pvl00
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2007
- Mesaj Privat
am un opel corsa 1,3 cdti 2004 si nu mai porneste.
am fost la plimbare, a mers perfect si am oprit-o. a doua zi dimineata nu a vrut sa mai porneasca. am pus-o pe tester la un service si la astia imi arata ca e defect senzorul pentru axul cu came. dupa ce l-au verificat, asta mergea bine. drept urmare, fara sa desfaca motorul, desfacand daor senzorul, mesterii au observat ca e rupt axul cu came.
in mers nu am auzit nimic ciudat. unii spun ca ar fi trbuit sa fie o pocnitura. sau se poate sa se fi rupta cand am vrut sa o pornesc. se poate asa ceva?
se poate sa vada ca e axul rupt fara sa desfaca motorul?
altii spun ca e cam greu sa se rupa axul asa, dintr-o data.
ce spuneti?
am fost la plimbare, a mers perfect si am oprit-o. a doua zi dimineata nu a vrut sa mai porneasca. am pus-o pe tester la un service si la astia imi arata ca e defect senzorul pentru axul cu came. dupa ce l-au verificat, asta mergea bine. drept urmare, fara sa desfaca motorul, desfacand daor senzorul, mesterii au observat ca e rupt axul cu came.
in mers nu am auzit nimic ciudat. unii spun ca ar fi trbuit sa fie o pocnitura. sau se poate sa se fi rupta cand am vrut sa o pornesc. se poate asa ceva?
se poate sa vada ca e axul rupt fara sa desfaca motorul?
altii spun ca e cam greu sa se rupa axul asa, dintr-o data.
ce spuneti?
- Florin M
- **
- 390 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Brasov
Florin M
- Mesaje scrise: 390
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Eu nu prea cred povestea asta.
Citeste in alta parte codul, il notezi, este sub forma Pxxxx. Lista cu coduri o ai aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=8087
Senzorul came nu pica asa usor, axul cam dubios sa se rupa, mai degraba a sarit distributia. Multi se iau dupa km din bord care nu sunt reali si o patesc asa.
Un alt defect des intilnit este senzorul crankshaft, se intrerupe si ecu nu va deschide injectoarele ai aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12586
Citeste in alta parte codul, il notezi, este sub forma Pxxxx. Lista cu coduri o ai aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=8087
Senzorul came nu pica asa usor, axul cam dubios sa se rupa, mai degraba a sarit distributia. Multi se iau dupa km din bord care nu sunt reali si o patesc asa.
Un alt defect des intilnit este senzorul crankshaft, se intrerupe si ecu nu va deschide injectoarele ai aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12586
pvl00
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2007
- Mesaj Privat
masina nu mai e in garantie
am luat-o second, cam acu o luna.
cat priveste codurile, m-am uitat in timp ce o testa si erau in romana
maine cred ca o sa iau si hartia de la tester si voi vedea exact codul
si tot maine o sa o duc la un alt service
problema e ca aia de la reprezentanta opel nu au ramas uimiti cand au auzit de ax. pt ca ei au mai intalnit. ba cu sarit de la punct, ba cu supape strambate, ba cu stricat chiuloasa, sau doar axul. dar au avut ceva cazuri.
am luat-o second, cam acu o luna.
cat priveste codurile, m-am uitat in timp ce o testa si erau in romana
maine cred ca o sa iau si hartia de la tester si voi vedea exact codul
si tot maine o sa o duc la un alt service
problema e ca aia de la reprezentanta opel nu au ramas uimiti cand au auzit de ax. pt ca ei au mai intalnit. ba cu sarit de la punct, ba cu supape strambate, ba cu stricat chiuloasa, sau doar axul. dar au avut ceva cazuri.
pvl00
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2007
- Mesaj Privat
"CAMSHAFT :
Pe cei 2 arbori came sunt fixate 2 pinioane si un disc cu fante, la trecerea lor prin dreptul senzorului vom avea un semnal dreptunghiular de iesire. Acesta nu va avea acelasi factor de umplere, la o rotire avind macar un singur palier diferit pentru a se marca pozitia de zero.
In imagine il aveti pe cel de camshaft murdar si curatat cu simeringul linga.
Ca orice componenta electronica teoretic are viata lunga dar datorita vibratiilor si temperaturilor (160 grade suporta) ei se mai defecteaza.
La pornirea motorului, electromotorul invirte arborele cotit, ECU citeste pozitia si da injectie/aprindere in ordinea respectiva. In cazul in care in timpul functionarii ECU pierde semnalul el nu va mai da scinteie si nu va deschide injectorul respectiv, motorul merge zguduit, se poate si opri, iar ECU memoreaza cod de eroare. Va trebui sa taiem contact si sa dam din nou la cheie in cazul in care se opreste.
O problema clasical la ei este firul lung care vibreaza si se rupe, eventual cu pin cu tot. Pentru a nu se ajunge in aceasta situatie ei se vor scurta, izola bine si prinde cu coliere ca sa nu mai "danseze".
Manifestare :
!Motorul nu porneste !
Merge dezechilibrat, parca ar trage aer fals
Se aprinde MIL cu P0340 stocat"
s-ar putea sa fie asta, dar conform service-ului, au verificat senzorul si merge perfect
Pe cei 2 arbori came sunt fixate 2 pinioane si un disc cu fante, la trecerea lor prin dreptul senzorului vom avea un semnal dreptunghiular de iesire. Acesta nu va avea acelasi factor de umplere, la o rotire avind macar un singur palier diferit pentru a se marca pozitia de zero.
In imagine il aveti pe cel de camshaft murdar si curatat cu simeringul linga.
Ca orice componenta electronica teoretic are viata lunga dar datorita vibratiilor si temperaturilor (160 grade suporta) ei se mai defecteaza.
La pornirea motorului, electromotorul invirte arborele cotit, ECU citeste pozitia si da injectie/aprindere in ordinea respectiva. In cazul in care in timpul functionarii ECU pierde semnalul el nu va mai da scinteie si nu va deschide injectorul respectiv, motorul merge zguduit, se poate si opri, iar ECU memoreaza cod de eroare. Va trebui sa taiem contact si sa dam din nou la cheie in cazul in care se opreste.
O problema clasical la ei este firul lung care vibreaza si se rupe, eventual cu pin cu tot. Pentru a nu se ajunge in aceasta situatie ei se vor scurta, izola bine si prinde cu coliere ca sa nu mai "danseze".
Manifestare :
!Motorul nu porneste !
Merge dezechilibrat, parca ar trage aer fals
Se aprinde MIL cu P0340 stocat"
s-ar putea sa fie asta, dar conform service-ului, au verificat senzorul si merge perfect
pvl00
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- turatii
- **
- 293 mesaje
- din 05 Jun 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
turatii
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2005
- Mesaj Privat
- al3xz
- **
- 329 mesaje
- din 16 Jun 2006
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
al3xz
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Motorul este bun !
Problema este alta :
Deci masina are 3 ani, cine cumpara un diesel face multi km anual. A lui posibil sa aiba cam 150-180,000km. Distributia nu a fost schimbata, km sigur dati inapoi si hop surpriza.
Astia afara schimba uleiul la intervale mari, mai pun si de slaba calitate, el in timp face depuneri datorita separarii aditivilor care in timp obtureaza canalele de ungere.
Ar fi bine de citit "biblia" lui Christopher J Longhurst si o sa vedeti altfel lucrurile :
http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
Problema este alta :
am luat-o second, cam acu o luna
Deci masina are 3 ani, cine cumpara un diesel face multi km anual. A lui posibil sa aiba cam 150-180,000km. Distributia nu a fost schimbata, km sigur dati inapoi si hop surpriza.
Astia afara schimba uleiul la intervale mari, mai pun si de slaba calitate, el in timp face depuneri datorita separarii aditivilor care in timp obtureaza canalele de ungere.
Ar fi bine de citit "biblia" lui Christopher J Longhurst si o sa vedeti altfel lucrurile :
http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
- al3xz
- **
- 329 mesaje
- din 16 Jun 2006
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
al3xz
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Sigur are distributia pe lant asa ca e aproape exclus sa fi sarit de la punct. Foarte putin probabil (dar posibil) sa se fi rupt lantul sau sa se fi rupt roata dintata a axei cu came, sau (worst case) sa se fi rupt chiar axa cu came. Oricum daca e asa, asta e un defect major de fabricatie, nu se poate pune pe seama uzurii...
- Corsafuhrer
- ***
- 869 mesaje
- din 26 Mai 2006
- Corsa 2003 Y17DT
- Bucuresti
Corsafuhrer
- Mesaje scrise: 869
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2006
- Mesaj Privat
- al3xz
- **
- 329 mesaje
- din 16 Jun 2006
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
al3xz
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2006
- Mesaj Privat
- turatii
- **
- 293 mesaje
- din 05 Jun 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
turatii
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2005
- Mesaj Privat
Atentie, motorul de 1,3l este foarte fiabil - desi are tendinta de a papa ulei cam multicel. Avem flota de Fiat Punto cu asa ceva si kilometri de nu stim sa ii numaram, si nu exista problema asta. Alta e cauza, proasta intretinere sau exploatare, posibil si un defect de fabricatie - nu este insa decat un caz izolat.
Oricum, ax cu came rupt sau lant rupt in kilometrii normali nu cred ca am auzit vreodata - sigur excluzand ce am scris mai sus. Daca vreau sa rup un Bentley in doua, nu imi trebuie decat o juma de ora - asa ca si 1,3 ul il poti face varza daca nu stii sa umblii cu el sau nu iti pasa, asa cum scria dan mai sus, posibil sa aiba kilometrii nenumarati masina.
Oricum, ax cu came rupt sau lant rupt in kilometrii normali nu cred ca am auzit vreodata - sigur excluzand ce am scris mai sus. Daca vreau sa rup un Bentley in doua, nu imi trebuie decat o juma de ora - asa ca si 1,3 ul il poti face varza daca nu stii sa umblii cu el sau nu iti pasa, asa cum scria dan mai sus, posibil sa aiba kilometrii nenumarati masina.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
La capitolul sarit un dinte cunosc destule filme de groaza cu taximetristi zgirciti ... daca nu va mai posta sigur asta a fost si o face de vinzare.
Asta la fel a patit si a disparut in ceata :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12733
Asta la fel a patit si a disparut in ceata :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12733
- al3xz
- **
- 329 mesaje
- din 16 Jun 2006
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
al3xz
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Datele problemei :
1.lant lung
2.intinzatorul nu mai face fata ca e la capat de cursa (in timp si arcul lui se inmoaie) plus mizerie pe ax
Cind motorul este oprit lantul "curge" in jos, omul da cheie, vibrochenul se invirte si hop a sarit un dinte.
La el sunt numai 2 pinioane, unul jos vibrochen si unul sus la came (pentru ambele axe).
1.lant lung
2.intinzatorul nu mai face fata ca e la capat de cursa (in timp si arcul lui se inmoaie) plus mizerie pe ax
Cind motorul este oprit lantul "curge" in jos, omul da cheie, vibrochenul se invirte si hop a sarit un dinte.
La el sunt numai 2 pinioane, unul jos vibrochen si unul sus la came (pentru ambele axe).
- al3xz
- **
- 329 mesaje
- din 16 Jun 2006
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
al3xz
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2006
- Mesaj Privat
pvl00
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2007
- Mesaj Privat
hai ca nu am disparut
problema e ca mecanicii nu au desfacut inca motorul. a ramas pe saptamana viitoare.
incep insa sa cred ca cel car a avut masina inainte a forjat-o de a rupt-o. ca eu stiu cum am mers cu ea intr-o luna
la km... s-ar putea sa fie dati inapoi. sau chiar schimnbat bordul. dar nu cred ca numarul de km ar fi factorul principal
problema e ca mecanicii nu au desfacut inca motorul. a ramas pe saptamana viitoare.
incep insa sa cred ca cel car a avut masina inainte a forjat-o de a rupt-o. ca eu stiu cum am mers cu ea intr-o luna
la km... s-ar putea sa fie dati inapoi. sau chiar schimnbat bordul. dar nu cred ca numarul de km ar fi factorul principal