- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
- mirel_ch
- **
- 128 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Vectra 2004 y22dtr
- Olt
mirel_ch
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
trebuie schimbat tot motorul cu anexele, cutia viteza, toata instalatia electrica, suportii motor, ceasurile de bord, maneta de viteza, filtru aer, rezervor, sau numai pompa cu sorbul, etc..... planetarele raman aceleasi , ce sa mai iei carcasa de la masina ta si restul de la masina donatoare
1.9cdti z19dth nu e cu mult peste y22dtr ,daca il remapezi pana la 150 cp. parerea mea nu se merita
1.9cdti z19dth nu e cu mult peste y22dtr ,daca il remapezi pana la 150 cp. parerea mea nu se merita
- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
mirel_ch a scris:trebuie schimbat tot motorul cu anexele, cutia viteza, toata instalatia electrica, suportii motor, ceasurile de bord, maneta de viteza, filtru aer, rezervor, sau numai pompa cu sorbul, etc..... planetarele raman aceleasi , ce sa mai iei carcasa de la masina ta si restul de la masina donatoare
1.9cdti z19dth nu e cu mult peste y22dtr ,daca il remapezi pana la 150 cp. parerea mea nu se merita
1.9cdti z19dth nu e cu mult peste y22dtr ,daca il remapezi pana la 150 cp. parerea mea nu se merita
In concluzie...Iau alta masina
1.9 CDTI de 150 CP se poate duce la 170CP... poate chiar mai mult... pe cand 2.2 doar la 155CP...
Diferenta la impozit intre un motor de 1.9 si unul de 2.2 e destul de mare...Deci aveam 2 avantaje...cai mai multi si impozit mai mic...
DAR...costuri prea mari si munca prea multa daca necesita toate operatiile de le-ai zis...
- mirel_ch
- **
- 128 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Vectra 2004 y22dtr
- Olt
mirel_ch
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
mirel_ch a scris:si inca nu am zis nimic de manopera montaj..... parerea mea : e mult mai economic 2.2 dti decat z19dth si mai ieftin de intretinul. ce e contra? impozitul anual la primarie si asigurarea
Primul lucru la care m-am gandit cand am intrebat daca se poate face modificarea la impozitul mai mic si la asigurare mi-era gandul...DAR DA...Sunt multe minusuri la un motor de 1.9 fata de 2.2...cu toate ca multi rad cand aud cat costa asigurarea si impozitul la masina mea...dar nu se gandesc ce costuri necesita intretinea unui motor de 1.9...
- mirel_ch
- **
- 128 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Vectra 2004 y22dtr
- Olt
mirel_ch
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
- DoTy
- **
- 176 mesaje
- din 28 Jun 2012
- Vectra 2003 Y22DTR
- Buzau
DoTy
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2003 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2012
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
ca informatie, z19dth de 150 de cai se remapeaza in 200cp si 430 Nm. Are 315 Nm stock, Y22DTR se rampeaza in 155cp si 310Nm pentru motorul normal, si 380 Nm pentru cel PSG16 (conform gmtuning.ro)
Sustin si eu ca nu merita banii sa schimbi motorul. La 2.2 dti ai half can bus in toata masina, iar ecu de 1.9cdti e full can bus. Astfel toate modulele ce se leaga cu ecu al motorului nu vor functiona decat daca le schimbi cu full can bus, iar altele care inainte functionau cu cele half can bus care trebuie sa le schimbi , vor trebui schimbate si alea, adica mai toate computerele din masina: BCM, CIM, UEC, REC, navigatia, cd playeru, DDM/PDM, ABS/ESP, plus altele (EHPS - servodirectia) etc.
Deci mai bine iti iei o alta masina
Sustin si eu ca nu merita banii sa schimbi motorul. La 2.2 dti ai half can bus in toata masina, iar ecu de 1.9cdti e full can bus. Astfel toate modulele ce se leaga cu ecu al motorului nu vor functiona decat daca le schimbi cu full can bus, iar altele care inainte functionau cu cele half can bus care trebuie sa le schimbi , vor trebui schimbate si alea, adica mai toate computerele din masina: BCM, CIM, UEC, REC, navigatia, cd playeru, DDM/PDM, ABS/ESP, plus altele (EHPS - servodirectia) etc.
Deci mai bine iti iei o alta masina
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salutare!
Am vazut 1,9 si half-can. Din punctul meu de vedere...1.9 e mai rafinat decat un 2.2. In afara de galeria de admisie, nu consider sa aiba probleme majore. In schimb la 2.2, cand ma gandesc la pompa aia de injectie.... Si in plus, generatia de motoare Z19xx au inlocuit generatia Y2xxx, deci sunt mai evoluate.
Daca ai bani de dat pe motor si cutie si apoi remap, merita investitia.
Adi G.
Am vazut 1,9 si half-can. Din punctul meu de vedere...1.9 e mai rafinat decat un 2.2. In afara de galeria de admisie, nu consider sa aiba probleme majore. In schimb la 2.2, cand ma gandesc la pompa aia de injectie.... Si in plus, generatia de motoare Z19xx au inlocuit generatia Y2xxx, deci sunt mai evoluate.
Daca ai bani de dat pe motor si cutie si apoi remap, merita investitia.
Adi G.
- MaxDDM
- ***
- 697 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 697
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
Cyberbobb eu doresc sa te contrazic.
Tu spui ca pompa PSG16 e mai putin fiabila decat pomp ade la 1,9?
Ia vezi tu colegu mai bine cate pompe PSG16 au cazut si cat ede 1,9 si o sa ai o surpriza.
Apoi 1,9 ar probleme si cu senzorii de la rampa comuni Common Rail, consuma mai mult ( mult mai mult decat 2.2), are probleme cu puntea de diode de la alternator, turbo pica mult mai repede, volanta este mai putin rezistenta decat cea de la 2.2, EGR se strica mai repede la 1,9.
Hai sa-ti spun ceva.
In momentul in care mi-am vandut masina veche mi s-a pus pata pe Opel Vectra C deoarece am dori o masina spatioasa, de familie cu un portbagaj mare.
Vorbind cu un bun coleg de liceu care acum este director la una din reprezentantele Opel l-am intrebat ce motor imi recomanda la Vectra (eu mergand in principal pe 1,9 ca toti cei care vor acum sa cumpere o Vectra C).
Cand a auzit colegul meu ca eu vreau sa cumpar motorizarea de 1,9 a sarit ca ars recomandandu-mi sa nu cumva sa fac greseala asta deoarece cele de 1,9 sunt mutl mai slabe ca fiabilitate si au mult mai multe probleme decat cele din generatia veche 2.0 si 2.2.
Mi-a recomandat cu caldura cel de 2.2 in detrimentul celui de 2.0.
Si cu mana pe inima iti spun ca a avut dreptate.
Nu regret ca am ales acest motor in ciuda taxelor pe care prostii de guvernantii le-au pus la aceasta motorizare.
Decat sa merg prin service si sa ma apuce trepidatiile de nervi mai bine platesc impozit si ma bucur de drumurile lungi facute cu 2.2.
Parerea este strict personala.
Salutare si numai bine.
Tu spui ca pompa PSG16 e mai putin fiabila decat pomp ade la 1,9?
Ia vezi tu colegu mai bine cate pompe PSG16 au cazut si cat ede 1,9 si o sa ai o surpriza.
Apoi 1,9 ar probleme si cu senzorii de la rampa comuni Common Rail, consuma mai mult ( mult mai mult decat 2.2), are probleme cu puntea de diode de la alternator, turbo pica mult mai repede, volanta este mai putin rezistenta decat cea de la 2.2, EGR se strica mai repede la 1,9.
Hai sa-ti spun ceva.
In momentul in care mi-am vandut masina veche mi s-a pus pata pe Opel Vectra C deoarece am dori o masina spatioasa, de familie cu un portbagaj mare.
Vorbind cu un bun coleg de liceu care acum este director la una din reprezentantele Opel l-am intrebat ce motor imi recomanda la Vectra (eu mergand in principal pe 1,9 ca toti cei care vor acum sa cumpere o Vectra C).
Cand a auzit colegul meu ca eu vreau sa cumpar motorizarea de 1,9 a sarit ca ars recomandandu-mi sa nu cumva sa fac greseala asta deoarece cele de 1,9 sunt mutl mai slabe ca fiabilitate si au mult mai multe probleme decat cele din generatia veche 2.0 si 2.2.
Mi-a recomandat cu caldura cel de 2.2 in detrimentul celui de 2.0.
Si cu mana pe inima iti spun ca a avut dreptate.
Nu regret ca am ales acest motor in ciuda taxelor pe care prostii de guvernantii le-au pus la aceasta motorizare.
Decat sa merg prin service si sa ma apuce trepidatiile de nervi mai bine platesc impozit si ma bucur de drumurile lungi facute cu 2.2.
Parerea este strict personala.
Salutare si numai bine.
- ToX
- ****
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Si parerea mea strict personala: da, 1.9 pica mai repede, daca ai 350000 km e normal sa crape o volanta... un alternator. Eu am facut cu a mea 80000 km de cand am luat-o in 2009 si am schimbat urmatoarele chestii (in afara de articulatii, ca in drumurile din RO nu conteaza ce masina ai, tot o faci praf)
- ambreiaj cu volanta
- distributie (damblaua mea, cand am luat masina)
- alternator
- role transmisie + curea
Asta a fost in total aproximativ 1200E , asta in 3 ani de zile. Placutele de frana abia acum le-am schimbat dupa 3 ani.
La motor nu am absolut nicio problema, merge cu ulei GM, soft la 155 cp, nu m-a dezamagit niciodata. Consum 8.4 in oras, 5.3 in afara fara aer, 5.5 cu aer. Pt greutatea masinii eu spun ca e ok.
Ontopic: cum spuneam, daca nu te intereseaza rca-ul marit si impozitul la stat anual, e ok si cel de 2.2. Dar sa te apuci sa schimbi cu 1.9cdti, fiind si electronica alta, e mai mare bataia de cap si nu merita investitia, pe care evident nu o recuperezi nici 15% la revanzare
- ambreiaj cu volanta
- distributie (damblaua mea, cand am luat masina)
- alternator
- role transmisie + curea
Asta a fost in total aproximativ 1200E , asta in 3 ani de zile. Placutele de frana abia acum le-am schimbat dupa 3 ani.
La motor nu am absolut nicio problema, merge cu ulei GM, soft la 155 cp, nu m-a dezamagit niciodata. Consum 8.4 in oras, 5.3 in afara fara aer, 5.5 cu aer. Pt greutatea masinii eu spun ca e ok.
Ontopic: cum spuneam, daca nu te intereseaza rca-ul marit si impozitul la stat anual, e ok si cel de 2.2. Dar sa te apuci sa schimbi cu 1.9cdti, fiind si electronica alta, e mai mare bataia de cap si nu merita investitia, pe care evident nu o recuperezi nici 15% la revanzare
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salutare!
@MaxDDM, sincer, n-am auzit de nicio pompa de inalte cazuta la 1.9. Despre turbina si ambreiaj nu comentez, pentru ca tine de exploatarea masinii, ar trebui comparate 2 masini utilizate de acelasi sofer, ambele de la 0km. Releul si puntea de diode costa 280ron cu tot cu manopera.
In alta ordine de idei, in familie, in afara de a mea mai e un z19dth care saptamana asta cred ca depaseste 270.000km, in afara de intretinere, s-au mai schimbat la ea, galerie admisie, ambreiaj, si punte de diode. In rest nimic, iar motorul functioneaza fara probleme. Atentie, masina e rulata de la 0km numai in Romania. Sunt curios sa vad un 2.2 cu nr aproximativ egal de km, rulat doar in tara cum se comporta.
Nu zic ca 2.2 e un motor slab, a fost bun, dar la vremea lui.
Adi G.
@MaxDDM, sincer, n-am auzit de nicio pompa de inalte cazuta la 1.9. Despre turbina si ambreiaj nu comentez, pentru ca tine de exploatarea masinii, ar trebui comparate 2 masini utilizate de acelasi sofer, ambele de la 0km. Releul si puntea de diode costa 280ron cu tot cu manopera.
In alta ordine de idei, in familie, in afara de a mea mai e un z19dth care saptamana asta cred ca depaseste 270.000km, in afara de intretinere, s-au mai schimbat la ea, galerie admisie, ambreiaj, si punte de diode. In rest nimic, iar motorul functioneaza fara probleme. Atentie, masina e rulata de la 0km numai in Romania. Sunt curios sa vad un 2.2 cu nr aproximativ egal de km, rulat doar in tara cum se comporta.
Nu zic ca 2.2 e un motor slab, a fost bun, dar la vremea lui.
Adi G.
- MaxDDM
- ***
- 697 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 697
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
- MaxDDM
- ***
- 697 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 697
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
Aaaa si era sa uit.
Cum sa nu comentam despre turbo?
Da-mi voie sa-ti dau alt exemplu.
Un bun prieten de al meu a cumparat la recomandarea mea o Vectra c cu motor de 1,9 CDTI 120 cp cu 85000 de km.
La vreo 92000 de km aprox a picat turbo.
L-a costat rectificarea vreo 1500 Ron.
Si mai sunt multi cu motoare de 1,9 carora le-a picat turbo in intervalul 100000-200000 de km.
Sa nu mai spun ca un turbo nou costa peste 1500 de Euro.
In schimb am vazut masini cu motoare y22dtr si y20 dth care au sarit de 350000 de km si nu s-a umblat la turbo.
Toti stim ca motoarele de generatie mai noua EU4 sau EU5 nu mai sunt asa rezistente si fiabile cum sunt cele din generatia EU3 sau EU 2.
Strategia de marketing a producatorilor de automobile se axeaza acum pe un grad de revenire in service mai mare a acestor motoare noi deoarece ei acolo castiga bani in detrimentul profitului obtinut din vanzarile de masini noi.
Cum sa nu comentam despre turbo?
Da-mi voie sa-ti dau alt exemplu.
Un bun prieten de al meu a cumparat la recomandarea mea o Vectra c cu motor de 1,9 CDTI 120 cp cu 85000 de km.
La vreo 92000 de km aprox a picat turbo.
L-a costat rectificarea vreo 1500 Ron.
Si mai sunt multi cu motoare de 1,9 carora le-a picat turbo in intervalul 100000-200000 de km.
Sa nu mai spun ca un turbo nou costa peste 1500 de Euro.
In schimb am vazut masini cu motoare y22dtr si y20 dth care au sarit de 350000 de km si nu s-a umblat la turbo.
Toti stim ca motoarele de generatie mai noua EU4 sau EU5 nu mai sunt asa rezistente si fiabile cum sunt cele din generatia EU3 sau EU 2.
Strategia de marketing a producatorilor de automobile se axeaza acum pe un grad de revenire in service mai mare a acestor motoare noi deoarece ei acolo castiga bani in detrimentul profitului obtinut din vanzarile de masini noi.
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
Ar trebui sa facem un topic 1.9 vs 2.2 ) Este clar ca cine are 1.9 il lauda pe al lui si cine are 2.0 sau 2.2 si-l lauda de asemenea !
Si eu personal am tot 1.9 remapat, sunt super multumit de motor si NU se compara cu 2.0 sau 2.2 (1.9 net superior) care intr-adevar nu stiu voi cum de nu a-ti observat ca pompa aia PSG16 e o mare catastrofa si alta catastrofa la motoarele astea: dezamorsarea ! Schimbatul unei volante sau a unei admisii (defectul cel mai des intalnit) e pepsi pe langa faptul ca te lasa in drum sau in parcare si nu mai porneste 2.0 / 2.2-ul
CristianTM.
Si eu personal am tot 1.9 remapat, sunt super multumit de motor si NU se compara cu 2.0 sau 2.2 (1.9 net superior) care intr-adevar nu stiu voi cum de nu a-ti observat ca pompa aia PSG16 e o mare catastrofa si alta catastrofa la motoarele astea: dezamorsarea ! Schimbatul unei volante sau a unei admisii (defectul cel mai des intalnit) e pepsi pe langa faptul ca te lasa in drum sau in parcare si nu mai porneste 2.0 / 2.2-ul
CristianTM.
- MaxDDM
- ***
- 697 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 697
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
Cristian noi am discutat argumente pro si contra pentru fiecarui motor in parte.
Dezamorsarea se rezolva cu 1m de furtun Gates de 3,2 mm (25 de ron) si un filtru capsulat (65 de ron).
Pompa mea trage de rupe asa ca nu-mi fac probleme.
Sa vezi cand vei plati 1200 ron plus manopera la schimbarea galeriei de admisie cu tija SWIRL si 260 de ron plus manopera la puntea de diode.
Atunci sa vezi distractie.
Motorul 1,9 e net superior la ce? pentru faptul ca e remapat?
Pai sa vezi ce bine merge 2.2 remapat
Italieii nu o sa faca in veci motoare fiabile ca nemtii.
Si tu stii bine asta.
Dezamorsarea se rezolva cu 1m de furtun Gates de 3,2 mm (25 de ron) si un filtru capsulat (65 de ron).
Pompa mea trage de rupe asa ca nu-mi fac probleme.
Sa vezi cand vei plati 1200 ron plus manopera la schimbarea galeriei de admisie cu tija SWIRL si 260 de ron plus manopera la puntea de diode.
Atunci sa vezi distractie.
Motorul 1,9 e net superior la ce? pentru faptul ca e remapat?
Pai sa vezi ce bine merge 2.2 remapat
Italieii nu o sa faca in veci motoare fiabile ca nemtii.
Si tu stii bine asta.