baba007- Suspendat
- 105 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Frontera 2002 2.2 DTI
- Timis
baba007- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 2002 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
ms marius, pt rabdare si ajutorul enorm pe care mi l-ai acordat pana acuma. exact la asta ma gandeam si eu cu pompa, citind si pe niste forumuri de englezoi. acuma eu cand am dat-o jos am pus-o la puncte la loc cum am gasit-o, dar inaintea mea au mai dat-o jos niste "mecanici", dupa care a mers 3 zile masina iar apoi a luat somnul direct. Am pornit-o cu greu cu spray, am mai mers 15 km cu ea si nici ca a mai vrut sa porneasca.... intrebarea de baraj acuma este: CUM as putea verifica daca este sau nu la locul ei fulia pe pompa? Are semne undeva? Ca eu nu am vazut sa aiba nici semne si nici vreun spitz sau locas special, dar sincer nici nu m-am uitat prea bine ... Si inca una: de unde apare zumzaitul ala ce se aude din pompa?
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Bazaitul poate fi de la electrovalva de pe pompa.Ma mai gandesc ca este firul (cablul ) de la senzorul de la vibrochen.Sa fi fost copt/imbatranit si sa fi facut contact aiurea,cand vroia el,iar cand ai umblat si i-ai pus senzorul nou,s-a miscat si i-ai dat lovitura de gratie,de nu mai pleaca neam,cu niciunul.
Si pompa se poate verifica pe asfalt,in fata masinii,cum am vazut eu la Videle..Se pun cablurile de la baterie pe ea sa actioneze electrovalva,si se invarte cu un papagal ceva.Se vede in functie de pana de pe ax cand deschide si pe ce piston.(scuipa motorina pe gaurica).
Cu capacul de la culbutori desfacut se pune pistonul in cauza la punct,si se mai joaca la avans din prinderile de pe corpul pompei,inainte-inapoi.(asta dupa ce porneste cat de cat)
Teoretic e simplu,numai ca practic...
Si pompa se poate verifica pe asfalt,in fata masinii,cum am vazut eu la Videle..Se pun cablurile de la baterie pe ea sa actioneze electrovalva,si se invarte cu un papagal ceva.Se vede in functie de pana de pe ax cand deschide si pe ce piston.(scuipa motorina pe gaurica).
Cu capacul de la culbutori desfacut se pune pistonul in cauza la punct,si se mai joaca la avans din prinderile de pe corpul pompei,inainte-inapoi.(asta dupa ce porneste cat de cat)
Teoretic e simplu,numai ca practic...
baba007- Suspendat
- 105 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Frontera 2002 2.2 DTI
- Timis
baba007- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 2002 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
teoretic imi dau si eu seama cum ar trebui sa fie ... practic nu am mai facut treaba asta niciodata si daca se dovedeste a fi decalata fulia de la pompa ... un centimentru decalaj deja e mult ... mi-a pus dumnezeu mana in cap cu masina asta )) stie cineva unde / ce trebuie sa masor sa vad daca e ok cablajul de la senzorul de vibrochen? se duce in ecu sau unde se duce? m-am uitat prin OPEL TIS, dar va dati seama ca nu am inteles nimic de pe acolo ....
daca mai e cinva prin zona cu y22dth care are pompa bosch vp44 (009 in coada) imi poate confirma daca pompa zumzaie cand e pus contactul sau nu? ce e cu zumzaitul ala din pompa? am inceput eu sa aud voci de cand imi toc nervii cu masina asta ?
si din TIS pt verificarea erorii
1. Check cable shielding of following component: B34 Impulse Sensor - Crankshaft
2. Ignition OFF
Disconnect wiring harness connector from: A7 Control Unit - Diesel
Ignition ON
Measure voltage between the following terminals: A7 Control Unit - Diesel Wiring harness connector (wiring harness side) terminal X71-90
& Ground = less than 0.3 V
3. Ignition OFF
Measure resistance between the following terminals: A7 Control Unit - Diesel
Wiring harness connector (wiring harness side) terminal X71-90 & Ground = greater than 500kOhms
4. Ignition OFF
Measure resistance between the following terminals: A7 Control Unit - Diesel
Wiring harness connector (wiring harness side) terminal X71-90 & Ground = 600 - 950 ohm
5. Check mechanical functionality of the following components and all attached parts:
B34 Impulse Sensor - Crankshaft (intermittent problems, missing teeth, wrong reference point, incorrect gap position, etc.)
dupa care daca toate astea de mai sus ies ok avem:
Defective component:
A7 Control Unit - Diesel or B34 Impulse Sensor - Crankshaft
Important:
Reset concerned control unit (engine or immobiliser control unit) with diagnostic tester before replacing. Select immobiliser in the diagnostic tester and call up the corresponding test in the menu ADDITIONAL FUNCTIONS. Ensure that both control units are never reset and replaced at the same time.
In functie de care dintre pasii de mai sus nu se incadreaza in valori imi apar diverse variante de circuite intrerupte sau scurt circuite iar la final
in ideea in care senzorul e nou si original ... ramane defect ECU ... deci m-am scos
O sa imi listez din TIS toate schemele si ma duc sa ma apuc de masurat dupa cum scrie mai sus, caci in timp ce le scriam aici mi-am dat seama ce si unde trebuie sa masor... inginer trebuia sa ma fac nu economist ...
daca mai e cinva prin zona cu y22dth care are pompa bosch vp44 (009 in coada) imi poate confirma daca pompa zumzaie cand e pus contactul sau nu? ce e cu zumzaitul ala din pompa? am inceput eu sa aud voci de cand imi toc nervii cu masina asta ?
si din TIS pt verificarea erorii
1. Check cable shielding of following component: B34 Impulse Sensor - Crankshaft
2. Ignition OFF
Disconnect wiring harness connector from: A7 Control Unit - Diesel
Ignition ON
Measure voltage between the following terminals: A7 Control Unit - Diesel Wiring harness connector (wiring harness side) terminal X71-90
& Ground = less than 0.3 V
3. Ignition OFF
Measure resistance between the following terminals: A7 Control Unit - Diesel
Wiring harness connector (wiring harness side) terminal X71-90 & Ground = greater than 500kOhms
4. Ignition OFF
Measure resistance between the following terminals: A7 Control Unit - Diesel
Wiring harness connector (wiring harness side) terminal X71-90 & Ground = 600 - 950 ohm
5. Check mechanical functionality of the following components and all attached parts:
B34 Impulse Sensor - Crankshaft (intermittent problems, missing teeth, wrong reference point, incorrect gap position, etc.)
dupa care daca toate astea de mai sus ies ok avem:
Defective component:
A7 Control Unit - Diesel or B34 Impulse Sensor - Crankshaft
Important:
Reset concerned control unit (engine or immobiliser control unit) with diagnostic tester before replacing. Select immobiliser in the diagnostic tester and call up the corresponding test in the menu ADDITIONAL FUNCTIONS. Ensure that both control units are never reset and replaced at the same time.
In functie de care dintre pasii de mai sus nu se incadreaza in valori imi apar diverse variante de circuite intrerupte sau scurt circuite iar la final
in ideea in care senzorul e nou si original ... ramane defect ECU ... deci m-am scos
O sa imi listez din TIS toate schemele si ma duc sa ma apuc de masurat dupa cum scrie mai sus, caci in timp ce le scriam aici mi-am dat seama ce si unde trebuie sa masor... inginer trebuia sa ma fac nu economist ...
baba007- Suspendat
- 105 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Frontera 2002 2.2 DTI
- Timis
baba007- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 2002 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
bagat azi pompa electrica de motorina direct pe tur inainte de pompa de injectie.
dat la cheie pana aproape omorat electromotorul ... nici o speranta si cu tije injector desfacute si fara ...
incep sa suspectez tot mai tare 1 din urmatoarele 2
- senzor intern de viteza de la pompa de injectie - kaput, lucru care ar putea explica bazaitul interminabil al pompei ... sau nu ... (nu stiu ce efecte ar avea asta asupra pornirii sau asupra mersului masinii, deoarece habar nu am cum functioneaza pompa aia si mai mult habar nu am la ce ii trebuie calculator pe pompa, mi se pare o combinatie nereusita din partea celor de la bosch)
- fulia de la pompa decalata, distributia pare la locul ei dar pompa este data peste cap (lucru care ar explica si motorina pe care am gasit-o in galeria de admisie)
maine incerc sa o pornesc trasa si sa masor ce am scris mai sus ca azi nu am mai avut nici un chef. mai astept pareri si de pe la voi, nu fiti zgarciti, scrieti orice va trece prin cap, oricat de prostesc, banal sau aiurea ar suna ... ca eu unul am ramas fara idei ...
dat la cheie pana aproape omorat electromotorul ... nici o speranta si cu tije injector desfacute si fara ...
incep sa suspectez tot mai tare 1 din urmatoarele 2
- senzor intern de viteza de la pompa de injectie - kaput, lucru care ar putea explica bazaitul interminabil al pompei ... sau nu ... (nu stiu ce efecte ar avea asta asupra pornirii sau asupra mersului masinii, deoarece habar nu am cum functioneaza pompa aia si mai mult habar nu am la ce ii trebuie calculator pe pompa, mi se pare o combinatie nereusita din partea celor de la bosch)
- fulia de la pompa decalata, distributia pare la locul ei dar pompa este data peste cap (lucru care ar explica si motorina pe care am gasit-o in galeria de admisie)
maine incerc sa o pornesc trasa si sa masor ce am scris mai sus ca azi nu am mai avut nici un chef. mai astept pareri si de pe la voi, nu fiti zgarciti, scrieti orice va trece prin cap, oricat de prostesc, banal sau aiurea ar suna ... ca eu unul am ramas fara idei ...
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Pompa ar trebui sa aiba pe ax o pana care sa tina fulia-cam greu sa sara,dar nu imposibil,la modul ca daca cineva pierde pana si nu mai are alta,o pune fara si o strange mai tare.. Ca suntem in RO.
Nu stiu daca merg inversate conductele-ar trebui s-o studiezi si p-asta.
Cred ca ar trebui sa ti-o puna la punct babeste,un dieselist batran.Trebuie facuta manevra cu invartitul pe asfalt,legata la baterie,ca sa vada care cum deschide.In functie de cum deschide si pe ce piston,se face semnul pe pompa,si ai un punct fix de plecare.
PS-Poti vedea si partea buna a lucrurilor-cand vei termina cu toata povestea asta vei fi mai calificat decat toti mecanicii pe unde ai trecut.
Nu stiu daca merg inversate conductele-ar trebui s-o studiezi si p-asta.
Cred ca ar trebui sa ti-o puna la punct babeste,un dieselist batran.Trebuie facuta manevra cu invartitul pe asfalt,legata la baterie,ca sa vada care cum deschide.In functie de cum deschide si pe ce piston,se face semnul pe pompa,si ai un punct fix de plecare.
PS-Poti vedea si partea buna a lucrurilor-cand vei termina cu toata povestea asta vei fi mai calificat decat toti mecanicii pe unde ai trecut.
suspended-9452- Suspendat
- 2,449 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,449
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
baba007- Suspendat
- 105 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Frontera 2002 2.2 DTI
- Timis
baba007- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 2002 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
deci ... pompa mea arata cam asa (din cate imi aduc eu aminte exact asta e modelul care e pe masina la mine, pt ca la vp44 sunt si ele mai multe variante)
http://i.ebayimg.com/00/s/M...0Wtt6g~~60_35.JPG
practic fulia se aliniaza cu carcasa pompei si daca e asa, atunci toate sunt aliniate, pentru ca eu cand am pus rotile dintate inapoi pe fulie am adus crestatura aia de pe fulie in directie cu semnul de pe carcasa, axul cu came pus in pozitia corespunzatoare cu pistonul 1 deschis, fulia de la vibrochen are semn pe blocul motor si erau toate aliniate dupa cum trebuie ... problema apare in momentul in care se desface piulita aia mare de pe fulie si axul se invarte liber ... tu poti sa aliniezi fulia cu crestatura cat vrei tu ... ca pompa nu mai e in lininie ... efectiv pe ax nu ai nici un semn, ai doar crestatura aia de pe carcasa ... care crestatura e mai mult decat inutila in situatia in care ai desfacut pilita de pe axul pompei ...
ideea este ca in continuare masina nu porneste ... am tras-o azi cu alta si nu a dat nici un semn sa o ia din loc, mai mult nu mi-a placut deloc cum s-a auzit motorul in timp ce era bagata in viteza ... drept urmare o urcam pe platforma lui ciprian si facem o plimbarica pana langa ploiesti sa se ocupe mesterii adevarati de ea nu diletantii de prin timisoara.
da dragos ai dreptate ... cand o sa o termin de reparat o sa fiu expert in motorul y22dth care e acuma pe frontera (numai aseara am stat 4 ore pe net citind despre pompa si motor )
http://i.ebayimg.com/00/s/M...0Wtt6g~~60_35.JPG
practic fulia se aliniaza cu carcasa pompei si daca e asa, atunci toate sunt aliniate, pentru ca eu cand am pus rotile dintate inapoi pe fulie am adus crestatura aia de pe fulie in directie cu semnul de pe carcasa, axul cu came pus in pozitia corespunzatoare cu pistonul 1 deschis, fulia de la vibrochen are semn pe blocul motor si erau toate aliniate dupa cum trebuie ... problema apare in momentul in care se desface piulita aia mare de pe fulie si axul se invarte liber ... tu poti sa aliniezi fulia cu crestatura cat vrei tu ... ca pompa nu mai e in lininie ... efectiv pe ax nu ai nici un semn, ai doar crestatura aia de pe carcasa ... care crestatura e mai mult decat inutila in situatia in care ai desfacut pilita de pe axul pompei ...
ideea este ca in continuare masina nu porneste ... am tras-o azi cu alta si nu a dat nici un semn sa o ia din loc, mai mult nu mi-a placut deloc cum s-a auzit motorul in timp ce era bagata in viteza ... drept urmare o urcam pe platforma lui ciprian si facem o plimbarica pana langa ploiesti sa se ocupe mesterii adevarati de ea nu diletantii de prin timisoara.
da dragos ai dreptate ... cand o sa o termin de reparat o sa fiu expert in motorul y22dth care e acuma pe frontera (numai aseara am stat 4 ore pe net citind despre pompa si motor )
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
baba007- Suspendat
- 105 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Frontera 2002 2.2 DTI
- Timis
baba007- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 2002 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
cip077- Suspendat
- 1,274 mesaje
- din 22 Feb 2009
- Frontera 2003 2,2 dth
- Prahova
cip077- Mesaje scrise: 1,274
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 2003 2,2 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
baba007- Suspendat
- 105 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Frontera 2002 2.2 DTI
- Timis
baba007- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 2002 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
da, da ... unde sunt pozele? .... acum intr-adevar porneste dupa ce s-au ocupat mesterii adevarati de ea, nu prefacutii de prin Timisoara.
Pana la urma era pompa, desi de la testarile din Timisoara toti mi-au scos-o de buna ... Multumim Marius pentru reparatie, Ciprian pentru transport si gazduire.
Daca mai aveti opeluri care "nu porneste" duceti-le la Marius ca le porneste el in cateva ore. La mine a durat 4 ore pana a prins viata, asta dupa ce am tinut-o 5-6 saptamani prin "service-uri" de Timisoara.
Pana la urma era pompa, desi de la testarile din Timisoara toti mi-au scos-o de buna ... Multumim Marius pentru reparatie, Ciprian pentru transport si gazduire.
Daca mai aveti opeluri care "nu porneste" duceti-le la Marius ca le porneste el in cateva ore. La mine a durat 4 ore pana a prins viata, asta dupa ce am tinut-o 5-6 saptamani prin "service-uri" de Timisoara.
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
cip077- Suspendat
- 1,274 mesaje
- din 22 Feb 2009
- Frontera 2003 2,2 dth
- Prahova
cip077- Mesaje scrise: 1,274
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 2003 2,2 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
cristel88
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2001 y 20 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2016
- Mesaj Privat
[editat] a scris:Pompa nu este bine pusa la punct.
Codul asta - P1335 daca apare singur, este generat cand nu exista sincronizare intre senzorul crankshaft (vibrochen) si cel de axa came, in cazul nostru fiind cel din pompa care citeste rotatiile axului pompei sau daca decalajul este mai mare de 13-14 grade. De obicei apare cand se scoate fulia pompei de pe ax si nu se mai pune exact in aceeasi pozitie.
Codul asta - P1335 daca apare singur, este generat cand nu exista sincronizare intre senzorul crankshaft (vibrochen) si cel de axa came, in cazul nostru fiind cel din pompa care citeste rotatiile axului pompei sau daca decalajul este mai mare de 13-14 grade. De obicei apare cand se scoate fulia pompei de pe ax si nu se mai pune exact in aceeasi pozitie.
Salut revin si eu cu o intrebare e posibil sa porneasca ,sa mearga 15 min ,pe urma sa se opreasca din senin sa nu mai vrea sa porneasca,
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
cristel88
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2001 y 20 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2016
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat