Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,465
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@paulcg.....tin sa te contrazic. Datele producatorului sunt date de referinta. Ce ar mai fii sa ai, de exemplu, o Insignia care este E5 dar care are catalizatorul praf(poate gaurit sau dat jos) si care scoate noxe la greu, iar RAR sa nu masoare absolut nimic pentru ca merge pe mana manualelor producatorilor. RAR-ul masoara noxele si la E6 dar mite la E4 sau E5. Eu am avut masina cu E4 la care RAR a masurat valoaea noxelor. Momentan detin E5 la care, la fel, RAR a masurat noxele. Atat la E4 cat si la E5 procedeul de masurare a fos acelasi.(am descris mai sus)
Skip ads

  • madalin_voc

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
paulcg a scris:
madalin_voc a scris:Va salut. Inainte de a cumpara o masina m-am uitat si eu ca tot omul la taxe, impozite, asigurari, am intrebat pe cei ce au (de vanzare) si toti mi-au dat acelasi raspuns cu privire la taxa de mediu. Euro 5 cu filtru particule este in jur de 500 lei, 100 si ceva de euro.
Tocmai ce mi-am achizitionat un Opel Insignia din 2010, m-am dus cu el la rar fara ca inainte sa-i fac schimbul si mi-a scris pe carte 177 CO2.
Din calculele de pt site-uri reiese o taxa de 321 euro, la fel ca si la calculatorul de taxa din incinta rar.
Acum as vrea pareri din partea celor care si-au inmatriculat insignia cu noua taxa, ce valoare de CO2 au in c.i a vehic. si cat au platit?(trebuia facut schimbul inainte de a merge la rar)
Multumesc anticipat.


Este cutie automata de aceea ai 177
RAR-ul nu masoara nimic ptr E4 sau E5 au datele de la producator in functie de motorizare / transmisie nu are nici o legatura cu schimbul


L-am sunat pe cel de la care am luat masina, a zis ca am cartea tehnica a masinii in germana in acte. Acum m-am uitat si intradevar, in ambele hartii(certificat de conformitate si cartea tehnica) scrie la CO2 Kraftstoffverbrauch : "INNERORTS 246 , AUBERORTS 137, KOMBINIERT 177". Nu inteleg o boaba de germana dar am cautat pe net si e vorba de nivelul de co2 g/km in : oras, afara, combinat, iar in dreapta consumul de carburant/100km. Am atasat foto celor 2 hartii.
  • Vectra sri

  • Mesaje scrise: 877
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
la rar iti masoara noxele asa de ochiu lumii la bertonele meu are in carte trecut euro 4 189 g iar pe actele ce mi-au mai ramas de pe belgia ca am luat-o de acolo e trecut 159 aia nici nu masoara nimic se i-au dupa niste tabele care le au ei standard. cand baga chestia aia in teava de esapament verifica decat sa nu fie peste nush cate grame ca sa nu "poluezi" daca aparatul lor merge peste ceva limite ce is trecute acolo la ei te resping si te trimit sa iti rezolvi problema cu noxele Smile) .. poate sa iti scrie in cartea de germania 100 de g si la testu de noxe sa nu treaca 105 de exemplu pun 177 ca asa au ei tabele lor de pe care se "informeaza" chit ca noi platim in plus la timbrul de mediu dar lor nu le pasa oricum eu mi-am recuperat taxa asa ca ma doare in patina de legile lor tampite cu privire la timbrul de mediu...
  • madalin_voc

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Am fost ieri la ANAF si am luat hartia "Decizie privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule" si nu imi ieseau calculele facute dupa tabelele din lege. Am citit printre randuri si am gasit de ce imi dadea mie o diferenta de 53 lei in plus fata de ce calculasem. Eu am calcuat ca fiind 296.61 e. taxa mediu x cat era euro cand mi-au facut hartia de mai sus(21.05), dar nu, nu se calculeaza la cursul bnr de euro 4.35, ci (1 EUR = 4.5223 RON).
Deci, 296.61 euro *4.522 = 1341 ron taxa mediu pt insignia hirdamata.
* Noua formula de calcul a Timbrului de Mediu ia in considerare emisiile de CO2 numai in cazul masinilor E3, E4 si E5. Pentru masinile E0, E1 si E2, nu este necesara cifra exacta a emisiilor de CO2. Pentru masinile E3, E4 si E5 care nu au emisiile scrise in cartea de identitate, calculatorul va tine cont de grila de taxare de la norma E2. Posesorii de masini E3, E4 si E5 pot insa face o programare la RAR in vederea trecerii emisiilor CO2 in carte, pentru a se bucura de cotarea exacta a Timbrului de Mediu. Aceasta procedura costa 50 de lei si se face pe loc in orice unitate RAR. ** Valoarea in lei a taxei se determina pe baza cursului de schimb valutar stabilit in prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent si publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (1 EUR = 4.5223 RON)

8. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins: “Art. 6 - (1) Suma de platã reprezentând timbrul de mediu se calculeazã pe baza elementelor prevãzute la anexele nr. 1-4, dupã cum urmeazã: a) pentru autovehiculele cãrora le corespund normele de poluare Euro 5, Euro 4 sau Euro 3, timbrul de mediu se calculeazã pe baza emisiilor de dioxid de carbon (CO2) prevãzute la anexa nr. 1, ºi a cotei de reducere a timbrului de mediu, prevãzutã în coloana nr. 2 din anexa nr. 2, dupã formula: Suma de platã = [(A x B x(100 - C)]/100, unde: A = valoarea combinatã a emisiilor de CO2, exprimatã în grame/km menționate in Cartea de Identitate a Vehiculului; B = valoarea timbrului de mediu pentru emisiile poluante, exprimatã în Euro/1 gram CO2, prevãzutã în anexa nr. 1; C = cota de reducere a timbrului prevãzuta in coloana nr 2 din Anexa nr 2 b) pentru autovehiculele din categoria M1 cãrora le corespund normele de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 ºi pentru care nu este specificatã valoarea combinatã a emisiilor de CO2, dupã formula: Suma de platã = [E x D x (100 -C)]/100, unde: C = cota de reducere a timbrului prevãzuta in coloana nr 2 din Anexa nr 2; D = cilindreea – capacitatea cilindrica; E = timbrul de mediu, prevãzut în coloana nr. 3 din anexa nr. 3; c) formula prevãzutã la lit. b) se aplicã ºi pentru autovehiculele din categoria M1 cãrora le corespund normele de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 care nu deþin omologare europeanã de tip ºi pentru care nu este specificatã valoarea combinatã a emisiilor de C02; d) formula prevãzutã la lit. b) se aplicã ºi pentru autovehiculele din categoriile M2, M3, N1, N2 ºi N3, pentru care timbrul de mediu este prevãzutã în coloana nr. 2 din anexa nr. 4;[b][s]
[i]Sper ca va fii de folos ce am scris aici. Bafta!
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
eu stiu ca la cutie automata 2.0 cdti 131 cp (asa e la mine), pe certificatul de comformitate scrie ca emisile combinate is de 162 g/km, deci nicidecum 177 g/km. cred ca undeva e o problema. cand de curand merg si eu la RAR si mai revin cu detalii
  • Avram Adrian

  • Mesaje scrise: 647
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Opel insignia Sports Tourer / 1956 cm3 / 118 kw (160 cai) / 2010 / cutie manuala
CO2; 139 g/km
taxa de timbru platita la data de 18.04.2013 = 556 lei
  • cosminST

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2010 A20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2013

  • Mesaj Privat
2.0 160 cp Automata 179 g/kmluate din talon de Belgia si trecute si in Carte de identitate de la RAR. an 2010
  • insignia blue

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2009 16let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut,RAR-ul v-a masurat noxele sau au fost trecute cele din cartea tehnica?
  • cosminST

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2010 A20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2013

  • Mesaj Privat
cele din Cartea tehnica
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
sunt trecute emisiile din certificatul de autenticitate, la mine au fost de 162g/km, 131 cp, cutie automata, 2011, cost 425 de lei la RAR brasov.
  • FlorentinPavel

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Poate cineva sa-mi spuna daca o masina cu motor euro 4 dar cutie automata se incadreaza la euro 3 din cauza emisiilor mai mari ?
De ex. un Astra de 1,6 din 2002, care in mod normal are euro 4, vine cu o cutie automata si are emisii imense, e tot euro 4 sau iese din categorie ?
Unde il incadreaza RAR-ul ?
Multumesc.
  • Vectra sri

  • Mesaje scrise: 877
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
rarul il incadreaza dupa tipul motor nu conteaza ce emisii are . daca e z16xe atunci e euro 4 , daca e x16xe euro 2 daca e y16xe tot euro 2 (desi tot ce e cu y e euro 3).
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR