Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • ElSpa

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2006

  • Mesaj Privat
salut

imi mor liniile de pe displayul de pe consola centrala (ala cu computerul, gradele de afara, etc).
sunt la a treia astra g (diferite variante), toate au fost cu computer de bord, toate aduse din germania si cand au venit functionau perfect.
in maxim un an incep sa moara linii...cateodata mai apar, cateodata mai dispar...
display-ul e varianta cu 3 linii.
e normal ?
adica daca iau alt display la fel o sa faca...
totusi un punct comun exista la toate masinile: am schimbat iluminarea cu becuri albe, la bertone totusi au murit linii dinainte sa schimb iluminare..
astept comentariile voastre si multumesc anticipat


Ultima modificare făcută de ElSpa la Joi 31 Mai, 2007 8:05 am
Skip ads

  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
ElSpa a scris:salut

imi mor liniile de pe displayul de pe consola centrala (ala cu computerul, gradele de afara, etc).
sunt la a treia astra g (diferite variante), toate au fost cu computer de bord, toate aduse din germania si cand au venit functionau perfect.
in maxim un an incep sa moara linii...cateodata mai apar, cateodata mai apar...
display-ul e varaianta cu 3 linii.
e normal ?
adica daca iau alt display la fel o sa faca...
totusi un punct comun exista la toate masinile: am schimbat iluminarea cu becuri albe, la bertone totusi au murit linii dinainte sa schimb iluminare..
astept comentariile voastre si multumesc anticipat


Exista mai multe cauze, una dintre ele fiind diferentele de temperatura - si cea mai distructiva ! Apoi ..cauze economice, cineva trebuie sa le schimbe, sa le repare, sa cumperi altele mai noi, cauze calitative: proasta calitate a materialui conductor, apoi trecerea timpului, apar oxizi, contacte proaste si lista poate continua.

CristianTM.
  • vicogeo

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Mie mi se intampla sa dispara doar cand sterg praful pe langa el...
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
"de ce mor liniile de pe display"
de batranete.... Smile))
era o gluma....
deci: subscriu cu colegul de mai sus....
la cata electronica estre a cuma pe o masina avem paine de mancat...
in special oxizii....cauciuc care imbatraneste....etc deformari ale unor corpuri de plastic in care sta displayul etc.
  • 69MED

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Siret
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2006

  • Mesaj Privat
@ElSpa : Stii vorba lui Badea (Antena 3) "TRAIMI IN ROMANIA SI ..."
Eu pot sa garantez ca este de drumurile noastre proaste , stii , trepidatii .
Eu cind am luat-o , acum trei ani , avea un display super .
Acum asa ca tine .
Dar parea mea este sa foloseti cu incredere functia CAUTARE .
Ai sa gastesti un topic de repare display super cu pasi , si imagini
si daca ai putin curaj si indeminare o rezolvi singur .
Eu am in plan sa fa asta saptamina viitoare ...
Te tin la curent .
PS. daca gasesc link-ul iti dau un PM
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
dupa ce am desfacut 3 BC-uri (2 cu probleme) pot sa va spun ca pentru astra G reparatia NU ESTE DELOC USOARA... exista trei zone in care pot aparea probleme:
1. lipiturile cu cositor dintre placa de circuit si placuta flexibila pe care se afla demultiplexorul (zona cu cea mai mica probabilitate de defectare);
2. contactul prin lipire dintre placuta demultiplexorului si panglica ce face legatura cu displayul;
3. contactul prin lipire dintre panglica si display (sticla).

in ultimele 2 cazuri interventia este 99% imposibila, fiind vorba si de un numar foarte mare de trasee, aproximez cam 200.

singura posibilitate de a interveni este la lipiturile din cazul 1 (44 de lipituri cam in 3 centimetri), dar si aici e destul de complicat doar cu un pistol de lipit clasic, asa cum am facut eu (in varf i-am legat o sarma de cupru de 0.4mm). in cazul meu am reusit "transplantarea" unui display (sticla+panglica+placuta demultiplexorului) pe alta placa de circuit imprimat, asta deoarece placa pe care aveam displayul bun nu putea fi setata pentru motorul meu.

concluzia e ca pentru a repara efectiv MID-ul sansele tind spre zero. cred ca sunt putine sanse sa mai fie cineva in situatia mea, iar altfel "transplantul" nu-si are sensul (nu cred ca s-ar gasi displayul separat ca pisea de rezerva)...
  • 69MED

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Siret
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Aici am gasit un tutorial foarte bun . Este pentru vectra .

Tutorial Cum remediezi display-ul (TID) la vectra B
Nu e la fel si la Astra ?

@ron , m-ai ingrijorat . Eu aveam in plan sa desfac sa vad saptamina viitoare .
Tu nu ai reusit nimic ?
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
am reusit "transplantul" displayului cu tot cu panglica de plastic si placuta demultiplexorului (44 trasee). am intervenit in zona lipiturilor dintre placa de circuit imprimat si placuta demultiplexorului, unde probabilitatea de a avea probleme cu pixeli/linii moarte e f mica, mai ales ca semnalul fiind multiplexat acolo, daca ar fi vreo problema cu un contact n-ar mai lumina o zona intreaga din ecran... oricum si acolo interventia e greu de facut cu scule de amator, sunt 44 de lipituri in 3 cm.

daca aveti linii duse exista 2 zone cu probleme pentru cele aprox 200 trasee:
1. problema contactelor imperfecte e intre display (sticla) si panglica de plastic (latimea panglicii in zona asta e cat latimea displayului, ceva mai mult de 10cm): se poate pune un adaos sub cauciucul care preseaza panglica pe geam, dar nu prea mare deoarece va forta in sticla displayului (oricum solutia de prindere pe corpul de plastic nu e una din cele mai fiabile, am vazut si mid cu displayul crapat in zona clemelor de prindere). nu se poate face operatia descrisa la midul de vectra, de a taia o parte din panglica, daca ar fi oxidate contactele - zona de contact e prea ingusta, fara rezerva.

2. problema intre panglica si demultiplexor. tot aceleasi aproximativ 200 de trasee, doar ca aici sunt condensate pe mai putin de 4cm. ar fi o oarecare rezerva pentru a taia si inlatura o posibila zona oxidata din panglica (metoda "vectra") dar parerea mea e ca e imposibil de aliniat la fel cele 200 de trasee in cei 4cm. si oricum ar trebui facuta o presa din 2 lamele rigide...

--------------------------------------------------------------------------

nu vreau sa descurajez pe nimeni, m-as bucura sincer sa vina cineva sa ne spuna ca a reusit reparatia si cum anume, daca aveti curaj incercati. oricum ar fi utile pentru toata lumea experiente de genul acesta. dar, NU E DELOC USOR, CI APROAPE IMPOSIBIL dupa parerea mea.
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Eu ce v-am zis ca sunt de "unica folosinta". Sunt facute prost intentionat ca sa se strice si sa cumparati altele. #ron confirma Wink

CristianTM.
  • 69MED

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Siret
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2006

  • Mesaj Privat
@ron , ai ce va poze sa ne arati si noua ?
@Crtistina TM , stii vreu pret pentru MIS cu trei linii ?
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
nu am poze, la produsul final n-avea rost sa fac, a iesit cam ca din fabrica Very Happy, dar eu n-am facut decat sa "transplantez" displayul cu tot cu panglica si demultiplexor... pentru demontare e destul de intuitiv daca il ai in fata, problema e ca-l desfaci si n-ai ce sa-i faci Rolling Eyes . piese de schimb pentru MID-uri nu exista (ma refer la display). daca vrei neaparat poze o sa incerc sa fac weekendul asta.
  • lucian_lirca

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2007

  • Mesaj Privat
salut al toata lumea. am si eu un Astra G din 2000, cu motroul de 2l. si aceleasi probleme cu displayul .pe mine m-ar interesa cam cat costa un display de genu, sau undeas putea merge la reparat cu cel pe care-l am.
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Confirm si eu, este absolut imposibil sa repari asa ceva. Metoda aratata pe site ul de mai sus nu este valabila si pentru Astra G iar la 2000 turbo avem o problema foarte mare cu caldura, efectiv se topeste folia respectiva sau se usuca ca o frunza (cum am gasit in al meu) si se rupe la prima miscare.
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
... tocmai d'aia e bine , ca masura ajutatoare de recucere a temperaturii in TID/MID/GID/etc , sa se schimbe becurile de 2w ce ilumineaza display'ul cu led'uri - eventual gata "imbuteliate" in soclu B8,5d . Protectia bordului pe timpul stationarii cu un parasolar se impune de la sine ...

Cele doua masuri de prevenire poate nu rezolva definitiv problema "imbatrinirii" foliei cu contacte dar ii prelungeste considerabil viata TID/MID ... cu atit mai mult cu cit sint luate in considerare din timp .
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR