Catalin89
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2012
- Mesaj Privat
Salut si bine v-am gasit,si ma bucur ca am gasit un asemenea forum..dupa cum se vede sunt membru nou,si as dori daca se poate o parere cat mai sincera.
Cam peste o luna de zile trebuie sa imi cumpar prima mea masina,si as dori sa achizitioner un Opel Vectra C Berlina 2008-2009 1.9 diesel.
Vreau sa stiu si eu cat mai multe desprea ea.
Cam ce consum are?
Sa iau cu 120 sau 150 de CP?
Sunt costisitoare ca intretinere?
Cad piesele repede?
Cam tot ce se poate spune despre o masina,vreau o masina in care nu bag bani in ea imediat,adica sa fie buna.
Si as dori sa raspunda cei care au sau au avut.
Va Multumesc. Si astept raspunsuri cat mai sincere va rog.
Cam peste o luna de zile trebuie sa imi cumpar prima mea masina,si as dori sa achizitioner un Opel Vectra C Berlina 2008-2009 1.9 diesel.
Vreau sa stiu si eu cat mai multe desprea ea.
Cam ce consum are?
Sa iau cu 120 sau 150 de CP?
Sunt costisitoare ca intretinere?
Cad piesele repede?
Cam tot ce se poate spune despre o masina,vreau o masina in care nu bag bani in ea imediat,adica sa fie buna.
Si as dori sa raspunda cei care au sau au avut.
Va Multumesc. Si astept raspunsuri cat mai sincere va rog.
- andreirs31
- **
- 79 mesaje
- din 03 Oct 2010
- Vectra 2006
- Bucuresti
andreirs31
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2010
- Mesaj Privat
Salut si bine ai venit pe forum. Sunt posesor de Opel Vectra C (model facelift) berlina, masina cumparata de noua in 2006, motor 1.9 120CP. Ca sa iti faci o parere.... in bucuresti mers semi-sportiv etc, am un consum de 11.5 - 11.8 (daca mergi mai cuminte poti scoate si mai bine). In afara imi ia in jur de 5-6 max. In cazul meu a fost a doua masina a familiei si de vreo cateva luni a ajuns la mine si ma plimb eu cu ea (masina are acum 27.000km), dar oricum iti pot spune ca pana acum in afara de revizii, un set de stergatoare si o baterie nu s-a schimbat nimic la masina. Ca si revizii, facute la reprezentanta ajung undeva la 800-900lei.
Cat despre motor, ce sa zic, nici cel de 120cp (cu remapare 160cp) nu este puturos deloc iar la drum lung e un deliciu, dar cel de 150cp e nitel mai zvelt, el ajungand la 200cp in urma remaparii daca nu ma insel.
In final, cred ca este o masina care nu prea are cum sa te dezamageasca, trebuie sa ai grija ce cumperi si de la cine cumperi masina. Multa bafta!
Andrei
Cat despre motor, ce sa zic, nici cel de 120cp (cu remapare 160cp) nu este puturos deloc iar la drum lung e un deliciu, dar cel de 150cp e nitel mai zvelt, el ajungand la 200cp in urma remaparii daca nu ma insel.
In final, cred ca este o masina care nu prea are cum sa te dezamageasca, trebuie sa ai grija ce cumperi si de la cine cumperi masina. Multa bafta!
Andrei
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
salut.
8.5-9.5 litri pe galati, 4-5-6 in afara (depinde de talpa pe care o dai)
eu am 120 cp (8 valve) si sunt multumit de ea. am inteles ca cele cu 150 cp (16 valve) ar avea anumite probleme specifice motoarelor cu 16 valve. o sa-ti zica cineva care are.
ca intretinere eu i-am facut
distributia - 1100 de lei inclusiv ulei, antigel, piese, etc (fiind masina SH e recimandat sa fii sigur de ea),
bujiile incandescente (toate chiar daca vreo 2 inca mai mergeau) - 200 de lei (manopera si piese)
2 bielete de directie
volanta + kit ambreiaj (marea problema a motoarelor CDTI)
am curatat EGR si clapeta de acceleratie 50 de lei (doar 2 spray-uri de curatat carburatoare, manopera eu), urmeaza galeria de admisie (sper sa am timp prin august - septembrie de ea)
in rest nu i-am facut nimic decat upgrade-uri pentru ca am vrut eu(le poti vedea la profilul meu)...
acum fiind SH depinde de norocul fiecaruia...
8.5-9.5 litri pe galati, 4-5-6 in afara (depinde de talpa pe care o dai)
eu am 120 cp (8 valve) si sunt multumit de ea. am inteles ca cele cu 150 cp (16 valve) ar avea anumite probleme specifice motoarelor cu 16 valve. o sa-ti zica cineva care are.
ca intretinere eu i-am facut
distributia - 1100 de lei inclusiv ulei, antigel, piese, etc (fiind masina SH e recimandat sa fii sigur de ea),
bujiile incandescente (toate chiar daca vreo 2 inca mai mergeau) - 200 de lei (manopera si piese)
2 bielete de directie
volanta + kit ambreiaj (marea problema a motoarelor CDTI)
am curatat EGR si clapeta de acceleratie 50 de lei (doar 2 spray-uri de curatat carburatoare, manopera eu), urmeaza galeria de admisie (sper sa am timp prin august - septembrie de ea)
in rest nu i-am facut nimic decat upgrade-uri pentru ca am vrut eu(le poti vedea la profilul meu)...
acum fiind SH depinde de norocul fiecaruia...
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
Catalin89
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2012
- Mesaj Privat
- am-draci
- **
- 144 mesaje
- din 15 Aug 2011
- Vectra 2007 Z19DTH
- Bucuresti
am-draci
- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2011
- Mesaj Privat
tony,ce vrei sa spui cu sensibila?
mi-am luat de curand un z19dth...am avut inainte un astra h caravan.
faza e ca mi se pare foarte sensibila la suspensii si directie.
pe un drum mai peticit se clatina ca o barca...
specific ca am roti de 225/45/R17
iar directia...ciudat de tot...
pe denivelari trebuia sa tin volanul sa nu o scap in sant. sa fie de la rotile mele sau sa am vreo problema la directie?
mi-am luat de curand un z19dth...am avut inainte un astra h caravan.
faza e ca mi se pare foarte sensibila la suspensii si directie.
pe un drum mai peticit se clatina ca o barca...
specific ca am roti de 225/45/R17
iar directia...ciudat de tot...
pe denivelari trebuia sa tin volanul sa nu o scap in sant. sa fie de la rotile mele sau sa am vreo problema la directie?
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Y-GreK
- ****
- 1,269 mesaje
- din 11 Jul 2007
- Insignia 2019 B15LFV
- Bucuresti
Y-GreK
- Mesaje scrise: 1,269
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019 B15LFV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2007
- Mesaj Privat
@am-draci,
Dacai ai 225/45/R17 (daca nu ma insel nu e data in cartea masinii dimensiunea asta) e normal sa faca asa pe drumuri proaste cu gropi si sleauri, suprafata de aderenta mare plus faptul ca Vectra C e o masina destul de grea, are o tona jumatate totusi.Si da, e tipic Vectrei C pe drumuri denivelate sa para mai instabila, dar pe asfalt bun, e foarte confortabila la drum lung.
Daca face ca o barca iti sugerez sa verifici bratele bumerang spate, cele cu doua bucsi in capete, de obicei ele cedeaza si scad tinuta de drum ferma a masinii (simti cum fuge spatele in curbe atacate cu viteze mai mari).
Dacai ai 225/45/R17 (daca nu ma insel nu e data in cartea masinii dimensiunea asta) e normal sa faca asa pe drumuri proaste cu gropi si sleauri, suprafata de aderenta mare plus faptul ca Vectra C e o masina destul de grea, are o tona jumatate totusi.Si da, e tipic Vectrei C pe drumuri denivelate sa para mai instabila, dar pe asfalt bun, e foarte confortabila la drum lung.
Daca face ca o barca iti sugerez sa verifici bratele bumerang spate, cele cu doua bucsi in capete, de obicei ele cedeaza si scad tinuta de drum ferma a masinii (simti cum fuge spatele in curbe atacate cu viteze mai mari).
- am-draci
- **
- 144 mesaje
- din 15 Aug 2011
- Vectra 2007 Z19DTH
- Bucuresti
am-draci
- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2011
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- cont-sters-27243
- ****
- 1,320 mesaje
- din 21 Dec 2008
cont-sters-27243
- Mesaje scrise: 1,320
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
da, am postat de pe telefon si nu prea mergea cum trebuie.
e grele cu taci scriinurile astea...
daca la o circumferinta x a anvelopei tu pui janta de 16 si de 17 cea de 17 va oferi stabilitate mai mare deoarece latimea anvelopei (cred ca se numeste talon, sau cum i-o zice, nu ma pricep insa nu ma refer la latimea anvelopei cu care calca ea pe asfalt ci la cea verticala, inaltimea gumei cred ca ar fi mai corect, de la asfalt pana la janta)
e grele si cu termenii tehnici la cauciuce...
e grele cu taci scriinurile astea...
daca la o circumferinta x a anvelopei tu pui janta de 16 si de 17 cea de 17 va oferi stabilitate mai mare deoarece latimea anvelopei (cred ca se numeste talon, sau cum i-o zice, nu ma pricep insa nu ma refer la latimea anvelopei cu care calca ea pe asfalt ci la cea verticala, inaltimea gumei cred ca ar fi mai corect, de la asfalt pana la janta)
e grele si cu termenii tehnici la cauciuce...
- cont-sters-27243
- ****
- 1,320 mesaje
- din 21 Dec 2008
cont-sters-27243
- Mesaje scrise: 1,320
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
Luam un exemplu: 205 / 55 / 16
205 - este latimea cauciucului
55 - inaltimea (se mai numeste si talon), reprezinta procent din latimea cauciucului
16 - diametrul cauciucului in inchi.
Acum, fiecare producator de masini, da anumite marimi de cauciucuri ce se pot folosi pe masina. Este de preferat ca aceste marimi sa fie respectate, orice alte alternative influenteaza stabilitatea masinii.
O caracteristica a cauciucului este elasticitatea. Cu cat talonul cauciucului este mai mic, elasticitatea este mai scazuta si asta afecteaza directia. In momentul in care mergi pe un drum care nu este perfect drept, are celebrele sleauri de la camioanele de mare tonaj, cand cauciucul calca pe aceste sleauri, roata tinde sa mearga pe centrul acelui sleau. La un cauciuc cu talonul mai mare, acest fenomen este in mare compensat de elasticitatea marita a cauciucului, in volan practic se simte mai putin. Cauciucurile cu talon ingust, fiind mai rigide, transmit asta imediat in directie facandu-te sa corectezi in permanenta pozitia masinii pe sosea.
Nu mai punem la socoteala mersul pe un drum cu gropi. Aici cauciucurile cu talon mic datorita ridigitatii marite transmit mult mai usor socurile in articulatii, jenti, etc. Cele cu talon mai mare absorb socurile mai bine.
Folosirea unor taloane mai mari decat ce recomanda producatorul iar nu este benefic pentru controlul directiei. Daca in loc de 205/55/16 folosesti, sa zicem 205/60/16, 205/65/16, se va reflecta intr-o amortizare mai buna a denivelarilor de pe sosea dar va afecta directia, asta din cauza elasticitatii create de talonul mai mare. Practic, tendinta masinii este sa mearga inainte. Tu virezi, se aplica o forta laterala asupra jentii dar cauciucul are tendinta sa urmeze directia inainte. Apare o mica intarziere intre momentul in care tragi de volan si miscarea cauciucului. De asemenea, la demaraje puternice de pe loc, o sa observi ca masina va avea tendinta sa traga un pic stanga sau dreapta, in functie de inclinatia soselei.
In conditii de rulare ideale (adica nu la noi, la altii) unde nu sunt gropi, sleauri, etc, cauciucurile cu diametru mai mare si talonul mai ingust, fac legea. Stabilitate mult mai buna, timp de raspuns al directiei mult mai mare.
Sper ca n-am facut nici o greseala in "predica" asta lunga, scriu de la serviciu, printre picaturi de timp liber. Orice corectie sau adaugire e binevenita.
205 - este latimea cauciucului
55 - inaltimea (se mai numeste si talon), reprezinta procent din latimea cauciucului
16 - diametrul cauciucului in inchi.
Acum, fiecare producator de masini, da anumite marimi de cauciucuri ce se pot folosi pe masina. Este de preferat ca aceste marimi sa fie respectate, orice alte alternative influenteaza stabilitatea masinii.
O caracteristica a cauciucului este elasticitatea. Cu cat talonul cauciucului este mai mic, elasticitatea este mai scazuta si asta afecteaza directia. In momentul in care mergi pe un drum care nu este perfect drept, are celebrele sleauri de la camioanele de mare tonaj, cand cauciucul calca pe aceste sleauri, roata tinde sa mearga pe centrul acelui sleau. La un cauciuc cu talonul mai mare, acest fenomen este in mare compensat de elasticitatea marita a cauciucului, in volan practic se simte mai putin. Cauciucurile cu talon ingust, fiind mai rigide, transmit asta imediat in directie facandu-te sa corectezi in permanenta pozitia masinii pe sosea.
Nu mai punem la socoteala mersul pe un drum cu gropi. Aici cauciucurile cu talon mic datorita ridigitatii marite transmit mult mai usor socurile in articulatii, jenti, etc. Cele cu talon mai mare absorb socurile mai bine.
Folosirea unor taloane mai mari decat ce recomanda producatorul iar nu este benefic pentru controlul directiei. Daca in loc de 205/55/16 folosesti, sa zicem 205/60/16, 205/65/16, se va reflecta intr-o amortizare mai buna a denivelarilor de pe sosea dar va afecta directia, asta din cauza elasticitatii create de talonul mai mare. Practic, tendinta masinii este sa mearga inainte. Tu virezi, se aplica o forta laterala asupra jentii dar cauciucul are tendinta sa urmeze directia inainte. Apare o mica intarziere intre momentul in care tragi de volan si miscarea cauciucului. De asemenea, la demaraje puternice de pe loc, o sa observi ca masina va avea tendinta sa traga un pic stanga sau dreapta, in functie de inclinatia soselei.
In conditii de rulare ideale (adica nu la noi, la altii) unde nu sunt gropi, sleauri, etc, cauciucurile cu diametru mai mare si talonul mai ingust, fac legea. Stabilitate mult mai buna, timp de raspuns al directiei mult mai mare.
Sper ca n-am facut nici o greseala in "predica" asta lunga, scriu de la serviciu, printre picaturi de timp liber. Orice corectie sau adaugire e binevenita.
- am-draci
- **
- 144 mesaje
- din 15 Aug 2011
- Vectra 2007 Z19DTH
- Bucuresti
am-draci
- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2011
- Mesaj Privat
- cont-sters-27243
- ****
- 1,320 mesaje
- din 21 Dec 2008
cont-sters-27243
- Mesaje scrise: 1,320
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
Nu, la @jgypryme ma refeream.
Acum, in cazul tau, nu stiu ce sa zic. Fa totusi si o verificare la articulatii, masina are deja o varsta, posibil sa fie ceva bucsaraie de vina.
Referitor la schimbatul rotilor la 205/55/16, la fel, depinde de tine. O janta mai mare si un cauciuc cu talon mai mic arata mai bine. Dar, uita-te ce diferente de preturi sunt la cauciucuri.
MICHELIN PRIMACY HP RUNFLAT-91-H 205 / 55 R16 - 409 lei
MICHELIN PRIMACY HP RUNFLAT-91-W - 225 / 45 R17 - 797 lei
Acum, in cazul tau, nu stiu ce sa zic. Fa totusi si o verificare la articulatii, masina are deja o varsta, posibil sa fie ceva bucsaraie de vina.
Referitor la schimbatul rotilor la 205/55/16, la fel, depinde de tine. O janta mai mare si un cauciuc cu talon mai mic arata mai bine. Dar, uita-te ce diferente de preturi sunt la cauciucuri.
MICHELIN PRIMACY HP RUNFLAT-91-H 205 / 55 R16 - 409 lei
MICHELIN PRIMACY HP RUNFLAT-91-W - 225 / 45 R17 - 797 lei
- ionutviorel14
- *
- 5 mesaje
- din 20 Mai 2012
- Vectra 2008
- Mehedinti
ionutviorel14
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2012
- Mesaj Privat
Salut.
Eu am un vectra c 1.9 ,120cpdin 2008,fara filtru particule,zic eu un avantaj.
Consumul mi se pare cam mare, 10 in oras,daca mai dai drumu la clima ajungi undeva la 11,afara am scos si 5.4destul de bun zic eu, pe ruta Tr Severin-Bucuresti,fara sa depasesc 140km/h
In rest mi se pare o masina buna pe care o recomand.
Astept si eu pareri in legatura cu,consumul de la cineva din dr tr severin ar fi de preferabil.
Succes.
Eu am un vectra c 1.9 ,120cpdin 2008,fara filtru particule,zic eu un avantaj.
Consumul mi se pare cam mare, 10 in oras,daca mai dai drumu la clima ajungi undeva la 11,afara am scos si 5.4destul de bun zic eu, pe ruta Tr Severin-Bucuresti,fara sa depasesc 140km/h
In rest mi se pare o masina buna pe care o recomand.
Astept si eu pareri in legatura cu,consumul de la cineva din dr tr severin ar fi de preferabil.
Succes.
- cont-sters-27243
- ****
- 1,320 mesaje
- din 21 Dec 2008
cont-sters-27243
- Mesaje scrise: 1,320
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
10-11% in oras este un consum realist pentru motorul si masina asta. Mai ales acum cand incepe sa fie frig. Dieselul consuma mult pana se incalzeste si se incalzeste in general mult mai greu decat o benzinara. Daca faci drumuri scurte si motorul nu ajunge la temperatura optima de functionare, consumul asta e normal.
bgdanu06
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2009
- Mesaj Privat
sunt si eu proprietar de vectra c 1.9 , 120 cai din 2005. sunt proprietarru masinii de anul trecut din decembrie. consumul meu , mai ales acum este de 10-11 % , condus destul de sportiv......intradevar diferenta de la consumul din oras , mai ales acum , adica iarna , si consumul de afara , cel putin pe autostrada este foarte mare.....pe autostrada , a 6-a cu pilotul pus si 150 km/h consumul nu sare de 6.....apa se ridica destul de greu la 80 de grade in oras , si poate ca si asta este una din cauzele consumului marit.......
Izotop
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2013
- Mesaj Privat
sunt fericitul poseseor al unui vectra C facelift 1.9 120 cp. Per total multumit de masina dar cand ma gindesc ca este diesel si consumu duce undeva in 13 % pe oras ma apuca plinsu. Recunosc este grea am jante pe 18 de fabrica 225/45/R18 condusu ... asa si asa, in oras conduc combinat dar imi place aceleratia. Dar consumu a inceputut sa imi ridice semne de intrebare. Aveti idee ce as putea sai fc sa mai scad la consum? Curatat EGR si clapeta de acceleratie ? sonda lamda? un sfat va rog . Per total sunt multumit de ea.
- cont-sters-27243
- ****
- 1,320 mesaje
- din 21 Dec 2008
cont-sters-27243
- Mesaje scrise: 1,320
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat