Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
SAL! Am o tigra din 2000,motor 1.4 16v ,cod motor x14xe cu aer conditionat! Problema mea e ca ventilatorul acela mare din spatele radiatorului merge non stop! Chiar si atunci cand pun contactul el porneste fara ca motorul sa fie pornit! M-a exasperat! A trebuit sa-l decuplez pt ca face o galagie incredibila! Si din cauza lui nu pot folosi nici aerul conditionat! Stie cineva care este buba? O fi ceva ars pe acolo? PLS HELP!
Skip ads

  • hvareksaeta

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2007

  • Mesaj Privat
daca ventilatorul e comandat de calculator e cam naspa. tre sa te duci si sa decuplezi comanda ventilatorului de la calculator si un electrician bun sa-ti faca o insalatie clasica.
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
E posibil sa fie presostatul? Care e de fapt rolul presostatului?
  • soulfly

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
cand pui contactul ,si ventilatorul porneste, ai cumva si a/c-ul pornit (butonul apasat)? (si cum adica "din cauza ventilatorului nu poti folosi a/c-ul?")
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Salut! Eu am o Astra Z16XEP. Nu are ventilator suplimentar de racire in fata condesatorului de clima.Initial am crezut ca am luat teapa. Dar: cand pornesc clima porneste si ventilatorul de racire radiator-antigel.
Deci se pare ca asa este el comandat.
Radiatorul de clima se incalzeste puternic: cred ca o sa montez eu un al 2lea ventilator in fata
care se raceasca condesatorul.Comanda o sa o iau de la compresor.
Dar eu am alta ciudatenie : in mers la viteze mici , da in nas, ca si cum compresorul ar cupla-decupla.Am AC nu climatronic. Asta doar la vieze mici de pana in 60km/h.Dar asta nu se intampla mereu.E ca si cum s-ar cala compresorul , sper sa nu fie asa.
  • mimi

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2007

  • Mesaj Privat
am si eu o problema care ar putea fi legata de aceasta tema:
Am un opel vectra 2003 motor z16xe, iar dupa ce s-a aprins beculetul cu cheita am fost si am facut test si mi-a aparut cod eroare p 1481 defectiune ventilator radiator releu 1.Ce parere aveti? Cine a mai avut asa ceva si cum se rezolva?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@ddf: vezi ca s-ar putea sa ai preechipare pentru ventilator A/C, adica sa ai mufa. In cazul asta ramane doar sa procuri ventilatorul, sa-l montezi si sa cuplezi mufa. Este normal ca daca nu ai ventilator A/C, sa porneasca cel de racire antigel. Modulul care il comanda (vezi raspunsul urmator pentru @mimi), daca constata ca un ventilator lipseste sau nu este valid, il actioneaza pe celalalt. Eu am descoperit asta intamplator, dupa o interventie la ventilatorul de A/C, am uitat mufa decuplata si am pornit motorul si A/C-ul. Atunci a pornit si ventilatorul de racire antigel pe post de ventilator de A/C. Este adevarat ca randamentul A/C este mai slab, dar este.

@mimi: La mine exista in spatele vasului cu solutie de spalat parbrizul, un modul denumit HACM (Heating And Cooling Module) despre care am mai scris. Cred ca si la Vectra este la fel, cel mult difera pozitionarea . Acest modul contine un procesor care se ocupa cu achizitia parametrilor dati de niste senzori (senzor presiune freon, senzor temperatura antigel, senzor temperatura exterioara, etc.) si cu generarea de comenzi catre: bobina compresorului, ventilator racire motor, ventilator A/C. Aceste comenzi sunt date prin cuplarea unor relee existente in blocul (modulul) respectiv. Din moment ce apare cod de eroare referitor la releul de cuplare inseamna ca procesorul primeste semnal care confirma ca releul a cuplat sau nu (dintr-o alta pereche de contacte). Pentru a interveni asupra releului, trebuie dat blocul jos, deschis capacul, identificat releul defect, masurat si schimbat pe placa. Apoi montat totul in ordine inversa, anulata eroarea si testat.
  • mimi

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2007

  • Mesaj Privat
merci , ldivora, asta inseamna ca trebuie sa ma duc la un atelier specializat?, stie cineva daca este asa ceva in iasi?poate sa faca si alte service-uri sau numai cei de la opel, ca m-am cam saturat de ei.Inca ceva am vazut ca nici eu nu am al doilea ventilator, eu am luat masina sh, o fi avut la inceput si l-a scos , cum pot sa-mi dau seama?, are asta influenta la acest cod de eroare?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Vezi ca ai in Iasi pe dancuciureanu, chiar daca are Agila, stie multe.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@Idivora : nu am vazut nici o mufa care ar fi dus la acest ventilator suplimentar.Ce as mai putea face in acest sens ? Unde sa mai caut?
Eu m-am documentat mai mult in acest sens si am primit de la o firma de montaj si reparatii clima auto (matrix parca se numea) ca modele pe benzina nu ar avea acest al 2lea ventilator: citez ,,din experienta noastra modele pe benzina nu dispun de acest al 2lea ventilator"
Oricum treaba e hotarata :sambata asta voi instala in fata condensatorului un al 2lea ventilator provenit de pe o Dacie.Comanda o voi lua de pe butonul de AC si printr-un releu de protectie voi comanda acest ventilator.
Se incinge radiatorul-condesatorul de nu poti tine mana pe el.M-ai ales in partea stanga la tevile de aluminiu acolo e ... durere mare.Si parca in habitaclu parca aerul nu mai e chiar asa de rece, deci cam scade randamentul.
Mai am o ultima nelamurire : e normal ca la cuplarea-decuplarea compresorului sa se simta o infundare a motorului ?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
@ddf, si experienta lor se bazeaza pe ce au vazut la masina ta si la un kadett?
masina din semnatura, AC simplu, am ambele ventilatoare. unul in fata grupului de radiatoare, pe radiatorul de AC, unul in spate, pe radiatorul de racire motor
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Z16XEP are doar un ventilator. S-a considerat ca este suficient.
  • mimi

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2007

  • Mesaj Privat
merci mikki, am crezut ca am fost tepuit.Ai si o idee la problema mea cu acel cod p1481. merci
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@je : nu am fost la aceasta firma . Raspunsul lor a venit prin e-mail
@mikki : ai ceva argumente (documentatii) in acest sens ?
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pai ventilatorul ala mare imputzit porneste imediat ce pun contactul! Nu tre sa dau drumu la a/c ca sa porneasca si pur si simplu cum pun contactul porneste si el si nu se opreste pana nu opresc masina,deci tre sa fie vreo buba,nu?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
mai fa un test, opreste si ventilatia
Daca si cu ventilatia oprita iti face la fel, atunci cineva a fost harnic si l-a legat pe direct.
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Porneste fara sa dau drumul la ventilatie si fara sa ating nimik! Masina o am de 2 ani,de un an de zile merge asa cu problema asta,a pornit odata intr/o zi in timp ce mergeam si de atunci de fiecare data cand pun cotactul hop si ventilatorul! Acuma l-am decuplat ,i-am scos o mufa pt ca ma exasperase dar nu mi se pare ceva normal! ma mir ca nimeni pe aici nu s/a mai confruntat cu asemenea belea?
  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
@ chelu adrian
Se poate ca problema sa fie un pic mai complicata la tine pentru ca in circuitul aerului conditionat si in cel de racire al motorului intervin mai multe relee si switch-uri . Deoarece o depanare de la distanta e destul de dificila , e nevoie de mai multe informatii .
Inarmeaza-te cu rabdare si verifica urmatoarele aspecte :
1) Cand pui contactul , ok , porneste ventilatorul de pe radiatorul de racire al motorului . Verifica daca in momentul cand actionezi demarorul , ventilatorul mai este alimentat . Poti verifica cu un aparat de masura sau , cu un bec de 12V pus in locul ventilatorului .
2) Spui ca nu mai merge aerul conditionat . In ce sens nu mai merge , nu cupleaza compresorul cand apesi butonul de AC din bord ? Cand cupleaza compresorul , in mod normal creste turatia motorului cu cca 100-200 de ture .
3) Ventilatia iti lucreaza in masina ? Verifica daca , atunci cand apesi butonul AC , ventilatia porneste pe treapta 1 avand comutatorul ventilatorului pus pe 0 .
4) Cu motorul pornit , ventilatoarele amandoua din compartimentul motor lucreaza simultan ? Dar cu motorul oprit si contactul pus ?
Verifica atent ce am scris mai sus eventual apeleaza la un prieten sa te ajute si discutam dupa aceea din nou.
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
1)Cand actionez demarorul ventilatorul este alimentat! 2)Compresorul cupleaza dar in loc sa-mi urce turatiile mie imi scad drastic iar motorul nu mai sta la relantiu,ori relantiu o ia razna ori motorul se opreste! 3)ventilatia lucreaza fff bine,iar treptele de viteza ale ventilatiei in masina merg perfect! 4) cu motorul pornit imi merge tot timpul ventilatorul acela mare care se afla pe interior iar cel mic lucreaza numai cand apa ajunge la 100 grade,iar cu motorul oprit si contactul pus tot acel ventilator mare de pe interior merge non stop! Ai alte idei, Codrin?
  • mimi

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2007

  • Mesaj Privat
codrin, de ce ai pus intrebarea 3?La mine cand apas butonul ac se aprinde luminita si butonul pentru ventilatie cand este in pozitia steluta(sau zero, nu?acea steluta corespunde lui zero sau inchis , banuiesc) nu este inchis ,ci ventileaza ca la pozitia 1.Deci intre pozitia steluta si pozitia 1 nu e nici o diferenta adica ventileaza la fel ca la pozitia 1.Am vazut ca ai pus aceasta intrebare care e problema, e un defect sau e normal asa?Merci
Vectra z16xe.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR