djfllo
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2010
- Mesaj Privat
Va salut!
Am tot citit pe forum despre problemele cu EGR-ul si cu electrovalvele de la Astra G Y17dt dar vreau sa aprofundez putin problema asta.
Problema mea nu este una grava, dar cateodata simt lipsa de putere la accelerari mai bruste si in special in treapta 2. Mi s-a aprins la un drum mai lung si Check Engine pe la 130km/h (problema electrovalva turba din cate am inteles).
Vreau sa fac un experiment cu aceste electrovalve si pe viitor poate voi ajuta si pe altcineva daca totul iese bine.
Ce am facut:
Am dat jos mufa din electrovalva de la EGR, tensiune 14V cu motorul pornit. Am accelerat dar nicio schimbare pentru ca s-a aprins Check Engine si nu o mai actioneaza.
Am pus mufa inapoi, am scos furtunul de iesire (cel ce merge in EGR) si la relanti electrovalva este deschisa. (deci alimentata cu 12-14V circuitul este deschis);
Am accelerat treptat pana pe la 2300-2500, turatie unde electrovalva se inchide (nu mai ajunge vacuum-ul in EGR), deci i se taie tensiunea de 12V;
Prin urmare nu e nustiu ce electrovalva speciala care sa merite atatia bani. E un banal distribuitor de aer cu o intrare si o iesire. (Cred ca sunt povesti ca deschide mai mult sau mai putin in functie de turatie.)
Intrebare:
Electrovalva de la turbo, e la fel ca asta de la EGR? ca si forma, ca si caracteristici?
Ca daca-i la fel, mie treaba mi se pare simpla (lucrez in automatizari si cu electrovalve, distribuitoare pneumatice, etc). Sunt tot felul de electrovalve cu alimentare 12V cu o intrare si o iesire, noi cu garantie si cu preturi pana in 100 de lei, singua diferenta este ca nu se v-a mai potrivii pe acel suport si probabil v-a sta in aer, dar asta nu-i o problema.
Am tot citit pe forum despre problemele cu EGR-ul si cu electrovalvele de la Astra G Y17dt dar vreau sa aprofundez putin problema asta.
Problema mea nu este una grava, dar cateodata simt lipsa de putere la accelerari mai bruste si in special in treapta 2. Mi s-a aprins la un drum mai lung si Check Engine pe la 130km/h (problema electrovalva turba din cate am inteles).
Vreau sa fac un experiment cu aceste electrovalve si pe viitor poate voi ajuta si pe altcineva daca totul iese bine.
Ce am facut:
Am dat jos mufa din electrovalva de la EGR, tensiune 14V cu motorul pornit. Am accelerat dar nicio schimbare pentru ca s-a aprins Check Engine si nu o mai actioneaza.
Am pus mufa inapoi, am scos furtunul de iesire (cel ce merge in EGR) si la relanti electrovalva este deschisa. (deci alimentata cu 12-14V circuitul este deschis);
Am accelerat treptat pana pe la 2300-2500, turatie unde electrovalva se inchide (nu mai ajunge vacuum-ul in EGR), deci i se taie tensiunea de 12V;
Prin urmare nu e nustiu ce electrovalva speciala care sa merite atatia bani. E un banal distribuitor de aer cu o intrare si o iesire. (Cred ca sunt povesti ca deschide mai mult sau mai putin in functie de turatie.)
Intrebare:
Electrovalva de la turbo, e la fel ca asta de la EGR? ca si forma, ca si caracteristici?
Ca daca-i la fel, mie treaba mi se pare simpla (lucrez in automatizari si cu electrovalve, distribuitoare pneumatice, etc). Sunt tot felul de electrovalve cu alimentare 12V cu o intrare si o iesire, noi cu garantie si cu preturi pana in 100 de lei, singua diferenta este ca nu se v-a mai potrivii pe acel suport si probabil v-a sta in aer, dar asta nu-i o problema.
- cornel_02
- **
- 278 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 278
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
Salut,
Cu ce ai masurat tensiunea la bornele mufei ? Pariez ca ai folosit un simplu multimetru. Daca ai posibilitatea incearca sa masori cu un osciloscop. Ai sa observi ca altfel stau lucrurile. Sunt impulsuri. Factorul de umplere al acestor impulsuri depinde de mai multe variabile, nu doar de turatie. Cred ca e putin probabil sa ai probleme cu acea electrovalva. EGR-ul e curatat ?
Din cate stiu ambele electrovalve sunt identice.
Succes.
Cu ce ai masurat tensiunea la bornele mufei ? Pariez ca ai folosit un simplu multimetru. Daca ai posibilitatea incearca sa masori cu un osciloscop. Ai sa observi ca altfel stau lucrurile. Sunt impulsuri. Factorul de umplere al acestor impulsuri depinde de mai multe variabile, nu doar de turatie. Cred ca e putin probabil sa ai probleme cu acea electrovalva. EGR-ul e curatat ?
Din cate stiu ambele electrovalve sunt identice.
Succes.
- alex_paval
- ***
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
djfllo
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2010
- Mesaj Privat