- VIVAVECTRA
- OP
- 13 mesaje
- din 19 Dec 2008
- Vectra 1990
- Bucuresti
VIVAVECTRA
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1990
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2008
- Mesaj Privat
Pentru ca imi place sa "bricolez" m-am hotarat sa imi schimb lonjeroanele din spate, in ciuda parerilor ca masina nu va mai "tine" drumul, lipsa de coaxialitate, etc.
Am inceput cu evaluarea situatiei...
Constatand ca mai aveam un pic si pierdeam (la propriu ) puntea din spate am inceput sa ma agit dupa piese...
Am gasit tot ce imi trebuie si m-am apucat de desfacut...
Prima data am "tuns" cu flexul lonjeroanele punct de sudura cu punct de sudura... (am incercat si cu freza pentru puncte de sudura dar pozitia este incomoda -masina este suspendata pe capre)
Am inceput cu evaluarea situatiei...
Constatand ca mai aveam un pic si pierdeam (la propriu ) puntea din spate am inceput sa ma agit dupa piese...
Am gasit tot ce imi trebuie si m-am apucat de desfacut...
Prima data am "tuns" cu flexul lonjeroanele punct de sudura cu punct de sudura... (am incercat si cu freza pentru puncte de sudura dar pozitia este incomoda -masina este suspendata pe capre)
- UNHleaSHD
- ****
- 1,357 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Astra 2002 Y20DTH
- Ilfov
UNHleaSHD
- Mesaje scrise: 1,357
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- VIVAVECTRA
- OP
- 13 mesaje
- din 19 Dec 2008
- Vectra 1990
- Bucuresti
VIVAVECTRA
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1990
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2008
- Mesaj Privat
- VIVAVECTRA
- OP
- 13 mesaje
- din 19 Dec 2008
- Vectra 1990
- Bucuresti
VIVAVECTRA
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1990
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2008
- Mesaj Privat
piesele ce trebuie montate:
primele "potriveli"...[img][imglb=https://www.clubopel.com/8080/uploads/2013-04/27138_sgbhczskk.jpg]
teroson (deocamdata in zona de montaj)
primele "potriveli"...[img][imglb=https://www.clubopel.com/8080/uploads/2013-04/27138_sgbhczskk.jpg]
teroson (deocamdata in zona de montaj)
- VIVAVECTRA
- OP
- 13 mesaje
- din 19 Dec 2008
- Vectra 1990
- Bucuresti
VIVAVECTRA
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1990
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- VIVAVECTRA
- OP
- 13 mesaje
- din 19 Dec 2008
- Vectra 1990
- Bucuresti
VIVAVECTRA
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1990
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2008
- Mesaj Privat
dap! Calculul asamblarilor nituite pleaca de la premiza ca "forta se repartizeaza uniform "pe elementele de asamblare (nituri) ;si acum un calcul simplu:
Sunt 300 de nituri pentru prinderea celor 2 lonjeroane;in orice caz fiecare dintre ele rezista la o forta de min 50 kg(ca e forfecare sau intindere) ; 300 X 50 = 15 000 kgf adica 15 TONE forta masina cantarind 1.5 To! Pe de alta parte forta care solicita asamblarea este forta de frecare cu formula Ff = µ x N unde:
µ este coeficientul de frecare (si este subunitar) dar il vom considera pentru usurinta 1
N este forta normala pe suprafata (sa zicem greutatea maxima a masinii la incarcare maxima impartita pe fiecare roata) sa zicem 500 kg
DECI: Ff = 500 daN
altfel spus: Forta maxima care ar solicita asamblarea este 1000 daN
iar
Forta la care rezista asamblarea este 15000 daN
S
Sunt 300 de nituri pentru prinderea celor 2 lonjeroane;in orice caz fiecare dintre ele rezista la o forta de min 50 kg(ca e forfecare sau intindere) ; 300 X 50 = 15 000 kgf adica 15 TONE forta masina cantarind 1.5 To! Pe de alta parte forta care solicita asamblarea este forta de frecare cu formula Ff = µ x N unde:
µ este coeficientul de frecare (si este subunitar) dar il vom considera pentru usurinta 1
N este forta normala pe suprafata (sa zicem greutatea maxima a masinii la incarcare maxima impartita pe fiecare roata) sa zicem 500 kg
DECI: Ff = 500 daN
altfel spus: Forta maxima care ar solicita asamblarea este 1000 daN
iar
Forta la care rezista asamblarea este 15000 daN
S
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- VIVAVECTRA
- OP
- 13 mesaje
- din 19 Dec 2008
- Vectra 1990
- Bucuresti
VIVAVECTRA
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1990
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu stiu daca se aplica doar legile pe care le-am invatat la fizica de clasa a IX-a. Gandeste-te ca toata greutatea masinii va tensiona niturile alea in fel si chip. Pune forta gravitationala in ecuatie, momentul de torsiune, tot ce mai tine de asta. Poate era o ideie mai buna sa sudezi in puncte, asamblarea in nituri cred ca se face pentru o eventuala demontare ulterioara, mai facila.
Nu stiu, parca mi-ar fi frica sa merg asa. Totusi, sper sa fie cum zici tu, dar eu nu m-as risca. Nici daca as fi terminat Fizica la Harvard University.
Nu stiu, parca mi-ar fi frica sa merg asa. Totusi, sper sa fie cum zici tu, dar eu nu m-as risca. Nici daca as fi terminat Fizica la Harvard University.
- VIVAVECTRA
- OP
- 13 mesaje
- din 19 Dec 2008
- Vectra 1990
- Bucuresti
VIVAVECTRA
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1990
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2008
- Mesaj Privat
Legile din fizica se invata in liceu pentru ca sunt universale ...In fine ce sa o mai lungesc am deja la activ 5 masini reparate la modul asta (3 OLCITURI, un FIAT 600 si o DACIE 1300 ) care au functionat pana la programul rabla... Oltcitul meu cu care am mai facut cca 100.000 de km dupa reparatia din 1999 (schimbat lonjeroane, traverse spate, contraaripi, aripi spate ) si unde am folosit cam 1000 de nituri si 2 clesti mai exista si astazi ... (am sa pun niste fotografii).Asamblarile au rezistat si mecanic si la rugina ( masina nu mai merge din 2008 dar sta afara); si nici macar nu sunt original, MORGAN (si cred ca si LOTUS) folosesc curent procedura pentru caroserii din aluminiu...
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat