- petricavlad37
- ***
- 548 mesaje
- din 17 Oct 2010
- Meriva 2009 x16xep
- Hunedoara
petricavlad37
- Mesaje scrise: 548
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Meriva 2009 x16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2010
- Mesaj Privat
dani1982
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2013
- Mesaj Privat
eu sunt ferm convins ca este ceva care nu merge bine la motor si cer sfaturi voi vb ca e motorul subturat
sa inteleg ca nici unul din voi nu ajunge niciodata la 1500 rpm si accelareaza
la voi pleaca turometru de la 2000 rpm
.......
odata ce plec cu masina la 900 de rpm (relanti) si se ingatuie
asta e tot motor subturat ?
Ultima modificare făcută de dani1982 la Mar 26 Mar, 2013 9:40 pm
Tiaz- Suspendat
- 1,026 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,026
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
dani1982
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2013
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 807 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 807
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
Zici ca nu ai nici o eroare in bord atunci e posibil sa fie o problema mecanica de vacuum sau altceva.
I-a de la cineva un EGR de proba si vezi cum se comporta (EGR-ul sa fie bun).
Un EGR care e curat nu neaparat si functional cand il cureti da impulusuri cu 2 fire de pe baterie (vezi ca este un tutorial) eu am curatat EGR-ul nu datea eroare cu firele de la baterie dadea impulsuri adica se misca si totusi nu era bun nu se deschidea cat trebuie si cand trebuie.
- ionutcatalin93
- **
- 115 mesaje
- din 04 Oct 2012
- Vectra 2001 z16xe
- Valcea
ionutcatalin93
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2012
- Mesaj Privat
dani1982
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2013
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 807 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 807
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
dani1982
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2013
- Mesaj Privat
jambonel
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2011
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 807 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 807
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
dani1982
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2013
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 807 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 807
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
- astrasport
- **
- 95 mesaje
- din 11 Oct 2011
- Astra 2002 z16xe
- Alta tara
astrasport
- Mesaje scrise: 95
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2011
- Mesaj Privat
Bun, daca am vazut asa am inceput sa citesc pe aici si cu aceasta ocazie MULTUMESC TUTUROR celor care au descris cu lux de amanunte cum se pot face unele oreratiuni fara a mai fi nevoie sa mergi la service si sa lasi acolo o gramada de bani, in cazul de fata eu am curatat clapeta de acceleratie si EGR-ul, care nu erau nici ,,prea prea,, dar nici,, foarte foarte,,.
Dupa aceasta operatiune - la fel ! Pfffff...iar m-am apucat sa citesc pe aici si acum cateva zile am bagat benzina de 98 si am iesit pe autobanda !
De felul meu eu nu merg tare dar acum am tinut-o vreo 5-6 km numai in 170 si nu am schimbat decat la 5000 de turatii.
Vreau sa va spun ca acum altfel sta treaba ! S-a schimbat masina mea -plec cu a-3-a de la 1500 de turatii de rupe pana in 5000 fara nici o problema!
Nu stiu daca ajuta cu ceva dar asta s-a intamplat in situatia mea! Si acum sunt ferm convins ca din cand in cand mai trebuie si cate o forja !
Sper sa rezolvi problema cat mai repede. Bafta!
corsablu
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2011 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2012
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 1,999 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 1,999
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
dani1982
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2013
- Mesaj Privat
- unicooll
- **
- 145 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Astra 1995 X16XEL
- Iasi
unicooll
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 807 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 807
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
vls009
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2012
- Mesaj Privat
Am aceleasi simptome, motor z16xe, dar sa va povestesc cum am ajuns sa am aceste simptome.
Zilele trecute m-am hotarat sa desfac valva EGR si sa o curat, asta pt ca masina urca greu in turatii nu aveam alte probleme, relanti fara fluctuatii sau mai bine zis minuscule.
Oricum am zis ca nu-i fac decat un bine.
Bineinteles am citit tot ce am prins pe forumul asta despre EGR, TB, cum se desface cum se curata si pe aceasta cale tin sa multumesc oamenilor deosebiti de pe acest forum care au facut toate tutorialele, nota 10 cu plus.
Mentionez ca acum un an cand am cumparat masina eram zero barat in ceea ce priveste desfacut ceva la motor insa tin tare mult la masina si imi doresc sa mearga perfect si din experienta de viata pe care zic eu ca am acumulat-o lucrul facut de mana mea e cel mai bine facut.
Bun, zis si facut, m-am apucat de treaba insa in ziua aceea nu am reusit sa desfac suruburile de la EGR asa ca daca tot dadusem capacul jos de la motor si aveam totul pregatit am zis sa arunc un ochi si la clapeta si ca sa vezi era neagra de ulei.
M-am apucat si am curatat-o insa doar in partea de sus cu gandul ca dupa ce fac rost de chei sa o desfac si sa o curat complet.
Dupa curatare si montare totul la loc, facut sincronizare pozitie clapeta masina da in nas la turatii mici aproximativ 1500 rot/min.
Mentionez ca inainte de asta puteam merge cu viteza a 2 a fara sa tin piciorul pe ambreiaj la aprox 1000 de rot/min si masina mergea constant.
Vazand ca am facut mai mult rau decat bine m-am hotarat sa fac treba ca la carte.
Inarmat pana in dinti cu scule am desfacut EGR si spre surprinderea mea nu era foarte murdar pistonasul lucra, oricum l-am bagat in decarburol cu pistonasu in jos am dat impulsuri de pe baterie si daca inainte nu era f vioi, dupa curatare avea cursa mai lunga in sensul ca acum se retragea mai mult cand ii luam alimentarea si reactiona mai repede la impulsuri.
Montat EGR la loc, desfacut clapeta acceleratie intradevar era neagra si dedesubt, am facut-o ca noua am desfundat gaurica minune era infundata complet ce sa va spun eram tare mandru de treaba facuta si inca sunt:)
Bun, am montat totul la loc am verificat inca odata, pus contact, asteptat app 1 minut sa se faca sincronizare clapeta, luat contact si pus din nou si apoi pornit motorul, l-am lasat sa coboare turatia la app 740 rot/min (estimat ochiometric) si plecat in probe.
Surpriza masina face la fel da in nas la turatii mici insa nu imi vine sa cred cat de repede urca in turatii cand am trecut de 2500 parca am mai primit vreo 20 de cai.
Am cautat peste tot sa vad daca am gresit ceva si singurul lucru pe care il banuiesc este ca poate nu am facut resincronizare clapeta cum trebuie.
In urma cautarilor am gasit doua variante:
1 - Asa cum am facut eu mai sus
2 - Pus contact si dupa 30 de secunde calcata frana.
Am cautat si in manualul de service de la Astra G si acolo scrie despre cea care are cablu de acceleratie.
Multumesc pentru rabdarea avuta si daca cineva stie cum se face resincronizare clapeta acceleratie la z16xe il rog sa imi spuna si mie.
Sper ca nu am fost off-topic si inca odata multumesc Club Opel si La Multi Ani!