Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • raoul271972

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Ma bucur mult ca v-am putit fi de ajuror. Da, este normal sa porneasca ventilatirul.
Skip ads

  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Da chiar ai fost de mare ajutor.Mersi de ajutor!
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Tot umbland pe la motor cu alte belele, am dat peste niste fire rupte, in zona farului din dreapta, sub gura de admisie a filtrului de aer. Putin mai jos, am gasit si mufa din care erau rupte. Crezand ca sunt de la airbag am deconectat bateria peste noapte si abia a doua zi m-am apucat de treaba. Pe invelisul de protectie al celor doua fire este o eticheta cu cod de bare si inscrisul SL 354684 si 95531-83E30 iar cautand pe net n-am gasit decat ceva in limba rusa cu referire la a/c fapt care mi-a dat sperante ca in sfarsit am sa fac a/c-ul sa-mi functioneze. Am facut lipituri, inadituri si izolare cu furtunas termocontractibil si a/c a functionat pentru prima data de cand am masina. Nu mi s-a parut ca baga extraordinar de rece dar baga. Afara fiind 14 grade C, ca sa-mi dau seama, am dat pe recilculare cu a/c oprit, pe caldura, pana am facut destul de cald in interiorul masinii apoi am dat pe rece si am pornit a/c-ul, tot pe recilculare, sa nu-mi bage rece de-afara si sa ma pacaleasca senzatia de ventilare. Si o alta surpriza placuta, am vazut ca si ventilatorul acela suplimentar din spatele radiatorului porneste cand temperatura lichidului de racire motor ajunge la 90 grade, spre deosebire de ieri, cand apa a urcat mai sus, creandu-mi emotii. Inca nu stiu ce anume comanda sau alimenteaza aceste fire. Se vede ca sunt clipsate pe sub tabla caroseriei dar le-am scos sa pot lucra lejer. Iata ce-am facut:
Era sa uit, am vazut tot azi la un vecin, agila cu motor de 1,0/fabr.2001 nu are acele fire, cu toate ca e cu a/c.


Ultima modificare făcută de Lyonel la Dum 10 Mar, 2013 1:50 am, modificat de 3 ori în total
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,322
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Dupa cum arata mufa alba, firele par a duce la bobina compresorului de ac. Sfat: ia niste banda izolatoare panzata si da pe fire, sa aiba un aspect OEM.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
E incurajator ce-mi spui cu rolul acestui cablaj. Am vrut sa urmaresc traseul firelor dar se pierd intr-o imbracatura de protectie, pe sub conductele din zona radiatorului iar despre acea bobina nici habar n-aveam ca exista pe undeva. De acord cu aspectul (desi nu inteleg prescurtarea OEM). O voi face cand voi ajunge pe la tara, unde pot trage curent 220V, sa fac lipituri si la imbinarea firelor, nu numai la mufa.. Sunt adeptul reparatiilor de calitate, cu cat mai putine carpeli provizorii - gen fire legate prin rasucire. Imi dau seama ca si tu esti un tip meticulos,[liviu 2004]. Acum lucrez la reintregirea protectiei de plastic a firelor de la senzorii de ulei, temperatura si camshaft (parca asa ii zice), facuta bucati de "mecanici" la schimb distibutie. In poze pare O.K. dar nu e. Mai am vreo doua fragmente prin portbagaj. Nu stiu ce plastic o fi, ca nu se lipeste cu adeziv de plastic obisnuit.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,322
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
In nici un caz sa nu lasi carpeli pe fire, gen fire rasucite! Pune varnis termocontractibil pe fire, cositoreste-le si apoi varnisul pe imbinare. OEM = original equipment manufacturer sau "ca din fabrica".

Compresorul de AC, are o bobina care cupleaza compresorul atunci cand vrei aer rece. Uite aici primele minute:


Pentru tubulatura de plastic, poti sa incerci tub gofrat. Nu stiu sigur daca rezista la temperatura motorului si daca exista la dimensiunea care o vrei tu.

Si inca ceva, mufa aia alba de la compresor nu prea sta bine asa in aer, cred ca avea locul ei pe undeva, prinsa intr-un fel. Cauta la o alta Agila sa vezi cum e pusa.
  • danghemes

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Mures
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2010

  • Mesaj Privat
bunã, cred cã mi s-o întrerupt firu" de comandã la climã,agila 1,2 , ºi nu ºtiu unde sã caut ! recomandãri ? mulþam fain !
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Freon mai ai ? Daca nu ai macar 600kPa ECU nu da drumul .
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 988
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Pentru un debit de aer racit la maxim aveti aceasta posibilitate de a directiona catre mijloc, setat la viteza 4 si clapeta pe recirculare. Dupa cum arata Stefan temperatura pe mijloc poate ajunge la 4 grade. Daca nu aveti 4-6 grade atunci se pare ca sunt probleme. sau
LDivora a scris:Da: la service de clima auto care mi-a completat freonul, dupa 5 minute de functionare, turatie aeroterma 4 (treapta 4, cea mai mare la AC manual), senzorul termometrului introdus 5 cm in grila centrala. Rezultat: +1,5*C (<+5*C, deci excelent).
Alte variante sunt legende urbane (de la frigotehnisti).


http://www.youtube.com/watch?v=2S0WvjLly-M
  • iemidan

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Buna seara!
Asi fi foarte recunoscator pentru un sfat!

Ca de obicei cand e cald te bucuri ca ai aer conditionat, asa ca la pornire nu mai am auzit compresorul!
Am demontat sertarul de sub Airbagul la pasegerul langa șofer și am gasit un cablu (negru/galben) cu mufa desfãcut. Am cãutat de unde s-a desfãcut și nu vãd de unde. este cumva asta cauza care nu face compresorul sã meargã? Precisez ca atunci cand pornesc AC aud releul care declanseaza dar NU aud compresorul

Multumesc anticipat!
Salut Iemidan
  • danlazar1

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2007 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2012

  • Mesaj Privat
a/c nu functioneaza,am detectat o fisura pe o teva de aluminiu sub far dreapta,stie cineva daca se poate lipi cu ceva sau trebuie sudata cu Al ?...e dificil de scos pentru ca un capat al tevi se duce undeva sub bord unde accesul este aproape imposibil
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sudata
  • danlazar1

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2007 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2012

  • Mesaj Privat
multumesc de promptitudine,
o seara buna!
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Azi am verificat la un service instalatia de A/C. Nu-mi baga foarte rece si de aceea am decis s-o verific. Pierdea agentul de racire pe la o garnitura mica, inelara, verde, de la imbinarea unei conducte subtiri de aluminiu cu radiatorul de A/C din partea frontala a masinii.
A fost nevoie sa-mi dea bara jos si am avut surpriza ca baiatul ala stia s-o faca instinctiv. Lucrat curat , fara precipitari tipic macanicesti.
Vreau sa precizez ca pierderea de "freon" a avut loc in timp, pe la acea garnitura. Probabil se putea doar completa si la un timp sa fie necesara repetarea operatiei. Dar oamenii astia au facut verificarea, inlocuirea ganiturii si umplerea automatizata a instalatiei cu tot ce-i trebuie si mai mult decat atat m-au chemat pentru reverificare pe la sfarsitul saptamanii pentru a fi siguri ca lucrarea e ca la carte incat mai-mai sa-mi schimb impresia despre service-uri, in general. Intre timp eu am sarcina sa folosesc A/C-ul.
Aspecte comunicate de meserias (tot trebuia sa folosesc si eu termenul fara ghilimele, in sfarsit): in instalatie era substanta verde de contrast, presiune era, dar nu suficienta iar pierderile de presiune sunt cauzate de cele mai multe ori pe la garnituri.
Altceva, faceam greseala daca bagam freon de frigidere (cu butelioara), chit ca ma ducea mai ieftin pe moment, dar in timp coroda si distrugea compresorul. Asa, ca o paranteza, multi baga in instalatia de A/C astfel de gaz, mai ales daca vor sa vanda masina. E mai ieftin, raceste bine dar pentru cata vreme? Nu le pasa lor! Cand se sparge ceva sau crapa compresorul oricum se duce tot freonul, nici nu stii ce-a fost.
Sa nu uit! Chiar baga rece dar azi erau 23 de grade, vreau s-o vad la 35-40 cum face fata!
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 988
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Verifica si cu termometrul asa cum a facut Stefan. La mine nu coboara sub 8 grade iar normal sunt 4-5 grade. Diferenta este destul de mare si se simte rau la 40 de grade. Am pus link mai sus. La mine am verificat cu sonda de statie gaze.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Eu, cu masina neagra, n-am incotro, trebuie sa am aerul cond.perfect functional. Daca aveam masina alba cred ca mergeam si "fara". Mare dezavantaj culoarea neagra. Da bine la ochi dar vara te omoara. Voi masura dar cred ca rezultatul e unul aproximativ, influentat foarte mult de viteza de ventilare. O vad cam asa: cu cat viteza (treapta ventilatorului) e mai mica, cu atat aerul are timp sa se raceasca mai bine dar volumul de aer introdus in habitaclu e mai mic. Treapta maxima e pentru recirculare. Daca folosesc aceeasi treapta pentru aer aspirat de-afara, foarte cald, rezultatul e invers.
As enunta concluzia ca daca vrei sa masori cea mai scazuta temperatura posibila la gura de ventilare din bord, nu dai pe maxim ci pe o treapta mica (nu spun direct 1 pentru ca e posibil sa fie mai buna 2, gandindu-ma la faptul ca s-ar putea ca si circuitul prin bord al aerului poate altera rezultatul, prin transfer termic si atunci viteza prea mica a aerului nu ar fi potrivita). Si bineinteles doar pe recirculare. Asta nu inseamna ca obtii cel mai bun confort la acest regim deoarece trebuie sa racesti tot interiorul masinii si iti trebuie volum de aer nu gluma, deci treapta superioara, pe recirculare.
Ideal ar fi sa bagam continuu aer de-afara, cald, sa-l racim foarte bine si sa-l trecem prin interiorul masinii din fata catre spate, pe unde sa iasa afara (aer proaspat, curat dar risipa mare). Dar ce instalatie trebuie sa avem pentru asa lux!?
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 988
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Cu ocazia schimbului de pompa de benzina, am fost atras de aparatelul de umplere cu freon. Si ca sa imi scot din cap o treaba am purces la o noua cheltuiala cu beneficii pana la urma. Idiotii care mi-au umplut acum ceva timp instalatia erau niste afoni. 300 grame aveam in instalatie. Aici alta treaba, facut vid, umplut cu ulei, umplut cu freon fix 500. Fara problemele invocate de idioti ca nu stiu ce are de reporneste sistemul. Temperatura pe mijloc...de la 8 cat aveam la 3-4 grade. Frigidereanu se numeste masinuta acum. Ingheata vorba aia ...in nas.
Ma iarta Dumnezeu ca am pus oamenii la treaba de sarbatoare mare dar cufundat in ale mele am uitat.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
La 40-43 de grade afara vezi bine cat de eficient e sistemul de racire. La cum a fost azi, pana in pranz zic ca e normal sa raceasca bine. Ieri, la un drum de 100 km, cu temperatura afara de 23-25 'C ,ieri, cu aerul potrivit la fata si picioare, nu mai puteam de frig. Mergea o.k. chiar si pe admisie de aer din afara (nu pe recirculare). Vom vedea ce va fi. Daca nu baga destul rece cand afara e foarte cald inseamna probabil ca mai mult nu se poate. Vor mai fi si alte opinii de la cei care folosesc A/C-ul. Comparatiile exacte se fac in conditii identice de mediu ambiant, cu aceleasi instrumente si in aceleasi puncte de masurare, dar si cele empirice sunt foarte bune, mai ales ca simti diferenta imediat intre inainte si dupa operatiunea de incarcare a instalatiei. Alta viata! Parca-ti mai vine sa te plimbi!
Am auzit pe cineva aseara ca n-ar fi bine sa pornim A/C-ul cu motorul turat, ci cu el la relanti, sa nu distrugem compresorul! Chestiunea asta mi-a starnit interesul pentru ca e totusi posibil sa fortam ceva cand pornim aerul conditionat in mers turat. Pana acum nici nu-mi puneam aceasta problema dar parerile voastre conteaza si le astept cu maxim interes!
O schimbare in bine a aspectului paginilor, a graficii forumului! Multumim celor care au facut-o!
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 988
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Normal ca munceste mai mult la 43 de grade si nu o sa mai fie 4 grade la gura. Eu fac comparatie cu alte masini din portofoliu si zic ca face fata cu brio Agiluta. A facut ea fata cu 300 grame. Nu am auzit de chestia cu turatia la aer si nu am citit in carte asa ceva mai ales ca daca nu ma insel la ralanti se tureaza undeva pe la 1000 rpm probabil sa nu moara motorul sau aceasta este turatia minima ceruta ptr. functionare. Am impresia ca are un fel de ambreiaj sau ceva de genul. Eu de exemplu ma joc tot timpul cu el in depasiri.

O intrebare de mentenanta: compresorul de Agila necesita schimb ulei? Cum se face si pe unde? Multumesc

O schimbare in rau pentru ochelaristi, scrisul este mic si trebuie sa marim.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 988
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Am pornit pe 43 de grade (atat indica la bord) cu o ,,scula" gasita pe balcon, am spart si cracanat carcasa sa intre jetul de aer. Exista o latenta in racirea habitaclului la aceasta temperatura. A durat circa 10 minute ca sa coboare sub 10 grade temperatura la gura. E si normal pentru ca pe tot ce pui mana frige. Nu am mai stat pentru ca imi amortise mana pe scula si a inceput ploaia iar experimentul nu mai avea parametrii necesari. Dar temperatura cobora destul de repede. Data viitoare ma duc la statia ITP sa am ceva concret pentru ca ,,scula" mea sigur nu indica chiar asa de bine pentru ca nu era infipta unde trebuie.




Nu este rau pentru o buburuza in comparatie cu Panapisicul de acasa care scoate 14 -15 grade.


Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR