- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
pluciro
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2006
- Mesaj Privat
Am fost azi pe la reprezentata Opel Cluj si ei mi-au confirmat ca intre capacul de plastic mare si suportul metalic trebuie sa fie o garnitura de cauciuc circulara. Am cumparat-o impreuna cu o garnitura pt. valva EGR, sa o curat si pe aia.
Deci prima impresie e ca imi trage aer fals, intrucat acum putem sa misc cu mana capacul de plastic (avea un pic de joc); desi acum vreo luna cand am mai pus mana pe el era ferm si nu se misca. O sa montez garnitura, o sa curat IAC-ul marcat in poza de rastafarianul...si apoi verific din nou comportamentul.
Deci prima impresie e ca imi trage aer fals, intrucat acum putem sa misc cu mana capacul de plastic (avea un pic de joc); desi acum vreo luna cand am mai pus mana pe el era ferm si nu se misca. O sa montez garnitura, o sa curat IAC-ul marcat in poza de rastafarianul...si apoi verific din nou comportamentul.
pluciro
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2006
- Mesaj Privat
Din pacate inca tot n-am rezolvat problema. Am montat garnitura lipsa si am curatat IAC-ul, desi nu parea prea murdar.
Dupa ce am pornit, la relanti parea ca merge mai regulat, insa dupa ce am facut o tura de vreo 2 km am simtit ca la relanti turatia era mai mare decat normal, adica nu mai revenea la turatia normala. Nu mai urca asa tare ca inainte, cred ca ramane pe la vreo 2500-3000, insa nici motorul nu s-a incalzit f. tare in 2 km.
Si am mai observat ca in mers, in treapta 2-3-4 a incaput sa apara fenomenul de 'dat in nas'; si la mers constant si la schimbat vitezele uneori. Presimt ca e si altceva decat IAC-ul.
Valva ERG nu am putut s-o demontez din cauza pozitiei incomode, n-am avut o cheie potrivita. Insa o sa mai incerc.
O sa mai verific daca nu trage aer fals, parca este ceva spray cu gas, cu care se da pe la imbinari; iar daca creste turatia inseamna ca nu etansa admisia.
Stie cineva cum pot verifica IAC-ul daca il demontez iar? Am gasit ceva tabel cu valori pt. rezistentele intre cele 3 puncte de la mufa lui, insa nu-mi dau seama exact cum trebuie sa procedez.
Dupa ce am pornit, la relanti parea ca merge mai regulat, insa dupa ce am facut o tura de vreo 2 km am simtit ca la relanti turatia era mai mare decat normal, adica nu mai revenea la turatia normala. Nu mai urca asa tare ca inainte, cred ca ramane pe la vreo 2500-3000, insa nici motorul nu s-a incalzit f. tare in 2 km.
Si am mai observat ca in mers, in treapta 2-3-4 a incaput sa apara fenomenul de 'dat in nas'; si la mers constant si la schimbat vitezele uneori. Presimt ca e si altceva decat IAC-ul.
Valva ERG nu am putut s-o demontez din cauza pozitiei incomode, n-am avut o cheie potrivita. Insa o sa mai incerc.
O sa mai verific daca nu trage aer fals, parca este ceva spray cu gas, cu care se da pe la imbinari; iar daca creste turatia inseamna ca nu etansa admisia.
Stie cineva cum pot verifica IAC-ul daca il demontez iar? Am gasit ceva tabel cu valori pt. rezistentele intre cele 3 puncte de la mufa lui, insa nu-mi dau seama exact cum trebuie sa procedez.
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
pluciro
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2006
- Mesaj Privat
Dimineata am plecat cu masina si dupa cateva manevre prin garaj, relantiul a crescut simtitor. Am facut 1-2 km pana la Petrom, s-o spal un pic,timp in care relantiul era in jur de 2500-3000. Dupa ce o spal si pornesc, relantiul era din nou normal, si s-a mentinut asa pana am traversat centrul Clujului.In drum spre serviciu intru si pe la mecanic sa-i cer parerea si imi zice ca el suspecteaza ca senzorul clapetei de acceleratie ar putea fi de vina, si imi recomanda sa merg la un tester sa-l verific. Evident, n-am putut sa-i arat problema, ca motorul mergea normal chiar si dupa cateva dupa cateva reporniri si accelerari. Asa ca acum merge normal; iar eu o sa-mi indrept atentia spre acel senzor. Probabil o sa-l dau jos si sa-l masor cu aparatul de masura.
Tinand cont ca motorul C18NZ nu e chiar asa de popular, putin probabil sa gasesc pe altcineva de la care sa imprumut IAC-ul si sa testez cu el. Oricum, important e ca acum parca nu mai are mici vibratii la relanti (cand are o turatie normala) cum avea inainte, merge mai rotund motorul.
Tinand cont ca motorul C18NZ nu e chiar asa de popular, putin probabil sa gasesc pe altcineva de la care sa imprumut IAC-ul si sa testez cu el. Oricum, important e ca acum parca nu mai are mici vibratii la relanti (cand are o turatie normala) cum avea inainte, merge mai rotund motorul.
pluciro
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2006
- Mesaj Privat
- BAC
- **
- 255 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2006 Z19DT
- Mures
BAC
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
pluciro
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2006
- Mesaj Privat
Autodata zice ca ar trebui sa masor informatia oferita de senzorul clapetei pe masina, apasand accelatia cu motorul oprit. Simplu in teorie, insa cum naiba tin eu sondele aparatului de masura pe cei 2 pini, sa pot masura rezistenta pe masura ce se misca clapeta acceleratiei?
Ma ajuta un electronist cu ceva truc? Ar trebui sa-mi fac 2 papuci care sai pun pe pini, si de pe care sa masor rezistenta mai usor. Alta idee?
Mufa are 3 pini, dispusi in forma de triunghi, dar numai 2 ma intereseaza cu adevarat.
Ma ajuta un electronist cu ceva truc? Ar trebui sa-mi fac 2 papuci care sai pun pe pini, si de pe care sa masor rezistenta mai usor. Alta idee?
Mufa are 3 pini, dispusi in forma de triunghi, dar numai 2 ma intereseaza cu adevarat.
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Salut.
1. Simptomele tale par a fi de aer fals. Vezi daca in spatele corpului injector mai este un dop care astupa o teava subtire. Apoi sub plasticul dinspre parbriz ai senzorul de presiune admisie. Verifica absolut toate furtunele de crapaturi fine sau sparturi.
2. EGR-ul nu prea are a face cu turatia la relanti.
3. Becul galben din bord se aprinde la punerea contactului si se stinge cand pornesti?
4. Senzorul de pedala prezinta uzura mare in zona unde se imbina cu lamela de invartire?
5. In momentul in care stabilesti ca relantiul e cat de cat corect, scoate mufa de la IAC si zi-ne ce se intampla apoi. Daca mergi mai mult timp si relantiul ramane acolo atunci ala e.
Succes
1. Simptomele tale par a fi de aer fals. Vezi daca in spatele corpului injector mai este un dop care astupa o teava subtire. Apoi sub plasticul dinspre parbriz ai senzorul de presiune admisie. Verifica absolut toate furtunele de crapaturi fine sau sparturi.
2. EGR-ul nu prea are a face cu turatia la relanti.
3. Becul galben din bord se aprinde la punerea contactului si se stinge cand pornesti?
4. Senzorul de pedala prezinta uzura mare in zona unde se imbina cu lamela de invartire?
5. In momentul in care stabilesti ca relantiul e cat de cat corect, scoate mufa de la IAC si zi-ne ce se intampla apoi. Daca mergi mai mult timp si relantiul ramane acolo atunci ala e.
Succes
pluciro
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2006
- Mesaj Privat
Becul galben din bord se aprinde/stringe cand pornesc masina.
Daca scot mufa de la IAC urca turatia spre 2500-3000 si ramane acolo, adica e constanta dupa cateva secunde...ceea ce cred ca e normal. Sezorul nu parea sa aiba joc , arcul (din interiorul lui) parea destul de zdravan, adica trebuia sa misc cu ceva forta sa-l tensionez. Mai degraba cred ca contactele din interior nu fac contact intr-o anumita zona, si senzorul nu citeste in mod continuu pozitia clapetei. oricum, asta o pot verifica usor, doar sa gasesc o modalitatea de a tine sondele aparatului de masura pe pinii senzorului.
EGR-ul parca as vrea sa-l curat (cred ca e penumatic) pt. ca pe tubul care vine spre el, nu simt sa se creeze vid, asa cum simt daca scot un tubul de vaccum care intra in capacul de plastic al tubului de aer. Si daca e intepenit, probabil ca ar fi usor sa-l curat, odata ce-l pot da jos.
Daca scot mufa de la IAC urca turatia spre 2500-3000 si ramane acolo, adica e constanta dupa cateva secunde...ceea ce cred ca e normal. Sezorul nu parea sa aiba joc , arcul (din interiorul lui) parea destul de zdravan, adica trebuia sa misc cu ceva forta sa-l tensionez. Mai degraba cred ca contactele din interior nu fac contact intr-o anumita zona, si senzorul nu citeste in mod continuu pozitia clapetei. oricum, asta o pot verifica usor, doar sa gasesc o modalitatea de a tine sondele aparatului de masura pe pinii senzorului.
EGR-ul parca as vrea sa-l curat (cred ca e penumatic) pt. ca pe tubul care vine spre el, nu simt sa se creeze vid, asa cum simt daca scot un tubul de vaccum care intra in capacul de plastic al tubului de aer. Si daca e intepenit, probabil ca ar fi usor sa-l curat, odata ce-l pot da jos.
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
La cea mai mica pierdere a semnalului clapetei de acceleratie iti aprinde becul din bord. E o pista falsa, cel putin cum privesti tu lucrurile.
Iar cu EGR-ul fa un mic test. Incearca sa vezi daca capsula pneumatica e etansa. Incearca sa faci vid cu gura la capsula sa vezi daca tine.
Totusi verifica furtunele si capacelele de etaseitate.
Iar cu EGR-ul fa un mic test. Incearca sa vezi daca capsula pneumatica e etansa. Incearca sa faci vid cu gura la capsula sa vezi daca tine.
Totusi verifica furtunele si capacelele de etaseitate.
pluciro
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2006
- Mesaj Privat
bogym05
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1995 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
am avut si eu problema la potentiometrul clapetei de acceleratie, am fost la un mecanic care mi l'a curatat, dar mi'a dat de grija ca nu o sa tina mult, sa merg sa il schimb. si a avut dreptate, dupa 2 saptamani aceeasi questie. asa ca am mers la un dezmembrari si mi'am cumparat unul. aci in iasi am dat 60 ron.
- asfalttango
- **
- 50 mesaje
- din 04 Aug 2006
- Astra 2003 y17dt
- CONSTANTA
asfalttango
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: CONSTANTA
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2006
- Mesaj Privat
- asfalttango
- **
- 50 mesaje
- din 04 Aug 2006
- Astra 2003 y17dt
- CONSTANTA
asfalttango
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: CONSTANTA
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2006
- Mesaj Privat
de 3 zile am si eu aceesi problema.am inlocui IAC si TPS dar si ECT-ul pentru am crezut ca calculatorul nu citeste bine temperatura.
am verificat toate furtunele de vaccuum si erau ok.
dupa ce am lasat borna scoasa 5 minute totul a revenit la normal.
am trac concluzia ca atrebuit sa resetez calculatorul.
mai poate face cineva o proba asemanatoare sa imi spuna rezultatul?
colegul de la CLUJ -te rog sa faci si tu la fel si sa vedem daca raspunsul masinii este acelasi.
la mine se tura 3000-4000 ture si dupa ce am schimbat IAC si TPS se tura la pornire 30 de secunde pina la 2000 si scadea incet incet in timp de 2-3 minute pina la 1000 ture.
povestea se repeta la fiecare pornire
dupa scoaterea bornei ralantiul este de 800 si totul e ok doar O PERIOADA DE TIMP
astept cu nerabdare un raspuns de la colegii forumusti.
SA SE INVIRTA ROATA!
am verificat toate furtunele de vaccuum si erau ok.
dupa ce am lasat borna scoasa 5 minute totul a revenit la normal.
am trac concluzia ca atrebuit sa resetez calculatorul.
mai poate face cineva o proba asemanatoare sa imi spuna rezultatul?
colegul de la CLUJ -te rog sa faci si tu la fel si sa vedem daca raspunsul masinii este acelasi.
la mine se tura 3000-4000 ture si dupa ce am schimbat IAC si TPS se tura la pornire 30 de secunde pina la 2000 si scadea incet incet in timp de 2-3 minute pina la 1000 ture.
povestea se repeta la fiecare pornire
dupa scoaterea bornei ralantiul este de 800 si totul e ok doar O PERIOADA DE TIMP
astept cu nerabdare un raspuns de la colegii forumusti.
SA SE INVIRTA ROATA!
pluciro
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2006
- Mesaj Privat
De la acea intamplare nu am mai avut probleme cu masina. Sunt sigur ca intr-o buna zi o sa se manifeste iarasi; e drept ca n-am mai iesit cu ea in afara orasului de atunci. La condusul zilnic prin oras (casa-serviciu-casa + drumuri la magazine) care l-am facut de atunci si pana acum, nu am mai remarcat turatii suspecte.
Intre timp mi-am pus si bord cu turometru, ca sa vad mai bine anomaliile, insa pe moment...n-am ce sa zic. La demontare/montare bordului cu turometrului, am scos borna de la baterie mai mult de 5 minute.
Pt. 60 de RON, cred ca o sa merg si eu la dezmembrari sa cumpar un potentiometru de schimb, sa-l am la mine...in caz ca ...
Ultima modificare făcută de pluciro la Vin 27 Apr, 2007 5:42 pm
Intre timp mi-am pus si bord cu turometru, ca sa vad mai bine anomaliile, insa pe moment...n-am ce sa zic. La demontare/montare bordului cu turometrului, am scos borna de la baterie mai mult de 5 minute.
Pt. 60 de RON, cred ca o sa merg si eu la dezmembrari sa cumpar un potentiometru de schimb, sa-l am la mine...in caz ca ...
Ultima modificare făcută de pluciro la Vin 27 Apr, 2007 5:42 pm
- asfalttango
- **
- 50 mesaje
- din 04 Aug 2006
- Astra 2003 y17dt
- CONSTANTA
asfalttango
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: CONSTANTA
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2006
- Mesaj Privat
bogym05
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1995 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
Astazi mi-am facut-o cu mana mea...si va spun cum si va rog sa ma ajutati.
Ma duc astazi la un amic ce e mecanic...si-l rog daca poate sa-mi curete putin motorasul de relantiu...cred ca bine i-am zis la bucata aceea lanaga cablul de acceleratie, cu 2 urechi inegale sa nu cumva sa-l pui invers. Caldura mare ce sa-i faci, da jos omu mufa de la motoras, desface omu piesa o curata cu putin carburol si zice ca nu era nevoie ca era curatzica...si o pune inapoi, pun contactul dau o cheie, si ok...mergea la fel ca si inainte, apoi dupa nici 1 minut incepe motorul sa se tureze singur, temperatura apei urca catre 95, si incepe termocupla, opresc motorul ca nu stiam ce are, ii spun la tipul asta ca poate nu o potrivit bine piesa inapoi, am uitat sa va mentionez ca motorasul acela are o garnitura mica, si poate garnitura nu o prins bine si stie naiba ce se intampla, desface iar piesa, se uita la ea, o pune inapoi desface piesa de pe partea opusa (nu stiu cum-i zice) se uita si la cealalta, le pune inapoi...motorul la fel, urca si cobora in ture, de la 800 la 1500 de ture si tot asa, plus si termocupla...iar temperatura nu mai scadea la motor...ce sa-i fac, ma gandesc ca poate o fi din calculator...si scot borna de + de la baterie si las asa masina vreo 5 minute, apoi pun borna inapoi, dau cheie...si acum mi se aprinde si ECU...se stinge, si air se aprinde...opresc motoru si-l las sa se zvante...sa-i scada temperatura...vreo 20 de minute...bietul meu amic mecanic...se uita la mine si imi zice ca nu stie unde ar putea fi problema...iar eu repede ard 3 tigari si ma dau cu capu` de pereti de ce nu am putut sta in banca mea...dupa ce pornesc masina aceasi senzatie...la inceput merge 2,3 secunde normal apoi urca in turatie...scade putin si iar urca si tot asa...in momentul in care a intrat si termocupla in functiune...mi se aprinde si ECU...CE SA FAC ...CA NU MAI STIU
va spun ca e prima mare problema pe care o am cu masina asta de 1 an de zile de cand o am
P.S."am o vectra A pe benzina, 1,8 litri...C18NZ din 1994"
Ultima modificare făcută de Claudiu la Vin 08 Jun, 2007 5:41 pm
Ma duc astazi la un amic ce e mecanic...si-l rog daca poate sa-mi curete putin motorasul de relantiu...cred ca bine i-am zis la bucata aceea lanaga cablul de acceleratie, cu 2 urechi inegale sa nu cumva sa-l pui invers. Caldura mare ce sa-i faci, da jos omu mufa de la motoras, desface omu piesa o curata cu putin carburol si zice ca nu era nevoie ca era curatzica...si o pune inapoi, pun contactul dau o cheie, si ok...mergea la fel ca si inainte, apoi dupa nici 1 minut incepe motorul sa se tureze singur, temperatura apei urca catre 95, si incepe termocupla, opresc motorul ca nu stiam ce are, ii spun la tipul asta ca poate nu o potrivit bine piesa inapoi, am uitat sa va mentionez ca motorasul acela are o garnitura mica, si poate garnitura nu o prins bine si stie naiba ce se intampla, desface iar piesa, se uita la ea, o pune inapoi desface piesa de pe partea opusa (nu stiu cum-i zice) se uita si la cealalta, le pune inapoi...motorul la fel, urca si cobora in ture, de la 800 la 1500 de ture si tot asa, plus si termocupla...iar temperatura nu mai scadea la motor...ce sa-i fac, ma gandesc ca poate o fi din calculator...si scot borna de + de la baterie si las asa masina vreo 5 minute, apoi pun borna inapoi, dau cheie...si acum mi se aprinde si ECU...se stinge, si air se aprinde...opresc motoru si-l las sa se zvante...sa-i scada temperatura...vreo 20 de minute...bietul meu amic mecanic...se uita la mine si imi zice ca nu stie unde ar putea fi problema...iar eu repede ard 3 tigari si ma dau cu capu` de pereti de ce nu am putut sta in banca mea...dupa ce pornesc masina aceasi senzatie...la inceput merge 2,3 secunde normal apoi urca in turatie...scade putin si iar urca si tot asa...in momentul in care a intrat si termocupla in functiune...mi se aprinde si ECU...CE SA FAC ...CA NU MAI STIU
va spun ca e prima mare problema pe care o am cu masina asta de 1 an de zile de cand o am
P.S."am o vectra A pe benzina, 1,8 litri...C18NZ din 1994"
Ultima modificare făcută de Claudiu la Vin 08 Jun, 2007 5:41 pm
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat