- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Salut
Deschid topicul si aici, e targetat mai bine printre posesorii de Vectra C, daca am gresit cu ceva, imi cer scuze.
De curand am fost nevoit sa schimb radiatoarele + intercooler si ventilatoare, iar in momentul de fata, cred ca am o mica problema.
Se pare ca acum ventilatorul mare intra cam tarziu, (la 100 gr in computerul ascuns) si raceste cam pana la 96 cand sunt in trafic. Deasemenea, ventilatorul mic nu face nimic nici macar cand pornesc A/C, in situatia respectiva tot ventilatorul mare porneste pe viteza 1 (incet) Erori nu mai am, am pus opcom-ul si nu exista nimic acolo. Am dat fan control test din OPCOM 1 2 si 3 dar numai pe un singur test ventilatorul mare functioneaza. Pe celelalte 2 ar trebui sa porneasca si cel mic ?
Intrebarea mea este, cum imi dau seama daca rezistentele din modulul de control sunt duse ? Am vazut si niste arcuri acolo, aia sunt termistorii ce "simt" temperatura, sau comanda e data de ECM ? Daca rezistentele sunt duse ar trebui sa am eroare pe unul din circuite cu "open circuit" sau low/high voltage, corect ?
Daca stie cineva cum ar trebui sa functioneze cele 2 ventilatoare si cand, dau o bere.
Multumesc
Deschid topicul si aici, e targetat mai bine printre posesorii de Vectra C, daca am gresit cu ceva, imi cer scuze.
De curand am fost nevoit sa schimb radiatoarele + intercooler si ventilatoare, iar in momentul de fata, cred ca am o mica problema.
Se pare ca acum ventilatorul mare intra cam tarziu, (la 100 gr in computerul ascuns) si raceste cam pana la 96 cand sunt in trafic. Deasemenea, ventilatorul mic nu face nimic nici macar cand pornesc A/C, in situatia respectiva tot ventilatorul mare porneste pe viteza 1 (incet) Erori nu mai am, am pus opcom-ul si nu exista nimic acolo. Am dat fan control test din OPCOM 1 2 si 3 dar numai pe un singur test ventilatorul mare functioneaza. Pe celelalte 2 ar trebui sa porneasca si cel mic ?
Intrebarea mea este, cum imi dau seama daca rezistentele din modulul de control sunt duse ? Am vazut si niste arcuri acolo, aia sunt termistorii ce "simt" temperatura, sau comanda e data de ECM ? Daca rezistentele sunt duse ar trebui sa am eroare pe unul din circuite cu "open circuit" sau low/high voltage, corect ?
Daca stie cineva cum ar trebui sa functioneze cele 2 ventilatoare si cand, dau o bere.
Multumesc
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Sunt 2, am modelul cu climatronic. Nu sunt probleme de conexiuni, inainte de mica busitura mergea tot ok. Am verificat si sigurantele. Dupa ce am conectat mai bine mufa (inainte dadea fan control 1 2 3 open circuit) au disparut erorile si doar ala mare functioneaza. Ideea e ca as putea sa verific cu un multimetru, dar vreau sa stiu cum reactioneaza in mod normal ca sa stiu cand sa masor
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
O sa incerc sa il pun pe direct, sa vad daca merge. Daca ar fi busit, parerea mea (gresesc?) este ca ar aparea open circuit undeva. Sau sistemul ECM masoara impedanta prin acele relee si rezistente care sunt in modulul de pe radiator ?
Am dat test cu OPCOM si doar fan control relay 2 functioneaza, iar la testul asta se invarte doar cel mare (ala din stanga cum te uiti la masina). La testele fan controla relay 1 si 3 nu se intampla nimic. Nici erori nu am pe aceste circuite.
Din logica mea (cand pornesc A/C, se invarte tot cel mare) rezulta urmatoarele:
fan control 1 - cea mai mica viteza , trecuta prin rezistenta
fan control 2 - viteza medie , trecuta prin rezistenta
fan control 3 - full speed
Probabil toate 3 sunt comandate prin relee, ceea ce ma duce la niste concluzii:
- pe fan control 1 nu functioneaza pentru ca ori releul este busit/blocat ori rezistenta termica intrerupta. Daca ar fi releul busit, sigur ar da o eroare.
- pe fan control 2 functioneaza pentru ca releul functioneaza, atat si rezistenta termica (din ce am vazut are 2, una ca un arc spiralata, si una normala, ca de circuit electronic, chestia asta se repeta la ambele ventilatoare, cate o rezistenta arc si una electronica pt fiecare)
- fan control 3 ar trebui sa fie pe direct din releu, full speed, nu functioneaza la test pentru ca releul este busit/blocat, dar iar, dubios, pentru ca ar trebui sa am eroare de low voltage/open circuit
Acum dubiosenia vine in felul urmator: din ce am citit pe forumurile din UK, ventilatoarele astea trebuie sa functioneze in tandem. Daca cel mic nu functioneaza deloc, blocat nu este (l-am invartit cu mana), inseamna ca fan control 1 & 3 le are cumva legate impreuna iar 2-ul este doar pe cel mare.
De la busitura nu se pune problema, a fost pe partea dreapta,practic s-a indoit radiatorul aproape un sfert incepand cu partea lui stanga cum te uiti la masina, decat ventilatorul mare a fost afectat si schimbat.
Eu as pune banii pe modulul de racire de pe radiator, cel cu mufa mare, dar nu prea ce stiu ce sa masor/verific la el...
Daca tu ai si ventilator mic, poti face niste teste cand e motorul cald sa vezi care se invarte si cum ? (sau atunci cand pornesti a/c-ul, cu motorul rece, se invarte ala mare sau ala mic ?)
Multam daca poti face testele, iar sigurantele f35 si f36 le-am verificat vizual, sunt in regula. La fel, daca ar fi o siguranta troznita, apare eroare p1481 p1482 sau p1482 sau toate 3.
Eu nu am niciuna din aceste erori ceea ce ma face sa cred ca buba este in acel modul de control de pe radiator
Am dat test cu OPCOM si doar fan control relay 2 functioneaza, iar la testul asta se invarte doar cel mare (ala din stanga cum te uiti la masina). La testele fan controla relay 1 si 3 nu se intampla nimic. Nici erori nu am pe aceste circuite.
Din logica mea (cand pornesc A/C, se invarte tot cel mare) rezulta urmatoarele:
fan control 1 - cea mai mica viteza , trecuta prin rezistenta
fan control 2 - viteza medie , trecuta prin rezistenta
fan control 3 - full speed
Probabil toate 3 sunt comandate prin relee, ceea ce ma duce la niste concluzii:
- pe fan control 1 nu functioneaza pentru ca ori releul este busit/blocat ori rezistenta termica intrerupta. Daca ar fi releul busit, sigur ar da o eroare.
- pe fan control 2 functioneaza pentru ca releul functioneaza, atat si rezistenta termica (din ce am vazut are 2, una ca un arc spiralata, si una normala, ca de circuit electronic, chestia asta se repeta la ambele ventilatoare, cate o rezistenta arc si una electronica pt fiecare)
- fan control 3 ar trebui sa fie pe direct din releu, full speed, nu functioneaza la test pentru ca releul este busit/blocat, dar iar, dubios, pentru ca ar trebui sa am eroare de low voltage/open circuit
Acum dubiosenia vine in felul urmator: din ce am citit pe forumurile din UK, ventilatoarele astea trebuie sa functioneze in tandem. Daca cel mic nu functioneaza deloc, blocat nu este (l-am invartit cu mana), inseamna ca fan control 1 & 3 le are cumva legate impreuna iar 2-ul este doar pe cel mare.
De la busitura nu se pune problema, a fost pe partea dreapta,practic s-a indoit radiatorul aproape un sfert incepand cu partea lui stanga cum te uiti la masina, decat ventilatorul mare a fost afectat si schimbat.
Eu as pune banii pe modulul de racire de pe radiator, cel cu mufa mare, dar nu prea ce stiu ce sa masor/verific la el...
Daca tu ai si ventilator mic, poti face niste teste cand e motorul cald sa vezi care se invarte si cum ? (sau atunci cand pornesti a/c-ul, cu motorul rece, se invarte ala mare sau ala mic ?)
Multam daca poti face testele, iar sigurantele f35 si f36 le-am verificat vizual, sunt in regula. La fel, daca ar fi o siguranta troznita, apare eroare p1481 p1482 sau p1482 sau toate 3.
Eu nu am niciuna din aceste erori ceea ce ma face sa cred ca buba este in acel modul de control de pe radiator
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salutare!
Am revenit acasa. Deci, m-am uitat si de dimineata cand am plecat si acum cand am venit. De dimineata cu AC pornit nu mergea niciun ventilator. Acum cand am ajuns acasa, cu apa la 85g in meniul ascuns, la fel, cu AC pornit ventilatorul de sus nu mergea, iar ala de jos...nu am putut sa-mi dau seama, dar cred ca ori nu mergea ori mergea foarte incet.
Adi G.
Am revenit acasa. Deci, m-am uitat si de dimineata cand am plecat si acum cand am venit. De dimineata cu AC pornit nu mergea niciun ventilator. Acum cand am ajuns acasa, cu apa la 85g in meniul ascuns, la fel, cu AC pornit ventilatorul de sus nu mergea, iar ala de jos...nu am putut sa-mi dau seama, dar cred ca ori nu mergea ori mergea foarte incet.
Adi G.
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Ok multam. Eu am facut testul cu scoaterea mufei din termostat (senzorul de temp) si doar unul singur se invarte foarte tare. deci pana la urma are 4 viteze nu 3, mie imi merge doar 2 si 4 , 4 fiind full . Am incercat sa masor rezistentele alea , se pare ca nu sunt intrerupte... sper sa nu fie totusi ventilatorul defect, nu vreau sa stiu cat trebuie sa muncesc sa le dau jos ... bine ca asta nu explica de ce nu merg releele pentru testul din opcom, decat pe o singura viteza. D-aia nu stiu, si vad ca nimeni pe aici nu prea stie 100% cum functioneaza celalalt ventilator de jos in functie de primul.
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat