malin1
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1976 12s
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2011
- Mesaj Privat
scuze de intarziere, n-am intrat de doua zile. Am avut un mercedes 212 cu 220 cdi Delphi cu bube mari, Va anunt ca voi puteti sa fiti fericiti.
la motoarele de mercedes de 2200 cu delphi si chiar bosch poate sa o tina intr-o veselie cu regenerarea pana ... ghicici ce!.. desface suruburile de la palierele vilbrochen. Asa de mare este presiunea in camera de ardere. Ceva la fel de nasol am gasit la Antara cu A20 la care temperatura din camera de ardere a dus la curgerea materialului diuzei injector. Arata diuza ca o para! Am reusit si Mercedesul dupa 2 zile de munca! Pt bosch aveam de anul trecut , pt Delphi , iata e in teste cu mari sanse de reusita.
Acum despre martori avertizori:
Fabricantii inca nu stapanesc bine regenerarea doar cu ardere la temperaturi mari. Ca drept dovada ca acum revin la utilizarea cerinei sau la AD-Blue. Daca martorii se aprind mereu, cine la mai cumpara masinile? la germane scoti 5 mufe si martorul motor nu se aprinde. D-aia cica sunt bune! In mod normal nu trebuie sa stie utilizatorul cand se face regenerarea dar, asta in conditiile ideale gandite de unul care face probabil 1 ora pana la munca si aia pe autostrada. Prostia e ca toti au luat sistemul japonez de acum 20 ani . schimbam modelele la fiecare 6 luni si trecem la strategia de a face din client sluga service sau a vanzatorului de consumabile. Dar strategia asta impinge la aruncarea masinii pe piata fara teste de anduranta complete iar cele ce se fac, se fac pana la 50 000 km si in doua luni. Masina aia are motorul mereu cald.
Apoi , "mai vedm noi , reparam pe parcurs prin campanii" ( campanille s-au inmultit in 2008 fata de 1990 de 15 ori).
Sa stiti ca nu numai noi avem probleme ce DPF , sa vedeti italuienii din milano sau parizienii, se mai indoieste cineva de motivul utilizarii de masini vechi in milano, paris,... ? La inceput mari strategi italieni si nemti au considerat ca nu tre sa stie soferul ce face motorul, pana cand au fost dati in judecata de multe ori. De la 80 % incarcare DPF in sus poate porni regenerarea in functie de stilul de utilizare., pe autostrada si drum rapid sigur, pe oras aglomerat nu, in ralanti nu, la astea doar in 100%. Ca sa ridice temperatura are nevoie de multa motorina deci mai pune rapid inca 10 - 20 procente ( d-aia incepe urmarirea la 80). Daca am ajuns acasa si opresc motorul, am oprit regenerarea , Eeee,
cum, sa-i spui celui care a dat o caruta de bani ca si daca il trece pipi, el trbuie sa nu opreasca motorul si sa stea pana se temina... .
Dupa lungi deliberari au ajuns la concluzia ca ceva tre facut si unii, dupa doua trei upgrade-uri de soft au facut sa se aprinda si martorul de DPF care exista acolo dar nu era activ. La altii era activ dar numai in situatii extreme care pentru utilizator erau "tardiv de tarziu". El;era deja cu copiii la munte pe viscol incercand sa urce o panta lina cu un debit maxim de 20mm3/c sau avea deja 2 litri de motorina in baie si tocmai ii urca masina sigura cu 6000 rpm ca o " luase pe ulei" iar el luase contactul dar moptorul nu se oprise. Atunci au venit cu strategia de a aprinde
martorul de filtru ( dar atentie! dupa ca martorul de motor sau buijii sau cel cu cheia s-a aprins in prealabil sa te trimita la service... de ce sa te anunte normal ca trebuie sa fie regenerat DPF>?!?) si de a limita debitul pentru a evita aspiratia de ulei cu motorina. Si uite asa , pe la 120 % si incercari repetate de regen oprita de contact sau de depasirea timpului admis sau de a adaptare defectuoasa iti aprinde martorul de DPF spunandu-ti de fapt: " LASA-MA SA FAC O DATA REGENERAREA AIA!". Dar, asta a venit numai cand au constatat ca lumea trece inapoi la benzina si pierdeau bani seriosi pe masini, pe mentenanta, la benzine costand mult mai putin. Totusi, si acolo de cand cu catalizatoarele DeNox care utilizate fiind de oameni calmi care nu se grabesc, sau de o fata care tocmai a luat permisul, eeee si acolo apar probleme de supraincarcare catalizator cu oxizi nitogenati ce combinati cu sulful din benzinele de proasta calitate ( alea cu baza kazaka) produc acea calamina rosiatica care infunda catalizatorul si
duca la consumuri mari si pierderi de putere. Doar pe site-ul tehnic Fiat, scrie intr-un coltisor, cu litere mici, ca daca intalnesti situatia sa recomanzi clientului " sa conduca sportiv 2% din timp"! m-au dat pe spate..... Dar macar astia au zis ceva, nemtii, francezii si pseudojaponezii, in marea lor aroganta nici nu concep sa te anunte ca poti avea o gaura de 600-900 de euro pe un efect nedorit.
Cum sa-i spui clientului :Bah , ti-am dat o masina buna, care consuma putin ca e limitat consumul de norma Euro si motorul tau asta mic dezolta putere ca e turbo si e un turbo lean-burn dar, tu trebuie sa tragi de motorul asta, sa vada si demaraje de la 1500 la 6000 de ture ca sa se curete catalizatorul si nu te mai gandi la consum sau la viata motorului ca iti va creste mai mult consumul daca incerci sa-l scoti p-ala care ti-l dau eu in cartea aia ( unde apropo ar putea sa dea niste mici detalii de utilizare vizavi de evacuare, care a devenit mai controlata decat ESP-ul - nu stiati asta nu?). pai ar mai vinde masini? ( daca vreti consum mic- atunci 5 min de condus sportiv cu motor cald o data pe saptamana- explicatia: acea depunere se cracheaza doar la peste 800 grade in conditii de prezenta catene de benzen nears care se combina cu oxigenul, azotul si hidogenul formand h2o, n2 Co2,3,.... si ...miros de sulf, deci e bine cand simtiti mirosul de sulf si daca a aparut "intempestiv" atunci trageti cateva dermaraje mai puternice pana dispare mirosul.
Deci , mai nou vrand nevrand trebuiau sa schimbe ceva in gestiunea de avertizari dar nu stiu cum sa o faca. Unii au facut-o dupa 2-3 resoftari altii nici dupa 4, unii sunt la a 8-a camopanie de resoftare si tot nu reusesc sa faca masina sa multumeasca proprietarul.
Plimbandu-ma cu Mercedesul E220(212) 2010 am gasit o intreaga discoteca in interior , la fiecare 5-6 secunde piuind cava sitem de mentinere banda. de distanta laterala sau fata de masina din fata, ...... Sofatul devine un stres, iar atunci cand stresul te anunta ca te costa bani ..... iti bagi picioarele in ea de masina si te intorci la golful 3 sau lancia kappa sau E ul 124 care ti-au fost mai apropiate de suflet decat de buzunar.
V-am tinut destul. tineti cont ca orasul mic , cel aglomerat, iarna rece, activitatea de distributie si distanta de pana la 25 minute de condus
pana la servici nu pot coexista cu multumirea de a conduce un diesel cu filtru de particule.
Da, sunt deja in stare sa va trimit in tara emulator pentru A si Z 17. z13, cel z19 trebuie reglaj pe masina si e greu de explicat. Nu ma ocup numai de asta , activitatea mea este de diagnoza auto si altele. Emulatorul e adiacent si l-am construit oarecum constrans de clienti. pot produce cam 10 pe saptamana maxim. Asa ca ii rog sa sune prima data doar pe cei disperati. Montarea e relativ simpla si poate fi facuta de oricine stie sa lipeasca cu fludor stie sa gaseasca niste fire si are un opcom, techdoc sau un Esi Bosch, texa capabil sa puna in zero parametrii autoadaptivi. Eu le trimit cu poze si instructiuni de montaj ca pentru un brutar. Exista si un site facut de 1,5 ani de fimiu dar nu am avut timp sa-l completez si sa-l urc pe server. Plus ca nici nu este legala eliminarea Filtrului de particule. Personal sunt de acord cu scoaterea filtrului
DOAR la masinile care au atins stadiul unei regenerari la fiecare 300 km, sau care au un motor mic(1,3 ) incapabill sa reuseasca o regenerare normala, rapida si completa. Sanatatea e mult mai importanta si tin minte ca in 1987 in facultate , pe peronul statiei de tramvai de la Dristor nu puteam respira dimineta la 7 de gaze de esapament. Dar atata timp cat consumul s-a dublat fata de cel dat in carte, uleiul il schimbi la fiecare 5000 km ca e plin de motorina fata de 30 000 km cat declara mincinosul de producator ca ar rezista> Eu cred ca polueaza de trei ori mai mult fata de un diesel fara DPF ( Euro 3 caci Euro 4 fara filtru plangi linga el sa plece dupa loc si smecherii te prind la prima revizie si vin cu o campanie de resoftare care rezolva asta ghici cum? cu mai multa motorina raportat la aerul aspirat si uite asa masina ta euro 4 devine la prima revizie Euro 3 . Si apoi se mai gaseste un "adevarat inginer" auto sa-i bage prostii in cap doamnei ministre si noi toti ceilalti ingineri din exploatare intretinere ne dam cu capul de pereti ca nu mai intelegem nimic si ne intrebam ce competenta au cei cate ne impun unele pe de o parte, iar pe de alta omologheaza 120 Nissan Navara 2008 inmatriculate de Petrom ca fiind E4, fara filtru de particule, cu EGR pneumatic fara senzor de pozitie si fara schimbator de caldura si cu anvelope ca de tractor. Hai ca m-am ambalat si basicat destul. Trebuie sarit in capul Dealerilor, importatorilor si RAR cu tot ce va supara. Stati pe net si aflati din alte tari campanille care se fac si cereti-le si aici, ca sa nu se mai intample ca la VW unde, in Germ si Anglia blocajul de coloana volan se schimba in campanie iar la noi te trezesti cu volanul blocat in viraj si ti-l shimba pe plata ( daca faci scandal monstru atunci se poate face campania ) sau la fiat unde importatorul a ascuns un an si jumate campania de inlocuire a furtunelor de frana la 100 000 de Ducato fabricate 2007, ca vindeau bine ( cati tineri or fi murit pe masini de disrtributie prin tara). si instalatia de ABS care se facea pulbere de cupru oxidat in 30 000km - valabil si la Navara. CALARE PE EI FRATILOR!
la motoarele de mercedes de 2200 cu delphi si chiar bosch poate sa o tina intr-o veselie cu regenerarea pana ... ghicici ce!.. desface suruburile de la palierele vilbrochen. Asa de mare este presiunea in camera de ardere. Ceva la fel de nasol am gasit la Antara cu A20 la care temperatura din camera de ardere a dus la curgerea materialului diuzei injector. Arata diuza ca o para! Am reusit si Mercedesul dupa 2 zile de munca! Pt bosch aveam de anul trecut , pt Delphi , iata e in teste cu mari sanse de reusita.
Acum despre martori avertizori:
Fabricantii inca nu stapanesc bine regenerarea doar cu ardere la temperaturi mari. Ca drept dovada ca acum revin la utilizarea cerinei sau la AD-Blue. Daca martorii se aprind mereu, cine la mai cumpara masinile? la germane scoti 5 mufe si martorul motor nu se aprinde. D-aia cica sunt bune! In mod normal nu trebuie sa stie utilizatorul cand se face regenerarea dar, asta in conditiile ideale gandite de unul care face probabil 1 ora pana la munca si aia pe autostrada. Prostia e ca toti au luat sistemul japonez de acum 20 ani . schimbam modelele la fiecare 6 luni si trecem la strategia de a face din client sluga service sau a vanzatorului de consumabile. Dar strategia asta impinge la aruncarea masinii pe piata fara teste de anduranta complete iar cele ce se fac, se fac pana la 50 000 km si in doua luni. Masina aia are motorul mereu cald.
Apoi , "mai vedm noi , reparam pe parcurs prin campanii" ( campanille s-au inmultit in 2008 fata de 1990 de 15 ori).
Sa stiti ca nu numai noi avem probleme ce DPF , sa vedeti italuienii din milano sau parizienii, se mai indoieste cineva de motivul utilizarii de masini vechi in milano, paris,... ? La inceput mari strategi italieni si nemti au considerat ca nu tre sa stie soferul ce face motorul, pana cand au fost dati in judecata de multe ori. De la 80 % incarcare DPF in sus poate porni regenerarea in functie de stilul de utilizare., pe autostrada si drum rapid sigur, pe oras aglomerat nu, in ralanti nu, la astea doar in 100%. Ca sa ridice temperatura are nevoie de multa motorina deci mai pune rapid inca 10 - 20 procente ( d-aia incepe urmarirea la 80). Daca am ajuns acasa si opresc motorul, am oprit regenerarea , Eeee,
cum, sa-i spui celui care a dat o caruta de bani ca si daca il trece pipi, el trbuie sa nu opreasca motorul si sa stea pana se temina... .
Dupa lungi deliberari au ajuns la concluzia ca ceva tre facut si unii, dupa doua trei upgrade-uri de soft au facut sa se aprinda si martorul de DPF care exista acolo dar nu era activ. La altii era activ dar numai in situatii extreme care pentru utilizator erau "tardiv de tarziu". El;era deja cu copiii la munte pe viscol incercand sa urce o panta lina cu un debit maxim de 20mm3/c sau avea deja 2 litri de motorina in baie si tocmai ii urca masina sigura cu 6000 rpm ca o " luase pe ulei" iar el luase contactul dar moptorul nu se oprise. Atunci au venit cu strategia de a aprinde
martorul de filtru ( dar atentie! dupa ca martorul de motor sau buijii sau cel cu cheia s-a aprins in prealabil sa te trimita la service... de ce sa te anunte normal ca trebuie sa fie regenerat DPF>?!?) si de a limita debitul pentru a evita aspiratia de ulei cu motorina. Si uite asa , pe la 120 % si incercari repetate de regen oprita de contact sau de depasirea timpului admis sau de a adaptare defectuoasa iti aprinde martorul de DPF spunandu-ti de fapt: " LASA-MA SA FAC O DATA REGENERAREA AIA!". Dar, asta a venit numai cand au constatat ca lumea trece inapoi la benzina si pierdeau bani seriosi pe masini, pe mentenanta, la benzine costand mult mai putin. Totusi, si acolo de cand cu catalizatoarele DeNox care utilizate fiind de oameni calmi care nu se grabesc, sau de o fata care tocmai a luat permisul, eeee si acolo apar probleme de supraincarcare catalizator cu oxizi nitogenati ce combinati cu sulful din benzinele de proasta calitate ( alea cu baza kazaka) produc acea calamina rosiatica care infunda catalizatorul si
duca la consumuri mari si pierderi de putere. Doar pe site-ul tehnic Fiat, scrie intr-un coltisor, cu litere mici, ca daca intalnesti situatia sa recomanzi clientului " sa conduca sportiv 2% din timp"! m-au dat pe spate..... Dar macar astia au zis ceva, nemtii, francezii si pseudojaponezii, in marea lor aroganta nici nu concep sa te anunte ca poti avea o gaura de 600-900 de euro pe un efect nedorit.
Cum sa-i spui clientului :Bah , ti-am dat o masina buna, care consuma putin ca e limitat consumul de norma Euro si motorul tau asta mic dezolta putere ca e turbo si e un turbo lean-burn dar, tu trebuie sa tragi de motorul asta, sa vada si demaraje de la 1500 la 6000 de ture ca sa se curete catalizatorul si nu te mai gandi la consum sau la viata motorului ca iti va creste mai mult consumul daca incerci sa-l scoti p-ala care ti-l dau eu in cartea aia ( unde apropo ar putea sa dea niste mici detalii de utilizare vizavi de evacuare, care a devenit mai controlata decat ESP-ul - nu stiati asta nu?). pai ar mai vinde masini? ( daca vreti consum mic- atunci 5 min de condus sportiv cu motor cald o data pe saptamana- explicatia: acea depunere se cracheaza doar la peste 800 grade in conditii de prezenta catene de benzen nears care se combina cu oxigenul, azotul si hidogenul formand h2o, n2 Co2,3,.... si ...miros de sulf, deci e bine cand simtiti mirosul de sulf si daca a aparut "intempestiv" atunci trageti cateva dermaraje mai puternice pana dispare mirosul.
Deci , mai nou vrand nevrand trebuiau sa schimbe ceva in gestiunea de avertizari dar nu stiu cum sa o faca. Unii au facut-o dupa 2-3 resoftari altii nici dupa 4, unii sunt la a 8-a camopanie de resoftare si tot nu reusesc sa faca masina sa multumeasca proprietarul.
Plimbandu-ma cu Mercedesul E220(212) 2010 am gasit o intreaga discoteca in interior , la fiecare 5-6 secunde piuind cava sitem de mentinere banda. de distanta laterala sau fata de masina din fata, ...... Sofatul devine un stres, iar atunci cand stresul te anunta ca te costa bani ..... iti bagi picioarele in ea de masina si te intorci la golful 3 sau lancia kappa sau E ul 124 care ti-au fost mai apropiate de suflet decat de buzunar.
V-am tinut destul. tineti cont ca orasul mic , cel aglomerat, iarna rece, activitatea de distributie si distanta de pana la 25 minute de condus
pana la servici nu pot coexista cu multumirea de a conduce un diesel cu filtru de particule.
Da, sunt deja in stare sa va trimit in tara emulator pentru A si Z 17. z13, cel z19 trebuie reglaj pe masina si e greu de explicat. Nu ma ocup numai de asta , activitatea mea este de diagnoza auto si altele. Emulatorul e adiacent si l-am construit oarecum constrans de clienti. pot produce cam 10 pe saptamana maxim. Asa ca ii rog sa sune prima data doar pe cei disperati. Montarea e relativ simpla si poate fi facuta de oricine stie sa lipeasca cu fludor stie sa gaseasca niste fire si are un opcom, techdoc sau un Esi Bosch, texa capabil sa puna in zero parametrii autoadaptivi. Eu le trimit cu poze si instructiuni de montaj ca pentru un brutar. Exista si un site facut de 1,5 ani de fimiu dar nu am avut timp sa-l completez si sa-l urc pe server. Plus ca nici nu este legala eliminarea Filtrului de particule. Personal sunt de acord cu scoaterea filtrului
DOAR la masinile care au atins stadiul unei regenerari la fiecare 300 km, sau care au un motor mic(1,3 ) incapabill sa reuseasca o regenerare normala, rapida si completa. Sanatatea e mult mai importanta si tin minte ca in 1987 in facultate , pe peronul statiei de tramvai de la Dristor nu puteam respira dimineta la 7 de gaze de esapament. Dar atata timp cat consumul s-a dublat fata de cel dat in carte, uleiul il schimbi la fiecare 5000 km ca e plin de motorina fata de 30 000 km cat declara mincinosul de producator ca ar rezista> Eu cred ca polueaza de trei ori mai mult fata de un diesel fara DPF ( Euro 3 caci Euro 4 fara filtru plangi linga el sa plece dupa loc si smecherii te prind la prima revizie si vin cu o campanie de resoftare care rezolva asta ghici cum? cu mai multa motorina raportat la aerul aspirat si uite asa masina ta euro 4 devine la prima revizie Euro 3 . Si apoi se mai gaseste un "adevarat inginer" auto sa-i bage prostii in cap doamnei ministre si noi toti ceilalti ingineri din exploatare intretinere ne dam cu capul de pereti ca nu mai intelegem nimic si ne intrebam ce competenta au cei cate ne impun unele pe de o parte, iar pe de alta omologheaza 120 Nissan Navara 2008 inmatriculate de Petrom ca fiind E4, fara filtru de particule, cu EGR pneumatic fara senzor de pozitie si fara schimbator de caldura si cu anvelope ca de tractor. Hai ca m-am ambalat si basicat destul. Trebuie sarit in capul Dealerilor, importatorilor si RAR cu tot ce va supara. Stati pe net si aflati din alte tari campanille care se fac si cereti-le si aici, ca sa nu se mai intample ca la VW unde, in Germ si Anglia blocajul de coloana volan se schimba in campanie iar la noi te trezesti cu volanul blocat in viraj si ti-l shimba pe plata ( daca faci scandal monstru atunci se poate face campania ) sau la fiat unde importatorul a ascuns un an si jumate campania de inlocuire a furtunelor de frana la 100 000 de Ducato fabricate 2007, ca vindeau bine ( cati tineri or fi murit pe masini de disrtributie prin tara). si instalatia de ABS care se facea pulbere de cupru oxidat in 30 000km - valabil si la Navara. CALARE PE EI FRATILOR!
malin1
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1976 12s
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2011
- Mesaj Privat
Inca ceva , important ca sa intelegati ce este regenerarea si de xce este nevoie.
In functionare um diesel produce particule de hidrocarburi ( funingine de tip negru de fum) . cu cat motorul merge mai constant, cu atat
formarea de particule scade. Deci minimul format este la mers constant cu o ardere cat mai buna ( atentie- NU completa- arderea completa necesita temperaturi mari si produce alti compusi si mai periculosi - aviz doamnei ministre care a zis ca dieselul polueaza mai mult decat benzinarul). cu cat accelerarea este mai agresive formarea este mai mare.
Deci un condus sportiv va umple filtrul mai repede, unul subturat da si nu, depinde de puterea motorului. important este ca accelerarile sa fie mai line si rularea se va face cat mai aproape de turatia momentului maxim motor ( 1600-2200 rpm).
Inceperea regenerarii se face cu mai mult debit suplimentat in condus cu sarcini mici ( temp evac scazuta) si mai putin debit la mopmentul inceperii pe fondul unei sarcini mari. Incalzirea DPF poate dura 15 minute in oras sau 30 secunde pe autostrada ,. Din momentul atingerii temperaturii de regenerrare curatirea dureaza 6 minute , apoi racirea depinde iar de sarcina, debit aer aspirat , temp externa....
Iarna o regenerare poate dura si 2 ore ( de fapt sunt mai muklte legatew si intrerupte de depasirea timpului
Funinginea este "fiarta" 15 min la temperaturi de 550 gr medie si se face pasta ca si legumele pasate. Presiunea generata de o turbina tuarata de sarcina sau de un debit marit voluntar pentru a o crea, impinge pasta prin peretele poros ( 1micron) de carbid de siliciu impregnat cu Paladiu si Vanadiu si care cracheaza molecula de HC iar cu alte metale pretioase se ajuta la catalizarea CO, HO H2O. La unele exista ulterior un catalizator care ajuta aceasta cracare.
In fata filtrului exista un catalizator ( de oxidare le unele - disparut pt ca s-a constatat ca oxidarea duce la formarea oxizilor nitrogenati ce se combina cu sulful sau de denitrurare la altele, mai nou care impiedice aparitia nitrogenarii - devenit cel mai mare dusman al filtrului- d-aia nu spalati filtrul oricum si cu orice- mai bine deloc).
Impingerea este mentinuta pana la constatarea unei rezistente la inaintare calculata pe baza presiunii atmosf, numarul de regenerari de la filtru nou..., temperatura medie a ultimelor 5 regenerari, durata medie a ultimelor cinci regenerari, presiunea de boost, masa sau debit aer aspirat. Oricare valoare eronata din astea duce ulterior la o autoadaptare gresita. Deci un debitmetru defect , un senzor de presiune boost , DPF defecte duc la adaptari gresite. Autoadaptarea parametrilor pentru calculul functionarii ulterioare se face in cele 20-30 secunde de dupa oprirea motorului PE FONDUL CONTACTULUI LUAT. Deci evitati punerea rapida a contactului inapoi dupa ce l-ati luat in cazul sosirii de la drum lung , dupa o regenerare de service sau dupa ce stiti ca s-a facut o regenerare.
La denso se recomanda punerea la zero a parametrilor dupa fiecare revizie, indiferent de necesitate ( japonezii o fac obligatorie)
Daca la o regenerare apare usor fum gri deschis, este motorina nearsa, intelegand ca ori regenerarea este foarte agresive, DPF neregenerat de mult si cu multe regenerari esuate, ori injectoarele sunt compromise, ori filtrul este fisurat de o arsura.
Daca este fum gri dens atunci DPF este compromis fiind topit interior. Se inlocuieste
Daca la o regenerare, chiar si in mers apare la teava un fum usor negru, DPF este crapat la jumatatea lungimii sale. Se inlocuieste.
In timpul regenerarii trebuie sa apara doar miros de anvelopa arsa (ideal).
"Aparitii" dupa scoaterea filtrului:
fum gri de motorina nearsa la cald - injectoare distruse de regenerari succesive nereusite cu temperaturi mari in camera de ardere;
fum albastrui= ulei = turbina compromisa de temperatura mare- se vade imbibarea pe bucatile de intrare in filtru.
eroare de pres boost prea mare ( valva boost defecta care nu s-a facut simtita datorita DPF plin cu cenusa= curgere gaze slaba);
eroare de EGR blocat inchis- nu-s-a vazut din motiv aspiratie gaze slaba-Semanl MAF slab pt ca evacuarea era obturata
Condens in perioada rece ce se confinda cu fum de motorina - mirositi-l , condensul e normal - ditamai tulumba goala;
intrare tarzie turbina chiar si dupa o alergare lunga- debitmetru aer defect datorita supraincalzirii senzorului ( fosta aspiratie saraca);
Motor 1.3 (in general dar nu oblig numai el)- compresia cilindrului cel mai aproape de EGR compromisa de aspiratie de ulei cu motorina
Nu se vede la filtru infundat. O ureche buna iil aude la pornire.
Fasait puternic pe aspiratie / evacuare- furtun turbo crapat de suprapresiune / teava EGR etansare compromisa fost astupata de Funingine;
Nu mergeti niciodata cu racordul flexibil din evacuare rupt daca aveti DPF. La prima constatare inlocuiti-l urgent.
La fel cu furtun turbo spart. Daca auziti un fasait sau suflat de aer -urgent controlat si inlocuit.
Motorina ROMPETR si LUK au mare continut de parafine (sulf). Injectoare silentioase dar DPF va avea viata scurta.
Nu opriti motorul imediat cum v-ati oprit in parcare pe autostrada sau la drum lung din doua motive: 1 turbina trebuie sa se raceasca( ia cam 3 minute max)- oprirea turbinei la 400 500 grC face uleiul in ea marmelada si la pornire nu e ungere pe segmentul de etansare si 2 asteptati putin si vedeti pe consumul instantaneu daca nu cvumva este de trei patru ori mai mare decat normal. daca da sunteti in timpul de regenerare si nu trebuie oprit motorul. La cele fara consum instant la viteza zero, vedeti daca turatia de ralanti e cumva mai mare cu 100 rpm= e in regenerare.
Ajunge, aveti destul! ma duc la IRIS , canta in Yellowclub
In functionare um diesel produce particule de hidrocarburi ( funingine de tip negru de fum) . cu cat motorul merge mai constant, cu atat
formarea de particule scade. Deci minimul format este la mers constant cu o ardere cat mai buna ( atentie- NU completa- arderea completa necesita temperaturi mari si produce alti compusi si mai periculosi - aviz doamnei ministre care a zis ca dieselul polueaza mai mult decat benzinarul). cu cat accelerarea este mai agresive formarea este mai mare.
Deci un condus sportiv va umple filtrul mai repede, unul subturat da si nu, depinde de puterea motorului. important este ca accelerarile sa fie mai line si rularea se va face cat mai aproape de turatia momentului maxim motor ( 1600-2200 rpm).
Inceperea regenerarii se face cu mai mult debit suplimentat in condus cu sarcini mici ( temp evac scazuta) si mai putin debit la mopmentul inceperii pe fondul unei sarcini mari. Incalzirea DPF poate dura 15 minute in oras sau 30 secunde pe autostrada ,. Din momentul atingerii temperaturii de regenerrare curatirea dureaza 6 minute , apoi racirea depinde iar de sarcina, debit aer aspirat , temp externa....
Iarna o regenerare poate dura si 2 ore ( de fapt sunt mai muklte legatew si intrerupte de depasirea timpului
Funinginea este "fiarta" 15 min la temperaturi de 550 gr medie si se face pasta ca si legumele pasate. Presiunea generata de o turbina tuarata de sarcina sau de un debit marit voluntar pentru a o crea, impinge pasta prin peretele poros ( 1micron) de carbid de siliciu impregnat cu Paladiu si Vanadiu si care cracheaza molecula de HC iar cu alte metale pretioase se ajuta la catalizarea CO, HO H2O. La unele exista ulterior un catalizator care ajuta aceasta cracare.
In fata filtrului exista un catalizator ( de oxidare le unele - disparut pt ca s-a constatat ca oxidarea duce la formarea oxizilor nitrogenati ce se combina cu sulful sau de denitrurare la altele, mai nou care impiedice aparitia nitrogenarii - devenit cel mai mare dusman al filtrului- d-aia nu spalati filtrul oricum si cu orice- mai bine deloc).
Impingerea este mentinuta pana la constatarea unei rezistente la inaintare calculata pe baza presiunii atmosf, numarul de regenerari de la filtru nou..., temperatura medie a ultimelor 5 regenerari, durata medie a ultimelor cinci regenerari, presiunea de boost, masa sau debit aer aspirat. Oricare valoare eronata din astea duce ulterior la o autoadaptare gresita. Deci un debitmetru defect , un senzor de presiune boost , DPF defecte duc la adaptari gresite. Autoadaptarea parametrilor pentru calculul functionarii ulterioare se face in cele 20-30 secunde de dupa oprirea motorului PE FONDUL CONTACTULUI LUAT. Deci evitati punerea rapida a contactului inapoi dupa ce l-ati luat in cazul sosirii de la drum lung , dupa o regenerare de service sau dupa ce stiti ca s-a facut o regenerare.
La denso se recomanda punerea la zero a parametrilor dupa fiecare revizie, indiferent de necesitate ( japonezii o fac obligatorie)
Daca la o regenerare apare usor fum gri deschis, este motorina nearsa, intelegand ca ori regenerarea este foarte agresive, DPF neregenerat de mult si cu multe regenerari esuate, ori injectoarele sunt compromise, ori filtrul este fisurat de o arsura.
Daca este fum gri dens atunci DPF este compromis fiind topit interior. Se inlocuieste
Daca la o regenerare, chiar si in mers apare la teava un fum usor negru, DPF este crapat la jumatatea lungimii sale. Se inlocuieste.
In timpul regenerarii trebuie sa apara doar miros de anvelopa arsa (ideal).
"Aparitii" dupa scoaterea filtrului:
fum gri de motorina nearsa la cald - injectoare distruse de regenerari succesive nereusite cu temperaturi mari in camera de ardere;
fum albastrui= ulei = turbina compromisa de temperatura mare- se vade imbibarea pe bucatile de intrare in filtru.
eroare de pres boost prea mare ( valva boost defecta care nu s-a facut simtita datorita DPF plin cu cenusa= curgere gaze slaba);
eroare de EGR blocat inchis- nu-s-a vazut din motiv aspiratie gaze slaba-Semanl MAF slab pt ca evacuarea era obturata
Condens in perioada rece ce se confinda cu fum de motorina - mirositi-l , condensul e normal - ditamai tulumba goala;
intrare tarzie turbina chiar si dupa o alergare lunga- debitmetru aer defect datorita supraincalzirii senzorului ( fosta aspiratie saraca);
Motor 1.3 (in general dar nu oblig numai el)- compresia cilindrului cel mai aproape de EGR compromisa de aspiratie de ulei cu motorina
Nu se vede la filtru infundat. O ureche buna iil aude la pornire.
Fasait puternic pe aspiratie / evacuare- furtun turbo crapat de suprapresiune / teava EGR etansare compromisa fost astupata de Funingine;
Nu mergeti niciodata cu racordul flexibil din evacuare rupt daca aveti DPF. La prima constatare inlocuiti-l urgent.
La fel cu furtun turbo spart. Daca auziti un fasait sau suflat de aer -urgent controlat si inlocuit.
Motorina ROMPETR si LUK au mare continut de parafine (sulf). Injectoare silentioase dar DPF va avea viata scurta.
Nu opriti motorul imediat cum v-ati oprit in parcare pe autostrada sau la drum lung din doua motive: 1 turbina trebuie sa se raceasca( ia cam 3 minute max)- oprirea turbinei la 400 500 grC face uleiul in ea marmelada si la pornire nu e ungere pe segmentul de etansare si 2 asteptati putin si vedeti pe consumul instantaneu daca nu cvumva este de trei patru ori mai mare decat normal. daca da sunteti in timpul de regenerare si nu trebuie oprit motorul. La cele fara consum instant la viteza zero, vedeti daca turatia de ralanti e cumva mai mare cu 100 rpm= e in regenerare.
Ajunge, aveti destul! ma duc la IRIS , canta in Yellowclub
dorin1977
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2012
- Mesaj Privat
Multumim de explicatii, foarte documentat si cu o gramada de detalii. Voi comanda cat de curand pentru Z17DTJ un emulator. O veste buna pentru toti colegii de suferinta. Doua intrebari, cu acest emulator voi mai avea motorina in ulei? Ca regenerarea se va face in continuare o data la 200 km, iar cand aveam montat dpf-ul pe masina trebuia sa schimb uleiul o data la 5000 de km din cauza regenerarilor dese. Si a doua: fost testat si pe Z17DTJ si functioneaza fara probleme? Multumesc de raspunsuri anticipat si o seara faina in continuare!
malin1
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1976 12s
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2011
- Mesaj Privat
malin1
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1976 12s
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2011
- Mesaj Privat
alex90ptm- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2009
- Mesaj Privat
- ionexu
- **
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
malin1
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1976 12s
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2011
- Mesaj Privat
- ionexu
- **
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
Din ce am inteles eu, acest emulator simuleaza valorile trimise de senzorul de temperatura din dpf (si probabil valorile senzorului de presiune, poate in functie de turatia motorului). Am o curiozitate totusi: cum stie emulatorul ca a inceput regenerarea, astfel incat sa trimita imediat informatia de temperatura marita? Se conecteaza cumva pe can si "vorbeste" digital cu ecu?
malin1
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1976 12s
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2011
- Mesaj Privat
lordul
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Calarasi
- Masina: Zafira 2009 y1tdt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2012
- Mesaj Privat
Aceeasi problema referitoare la regenerarea filtrului. Se activeaza cu sau fara martor aprins in bord. Ideea este ca se activeaza foarte des. Cat a fost zapada, mergeam pe distante foarte scurte si cu viteza mica( serviciu-acasa, 4 km. dus-intors). M-am trezit cu 600 ml. in plus in baia de ulei. Am fost nevoit sa schimb uleiul dupa 2000 km. In schimb, in ultima perioada am facut iesiri mai lungi si mi-am permis sa o calc. Dupa primii vreo 20 km. cand termina regenerarea, consumul revenea la normal. Problema este, si la care va rog sa-mi raspundeti daca aveti cunostinta, ca adoua zi, dupa 3-4 km. parcursi o luam de la capat. Am inteles ca nu trebuie oprita masina pana nu-si incheie ciclul de regenerare, am inteles si motivele, dar credeti-ma ca nu pot face asta in fiecare zi. Am pus-o pe doua testere, de ambele dati la doi fosti lucratori in reprezentanta Opel. Ambii mi-au lasat impresia ca, chiar stiu ce fac. Absolut toti parametri sunt la normal. Motorul merge perfect. Nu scoate fum in exces nici chiar la regenerare. Nu apar trepidatii. Nu am racorduri fisurate. Ultima data am instalat si o versiune mai noua de soft. Cu toate astea, in fiecare zi sau cel mult la doua zile isi face regenerarea. Help!
malin1
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1976 12s
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2011
- Mesaj Privat
nelulepra
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2006 Z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2011
- Mesaj Privat
De 2 zile se aprinde martorul cu cheita dupa ce o turez putin la cca 3000rpm si la testul cu pedalele apare ecn 190158. Am inteles ca sunt furtunasele de la senzorul de presiune al dpf. Totodata a inceput sa miroasa a gaze arse in masina. Banuiesc ca sunt in legatura acestea doua. Intrebarea este pot sa merg asa 2-3 zile pana am timp sa ajung la un service opel sa remediez problema? Si daca stie cineva un asemenea service bun in Constanta.
- Edwin
- *******
- 5,989 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,989
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
edragos24
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2007
- Mesaj Privat
Am luat un Gtc de curand,din Germania 1.9dth si intampin urmatoarea problema:
Dupa ce am ajuns cu masina in tara la cateva zile mi-a crescut consumul instantaneu la un semafor la 5l/h.nu stiam ce se intampla si am oprit imediat pe dreapta.Apoi am aflat ca se regenera dpf-ul si trebuia sa il tin porni.Chestia e ca a2-a zi a facut din nou si daca nu o tineam accelerata imi murea motoru si facea f urat,chiar mi-a scos si fum la motor.M-am intetesat mai bine si am mers la cineva sa imi dea o regenerare din Tech2 ,acolo constatand ca am si un furtun rupt intre dpf si senzor(probabil de acolo a iesit fumul).Am remediat problema cu furtunul,am facut
regenerarea si am zis ca s-a terminat problema.De unde?
Dupa 2 zile (aproximativ 50 km efectuati) stateam pe loc si iar a crescut consumul instantaneu adica iar facea regenerarea.De ce?
Dupa ce am ajuns cu masina in tara la cateva zile mi-a crescut consumul instantaneu la un semafor la 5l/h.nu stiam ce se intampla si am oprit imediat pe dreapta.Apoi am aflat ca se regenera dpf-ul si trebuia sa il tin porni.Chestia e ca a2-a zi a facut din nou si daca nu o tineam accelerata imi murea motoru si facea f urat,chiar mi-a scos si fum la motor.M-am intetesat mai bine si am mers la cineva sa imi dea o regenerare din Tech2 ,acolo constatand ca am si un furtun rupt intre dpf si senzor(probabil de acolo a iesit fumul).Am remediat problema cu furtunul,am facut
regenerarea si am zis ca s-a terminat problema.De unde?
Dupa 2 zile (aproximativ 50 km efectuati) stateam pe loc si iar a crescut consumul instantaneu adica iar facea regenerarea.De ce?
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
edragos24
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2007
- Mesaj Privat
Mentionez ca dupa regenerare cu Tech2 filtru era ca procentaj 78% liber.Inainte era la 22%.
Consumul a crescut in Buc in jur de 11% si de cand cu regenerararile astea e pe la 12-13%.
Am venit cu masina personal din Germania si am scos un consum de 4.8 pe 1500 de km.Ceva cred ca s-a intamplat.Nu ii prieste in Romania cred.
Consumul a crescut in Buc in jur de 11% si de cand cu regenerararile astea e pe la 12-13%.
Am venit cu masina personal din Germania si am scos un consum de 4.8 pe 1500 de km.Ceva cred ca s-a intamplat.Nu ii prieste in Romania cred.
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
In DE avea alte conditii de trafic, drumuri mai lunigi si mai corecte.
Daca o folosesti in oras, vei avea multe probleme cu ea pe perte de EGR, filtru particule. Obisnuieste-te sa dai banii la mecanici pentru curatare si interventii, sau anuleaza-le
LE: Acum vad judecand dupa detalii si gradul de saturatie, la tine mai mult ca sigur ai filtrul deja infundat, la fel si EGR, clapeta admisie si senzor presiune turbo imbacsit.
Desfa maine senzorul d epresiune admisie si spune daca are mizerie pe el.
Daca o folosesti in oras, vei avea multe probleme cu ea pe perte de EGR, filtru particule. Obisnuieste-te sa dai banii la mecanici pentru curatare si interventii, sau anuleaza-le
LE: Acum vad judecand dupa detalii si gradul de saturatie, la tine mai mult ca sigur ai filtrul deja infundat, la fel si EGR, clapeta admisie si senzor presiune turbo imbacsit.
Desfa maine senzorul d epresiune admisie si spune daca are mizerie pe el.
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salutare!
Asa se intampla cand dai regenerare din Tech2, nu o sa scada la 10-11%, saturatia o sa ramana undeva la 70%. Mai asteapta pana la urmatoarea regenerare. Eu am patit ca dupa inlocuirea racordului flexibil, sa imi faca o regenerare la 150km. Deci eu zic sa mai astepti pana la urmatoarea regenerare, si vezi apoi ce se intampla, daca mai apar probleme.
Adi G.
Asa se intampla cand dai regenerare din Tech2, nu o sa scada la 10-11%, saturatia o sa ramana undeva la 70%. Mai asteapta pana la urmatoarea regenerare. Eu am patit ca dupa inlocuirea racordului flexibil, sa imi faca o regenerare la 150km. Deci eu zic sa mai astepti pana la urmatoarea regenerare, si vezi apoi ce se intampla, daca mai apar probleme.
Adi G.
edragos24
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2007
- Mesaj Privat
Atunci cand am pus-o pe Tech2 nush ce presiune o afisa cu valoarea -2 si imi zicea respectivul ca nu e bine si abia cand accelera crestea la 1 sau 2.Avand furtunul ala de la senzor spart mi-a zis ca din cauza asta facea regenerarile asa dese.Dar acum dupa ce a remediat problema ma asteptam sa fie altfel.Oricum mai astept un pic sa vad exact cat de des face.Se poate anula dpf-ul?ce costuri implica?
Va multumesc pt ajutor!
Va multumesc pt ajutor!