- CristiBuzau
- OP
- 89 mesaje
- din 16 Jul 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Buzau
CristiBuzau
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2011
- Mesaj Privat
Salut . Am un Opel Astra G , motor z16se 2002. Am cautat informatii despre problemele pe care le am insa nu am gasit rezolvarea. Acul de temperatura fluctueaza. Cand plec de pe loc , motorul fiind cald , imi indica o temperatura sub 80 de grade, de multe ori la prima liniuta. Daca opresc motorul , ii pun din nou contactul si pornesc acesta indica valoarea reala. Daca merg cateva sute de metri , 1 km , scade din nou sub 80 de grade .
O alta problema recenta este martorul check engine aprins cu eroarea 0136. Este posibil sa fie datorita tobei finale ruginite pe interior si avand sitele sparte sau din cauza micilor gauri din esapament ? Mentionez ca daca accelerez pana la 2000 - 2500 de ture apoi o las sa revina la relanti se aud bolboroseli pe esapament.
Pentru problema cu acul fluctuant am curatat mufa senzorului de temperatura de sub bobina cu spray wd40 si nu si-a revenit . Sa zicem ca motorul ajunge la 90 de grade. In mers , acul incepe sa scada pana aproape de ultima linie. Daca opresc motorul si pun contactul indica din nou valoarea reala.
Pentru problema cu bolboroselile nu am gasit nimic . Poate fi din cauza distributiei decalate ? si eroarea datorita finalei ? Sau ar trebuie sa demontez senzorul si mufele si sa le curat cu wd40 ?
O alta problema recenta este martorul check engine aprins cu eroarea 0136. Este posibil sa fie datorita tobei finale ruginite pe interior si avand sitele sparte sau din cauza micilor gauri din esapament ? Mentionez ca daca accelerez pana la 2000 - 2500 de ture apoi o las sa revina la relanti se aud bolboroseli pe esapament.
Pentru problema cu acul fluctuant am curatat mufa senzorului de temperatura de sub bobina cu spray wd40 si nu si-a revenit . Sa zicem ca motorul ajunge la 90 de grade. In mers , acul incepe sa scada pana aproape de ultima linie. Daca opresc motorul si pun contactul indica din nou valoarea reala.
Pentru problema cu bolboroselile nu am gasit nimic . Poate fi din cauza distributiei decalate ? si eroarea datorita finalei ? Sau ar trebuie sa demontez senzorul si mufele si sa le curat cu wd40 ?
- mihaidarie
- ***
- 525 mesaje
- din 17 Feb 2013
- Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Bucuresti
mihaidarie
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2013
- Mesaj Privat
- CristiBuzau
- OP
- 89 mesaje
- din 16 Jul 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Buzau
CristiBuzau
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2011
- Mesaj Privat
- CristiBuzau
- OP
- 89 mesaje
- din 16 Jul 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Buzau
CristiBuzau
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2011
- Mesaj Privat
Este curios ca eroarea p0136 mi-a aparut dupa ce am schimbat colierele de la filtrul de aer , si alte coliere care nu strangeau foarte bine . Este posibil sa aiba legatura eroarea cu schimbatul colierelor ? Ma gandesc ca inainte tragea mai mult aer iar acum senzorul lambda 2 a detectat o cantitate mai mica de aer .
- AIin
- ***
- 558 mesaje
- din 04 Mar 2012
- Astra 2003 z16se
- Dolj
AIin
- Mesaje scrise: 558
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2012
- Mesaj Privat
mufele NU se curata cu wd40. se curata cu spray de contacte. wd40 are proprietati un pic izolatoare. dai mai intai cu spray de conatcte si dupa aia vezi cum se comporta.
gaurile alea sunt inainte de lambda 2 sau dupa? daca sunt dupa, nu prea ar avea legatura. in afara de asta, sondele lambda sunt consumabile, la fel ca bujiile, sau uleiul, deci mai trebuiesc si ele schimbate. poate i-a venit timpul.
gaurile alea sunt inainte de lambda 2 sau dupa? daca sunt dupa, nu prea ar avea legatura. in afara de asta, sondele lambda sunt consumabile, la fel ca bujiile, sau uleiul, deci mai trebuiesc si ele schimbate. poate i-a venit timpul.
- CristiBuzau
- OP
- 89 mesaje
- din 16 Jul 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Buzau
CristiBuzau
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2011
- Mesaj Privat
- vali_c
- **
- 114 mesaje
- din 28 Mai 2010
- Astra 2002 Z16SE
- Iasi
vali_c
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2010
- Mesaj Privat
CristiBuzau a scris:Salut . Am un Opel Astra G , motor z16se 2002. Am cautat informatii despre problemele pe care le am insa nu am gasit rezolvarea. Acul de temperatura fluctueaza. Cand plec de pe loc , motorul fiind cald , imi indica o temperatura sub 80 de grade, de multe ori la prima liniuta. Daca opresc motorul , ii pun din nou contactul si pornesc acesta indica valoarea reala. Daca merg cateva sute de metri , 1 km , scade din nou sub 80 de grade .
O alta problema recenta este martorul check engine aprins cu eroarea 0136. Este posibil sa fie datorita tobei finale ruginite pe interior si avand sitele sparte sau din cauza micilor gauri din esapament ? Mentionez ca daca accelerez pana la 2000 - 2500 de ture apoi o las sa revina la relanti se aud bolboroseli pe esapament.
Pentru problema cu acul fluctuant am curatat mufa senzorului de temperatura de sub bobina cu spray wd40 si nu si-a revenit . Sa zicem ca motorul ajunge la 90 de grade. In mers , acul incepe sa scada pana aproape de ultima linie. Daca opresc motorul si pun contactul indica din nou valoarea reala.
Pentru problema cu bolboroselile nu am gasit nimic . Poate fi din cauza distributiei decalate ? si eroarea datorita finalei ? Sau ar trebuie sa demontez senzorul si mufele si sa le curat cu wd40 ?
O alta problema recenta este martorul check engine aprins cu eroarea 0136. Este posibil sa fie datorita tobei finale ruginite pe interior si avand sitele sparte sau din cauza micilor gauri din esapament ? Mentionez ca daca accelerez pana la 2000 - 2500 de ture apoi o las sa revina la relanti se aud bolboroseli pe esapament.
Pentru problema cu acul fluctuant am curatat mufa senzorului de temperatura de sub bobina cu spray wd40 si nu si-a revenit . Sa zicem ca motorul ajunge la 90 de grade. In mers , acul incepe sa scada pana aproape de ultima linie. Daca opresc motorul si pun contactul indica din nou valoarea reala.
Pentru problema cu bolboroselile nu am gasit nimic . Poate fi din cauza distributiei decalate ? si eroarea datorita finalei ? Sau ar trebuie sa demontez senzorul si mufele si sa le curat cu wd40 ?
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=81952
- CristiBuzau
- OP
- 89 mesaje
- din 16 Jul 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Buzau
CristiBuzau
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2011
- Mesaj Privat
- CristiBuzau
- OP
- 89 mesaje
- din 16 Jul 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Buzau
CristiBuzau
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2011
- Mesaj Privat
Valori reale ale testului cu Op-com :
Tensiune baterie,14.10 V
Releu principal,Activ
Releu pompã combustibil,Activ
Senzor 1 pedalã acceleraþie,0.96 V
Senzor 2 pedalã acceleraþie,0.47 V
Poziþie pedalã calculatã,0 %
Pedala de acceleraþie - poziþie ralanti,Activ
Potenþiometru 1 clapetã (Drosselklappe),0.86 V
Potenþiometru 2 clapetã (Drosselklappe),4.14 V
Poziþie clapetã - calculatã,13 %
Poziþie clapetã,Ralanti
Turaþie motor,1.975 RPM
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),1.75 V
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),43 kPa
Temperaturã lichid rãcire,1.01 V
Temperaturã lichid rãcire,44 °C
Temperatura aer admisie,2.88 V
Temperatura aer admisie,37 °C
Senzor rezervor,6.38 V
Senzor rezervor,12 L
Comutator info climã,Inactiv
Presiune sistem climã,200 kPa
Contact 1 fârnã,Inactiv
Contact 2 frânã,Inactiv
Contact ambreiaj,Nu este programat
Vitezã vehicul,0 km/h
Tasta de atingere pt.sistem menþinere vitezã,Nu este programat
Sistem de menþinere vitezã,Nu este programat
Viteza în plaja sistemului de menþinere vitezã,Nu este programat
Ventil AGR,Inactiv
Poziþie prescrisã AGR,0 %
Poziþie actualã AGR,1.29 V
Ventil pentru aerisire rezervor,0 %
Control detonaþie,Activ
Încãlzire Senzor O2 (Bank1 senzor1),Activ
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1),885 mV
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1),Bogat
Încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 2),Activ
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2),343 mV
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2),Sãrac
Buclã senzor O2,Închis
Corecþie amestec de termen lung(Bank 1),1
Corecþie amestec de termen scurt(Bank 1),0
Releu climã,Inactiv
Clima în regim blocat,Presiune micã
Indicator defecte(MI),Deconectat
Indicator servisare(SVS),Deconectat
Turaþie motor,1.975 RPM
Turaþie prescrisã,925 RPM
Deviaþie de ralanti,Pornire la rece
Unghi Dwell,2.4 ms
Timp de injecþie,4.2 ms
Unghi de aprindere,-11 grade
Întârziere aprindere cil. 1 cauza->detonaþii,5 grade
Întârziere aprindere cil. 2 cauza->detonaþii,2 grade
Întârziere aprindere cil. 3 cauza->detonaþii,1 grade
Întârziere aprindere cil. 4 cauza->detonaþii,4 grade
Stare aprindere,Conectat 12V
Clapeta electronicã în regim de avarie,Inactiv
Defect total de aprindere,0
Decuplare carburant în frânã de motor,Inactiv
Ventil pentru aerisire rezervor,Inactiv
Aveti idee din ce cauza am intarziere la aprindere ?
Cu motorul oprit am intarziere pe cilindrul 1 si 4 de 1 grad.
Eu cred ca este de la distributie , deplasata cu un dinte .
Timpul de injectie am inteles ca trebuie sa fie mai mare insa in tis nu am gasit valoarea ideala .
Sonda lamda 2 imi da numai amestec sarac. Trebuie schimbata ?
Ce parere aveti ?
Tensiune baterie,14.10 V
Releu principal,Activ
Releu pompã combustibil,Activ
Senzor 1 pedalã acceleraþie,0.96 V
Senzor 2 pedalã acceleraþie,0.47 V
Poziþie pedalã calculatã,0 %
Pedala de acceleraþie - poziþie ralanti,Activ
Potenþiometru 1 clapetã (Drosselklappe),0.86 V
Potenþiometru 2 clapetã (Drosselklappe),4.14 V
Poziþie clapetã - calculatã,13 %
Poziþie clapetã,Ralanti
Turaþie motor,1.975 RPM
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),1.75 V
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),43 kPa
Temperaturã lichid rãcire,1.01 V
Temperaturã lichid rãcire,44 °C
Temperatura aer admisie,2.88 V
Temperatura aer admisie,37 °C
Senzor rezervor,6.38 V
Senzor rezervor,12 L
Comutator info climã,Inactiv
Presiune sistem climã,200 kPa
Contact 1 fârnã,Inactiv
Contact 2 frânã,Inactiv
Contact ambreiaj,Nu este programat
Vitezã vehicul,0 km/h
Tasta de atingere pt.sistem menþinere vitezã,Nu este programat
Sistem de menþinere vitezã,Nu este programat
Viteza în plaja sistemului de menþinere vitezã,Nu este programat
Ventil AGR,Inactiv
Poziþie prescrisã AGR,0 %
Poziþie actualã AGR,1.29 V
Ventil pentru aerisire rezervor,0 %
Control detonaþie,Activ
Încãlzire Senzor O2 (Bank1 senzor1),Activ
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1),885 mV
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1),Bogat
Încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 2),Activ
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2),343 mV
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2),Sãrac
Buclã senzor O2,Închis
Corecþie amestec de termen lung(Bank 1),1
Corecþie amestec de termen scurt(Bank 1),0
Releu climã,Inactiv
Clima în regim blocat,Presiune micã
Indicator defecte(MI),Deconectat
Indicator servisare(SVS),Deconectat
Turaþie motor,1.975 RPM
Turaþie prescrisã,925 RPM
Deviaþie de ralanti,Pornire la rece
Unghi Dwell,2.4 ms
Timp de injecþie,4.2 ms
Unghi de aprindere,-11 grade
Întârziere aprindere cil. 1 cauza->detonaþii,5 grade
Întârziere aprindere cil. 2 cauza->detonaþii,2 grade
Întârziere aprindere cil. 3 cauza->detonaþii,1 grade
Întârziere aprindere cil. 4 cauza->detonaþii,4 grade
Stare aprindere,Conectat 12V
Clapeta electronicã în regim de avarie,Inactiv
Defect total de aprindere,0
Decuplare carburant în frânã de motor,Inactiv
Ventil pentru aerisire rezervor,Inactiv
Aveti idee din ce cauza am intarziere la aprindere ?
Cu motorul oprit am intarziere pe cilindrul 1 si 4 de 1 grad.
Eu cred ca este de la distributie , deplasata cu un dinte .
Timpul de injectie am inteles ca trebuie sa fie mai mare insa in tis nu am gasit valoarea ideala .
Sonda lamda 2 imi da numai amestec sarac. Trebuie schimbata ?
Ce parere aveti ?
mabzii
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2010
- Mesaj Privat
- CristiBuzau
- OP
- 89 mesaje
- din 16 Jul 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Buzau
CristiBuzau
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2011
- Mesaj Privat
costica73
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004 X16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2012
- Mesaj Privat
Elvis69
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2011
- Mesaj Privat
O sonda care functioneaza normal trebuie sa aibe fluctuatii intre 100mlv si 900mlv . Cu cat fluctuatiile is mai apropiate cu cat sonda nu mai face corectiile calumea . Aici gasesti un tutorial despre functionarea sondei http://www.e-automobile.ro/...sonda-lambda.html . Deci daca sonda are fluctuatii de valori nu acolo este problema , posibil sa fie din cauza dacalarii detonatiilor in cilindru si sunetele care auzi pe toba sa fie benzina care ramane nearsa . Mergi la un mecanic sa nu fie distributia decalata sau senzorul de pe chiuloasa cu probleme , eu de la el aveam detonatiile decalate .
raduflo
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2004
- Mesaj Privat
Va salut,
Am aceeasi problema la opelul meu, Astra G, 2001, z16se, temperatura nu se ridica decat foarte greu si este si instabila. Mentionez ca problema persista, desi i-am schimbat termostatul acum 3 saptamani. La testare nu imi da nicio eroare. Cand am schimbat termostatul, am observat o mica scurgere de antigel la iesirea din radiator, dar sunt convins ca nu asta poate fi problema. Completez uneori, la intervale lungi de timp (2-3 luni) cate 150-300ml antigel.
Sa descriu mai exact cum se comporta:
-pe loc, temperatura apei creste pana la 90-95 si ramane in jurul acestei valori
-in trafic, temperatura ajunge mult mai greu la aceasta temperatura (ca si cand termostatul ar ramane deschis), daca opresc la semafor, temperatura apei creste la 90-95, apoi simt ca deschide termostatul iar apa scade la 50-60. (verificare facuta acum doua saptamani, cand era frig afara, acum, ca s-a incalzit si ca distanta parcursa zilnic este mult mai mica, n-am mai reusit sa imi dau seama - inainte mergeam mai bine de o ora prin oras iar acum nu fac mai mult de 5-10 min)
Ce credeti ca poate fi?!... Cei de la service n-au stiut sa-mi dea un raspuns la aceasta problema.
Ce teste sa-i mai fac?
Am aceeasi problema la opelul meu, Astra G, 2001, z16se, temperatura nu se ridica decat foarte greu si este si instabila. Mentionez ca problema persista, desi i-am schimbat termostatul acum 3 saptamani. La testare nu imi da nicio eroare. Cand am schimbat termostatul, am observat o mica scurgere de antigel la iesirea din radiator, dar sunt convins ca nu asta poate fi problema. Completez uneori, la intervale lungi de timp (2-3 luni) cate 150-300ml antigel.
Sa descriu mai exact cum se comporta:
-pe loc, temperatura apei creste pana la 90-95 si ramane in jurul acestei valori
-in trafic, temperatura ajunge mult mai greu la aceasta temperatura (ca si cand termostatul ar ramane deschis), daca opresc la semafor, temperatura apei creste la 90-95, apoi simt ca deschide termostatul iar apa scade la 50-60. (verificare facuta acum doua saptamani, cand era frig afara, acum, ca s-a incalzit si ca distanta parcursa zilnic este mult mai mica, n-am mai reusit sa imi dau seama - inainte mergeam mai bine de o ora prin oras iar acum nu fac mai mult de 5-10 min)
Ce credeti ca poate fi?!... Cei de la service n-au stiut sa-mi dea un raspuns la aceasta problema.
Ce teste sa-i mai fac?
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
Nu mai fa nici un test. Asa sunt motoarele noastre. Si eu am z16se si face la fel. Asta iarna am crezut ca este termostatul de vina si am adaugat suplimentar unul de dacie pe furtun. Exact ca inainte, urca pana la 90 grade, sta putin apoi scade la 60 si urca apoi usor in functie de trafic si temperatura de afara pana aproape de 90. Eu i-am pus si scut si am crezut ca se modifica ceva dar nimic. Ar trebui sa ne bucuram ca avem racire buna cu toate ca iarna este o problema dar sa vedem mai bine partea plina a paharului.
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
raduflo
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2004
- Mesaj Privat
gigatel30 a scris:Nu mai fa nici un test. Asa sunt motoarele noastre. Si eu am z16se si face la fel. Asta iarna am crezut ca este termostatul de vina si am adaugat suplimentar unul de dacie pe furtun. Exact ca inainte, urca pana la 90 grade, sta putin apoi scade la 60 si urca apoi usor in functie de trafic si temperatura de afara pana aproape de 90. Eu i-am pus si scut si am crezut ca se modifica ceva dar nimic. Ar trebui sa ne bucuram ca avem racire buna cu toate ca iarna este o problema dar sa vedem mai bine partea plina a paharului.
gigatel30, imi pare rau ca si tu esti in aceeasi situatie, dar nu mi se pare normal sa faca asa ceva... oare toate z16se-urile fac la fel? eu o am de 5 ani si sunt tare multumit de ea... insa, intre timp am mai avut un Ford Focus si ala statea fix pe jumatatea ceasului de temperatura, unde ajungea foarte repede din momentul pornirii.
din cate am citit pe forum, nu am gasit inca nicio rezolvare a problemei... o sa mai sap, ca imi sta pe creier...
raduflo
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2004
- Mesaj Privat
liviu2004 a scris:Pune termostat original nu facaturi ce ai acum.
liviu2004, esti cumva cititor in ganduri? sau ai citit tu printre randuri cum ca termostatul ar fi facatura?... ca eu nu am scris asa ceva... dar, ca sa te lamuresc, termostatul este original, adica cel care il foloseste producatorul sau reprezentantele la inlocuirea lui (cat poate fi de originala o piesa de schimb pentru o masina ce nu se mai fabrica de mai bine de 10 ani).... si al fi cel de-al trei-lea pe care il schimb si face la fel... oricum, multumesc pentru sfatul "nepretuit" pe care mi l-ai dat!
aaa... m-am prins, incerci sa iti faci rating mai mare.... si ai dat un raspuns doar de dragul topului, nu?!...
hai sa ai o zi buna si un weekend placut!
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
liviu2004 a scris:Pune termostat original nu facaturi ce ai acum.
Nu stiu cum sunt motoarele z14xe dar z16se au astfel de "probleme", sunt motoare mai friguroase. Am schimbat termostatul original odata cu distributia si am pus termostat Behr made in Germany si face dupa cum am spus mai inainte. Stiu insa ca z16se are doua tipuri de pompe de apa asa ca poate este vreo diferenta la viteza lichidului de racire prin circuit si poate de aici si aceste "probleme" ca sa zic asa.
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat