syulyan- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2010
- Mesaj Privat
- cristyliviu
- ****
- 1,025 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,025
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Unde vrei sa faci operatiunea asta? Acasa, personal, masina de pe care vrei sa il iei e functionala?
Ai 2 variante
- fie te duci cu masina la un centru de montaj parbrize, si il scot baietii de acolo, fara nici un risc.
- fie faci rost de 2-3 sarme de taiat, demontezi ornamentele, si in 2 persoane incerci incet sa il scoti, e o operatiune destul de delicata, grija mare!
Daca mai sunt ideii sigur colegii o sa le precizeze si descrie! Bafta!
Ai 2 variante
- fie te duci cu masina la un centru de montaj parbrize, si il scot baietii de acolo, fara nici un risc.
- fie faci rost de 2-3 sarme de taiat, demontezi ornamentele, si in 2 persoane incerci incet sa il scoti, e o operatiune destul de delicata, grija mare!
Daca mai sunt ideii sigur colegii o sa le precizeze si descrie! Bafta!
- krashy22
- ****
- 1,202 mesaje
- din 25 Jun 2007
- Vectra 2000 x20dth
- Bucuresti
krashy22
- Mesaje scrise: 1,202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2007
- Mesaj Privat
syulyan- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2010
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
adiplop
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2012
- Mesaj Privat
Sansele de a scoate un parbriz intreg de pe un opel astra sunt cam de 25%, personal am incercat la 4 masini sa fac aceasta operatie, cu reusite 0 plus am vazut si un specialist cum a incercat sa il scoata si a patit la fel la crapat. Cauze: Pentru a introduce firul de taiat mai intai trebuie sa faci gaura, gaura se poate face doar in coltul de jos stanga sau dreapta, cu o orientare mai mult spre capota, dupa care e greu sa introduci firul in acea gaurica. Cum am procedat eu pana acum si am dedus din greselile personale (omul din experienta invata). Primul am scos parbrizul meu distrus de airbag, deci am facut procedura la mintea cocosului, oricum deja era spart.
1 scos ornamente,
2 facut gaura cu o spita de bicicleta pusa pe o bormasina de infiletat, 3 trecut firul de pian (este o sarma din trei spire, cu care tai firul, am cumparat-o din Romania, este undeva pe un site, set monatare parbriz ce contine siliconul, firul, un servetel de sters parbrizul inainte de montare, plus inca ceva nu mai tin minte, pret 45 sau 50 ron cumparat prin februarie 2013).
4 Insotit de cineva prin miscare dute vino am taiat parbrizul (detalii, cel din interior trebuie sa depuna o anumita rezistenta nu prea tare, dar nici prea slab, tinand mana pe aceasi directie cu persoana din exterior, adica firul sa faca pe cat posibil un unghi ascutit <. Atentie ! prima mea greseala am incercat de unul singur si am facut miscarea dute vino, pe un colt lateral langa geam lateral, tragand de fir rapid si pe cu amplitudine mica, firus se inferbanta si se incolaceste, deci probabilitate sa se rupa, a 2 greseala nu am izolat marginea exterioara cu hartie de constructie, banda izolir, si am facut pe alocuri niste zgarieturi de toata frumuseatea).
Odata introdus firul acesta trebuie prins de ceva un maner, am folosit pe acest post o bucata de teava cu 2 taieturi pe ea pana la jumate, prin care am introdus capatul de fir de 2 ori. Procedura a decurs relativ usor pana am ajuns la parte de sus unde este chederul, trebue scos chederul altfel il tai cu firul, si nu mai poate fi utilizat. cand tai margine de sus cel din interior sa fie atent deoarece, plafonul de carton din interior vine pana la margine geamului, si risti sa tai si din plafon cu firul( eu sunt n-am stiut deci rezultat .....).
La a 2 incercare pe alta masina am incercat sa fac gaura cu spita de bicicleta mai intai in coltul care trebuie, dar nereusinda sa bag firul , am incercat si in lateral, insa cantitate de silicon in acel loc era mica, si spita de bicicleta a crapat geamul.
La a 3 incercare am inceput mai intai sa incerc sa trag de chederul de sus care era foarte bine lipit si am crapat geamul
A 4 incercare nu am reusit sa trag de chederul de jos, drept rezultat.........
Cineva din garajisti a zis ca e usor sa tai cu caterul, am incercat e infernal, deci imposibil.
Un specialist a zis ca sa nu spargi cumva geamul, nu bagi spita de bicicleta, ci un cater pe care il inferbanti si il bagi la inceput prima taietura intr-un colt, dupa care bagi firul, la-m lasat sa ma invete, a lipit caterul ferbine de geam, drept rezultat........
Daca sunt specialisti dintre cei care monteaza geamuri poate ne invata ei, pe youtube se vede doar partea usoara cand traci cu firul, cum sa ajungi pana acolo, e mister. desi gred ca cei care stiu nusi taie panea de la gura sa ai invete si pe altii.
5 La final dai jos cu o dalta de tamplarie bine ascutita chederul vechi.
Am experimentat toate acestea la bunavointa unui demolator de masini din Belgia, toate incercarile facute pe Opel Astra g 1998-2004 poate la alte masini este altfel, nu cunosc,pretul unui parbriz aici este 150 e din acest motiv am cautat la dezmembrari, garajistul a zis sa incerc sa il scot, daca reusesc, platesc doar 30e, deci am avut tot interesul sa iasa bine, dar na fost sa fie, plus ce a zis el ca daca are o mica urma de petricica sansa sa il scoti intreg e si mai mica, deoarece se fisureaza de acolo, si daca reusesc sa il tai cu bine , trebuie sa o fac din prima pana la capat, daca am taiat numai trei parti si mai ramane un colt netaiat si trag de el sa dus.
Deci dificil.
Pentru cei din Romania eu sfatuesc sa mearga la specialisti, din cate am inteles de la un prieten e in jur de maxim 400 ron, , aici manopera fiind mai mare pret total demontaj, montaj 250 E, am incercat personal.
Bafta si rog pe altii sa relateze din experiente.
1 scos ornamente,
2 facut gaura cu o spita de bicicleta pusa pe o bormasina de infiletat, 3 trecut firul de pian (este o sarma din trei spire, cu care tai firul, am cumparat-o din Romania, este undeva pe un site, set monatare parbriz ce contine siliconul, firul, un servetel de sters parbrizul inainte de montare, plus inca ceva nu mai tin minte, pret 45 sau 50 ron cumparat prin februarie 2013).
4 Insotit de cineva prin miscare dute vino am taiat parbrizul (detalii, cel din interior trebuie sa depuna o anumita rezistenta nu prea tare, dar nici prea slab, tinand mana pe aceasi directie cu persoana din exterior, adica firul sa faca pe cat posibil un unghi ascutit <. Atentie ! prima mea greseala am incercat de unul singur si am facut miscarea dute vino, pe un colt lateral langa geam lateral, tragand de fir rapid si pe cu amplitudine mica, firus se inferbanta si se incolaceste, deci probabilitate sa se rupa, a 2 greseala nu am izolat marginea exterioara cu hartie de constructie, banda izolir, si am facut pe alocuri niste zgarieturi de toata frumuseatea).
Odata introdus firul acesta trebuie prins de ceva un maner, am folosit pe acest post o bucata de teava cu 2 taieturi pe ea pana la jumate, prin care am introdus capatul de fir de 2 ori. Procedura a decurs relativ usor pana am ajuns la parte de sus unde este chederul, trebue scos chederul altfel il tai cu firul, si nu mai poate fi utilizat. cand tai margine de sus cel din interior sa fie atent deoarece, plafonul de carton din interior vine pana la margine geamului, si risti sa tai si din plafon cu firul( eu sunt n-am stiut deci rezultat .....).
La a 2 incercare pe alta masina am incercat sa fac gaura cu spita de bicicleta mai intai in coltul care trebuie, dar nereusinda sa bag firul , am incercat si in lateral, insa cantitate de silicon in acel loc era mica, si spita de bicicleta a crapat geamul.
La a 3 incercare am inceput mai intai sa incerc sa trag de chederul de sus care era foarte bine lipit si am crapat geamul
A 4 incercare nu am reusit sa trag de chederul de jos, drept rezultat.........
Cineva din garajisti a zis ca e usor sa tai cu caterul, am incercat e infernal, deci imposibil.
Un specialist a zis ca sa nu spargi cumva geamul, nu bagi spita de bicicleta, ci un cater pe care il inferbanti si il bagi la inceput prima taietura intr-un colt, dupa care bagi firul, la-m lasat sa ma invete, a lipit caterul ferbine de geam, drept rezultat........
Daca sunt specialisti dintre cei care monteaza geamuri poate ne invata ei, pe youtube se vede doar partea usoara cand traci cu firul, cum sa ajungi pana acolo, e mister. desi gred ca cei care stiu nusi taie panea de la gura sa ai invete si pe altii.
5 La final dai jos cu o dalta de tamplarie bine ascutita chederul vechi.
Am experimentat toate acestea la bunavointa unui demolator de masini din Belgia, toate incercarile facute pe Opel Astra g 1998-2004 poate la alte masini este altfel, nu cunosc,pretul unui parbriz aici este 150 e din acest motiv am cautat la dezmembrari, garajistul a zis sa incerc sa il scot, daca reusesc, platesc doar 30e, deci am avut tot interesul sa iasa bine, dar na fost sa fie, plus ce a zis el ca daca are o mica urma de petricica sansa sa il scoti intreg e si mai mica, deoarece se fisureaza de acolo, si daca reusesc sa il tai cu bine , trebuie sa o fac din prima pana la capat, daca am taiat numai trei parti si mai ramane un colt netaiat si trag de el sa dus.
Deci dificil.
Pentru cei din Romania eu sfatuesc sa mearga la specialisti, din cate am inteles de la un prieten e in jur de maxim 400 ron, , aici manopera fiind mai mare pret total demontaj, montaj 250 E, am incercat personal.
Bafta si rog pe altii sa relateze din experiente.
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Am schimbat parbrizul la Vectra B de curand si operatiunea a decurs asa.(nu cred ca-i mare diferenta fata de Astra G)
Mai intai a dat toate chederele jos.
A bagat o surubelnita ascutita si a facut gaura in silicon in partea la sofer jos.
Apoi pe gaura de la interior a bagat ca o surubelnita lata care la un capat avea gaura.A bagat sarma aceea de taiat pe gaura de la surubelnita si a tras-o inauntru.
Apoi a legat sarma bine de surubelnita aceasta.
La celalalt capat sarma avea un maner ca la tirbuson sa poti sa tragi bine de dea.
El la interior opunea rezistenta cu surubelnita proptina in geam iar celalat tragea de la exterior sarma ca sa taie siliconul.
Si a facut asa de jur imprejur pana l-a indepartat de tot.Nu au zgariat nimic nici la exterior si nici la interior.
Geamul avea numai fulgere de crapaturi inainte iar in timpul operatiei nu s-au extins deloc.
Apoi siliconul ramas pe rama a fost indepartat cu spaclu asctutit, apoi degresat bine cu o solutie.
Pentru cei din Bucuresti acestia au sediun vis-a-vis de stadionul Ghencea.Au si spalatorie si service auto acolo.
Mai intai a dat toate chederele jos.
A bagat o surubelnita ascutita si a facut gaura in silicon in partea la sofer jos.
Apoi pe gaura de la interior a bagat ca o surubelnita lata care la un capat avea gaura.A bagat sarma aceea de taiat pe gaura de la surubelnita si a tras-o inauntru.
Apoi a legat sarma bine de surubelnita aceasta.
La celalalt capat sarma avea un maner ca la tirbuson sa poti sa tragi bine de dea.
El la interior opunea rezistenta cu surubelnita proptina in geam iar celalat tragea de la exterior sarma ca sa taie siliconul.
Si a facut asa de jur imprejur pana l-a indepartat de tot.Nu au zgariat nimic nici la exterior si nici la interior.
Geamul avea numai fulgere de crapaturi inainte iar in timpul operatiei nu s-au extins deloc.
Apoi siliconul ramas pe rama a fost indepartat cu spaclu asctutit, apoi degresat bine cu o solutie.
Pentru cei din Bucuresti acestia au sediun vis-a-vis de stadionul Ghencea.Au si spalatorie si service auto acolo.
- dixanu86
- **
- 116 mesaje
- din 21 Jun 2010
- Astra 1999 x16xel
- Vrancea
dixanu86
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2010
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
sper sa nu ia nimeni ca reclama... erau baietii de la piklington (parca asa le zice) care erau suprinzator de ieftini in Romania. Tinand cont ca ei sunt cei care fac masini de lux, la un Combo, parbrizul a ajuns vreo 400lei cu tot cu montat ... deci eu zic ca se merita sa mergi la ei, caci oricum din banii aia mai mult de 3/4 sunt parbrizul... poate sunt si altii, eu doar cu ei am avut contact si treaba era acum vreo 2-3ani.
Seb1
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 1.6 Z16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2014
- Mesaj Privat