Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • Sebastian S

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salut, sper sa ma puteti ajuta cu unele sfaturi legate de problemele pe care le am momentan la masina; am fost indrumat catre voi ca fiind cel mai bun service Opel. In urma cu doua luni mi-am cumparat o Corsa 1.3 CDTI din 2004 cu 117.000 km, de care sunt foarte multumit. Acum doua saptamani, au aparut primele simptome, in sensul ca la motor a inceput sa se auda un zgomot destul de puternic, masina nu mai trage, merge pana la max 3000 rpm, la drum lung a mers cu max 110-120 km/h in conditiile in care se ducea pana la 165 f frumos, iar cand franez se tureaza de 1-2 ori singura. Dupa vreo 3 service-uri, fiecare cu parerea lor, am fost azi si la Opel radacini, unde baietii au aratat ca se pricep si mi-au zis asa: trebuie sa schimb fulia de la alternator, responsabila pentru zgomot, si regulatorul de presiune, responsabil pentru celelalte probleme. Turbina nu are nimic. Partea mai grea e ca acolo, pe comanda, fulia costa 4 milioane, manopera la el 2, iar regulatorul 15... manopera la asta nu m-a mai interesat pe moment. Rugaminti catre voi: sfaturi legate de piesele astea, daca pot sa le iau cumva mai ieftin, fulia pot sa o iau scond-hand, le pot monta cu niste prieteni care se pricep, pot sa mai fac un drum dus-intors la C-ta (500 de km) cu masina in starea asta sau ce risc daca merg, posibile cauze ale problemelor (nu le aveam pana nu am mers intr-un service sa schimb filtrele, sper sa fie o coincidenta) ... cam atat cred. Sper sa ma puteti ajuta in vreun fel, pentru ca sunt cam dependent de Corsa mea, dar nici 25 de milioane n-am de unde sa scot acum de Sarbatori.
Va multumesc si astept cu deosebit interes orice mesaj pentru mine ... macar de incurajare... Wink
Skip ads

  • redmann

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Buc
  • Masina: Vectra 1991 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2006

  • Mesaj Privat
hai mai nu raspunde nimeni la mesajul omului?
Eu l-am sfatuit sa intre aici sa posteze ,eu am avut opel si cu ajutorul forumului am facut multe. Va rog cine are informatii utile sa ajute . 10x
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sebastian S bine ai venit printre noi.

1. Fulia de la alternator nu ar face zgomot decit daca este strimba, uzata aiurea sau fisurata. De obicei pica rulmentii de la alternator. Daca sunt ei trebuie sa ai bafta sa nu fie incastrati in capace, dar se rezolva si in cazul asta.

2. Regulatorul de presiune poate fi o cauza ca nu mai trage. Se masoara presiunea combustibilului pe rampa de injectie si se vede daca este mai mica. Se masoara si presiunea data de pompa de injectie ca sa te asiguri ca nu este de la ea. Regulatoarele se decapsuleaza si se repara de cele mai multe ori. Se pot monta si alte regulatoare de presiune. Cauta cu google si citeste...cauta si pe pm ca iti dau o indicatie.
Vezi si aici ca ai ce citi :
http://www.msi-motor-servic...en/main/index.asp
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Poate nu te descurci cu trimiterea, aici te-am trimis direct:
http://www.msi-motor-servic...?kz=si&comp=1
Vezi la regulatoare...
Documenteaza-te, vezi ce face si cu ce sa maninca dupa care mai vorbim...
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Regulatoarele se decapsuleaza si se repara de cele mai multe ori. Se pot monta si alte regulatoare de presiune. Cauta cu google si citeste...cauta si pe pm ca iti dau o indicatie.
Vezi si aici ca ai ce citi :
http://www.msi-motor-servic...en/main/index.asp


Nu mai merge linkul, ai putea da te rog câteva detalii despre decapsularea acestor regulatoare și cum s-ar putea repara ele? Am douã acasã... care puse pe mașinã nu funcționeazã corect. Sunt luate de pe la dezmembrãri.

M-aș bãga sã-l decapsulez (dacã se poate), dar ce-aș putea sã-i fac.. Am gãsit aici o schemã cu el, dar..
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Asta este...azi ai link maine nu. Desfa cum poti chiar daca strici unul, la al doilea poate ai sanse de depanare.
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Da, vãd cã aici, pagina 38 scrie cã rezistența internã a regulatorului trebuie sã fie cca. 3.6 Ohmi. Ori eu am pus aparatul de mãsurã și mi-a dat 22-23 Ohmi....
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu am masurat pana acum vreunul, vezi in autodata sau TIS daca gasesti ceva info, oricum eu as vinde masina ca tare pacatoase mai sunt astea Z13 (1.3DTJ).
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
S-o fac prima datã cã așa nefuncționalã nu mi-o ia nimeni. M-am gândit s-o duc la dezmembrãri la câți nervi mi-am fãcut.
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Are cineva dintre voi acest tester de sistem de alimentare Common Rail?

http://www.diagtools.lv/soft/nct_6000_eng.pdf (atenția la pagina 12, o modalitate simplã și eficientã de a vedea dacã ai sau nu regulatorul defect).

De asemenea, am mai gãsit și aici un filmuleț.

www.youtube.com/watch?v=h-pinclexQk

Abia aștept sã ajung acasã și sã-i dau de capãt...

PS: Dacã aș fi director de service, aș comanda un astfel de pachet de testare injectoare, rampã comunã, regulator etc. Pana mea, oriunde te duci la service, te pune sã vii cu 7 piese de la dezmembrãri, ca la urmã sã constați pe pielea ta cã ai dat o cãruțã de bani pe niște piese de care nu aveai nevoie. Bașca, nici nu știu sã-ți zicã ”Bre, uite piesa x este defectã!”. Sau poate știu, dar cei de la dezmembrãri au cotizație la ei. MAFIE PESTE TOT!

http://www.diagtools.lv/railtest.htm
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Sau uite, de exemplu, sã fie un electrician/inginer la orice reprezentanțã Opel, Fiat sau mai știu eu ce marcã și sã facã acest test. Sã vadã curbele de tensiune pe care le oferã senzorul, astfel se poate depista dacã este sau nu o eroare.

Uitați ce frumos zice:

The voltage then settles back to a lower value, about 2.5 V, until we release the pedal back to idle, when it settles back to 1.3 V as at the start. We then key-off and the engine stops. Note how the signal drops slowly back to 0.5 V over about 10 seconds, before the PCM powers down near the right-hand end of the waveform. If the voltage drops very quickly to 0.5 V, then the residual pressure is leaking away too quickly, and may indicate a problem with the system — for example, a leaky injector, or a leak back through the pump.


Dar nu, Dorelul român, dupã 2-3 zile cu mașina la dispoziție, îți dã telefon: ”Adu pompã, rampã, senzor”. Și dupã ce aduci toate astea, îți zice: ”A, ba nu, era de la injector”. Așa se procedeazã la Opel Suceava. Și n-am dat nimãnui șpagã. Poate de aia? Sau e motorul prea nou pentru ei și n-au ”experiențã”? Sã schimbe filtre și sã punã lichid de frânã, la asta se pricep cel mai bine...
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Eu cred ca :daca ai fi facut un drum la Iasi, la colegul Dan Cuciureanu, acuma aveai mai multi bani in buzunar.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
StefanTolos a scris:Eu cred ca :daca ai fi facut un drum la Iasi, la colegul Dan Cuciureanu, acuma aveai mai multi bani in buzunar.

Daaa, dar nu avea atata experienta. Stii cum e Stefan : fiecare trebuie sa poarte propriile razboaie. Acum @mishu are posibilitatea si informatiile sa construiasca un topic la sectiunea "Cum sa ..." daca va dori.
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
StefanTolos a scris:Eu cred ca :daca ai fi facut un drum la Iasi, la colegul Dan Cuciureanu, acuma aveai mai multi bani in buzunar.


Nu mã ajuta astfel fraze de genul ”dacã și cu parcã”, cine sã știe cã pneul pus aiurea de samsar îmi rodea din conducta bușon-rezervor? Nu tu zgomote, nu tu simptome, pânã într-o zi când motorina nu mai intra în rezervor. Bãteam un drum de 150 de km și mi se propunea înlocuirea unui piese, dupã care alta și tot așa. Sunt de acord cu ”fiecare trebuie sã poarte propriile rãzboaie”, însã sã-ți dai 100% din salariul și-așa mic pentru piese nu mi se pare corect.

De aceea, eu unul nu mai recomand achiziționarea de mașini second-hand. Cu toate testele posibile și imposibile, cu ridicãri pe rampã, cu privirea atentã cu lanterna a vreo 2 specialiști sã caute eventuale defecțiuni sau scurgeri, nu a detectat nimeni problema menționatã anterior pânã când mi-a dat motorina pe afarã când eram la pompã.

Samsarul a luat-o cu cauciurile varzã, le-a dat jos, i-a pus jante de 15 și cauciucuri second 185/65 R15 (și nu 185/55 R 15 cum scrie în carte) la știința omului de la vulcanizare și uite așa ajungi sã urãști Opel, injectoare, senzori și tot.

Revenind, dupã urmãrirea filmului de aici: www.youtube.com/watch?v=h-pinclexQk , constat cã tensiunea pe regulatorul de presiune de pe rampã îmi dã valori de 7,8 și 12 V, și nu 12 V și 12 V cum se aratã în videoclip.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
La masina ta, regulatorul de presiune trebuie sa aiba o rezistenta de 2.07 pana la 2.53 ohmi, conform Bosch Esitronic.
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Ok, voi pune contactul disearã când ajung acasã sã vãd. Am fãcut mãsurãtoarea asta pe uscat și mi-a dat 20-30 Ohmi. Dar cred cã e irelevant.

Mulțumesc! Dacã ai și alte indicii despre testarea senzorului presiune rampã comunã / regulator presiune, te rog sã postezi.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
corsablue a scris:
StefanTolos a scris:Eu cred ca :daca ai fi facut un drum la Iasi, la colegul Dan Cuciureanu, acuma aveai mai multi bani in buzunar.

Daaa, dar nu avea atata experienta. Stii cum e Stefan : fiecare trebuie sa poarte propriile razboaie. Acum @mishu are posibilitatea si informatiile sa construiasca un topic la sectiunea "Cum sa ..." daca va dori.


Crede-ma, ca nu va dori.

Daca vrei mishu88 sa schimbi senzorul de presiune din rampa alimentare, cred ca vei scapa de problema. Wink
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
masuratoarea se face pe uscat, cu mufa scoasa. Verifica si cat de bun e aparatul de masura, pune testerele intre ele, sa ai pana 0.5-1 ohm. Ia in considerare si eroarea.

Verificare alimentare, contact pus, masurat intre pin 1 si masa. 11.5 - 14.6 V. Altceva nu mai e pe aici.
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Am schimbat senzor presiune/regulator presiune. Mașina face la fel, dã sã porneascã, se aude cum ar porni (700-1000 rpm), dupã care iar moare.

Ce aș putea sã mai schimb la ea? Senzor ax came? Sã fi sãrit distribuția? Sã se fi îndoit scaunele supapelor cã am tot omârât-o cu spray?

Oh GOD!
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Ai unde sau cu ce/cine sa citesti erorile?
Da, este posibil sa fie o mica defazare la distributie. Din acest motiv citirea erorilor ne va ajuta.
Nu te grabi sa dai bani pe senzor pozitie ax came. Citeste erorile si apoi le discutam.
Eventual sa verifici si parametrii rampa cu testerul conectat si comparam real cu standard.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR