Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • adinag

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2002 y17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
cu totii stim ca daca masina nu mai trage trebuie sa curatam egr. unii mai curata si galeria de admisie. poate e o intrebare stupida dar , de ce se curata galeria de admisie? pe acolo intra doar aer care la randul lui intra in motor si mai trece si prin filtrul de aer. eu nu am intercooler.
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
ca o fi murdara si afecteaza fluxul optim de aer. unii zic ca se fac calcule complexe pentru proiectarea galeriei, de aici si importanta curateniei.
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Trece prin filtru apoi ajunge in galerie, nu invers! Un aer curat ajuta la o functionare mai buna si o ardere mai completa. E ca si o comparatie a unei galerii murdare cu nasul nostru plin de muci, iar eu urasc sa am ceva in nas.
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Tot raspunsuri aiurea in tranvai...galeria se curata de funingine...depusa in urma deschiderii egr-ului in admisie si a uleiului venit din colectarea vaporilor de ulei din carter si putin de la turbo...ulei plus gazele de evacuare recirculate rezulta o mazga tare naspa in admisie care micsoreaza volumul de aer care trebuie sa intre si o functionare proasta a voletilor din admisie..
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Cimparatia cu mucii in nas.....e tare de tot, gradinita nu alta.
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
visse, nu vad nimic constructiv sau de ajutor in comentariul tau! "Cimparatia" ta pare mai de gradinita decat a mea Wink
ciprinhio, colegul a intrebat de ce se curata, nu de ce se murdareste, asa ca raspunsul tau ar fi cel aiurea in "tranvai"!
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Mai dar rau te-ai mai suparat, sa te lamuresc, greseala mea cu " cimparatia" a fost ca am dat raspunsul de pe telefonul mobil, unde tastaura este mica si am atins aiurea tastele, acum recunoaste chiar daca sunt off topic, deplasata comparatia ta.Referitor la raspunsul colegului Ciprinhio, a fost cat se poate de corect, nicidecum " aiurea in tramvai" faptul ca tu nu pricepi unele lucruri si mai si comentezi suparat pe aici, nu este vina noastra, deci .....
  • ghibirdic.sorin

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2007 Z30DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Prietene curata admisia , o sa fi uimit Smile)))) inarmeazate cu multa rabdare si timp . plus niste solutii f puternice , cu spray nu faci mare lucru ... eu te sfatuiesc sa folosesti solutie d curatat aragazu dar mare grija ca admisia e de aluminiu , deci nu lasi solutia f mult timp si clatesti f bine cu apa cu jet...
o sa scoti de acolo vreo 3 pumni de KAKAT la propriu
  • adinag

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2002 y17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
ok. pana la urma am inteles eu cate ceva. mizerie si depuneri am inteles ca se depun din mai multe cauze. dar acum va rog sa-mi spuneti pt un motor y17dtl cam ce ar trebui sa desfac/curat. se curata tot traseul sau doar anumite parti(metalice/plastic/cauciuc)?
va multumesc pentru pareri si astept comentariile in continuare.
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Vezi curata de muci..ca dupa iarna asta poate sa fi racit...ca cica zise florin ca eu am raspuns aiurea in tranvai...el habar n-are ce se intampla acolo...florine..ia manualul de mecanica...la capitolul EGR-exhaust gas recirculation..si vezi ce spune acolo...ca doar nu curatam admisia de "aer, muci, pajanjeni" sau alte baliverne..daca nu stim mai bine nu raspundem..
  • marin70

  • Mesaje scrise: 517
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2009

  • Mesaj Privat
adinag a scris:ok. pana la urma am inteles eu cate ceva. mizerie si depuneri am inteles ca se depun din mai multe cauze. dar acum va rog sa-mi spuneti pt un motor y17dtl cam ce ar trebui sa desfac/curat. se curata tot traseul sau doar anumite parti(metalice/plastic/cauciuc)?
va multumesc pentru pareri si astept comentariile in continuare.

Curata: egr, galerie admisie, galerie evacuare. Sa ai garnituri noi pregatite. Desfa, ca o sa ai ce curata! Cand o sa le vezi desfacute, o sa-ti dai seama. Si...search. Exista tutoriale dedicate!
  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,357
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Galeria de evacuare? La aia cum ajungi?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
te uiti in partea din spate al motorului spre habitaclu si acolo vei vedea ca un saxofon (poate se leaga si de mine colegii ca am facut comparatie de gradinita) ce leaga motorul de teava de evacuare care merge intr-un racord flexibil. Iti vei da seama mai mult ca sigur.
Cat despre comparatia cu nasul infundat si eu as fi dat aceasi explicatie ca mi se pare cea mai logica si usor de inteles. Nu inteleg de ce se face asa mare tamtam pentru asta...
@adinag - esti sigur ca nu ai intercooler? ca altfel nu prea vad cum functioneaza motorul tau normal Smile iar de curatat daca vrei sa fi cat se poate de minutios se curata: EGR, furtune de legatura. galeria de admisie si intercooler. Galeria de evacuare o poti face sa nu este cam optional pentru ca acolo nu se depune asa de multa funingine ca pe admisie datorita temperaturii mari a gazelor de iesire din motor si faptului ca sunt gaze uscate ce iasa cu viteza mare nu gaze umede (ti-a explicat mai sus @Ciprinhio)
  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,357
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Stiu unde e. Da' cum o dai jos?
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
nu a ras nimeni miki..dar prin raspunsul ala nu prea dai dovada ca ai prea multe cunostinte ....
si cel mai important atata timp cat turbina, injectoarele si egr functioneza in parametrii nu prea ai de ce curata...e normal sa ai cateva depuneri..
  • adinag

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2002 y17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
nu am intercooler. motorul este y17dtl nu dti. sunt sigur, ca am dat bara fata jos si nu e nimic decat radiatorul mare.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
interesant... nu stiam ca exista si fara intercooler
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
si eu am un vectra b de 2 litri fara intercooler..da normal are numai 80 de cai..Cele DTI sunt direct turbo intercooler...din cate stiu eu.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
pai da are doar 80CP si parca nu are turbina sau stiu eu gresit...
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Ciprinhio a scris:Vezi curata de muci..ca dupa iarna asta poate sa fi racit...ca cica zise florin ca eu am raspuns aiurea in tranvai...el habar n-are ce se intampla acolo...florine..ia manualul de mecanica...la capitolul EGR-exhaust gas recirculation..si vezi ce spune acolo...ca doar nu curatam admisia de "aer, muci, pajanjeni" sau alte baliverne..daca nu stim mai bine nu raspundem..

Ia fa bine si fa-ti niste ochelari si fi la subiect. Intrebarea era "de ce se curata" nu DE CE SE MURDARESTE!
Nu zic ca stiu mecanica mai multa decat tine sau decat altii, fiindca totdeauna apare ceva nou de invatat, dar nu am dat nimanui peste nas cu faptul ca as avea cunostinte mai vaste in vreun domeniu, asa ca la urmatoarea ta replica ofensiva o sa consider ca ai ceva cu mine.
On topic : omul vrea sa aiba grija de masina lui cat mai bine, asa ca nu vad de ce sa nu isi bage putin nasul pe la motor, chiar daca motorul functioneaza ok.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR