Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,578
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Ca sa avem un motor curat, trebuie sa fie nou, sa ii fie schimbate uleiul si filtrele la timp cu unele corespunzatoare si de calitate si mers cu el in ture dupa terminarea rodajului.
Tot ce e second tine si de intretinere, dar si de norocul la achizitie.
Stefan, asteptam filmuletul tau. Spor la treaba. Wink
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Pai si Daniel ai impresia ca eu nu mi-am intretinut motorul, asa cum am spus a avut toate cele la timp si uite ca acuma degeaba, adica daca eu am cumparat masina din 2006 in 2007 ti se pare un dezastru, posibil, nu zic nu, la cat de exploatate sunt masinile de nemti, foarte posibil.

Multumesc, o sa am spor.

Wink
  • nyky85

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2004 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Imi pare rau pentru cele intamplate la cum intretineai acea masinuta ar fi trebuit sa umbli la motor la 1.000.000 de km.
Eu sunt convins ca problema nu vine de la engine flush, asta o sa ne lamurim dupa ce desfaci motorul. Ai incercat varianta cu ulei in capul pistonului sa ne lamurim daca este de la segmenti sau supape?
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Da, am facut doar metoda uscata, cea umeda, urmeaza sa o fac maine,nu am avut ulei.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Eu merg pe segment spart din diverse cauze, acetona pe primul loc(a contaminat uleiul), ceva defect de fabricatie pe locul doi.

Pune gazolina in rezervor si o sa observi ca va merge similar benzinei. Si nu distruge segmentii. Ma indoiesc ca aia de la Mol, OMV sau alti asemenea o sa puna benzina cu cifra octanica ridicata sa iti sparga tie segmentii.

Totusi poate ai noroc si ai o gunoaie depusa pe supapa.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
DB77AAA , pe pistonul 3 nu mai are compresie. Segmentul de ungere spart nu reflecta acest aspect. Daca intradevar are segment spart acesta este cel de compresie. Parerea mea ar fi tot o supapa defecta sau ghid, respectiv inele, este doar o parere. Curios este faptul ca nu mai are deloc compresie sau poate nu am inteles eu bine.
Nu-s mecanicul lu' peste, doar pot sa imi exprim o parere.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pana nu desface motorul nu putem decat sa dam cu presupusul. Eu am gasit si culbutori picati sau sa stea cas de au terminat ax came.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,

astazi am elucidat misterul si in acelasi timp cauza erorilor P0300 si P0303, in cazul motorului meu Z10XEP: ax cu came admisie rupt, exact pe bucata rupta are o cama de la pistonul 2 si camele de la pistonul 3.




1 24428683 5636058 CAMSHAFT,INLET,STD.Z10XEP[LJ4] 1 buc






3 11098761 2005626 SCREW,TORX,M6 X 30,REFRIGERANT PIPE TO EVAPORATOR 16 buc

6 24454151 5607937 SCREW,TORX,M8 X 119,CYLINDER HEAD TO CYLINDER BLOCK 10 buc











Este pur si simplu ghinion sau datele de la acea vreme, m-au facut sa cred, ca nu vor fi probleme pe viitor ?

De ce spun asta, simplu, pentru ca aici incepand cu minutul 25 va veti da seama, ca poate daca puneam pasta, acuma un an in urma, pe acele suruburi poate ca nu mai aveam acum aceasta problema, dar datele de atunci m-au facut sa fiu prea increzator in ele, desi aveam dovada practica care ar fi trebuit sa-mi darame logica gandirii mele de atunci si anume ca la masina lui Niky el gasise un surub desfiletat cu aproximativ 3-4 mm pe cuzinetul ce prinde axul cu came si masina lui nu facea parte, ca si a mea, din lotul de rechemare GM cu numarul 10R030, detalii aici.

Ce sa mai vorbim, imi este destul de clar, trebuie sa gasesc un ax cu came admisie pentru motor Z10XEP si problema mea este ca nu am gasit pe net decat pe evacuare si ala cel mai ieftin este 1500 de lei, o alta problema, mai este, ca nu se potriveste cu cel de Z10XE, deci trebuie sa gasesc musai ax dedicat pentru motorul meu.

Am gasit pe ebay, ax nou pentru motorul Z10XEP, la 1050 lei cu tot cu transport scump dar mai ieftin ca la noi si inca unul folosit la 200 de lei cu tot cu transport, dar problema este ca posesorul acestui ax la mana a doua nu trimite in Romania, astept de la el un raspuns, l-am contactat pe email, sa vedem daca vrea sa ma ajute.

Asa ca domnilor trebuie sa ma pregatesc sufleteste pentru lucrarea asta cu:

-suruburi noi, pentru ambele axe, montate cu pasta blocanta

-cuzineti, nu stiu, daca ar trebui sa-i inlocuiesc, ebz in prima faza, m-a sfatuit sa nu-i inlocuiesc, voi ce spuneti ?

-este bine ca avem trusa KM si chei dinamometrice

Niky am nevoie de cheia ta cu scala mica neaparat si de prezenta ta la lucrare pe data de 25 mai 2013 bine totul este in functie de cum de repede gasesc ax.

Vreau sa le multumesc tuturor celor care au fost aproape de problema mea si nu in ultimul rand lui voda si ebz care m-am trezit cu ei in fata blocului, ieri dimineata pentru a ma ajuta si chiar au facut-o.

Respect!
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Solutii: Cocosai de la AB si Dan Mares de la SM este posibil sa aiba si probabil avantajos.
De asemenea, pe langa Pitesti am vazut multe centre de dezmebrari. Retin ca oprit la poarta unuia cand ieseam de la targul auto spre Craiova cu multe masini si am luat ECU de Z12XEP Kline la super pret...
Cat despre cauze... ar fi ceva de discutat. Ghinion combinat cu acetona?!?

Concluzie cat se poate de finala, lucrezi prea mult din manuale si la cupluri, etc, bibilesti prea mult la ea. Am un mecanicos la care ii trimit diversi in situatia ta. Ala face totul la ochi/mana, mai sudeaza, mai ia la pilas/strung, ma mai suna pe mine etc. La el am gasit solutie de sudat camele unui Y17DT Laughing
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,578
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Stefan, incerc sa iti fac si eu rost. Spor la treaba! Wink
Se schimba si cuzinetii.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
A dracului acetona, desface suruburi. Lipsa pasta de blocare, precum s-a scris, eventual trebuiau si niste suruburi noi. Mecanicosul tau e cel care a sudat pivotii sa nu mai bata?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Se schimba pe naiba cuzineti si ce nu e dus. Schimba axul ca e rupt si mai schimba doar strict ce e uzat. Data viitoare cand se strica ai pe ce da vina.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Daniel iti multumesc frumos,ne auzim maine la telefon. Wink

Liviu daca nu stiai acetona dizolva otelul si il face sa curga in baia de ulei, apoi motorul devine practic impietrit si poti sa faci pipilica pe el,evident ca acetona va fi blamata pentru ca am folosit-o eu,as fi fost foarte curios daca o folosea orice alt prieten de a lui DB77AAA ce se intampla atunci cu punctul lui de vedere. Smile

Angi nu as folosi niciodata mecanicosul tau la vreo interventie pe la masina mea, da sunt exact opusul oricarui mecanic roman si a multora de pe aici, ai cumva impresia ca eu nu am, chiar in echipa mea, oameni care urasc chestia cu bibilitul,manuale si documentatii, fii cu siguranta ca da, dar nu au ce face, asta e, sa faca ce vor pe masinile lor, dar eu pe a mea voi lucra ca la carte sau aproximativ egal cu ce specifica literatura de specialitate.

Cat despre acetona cand ai sa intelegi ca nu are nici cea mai mica legatura cu absolut nimic din ceea ce sustii, asa cum eu am inteles in urma acestei experiente ca benzina MOL nu a influentat defectul motorului meu, cand domnule ? Sau poate a influentat, pentru ca benzina este cumparata de MOL de la rafinaria Rompetrol si apoi o aditiveaza in regim propriu cei de la MOL, ce spui, sa aiba o ardere violenta astfel incat sa vibreze motorul si sa cedeze slabiciunea lui de la axele cu came si anume desfiletarea acelor suruburi, ce spui de asta ?

Ce va mai place shaorma ? Laughing
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Stefan, ca poate nu s-a prins nimeni, axul se rupe ca se rupe, defect de fabricatie probabil aparea acum mult timp, deci asta a fost viata lui. In principiu, bine ca nu a fost mai rau sa ai nevoie de alt motor... Tu sa fi sanatos sa le poti rezolva.
Un AX cu came, un fleac. Bine ca in AG sunteti uniti si rezolvati astfel de probleme.

Cu riscul de a fi OFFtopic, la mine turbo scartaie(fara sa am explicatia/solutia), volanta bate, un pistonas de etrier blocat, am zis sa le ia draq, eu sa fiu sanatos sa le fac din pleseneala, cu timp si mai ales bani putini. Parca mai spuneam, am amici cu masini cu pretentii, sau nu..., culmea la aia de le lasa in pace si la limita nu prea se intampla nimic deosebit.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ar trebui un endoscop, nu are sens de desfacut motorul degeaba.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Nu am asa ceva dar o sa incercam sa improvizam,avem o camera tip stilou printre noi si o sa incerc sa improvizez ceva, buna ideea,mersi Danut.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Acum am vazut in spate, compresie 0 pe 3, deci supape admisie indoite.
Deci ai treaba nu gluma, suruburi biela neaparat noi si pasta, semicuzineti (came) pui de acum pasta pe suruburi dar merg alea vechi. Iti comanzi si cativa semicuzineti ca a batut axul in ei de sunt ovali. Supape noi, ghiduri noi, simeringuri supape schimbi toate 12. Pistonul este compromis, piston nou sau second complet ambielat si segmenti. Grija ca tu ai XEP, sa nu primesti cine stie ce minuni de XE sau ax de evacuare.
Daca vrei sa 'vezi' supapa indoita inchide pe 3 evacuarea si baga aer pe la bujie, va iesi pe admisie.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
OK.

Stii cumva codul corect ,pentru Z10XEP, pentru surubul care prinde axul cu came admisie de pinion distributie, eu am gasit 2 coduri :

12 11099641 2005638 -SCREW,TORX,M10 X 60,TIMING SPROCKET TO CAMSHAFT 2
12 11103991 2005247 -SCREW,TORX,M10 X 55,TIMING SPROCKET TO CAMSHAFT 2

Dupa cum observi unul este mai scurt si unul mai lung, care este cel corect, pentru motorul meu ?
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,606
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
pe suruburile vechi nu iti scrie ? masoara-le Smile
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,651
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Incepand de la seria de motor19DN0327 incolo se vor folosi suruburile de 55 de milimetrii -cod 20 05 247,pentru cele dinaintea acestei serii se vor folosii suruburi de 60mm,cod 20 05 638.
In cazul meu(masina din 2006) au fost cele de 55 de mm, deci asa ar cam trebui sa fie si ale tale, le poti deosebi si dupa culoare sa zic asa , astea de 55 sunt negre,cele de 60 sunt gri( cel din poza de la mine din mana este de 60,celalalt de pe fundal este de 55)


Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR