motor iar acum nu-mi mai incalzeste bujiile...are cine vreo idee sa lovit cineva de aja ceva? va rog astept un sfat sunt inebunit ca numai vrea sa porneasca si imi omoara si bateria in aceleasi timp...
asaftei
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 1998 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2013
- Mesaj Privat
am si eu aceiasi problema si inca nu iam dat de cap dar ca sa o pornesti si sa circuli cu ea leaga un fir de pe bujii adica conecteaza firu care duce la bujii si mai leaga unu de el si pune pe plus la baterie sa iti incalzeasca bujiile sa poti merge cu ea eu asa fac pana ii dau de cap:(am aceiai probelma ca tn:((
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
Joaca-te cu firele puse aiurea si poate-i dai foc la masina.Releul ce comanda bujiile incandescente este un releu electronic, el nu are parti mecanice care sa comande aprinderea bujiilor, are tranzistori care fac acest lucru si il fac in impulsuri comandand pe rand cate un grup de 2 bujii.Pentru inceput verifica siguranta F8 de 80 Amperi din cutia cu sigurante fuzibile din comaprtimentul motor, are rolul de a proteja releul pentru bujii incandescente.
asaftei
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 1998 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2013
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
Gatica
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2008
- Mesaj Privat
- adryan Myr
- OP
- 43 mesaje
- din 12 Nov 2012
- Vectra 1997 17tdi
- Ialomita
adryan Myr
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 1997 17tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2012
- Mesaj Privat
salut colegii! imi cer scuze ca am revenit asa greu cu problema care o am ..... am dat un upgrade masinii si problema asta am lasat-o pa un ultim loc.... am schimbat releu dar nicio schimbare am cautat sigurante arse nimic nici acolo ..... ziceti-mi va rog ce-ar putea fii ca am mare bataie de cap cu ea.... stima si respect celor care m.au ajutat....
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- adryan Myr
- OP
- 43 mesaje
- din 12 Nov 2012
- Vectra 1997 17tdi
- Ialomita
adryan Myr
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 1997 17tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2012
- Mesaj Privat
- adryan Myr
- OP
- 43 mesaje
- din 12 Nov 2012
- Vectra 1997 17tdi
- Ialomita
adryan Myr
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 1997 17tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2012
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
daca motoru este cald nu vei avea curent la bujii,sonda de apa trimite semnal ca motoru este cald si releu de bujii opreste curentu pe ele,verifica atunci cand motoru este rece
becu/spirala de bujii,din bord,se aprinde la punerea contactului?
cum am zis si mai sus trebuie verificate toate firele care vin in releu,cu aparatu de masura,ca sigur ai fir rupt sau dezizolat care da la masa si opreste releu
becu/spirala de bujii,din bord,se aprinde la punerea contactului?
cum am zis si mai sus trebuie verificate toate firele care vin in releu,cu aparatu de masura,ca sigur ai fir rupt sau dezizolat care da la masa si opreste releu
- adryan Myr
- OP
- 43 mesaje
- din 12 Nov 2012
- Vectra 1997 17tdi
- Ialomita
adryan Myr
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 1997 17tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2012
- Mesaj Privat
- adryan Myr
- OP
- 43 mesaje
- din 12 Nov 2012
- Vectra 1997 17tdi
- Ialomita
adryan Myr
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 1997 17tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Online
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Vezi ca sunt 2 relee de bujii, unul de comanda si unul de forta. Si mai e o siguranta.
Atunci cand totul functioneaza corect:
- cu motorul rece, pui pe bujii martorul se aprinde in bord bujiile stau cuplate 4-4,5sec apoi dai la automat si pornesti. Bujiile mai raman cuplate pana ce apa din circuitul mic de racire al motorului ajunge la 55grade C, moment in care releul de comanda le decupleaza. Daca ai termostatul bun, per total bujiile iti functioneaza maxim 6min atunci cand afara e foarte frig (-20grade C).
- cu motorul cald (apa din circuitul mic al motorului peste 55grade C), pui pe bujii martorul se aprinde in bod 1 sec apoi se stinge, bujiile nu mai primesc curent
Releul de forta de 70A este galben si este in cutia neagra din plastic de pe unitatea de ABS, ala trebuie sa faca 'clanc' imediat ce pui pe bujii si parca are si o siguranta tot acolo. Releul de comanda TRANSTRON este unul negru sub bord langa parbriz pe partea pasagerului. Si eu l-am prajit pe asta, dar altfel... insa l-am ars si eu tot dintr-o prostie. Se poate repara, la mine s-a ars un tranzistor de pe placa daca imi aduc eu bine aminte si l-a inlocuit cu unul de pe o placa de baza de calculator. Un electrician care stie sa masoare piesele din montaj t-il poate repara (poate ai avut noroc maxim si a cedat doar siguranta din releu, verifica si asta).
Ai ceva poze aici.
Atunci cand totul functioneaza corect:
- cu motorul rece, pui pe bujii martorul se aprinde in bord bujiile stau cuplate 4-4,5sec apoi dai la automat si pornesti. Bujiile mai raman cuplate pana ce apa din circuitul mic de racire al motorului ajunge la 55grade C, moment in care releul de comanda le decupleaza. Daca ai termostatul bun, per total bujiile iti functioneaza maxim 6min atunci cand afara e foarte frig (-20grade C).
- cu motorul cald (apa din circuitul mic al motorului peste 55grade C), pui pe bujii martorul se aprinde in bod 1 sec apoi se stinge, bujiile nu mai primesc curent
Releul de forta de 70A este galben si este in cutia neagra din plastic de pe unitatea de ABS, ala trebuie sa faca 'clanc' imediat ce pui pe bujii si parca are si o siguranta tot acolo. Releul de comanda TRANSTRON este unul negru sub bord langa parbriz pe partea pasagerului. Si eu l-am prajit pe asta, dar altfel... insa l-am ars si eu tot dintr-o prostie. Se poate repara, la mine s-a ars un tranzistor de pe placa daca imi aduc eu bine aminte si l-a inlocuit cu unul de pe o placa de baza de calculator. Un electrician care stie sa masoare piesele din montaj t-il poate repara (poate ai avut noroc maxim si a cedat doar siguranta din releu, verifica si asta).
Ai ceva poze aici.
- adryan Myr
- OP
- 43 mesaje
- din 12 Nov 2012
- Vectra 1997 17tdi
- Ialomita
adryan Myr
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 1997 17tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2012
- Mesaj Privat
colegu aseara l.am dat jos acel releu de comanda TRANSTRON si m.am uitat nimic care sa dea de banuiala ...dar cand nu mai este acel releu de comand conectat nici martorul de rezistenta nu se mai aprinde delok ...am sa merg dupa c vin de la munca la un electrician sa-l masoare si am sa revin cu noi detalii...stima!
- adryan Myr
- OP
- 43 mesaje
- din 12 Nov 2012
- Vectra 1997 17tdi
- Ialomita
adryan Myr
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 1997 17tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Online
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Eu totusi banuiesc ca releul Transtron este defect. Incearca sa faci rost de alt releu bun si probeaza pe masina ta. Releul ala e cea mai avansata componenta electronica de pe acest motor (monitorizeaza temperatura motorului, viteza masinii prin firul VSS, preincalzirea si postincalzirea bujiilor), restul fiind timer-ul ceva relee si sigurante.
Aaa... totusi ar mai fi ceva : vezi ca in carcasa termostatului ai 2 senzori, unul iti masoara temperatura motorului si comanda ceasul de temperatura din bord iar celalalt îi da semnal releului Transtron cum ca motorul e cald si sa nu mai alimenteze bujiile cu curent. Daca senzorul asta e defect si spune releului sa nu mai alimenteze releul galben (cel de forta) cu curent pentru a cupla bujiile, atunci ar putea fi si asta o cauza.
Verifica firele de pe ambii senzori, vezi sa nu fie intrerupte (unul din senzori are o mufa de prelungire, un fel de imbinare, ca sa poti sa-l scoti si sa-l schimbi cand se strica).
Aaa... totusi ar mai fi ceva : vezi ca in carcasa termostatului ai 2 senzori, unul iti masoara temperatura motorului si comanda ceasul de temperatura din bord iar celalalt îi da semnal releului Transtron cum ca motorul e cald si sa nu mai alimenteze bujiile cu curent. Daca senzorul asta e defect si spune releului sa nu mai alimenteze releul galben (cel de forta) cu curent pentru a cupla bujiile, atunci ar putea fi si asta o cauza.
Verifica firele de pe ambii senzori, vezi sa nu fie intrerupte (unul din senzori are o mufa de prelungire, un fel de imbinare, ca sa poti sa-l scoti si sa-l schimbi cand se strica).
- adryan Myr
- OP
- 43 mesaje
- din 12 Nov 2012
- Vectra 1997 17tdi
- Ialomita
adryan Myr
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 1997 17tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2012
- Mesaj Privat
PROBLEMA REZOLVATA! azi am intrat in garaj cu fratemiu si ne-am pus pa demontat instalatie electrica am verificat orice fir orice trecea de la tranzistor la releu si de la releu la bujii,totul OK ..insa de la releu de forta pleaca firul de alimentare cu curent de la baterie dar pana la baterie este o siguranta electrica de 80 A care la mine a fost arsa am inlocut-o si totul merge ca si nou...deci PROBLEMA REZOLVATA! de aveti vre-o nelamurire va pot ajuta cu mare placere...MULTUMESC tuturor care m-a ajutat sa rezolva aceasta problema:)
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Online
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- adryan Myr
- OP
- 43 mesaje
- din 12 Nov 2012
- Vectra 1997 17tdi
- Ialomita
adryan Myr
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 1997 17tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2012
- Mesaj Privat
in imagine de mai sus este siguranta de 80 de amperi care este situata chiar in spatele bateriei ea am inteles ca are rolul de a proteja releul de forta ....
iar in a 2a imagine este simbolizat cred ca umpik mai indetaliat....cel galben este releul de forta , cei cu rosu este firul de la siguranta la releul de forta iar ce este mai aja umpic galbuie este siguranta de 80 de amperi care este alimentata chiar direct de la borna bateriei ... SCUZE pentru claritate
iar in a 2a imagine este simbolizat cred ca umpik mai indetaliat....cel galben este releul de forta , cei cu rosu este firul de la siguranta la releul de forta iar ce este mai aja umpic galbuie este siguranta de 80 de amperi care este alimentata chiar direct de la borna bateriei ... SCUZE pentru claritate