- unicooll
- OP
- 145 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Astra 1995 X16XEL
- Iasi
unicooll
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
E un pic mai complicatã problema la mine, tocmai de aceea vroiam sã mã suni, sa nu fiu nevoit sã scriu române aici pe forum... Maºina momentan e în Botosani si eu sunt în Iasi. E posibil sã ai dreptate si sã nu fie niºte fire puse la masã cum trebuie... Am înþeles de la mecanic ca pânã si injectoarele diferã faþã de-ale mele. Momentan ultimul mecanic la care e masina se va apuca sã dea din nou jos instalaþia de pe maºinã si sã o punã pe cea cu care a venit motorul. Dupã îndelungi cãutãri s-ar pãrea cã am dat de calculatorul motorului respectiv... Poate ne auzim la un telefon totuºi, daca nu esti prea ocupat. Mersi!
- apasaciu
- **
- 337 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
Sal !
Vezi daca ii schimbi ecu ca trebuie sa il reprogramezi cu imobilizatorul tau sau sa iei si immo de la ala cu tot cu butuc si cheie si yale usi . Si mare atentie la toate firele de masa . Injectoarele nu cred sa difere . Eu am luat motorul nou de pe una din 98 fata de 95 si sunt la fel . Pot vb la tel fara probleme dar numai dupa 17:00 , si sincer nu am minute nationale daca vrei sa ma suni tu - 0744404869 - vezi ca e cosmote (altfel te sunam fara probleme) .
Bafta !
Vezi daca ii schimbi ecu ca trebuie sa il reprogramezi cu imobilizatorul tau sau sa iei si immo de la ala cu tot cu butuc si cheie si yale usi . Si mare atentie la toate firele de masa . Injectoarele nu cred sa difere . Eu am luat motorul nou de pe una din 98 fata de 95 si sunt la fel . Pot vb la tel fara probleme dar numai dupa 17:00 , si sincer nu am minute nationale daca vrei sa ma suni tu - 0744404869 - vezi ca e cosmote (altfel te sunam fara probleme) .
Bafta !
- unicooll
- OP
- 145 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Astra 1995 X16XEL
- Iasi
unicooll
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
- unicooll
- OP
- 145 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Astra 1995 X16XEL
- Iasi
unicooll
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
Am renuntat sa schimb ECU, pentru ca mecanicul mi-a rescris softul si valorile de pe ECU pentru a functiona motorul in paramterii ceruti. Relantiul si-a revenit, nu mai oscileaza dar la turatie intre 1000 si 2000 de ture, da in nas. Nu mai stiu ce sa-i mai fac. Nu mai imi da erorile mai sus mentionate ci acum imi da doar trei erori la testul cu agrafa: 71 - Air Temperature Sensor (ATS) (MPi only) High voltage, 92 - Camshaft sensor Faulty hall effect sensor or circuit si 34 - Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage.
Beculetul din bord nu e aprins, si se aprinde doar cand decuplez unul din acesti senzori...deci ei lucreaza in felul lor.
Nu mai stiu ce poate avea. Banuiesc pompa de benzina, aceasta e singura care nu am schimbat-o, dar presiune am verificat-o si e in parametri. Mecanicul mi-a zis ca e posibil ca in mers sa nu mai dea presiunea necesara pompa de benzina sau dupa ce se incalzeste.
Beculetul din bord nu e aprins, si se aprinde doar cand decuplez unul din acesti senzori...deci ei lucreaza in felul lor.
Nu mai stiu ce poate avea. Banuiesc pompa de benzina, aceasta e singura care nu am schimbat-o, dar presiune am verificat-o si e in parametri. Mecanicul mi-a zis ca e posibil ca in mers sa nu mai dea presiunea necesara pompa de benzina sau dupa ce se incalzeste.
- andreim4
- **
- 376 mesaje
- din 11 Jun 2007
- Vectra 1996 x16xel
- Bucuresti
andreim4
- Mesaje scrise: 376
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2007
- Mesaj Privat
ce ai mai facut? si eu am motorul asta dar nu am atatea probleme ca tine. adica imi oscileaza relantiul dar totusi trage cand ii dau pedala. https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=78204 nu e clar pe subiect dar poate gasesti ceva... daca nu l-ai rasfoit deja.
deci legat de fostul motor ... erai cam in limita
BV19MAX a scris:X16SZR - 9,6:1 (12-15 bari)
X16XEL - 10,5:1 (12-15 bari)
Y16XE - 10,5:1 (13-17 bari)
Z16SE - 9,6:1 (13-15 bari)
Z16XE - 10,5:1 (14-16 bari)
Z16XEP - 10,5:1
Cam astea sunt rapoartele de compresie / presiunile admise de producator pentru motoarele de 1.6L montate pe Astra (si in special pe OPEL)
X16XEL - 10,5:1 (12-15 bari)
Y16XE - 10,5:1 (13-17 bari)
Z16SE - 9,6:1 (13-15 bari)
Z16XE - 10,5:1 (14-16 bari)
Z16XEP - 10,5:1
Cam astea sunt rapoartele de compresie / presiunile admise de producator pentru motoarele de 1.6L montate pe Astra (si in special pe OPEL)
deci legat de fostul motor ... erai cam in limita
- unicooll
- OP
- 145 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Astra 1995 X16XEL
- Iasi
unicooll
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
Mare lucru nu am mai reusit sa fac... orice i-am mai facut nu a dat roade. In principu i-am pus din nou ECU original care l-am avut pe ea... am pornit si am mers 1 km si s-a oprit. L-am schimbat pana am ajuns acasa, si din nou am incercat sa pornesc cu cel care m-a lasat dupa 1 km. Am pornit si de atunci circul cu el. Initial cativa km a mers bine, dar dupa a inceput din nou sa intrerupa la turatie scazuta. I-am curatat si canistra de recirculare a vaporilor de benzina, la fel fara nici un rezultat. Totusi si acum circul cu ECU original al masinii, pentru ca acesta nu-mi stocheaza nici o eroare. Nu stiu daca as rezolva problema cu schimbarea pompei de benzina. In rest nu mai am idee ce sa-i fac. In continuare, cand o accelerez...trebuie sa o accelerez usor, pentru ca daca incerc putin mai tare nu reactioneaza decat dupa 3-4 sau 5 secunde, si urasc lucrul asta cand incerc sa fac o depasire sau sa intru intr-o intersectie aglomerata... Pana la cele 3-4 secunde motorul se aude ca si cum ar merege in 2 sau in 3. E ciudat rau...
- Tziparu74tzi
- *
- 13 mesaje
- din 04 Aug 2013
- Astra 1997 x16xel
- Constanta
Tziparu74tzi
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2013
- Mesaj Privat
Salut baieti , am si eu o astfel de problema la x16xel. am facut motorul,sgmenti ,cuzineti,semeringuri supape,garnituri noi,compresie 13.14 pe toate pistoanele...si totusi pistonul 1 nu merge? fise noi bujii noi,bobina verificata. Schimbat fisele 1 cu 4 si 4 merge 1 nu.scos afara injectoare ,verficate pe borna bateiei cu purjare de spray. Nici o eroare la calculator. Nu mai stiu ce sa-i fac ! ceva idei are cineva? mecanicul spune ca tre sa se pasuiasca motorul ....dar nu halesc asta ! Porneste la sfert ,nu oscileaza relantiul.cat timp sta soclul automat nu se simte ca ar avea o problema dar cand se opreste sta acul la vreo 800 de turatii ....dar vibreaza motorul....daca scot fisa nr 1 nu se simte nimic..... sunt teribil de trist . daca a mai patit cineva sau are vreo idee este binevenita ! Multumesc.
- Tziparu74tzi
- *
- 13 mesaje
- din 04 Aug 2013
- Astra 1997 x16xel
- Constanta
Tziparu74tzi
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2013
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
In ultima postare ce-ai facut , te-ai intrebat pe tine ?
Lasand glumele la o parte , eu inteleg asa: ai segmentat , ai schimbat , ai pus totul nou si masina la turatie de relanti cu motor cald sta pe 800 ture dar cam ,,vibreaza,, ( motorul ).
Nu vad unde este problema in cazul asta !
Ca sta pe 800 ? Pai sa fi fericit ca nu stai la semafor pe turatie de 1000 ! Ca vibreaza motorul ? Sugestia mea ar fi ,, sa halesti,, ce a spus mecanicul !
Ai pus lucruri noi , segmenti , cuzineti , semeringuri, una-alta si toate astea spus popular ,,strang,, putin , lucru vizibil la turatie foarte mica.
Daca nu ti-ar functiona un piston , crede-ma , ti-ai da singur seama si fara sa inversezi fise.
Mai degraba , daca tot vrei sa gasesti un defect neaparat , as considera o problema de aer fals. Asta ca sugestie. Vreo garnitura , un vacum , furtun servo frana, recirculare gaze, ceva .
Lasand glumele la o parte , eu inteleg asa: ai segmentat , ai schimbat , ai pus totul nou si masina la turatie de relanti cu motor cald sta pe 800 ture dar cam ,,vibreaza,, ( motorul ).
Nu vad unde este problema in cazul asta !
Ca sta pe 800 ? Pai sa fi fericit ca nu stai la semafor pe turatie de 1000 ! Ca vibreaza motorul ? Sugestia mea ar fi ,, sa halesti,, ce a spus mecanicul !
Ai pus lucruri noi , segmenti , cuzineti , semeringuri, una-alta si toate astea spus popular ,,strang,, putin , lucru vizibil la turatie foarte mica.
Daca nu ti-ar functiona un piston , crede-ma , ti-ai da singur seama si fara sa inversezi fise.
Mai degraba , daca tot vrei sa gasesti un defect neaparat , as considera o problema de aer fals. Asta ca sugestie. Vreo garnitura , un vacum , furtun servo frana, recirculare gaze, ceva .
- Tziparu74tzi
- *
- 13 mesaje
- din 04 Aug 2013
- Astra 1997 x16xel
- Constanta
Tziparu74tzi
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2013
- Mesaj Privat
eusebiu32
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2015
- Mesaj Privat
unicooll a scris:Buna tuturor....am si eu o intrebare...cum se procedeaza in cazul in care doresc sa schimb motorul-pe cale legala...adica, de ce anume am nevoie (acte, aprobari,etc.) pentru a nu avea probleme la ITP sau cine stie ce alte probleme...Am un X16XEL 1.6, 16 V, Ecotec, 101 C.P. si as vrea sa-l schimb ca nu stiu alt mod de ai da de capat sa aflu ce are...In primul rand se pare ca merge in 3, in al doilea rand consumul e f mare(benzina+ulei), la relanti si in mers face ca un motor de tractor, masina nu trage deloc, si ma gandesc ca daca m-as apuca sa bag bani in el as iesi mai scump decat daca as lua unul second...
Eu banuiesc ca distributia nu e bine pusa la punct...am avut probleme cu ea...s-a rupt cureau in mers, si am schimbat "tot tacamul" in motor...si se pare ca nu ar fi pus-o dragii nostri mecanici bine la punct. E posibil sa fie si vreun injector infundat si bun de schimbat, si nu garantez nici pentru fisele de la bujii...
Acum nu stiu ce sa fac...m-am uitat in seara asta sub capota, am mai schimbat putin fisele cu unele ce le aveam mai demult prin portbagaj...nici o schimbare...pe 2 nu imi da scanteia buna la bujie...din bobina e ok...dar in capul bujiei nu...Iar pe la furtunul ala gros din poza are ulei pe el si cativa stropi de ulei sariti de la el in jurul lui(unde am punctat cu rosu)-ce rol are acel furtun? E posibil ca doua injectoare sa nu functioneze si de asta sa mearga asa?Nu-mi dau seama...Tin sa precizez ca nu imi da nici o eroare in bord...deci vorbim de probleme nedetectabile la testul agrafa...
Imi poate recomanda cineva un mecanic priceput( pe distribuite si altele la tipul asta de motoare) in IASI sa ma poata rezolva? sau e nevoie sa schimb motorul? In service am dat 2100 ron in urma cu 4 ani cand mi s-a rupt cureau de distribuite si am scoso varza din el...
Ce-mi recomandati?ma gandesc pe de o parte ca poate as rezolva la un pret convenabil si motorul asta, dar am nevoie de un om priceput si cu tot ce-i trebuie sa-mi puna distributia la punct( cu asta as incepe eu pentru ca sigur am un decalaj la semnul de pe rolele de distributie si ma gandesc ca marea mea problema sa nu plece doar de la asa si sa se rezolve repede).
Deci, imi recomanda cineva un mecanic priceput...si poate cu preturi nepiperate in IASI? Sau vinde careva un motor X16XEL? Astept propuneri...ce-mi recomandati sa fac?....A, si cu furtunul din poza....e grav? Mersi...si o zi cat mai frumoasa!
P.S. Daca am omis ceva...astept intrebari...Aaaa....si inca ceva...motoarele in general se vand cu de toate pe ele...adica Injectoare, distributie, Egr...?
Eu banuiesc ca distributia nu e bine pusa la punct...am avut probleme cu ea...s-a rupt cureau in mers, si am schimbat "tot tacamul" in motor...si se pare ca nu ar fi pus-o dragii nostri mecanici bine la punct. E posibil sa fie si vreun injector infundat si bun de schimbat, si nu garantez nici pentru fisele de la bujii...
Acum nu stiu ce sa fac...m-am uitat in seara asta sub capota, am mai schimbat putin fisele cu unele ce le aveam mai demult prin portbagaj...nici o schimbare...pe 2 nu imi da scanteia buna la bujie...din bobina e ok...dar in capul bujiei nu...Iar pe la furtunul ala gros din poza are ulei pe el si cativa stropi de ulei sariti de la el in jurul lui(unde am punctat cu rosu)-ce rol are acel furtun? E posibil ca doua injectoare sa nu functioneze si de asta sa mearga asa?Nu-mi dau seama...Tin sa precizez ca nu imi da nici o eroare in bord...deci vorbim de probleme nedetectabile la testul agrafa...
Imi poate recomanda cineva un mecanic priceput( pe distribuite si altele la tipul asta de motoare) in IASI sa ma poata rezolva? sau e nevoie sa schimb motorul? In service am dat 2100 ron in urma cu 4 ani cand mi s-a rupt cureau de distribuite si am scoso varza din el...
Ce-mi recomandati?ma gandesc pe de o parte ca poate as rezolva la un pret convenabil si motorul asta, dar am nevoie de un om priceput si cu tot ce-i trebuie sa-mi puna distributia la punct( cu asta as incepe eu pentru ca sigur am un decalaj la semnul de pe rolele de distributie si ma gandesc ca marea mea problema sa nu plece doar de la asa si sa se rezolve repede).
Deci, imi recomanda cineva un mecanic priceput...si poate cu preturi nepiperate in IASI? Sau vinde careva un motor X16XEL? Astept propuneri...ce-mi recomandati sa fac?....A, si cu furtunul din poza....e grav? Mersi...si o zi cat mai frumoasa!
P.S. Daca am omis ceva...astept intrebari...Aaaa....si inca ceva...motoarele in general se vand cu de toate pe ele...adica Injectoare, distributie, Egr...?
si eu am un opel exact ca al tau si si eu acum ii schimb motorul uite cum sta treaba. la mine in cartea de identitate e trecut numai tipul motorului nu e trecuta si seria daca si la tine e asa ai noroc trebuie doar sa pui exact acelasi tip de motor si ai scapat.la mine probabil a venit masina in tara cu motor fara serie deoarece neamtul la schimbat si la ei motorul e piesa de schimb.si la rar nu miau mai trecut si serie motor ca nu aveau ce si nici nu miau pansonat una.dar daca ai serie de motor in carte mergi la rar iti face niste teste de gaze si iti trece in carte noua serie cu conditia sa fie acelasi tip de motor.sper ca ai inteles ceva din ce am scris