Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,733
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Yeah... pare ca ai nervii tari. Si finante.
Skip ads

  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Geo89 a scris:si inca un motor y20dth pleaca pe lumea cealalta!vectra v-a primi maine al treilea motor din viata ei si pus la diferenta de 2 luni fata de cel de-al doilea.cred ca am stabilit deja un record!



da-i foc la panarama si ai scapat...

de curiozitate acum ce-a patit?

Sa mai zica cineva ca motorul nu e "consumabil"
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 622
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
totul se datoreaza unui catel(dumnezeu sa-l ierte)care a tinut mortis sa ajunga pe lumea cealalta,am incercat pe cat posibil sa-l evit,dar nu am mai avut ce face si l-am luat in "bot" vreo 10 metri.paguba vizibila prima data a fost bara desprinsa de pe fata,putin vopseaua sarita,numarul indoit si grila rupta putin in partea dreapta.aseara cand ma intorceam ce la o petrecere de 8martie,am vazut ca se ridica apa si nu mai baga caldura,am tras imediat in peco,am vazut ca nu mai am lichid in vasul de expansiune,si am observat ca rolele imi aruncau stropi mici de apa.nu mi-am dat seama de unde este(am presupus ca este de la pompa de apa)am completat cu lichid si am pornit spre casa,fara nici un fel de problema.dimineata aceasta am vazut lichid sub ea si am bagat-o in curte unde constatarea a fost urmatoarea:furtunul care intra in radiator,bloc motor si vas expansiune,atingea in rola de la servo si l-a frecat pana a facut gaura in el.cum asta care era acum pe masina era de la cealalta vectra pe care o am(cel vechi aceeasi problema dar din cauza ca a fost montat gresit)am plecat sa cumpar alt furtun de la dezmembrari,am completat cu apa si la drum.tot drumul apa a stat numai pe 92.la dezmembrari am completat iar cu apa si la drum.acum apa nu a mai urcat mai mult de 85 si cand mai aveam vreo 2 km pana acasa,s-a aprins check engine si imediat s-a oprit din mers.am incercat sa-i dau cheie,nimic,parca nu aveam curent in baterie,am incercat sa o imping,s-a pus din prima in nas.apoi am luat-o la stanga si am incercat de 2 ori sa pornesc dara fara succes.cand am ajuns acasa am bagat imediat testerul,si in op-com imi arata temperatura lichid racire 127 grade,iar pe bord 80.uleiul era la 97 grade.deci clar a ramas fara apa si m-a mintit pe ceas.am lasat-o sa se raceasca si apoi am incercat sa o pornesc,dar electromotorul invarte ca si cum ar fi in gol,motorul aproape nu mai opune nici un fel de rezistenta.am verificat sa nu fie arborele rupt si am incercat sa-l pornesc cu spray.tot nu a vrut,dar ar fi dat sa o ia.motorina vine,dar el parca nu mai are compresie deloc.
CONCLUZIA MEA:s-au lipit segmentii de piston s-au sunt sparti.posibil si chiuloasa ovalizata la temperatura care a ajuns.
Acum nu stiu ce sa fac,ca motorul pe care il am de schimb are serie pe el,scrie ca este si euro2(a mea fiind E3).ma gandesc sa-l repar pe acesta care este acum ca nu are nici un fel de serie,si blocul era stas,fara pic de uzura.
Astept sfaturi de la voi.Precizez ca ambele masini sunt deja dezechipate,doar tamponul motor si suruburile de la cutie mai trebuie scoase si sunt gata de transplant.cum ar fi mai simplu,mai eficient si mai "legal"sa fac?Nu o am nici pe numele meu,si trebuie sa o inmatriculez.Cam asta ar fi povestea ei.
P.S. uitasem sa precizez ca,catelul mi-a rupt urechea de prinderea a radiatorului din dreapta jos si de aici a plecat treaba cu furtunul ros,plus ca mi-a spart si paletii la electroventilatorul de la clima,conducte servo strambe si cam atat.deja nu imi mai pare rau de cainele ala si l-as m-ai calca de vreo 20 de ori pana nu mai ramane nimic din el.maine revin cu poze ,acum pun doar cateva cum arata dupa primul transplant de "inima"
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,453
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
cred ca cea mai buna varianta este sa iei un motor y20dth si sa nu te complici reparandu-l pe al tau. Ala nu mai este motor de reparat. Fratele meu a patit ceva asemanator si din start l-am dus la fier vechi,bine-nteles fara anexe. Cred ca o sa ne vedem la Ploiesti...
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 622
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
o sa ne mai vedem,cu siguranta,dar nu cu ocazii din acestea.poate o sa te vizitez cand am drum spre tine.nu stiu cum sa fac cu seriile de e motorul care vreau sa-l pun.ma gandesc sa le iau cu flexul sa nu mai fie nimic.daca le las asa si ma duc la rar,ce se poate intampla?pot dovedi ca motorul este de pe cealalta masina a mea dar de montat,il montez acasa.stima!
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,453
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
ii stergi seria cu o perie de sarma conectata la flex sau bormasina si apoi torni acid .
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 622
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
am inteles.eu ma gandeam tot asa sa-l iau la flex si apoi,scuza-mi expresia,sa urinez pe locul ala sa il ia rugina,ca la sudura.stima!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,733
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Esti chiar ghinionist, imi pare rau.

Mai da si tu pe la o manastire, dupa ce o pui iar pe picioare. Poate se mai indreapta din rele.
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 622
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
asta este @ahappyuser,asa am fost mereu.si cred ca vectrele in general imi aduc probleme,ca m-ai am una de 4000 de euro la care am ramas fara acte si nu am avut ce face,dar ce sa fac daca sunt innebunit dupa ele?imi plac la nebunie.asa ca ii montam o inima noua vectrei!stima si drumuri bune!uite si cateva poze de la vectrele pregatite aproape de tot pentru transplant


  • dami21

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2002 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Buna seara!



Am o vectra combi y22dtr,imi poate spune cineva daca pot sa schimb,electrovalva de la turbina cu una de la egr sau de a clapetii de admisie.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Poti schimba cu cea de la admisie.
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 622
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
in cel mai rau caz,daca nu o ai pe cea de la admisie,o poti pune si pea cea de la egr.nu e o mare problema,poti pune si turbina pe direct daca nu mai merge,dar in timpul cel mai scurt,iti recomand inlocuirea electrovalvei de la turbina,stima
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,212
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
salutare !
Poti sa.mi spui unde sunt situate mai exact intinzatoarele hidraulice de la distributie ?
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 622
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
iti pun poze putin mai tarziu,acum lucrez la masina.sper sa nu te superi dar chiar nu am timp.stima si numai bine.
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,212
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
nu este graba, numai sa nu ma uiti ca maine vreau sa.mi bag putin nasu pe acolo
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,226
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
adrian terinte a scris:Salut
ei nu au cum sa stie ca e diferenta de un dinte sau nu,poate la tine este diferenta de jumatate de dinte deoarece ai umblat la fulia de care zicea Marius a pompei,mai exact ai desfacut piulita de pe axul pompei si asta se poate pune la fix doar pe banc,apoi poti sa pui toata distributia motorului la punct stiind ca pompa este la avansul corect.Inainte sa fi dat pompa jos trebuia sa ii faci semn cu un dorn pe axul pompei in drept cu semnul de pe pinion care trebuie aliniat sa intre dornul de blocare prin pinion si blocul motor.


Aici ai ceva explicatii cum se pune la punct dar sa le traduci din spaniola.


Poti sa o mai pui la punct astfel:
Demontezi capacul de la pompa de inj,capacul culbutori si intinzator curea si curea.
Ridici roata fata dr si introduci in treapta a5-a.
Apoi invarti de roata pana semnul de pe pinionul pompei ajunge sus si poti baga in gaura din pinion si bloc un dorn cu dimensiunea asta:

Daca ai blocat pompa atunci fulia arborelui trebuie sa fie si ea la semn, cu degajarea in drept cu semnul de pe bloc ca in poza:

Ca sa fi sigur ca nu se mai roteste motorul, se demonteaza senzorul de la vibrochen si in locul lui se introduce dornul de blocare cu dimensiunile celui din imag:

Acum ca pompa si vibrochenul sunt la punct te duci la axul cu came care trebuie sa aiba primele came de la pistonul 1 perfect orizontale,eu ca sa fiu sigur neavand cala de ax cu came am masurat cu sublerul distanta dintre cama si culbutori

Sau ca sa fi sigur ca axul e in pozitia buna se demonteaza pompa de vaccum iar gaura rotunda din ax trebuie sa fie orientata in sus exact pe axa perpendiculara a axului cu came.Daca ai cale dedicate aici in locul pompei de vaccum se monteaza.

Daca acum constati ca nu sunt puse la punct,slabesti intinzatoarele de lant, slabesti surubul de la pinionul axului cu came (este indicat sa schimbi surubul cu unul nou si sa il strangi la cuplu 90Nm+60grade+30grade).Pui axul cu came la punct,strangi surubul tinand contra de ax (are un hexagon inainte de prima cama), strangi intinzatoarele de lant si totul ar trebui sa fie OK doar daca fulia pompei este pusa bine la punctul de avans.In mod normal se ia ca referinta pompa,daca e pusa bine la punct se pune tot motorul bine.
Aici se vede cum se aseaza cala la axul cu came in locul pompei de vid si se observa si gaura din ax.


Spor la treaba!


In a 2-a poza este marcat cu 1 si 2 intinzatoarele hidraulice
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 622
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat

Sper ca aceste poze sunt suficiente sa te lamuresti si,scuza-mi intarzierea dar astazi am terminat si eu activitatea de trasnplant la motoare.numai bine!
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,212
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
dap, ms mult pentru info .
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,226
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
@Geo-ce ai pus tu acolo sunt patinele de la lant.
Intinzatoarele hidraulice sunt unul deasupra alternatorului si unul sub alternator Wink
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 622
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
iar intinzatoarele le ataca pe ele.eu am pus poze per ansamblu,nu am avut cum sa fac poze tocmai acolo.oricum,imi recunosc greseala,numai bine!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR