- sharky223
- OP
- 232 mesaje
- din 15 Jan 2013
- Astra 2009 Z17DTR
- Dolj
sharky223
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2009 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2013
- Mesaj Privat
- mileacla
- **
- 154 mesaje
- din 20 Dec 2012
- Astra 2005 Z17DTH
- Calarasi
mileacla
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2012
- Mesaj Privat
parerea mea....la 10k sau 15k maxim......ei iti spun ca te tine 30k si chiar te tine dar daca tii la motor si la masina mai bine il schibi la 10k chiar daca bagi un ulei bun....acum mai depinde si cum folosesti tu masina.....cu cat faci drumuri lungi cu atat il poti tine mai mult....cu cat faci drumuri scurte si prin oras mai bine il schimbi mai devreme
- FBogdan
- **
- 487 mesaje
- din 28 Jul 2010
- Zafira 2006 Z20LER
- Bucuresti
FBogdan
- Mesaje scrise: 487
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z20LER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
Maxim 10k km cu ulei GM si lejer 15k cu un ulei superior (Castrol, Aral, Mobil etc)!
Revizia iti impune oricum 1 an sau 30.000 km. Ideea este ca uleiul isi cam pierde din proprietati dupa ce trece printr-o iarna, iar la a doua iarna, este posibil sa nu mai dea randament conform cu specificatiile producatorului.
Stima!
Revizia iti impune oricum 1 an sau 30.000 km. Ideea este ca uleiul isi cam pierde din proprietati dupa ce trece printr-o iarna, iar la a doua iarna, este posibil sa nu mai dea randament conform cu specificatiile producatorului.
Stima!
- sharky223
- OP
- 232 mesaje
- din 15 Jan 2013
- Astra 2009 Z17DTR
- Dolj
sharky223
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2009 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2013
- Mesaj Privat
- mileacla
- **
- 154 mesaje
- din 20 Dec 2012
- Astra 2005 Z17DTH
- Calarasi
mileacla
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2012
- Mesaj Privat
flr
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2012
- Mesaj Privat
- protect
- **
- 175 mesaje
- din 05 Feb 2010
- Astra 2011 1700 denso
- Bucuresti
protect
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 1700 denso
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
- Andrei Constantin
- **
- 202 mesaje
- din 28 Dec 2011
- Astra 2006 Z13CDTI
- Bucuresti
Andrei Constantin
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z13CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2011
- Mesaj Privat
andrei86g
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2011
- Mesaj Privat
- David_Andrei
- **
- 380 mesaje
- din 19 Apr 2012
- Insignia 2014 A20 DTH 160 CP
- Bucuresti
David_Andrei
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2014 A20 DTH 160 CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
XEP- Suspendat
- 204 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Buzau
XEP- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
- sharky223
- OP
- 232 mesaje
- din 15 Jan 2013
- Astra 2009 Z17DTR
- Dolj
sharky223
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2009 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2013
- Mesaj Privat
XEP a scris:La motoarele pe benzina intervalul de schimb este de 15 000 km la cele diesel 10 000 km. Motorul pe benzina are o ardere curata spre deosebire de diesel. Intervale de schimb de 30-50 000 km nu am auzit decat la uleiurile long life dar care bineinteles au un pret pe masura.
Mai detin un mercedes CLS cu motor de 3000 cm3 si prima revizie am facut-o la 25 000 km desi cei de la reprezentanta au spus ca duce 30 000 lejer si acelasi lucru este specificat si in manualul utilizatorului.Gandesc ca are un interval mai mare intre revizii din cauza capacitatii de 9L pe care o are baia de ulei.
- florintrif
- *
- 7 mesaje
- din 02 Dec 2016
- Zafira Tourer 2012
- Germania
florintrif
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Germania
- Masina: Zafira Tourer 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2016
- Mesaj Privat
Am schimbat si eu ulei si toate filtrele dupa cumpararea masini, in Germania, si urmatoarea revizie este de 30.000Km.
Desigur asta a fost in luna Iulie cand aveam 200.500Km , dupa 5 luni am 220.000Km (aproximativ)
O sa il schimb in Vara ca sa fie proaspat, nu are rost sa il schimb iarna ca sa il "uzez".
Am folosit ulei de la LM si aditiv pentru ulei.
Conteaza foarte mult plaja de turati la care lucrezi motorul si unde folosesti masina, preponderenta ora sau drumuri lungi.
Eu merg foarte mult la drum lung si de acea imi permit sa il schimb la 30k si desigur NU subturat.
Off topic
Toate masinile care le-am avut inainte foloseam LM si motorul era mai silentios si iarna nu aveam probleme.
O singura data acum vreo 8 ani am folosit Castrol pe o masina din 95 pe benzina si se auzea motorul asa galagios, mai alles la rece. dupa revenire la LM nu se mai auzea motorul.
Desigur asta a fost in luna Iulie cand aveam 200.500Km , dupa 5 luni am 220.000Km (aproximativ)
O sa il schimb in Vara ca sa fie proaspat, nu are rost sa il schimb iarna ca sa il "uzez".
Am folosit ulei de la LM si aditiv pentru ulei.
Conteaza foarte mult plaja de turati la care lucrezi motorul si unde folosesti masina, preponderenta ora sau drumuri lungi.
Eu merg foarte mult la drum lung si de acea imi permit sa il schimb la 30k si desigur NU subturat.
Off topic
Toate masinile care le-am avut inainte foloseam LM si motorul era mai silentios si iarna nu aveam probleme.
O singura data acum vreo 8 ani am folosit Castrol pe o masina din 95 pe benzina si se auzea motorul asa galagios, mai alles la rece. dupa revenire la LM nu se mai auzea motorul.
klaus74
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2014
- Mesaj Privat
Pe subiectul asta vor fi intotdeauna discutii si pareri pe diverse rulaje. Ca la noi sunt conditii mai naspa (asa sa fie oare?), ca trebuie 10k maxim mai ales daca mergi exclusiv in oras etc.
Eu intotdeauna, indiferent de masina pe care am avut-o, am pus uleiul recomandat in carte, la intervalul recomandat pentru Romania si n-am avut niciodata vreun fel de probleme.
Acum, la Astra mea scrie asa: interval de schimb 30.000 km sau 1 an, care intervine primul, cu mentiune pusa la vanzare - Clientul este de acord cu injumatatirea intervalelor de service. Deci 15.000. Din punctul meu de vedere, in contextul in care uleiul pus e oricum full sintetic, e mai mult decat acoperitor. Dar fiecare face cum vrea
Eu intotdeauna, indiferent de masina pe care am avut-o, am pus uleiul recomandat in carte, la intervalul recomandat pentru Romania si n-am avut niciodata vreun fel de probleme.
Acum, la Astra mea scrie asa: interval de schimb 30.000 km sau 1 an, care intervine primul, cu mentiune pusa la vanzare - Clientul este de acord cu injumatatirea intervalelor de service. Deci 15.000. Din punctul meu de vedere, in contextul in care uleiul pus e oricum full sintetic, e mai mult decat acoperitor. Dar fiecare face cum vrea
lory961
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2016
- Mesaj Privat
eu pun liqui moly 5w30 z17dth dar la 8 mii schimb orice ar fi acum are 311000 si nu papa gram turbina e originala fara probleme inca ..
off topic cred.... cand era in garantie in 30000 eu mai faceam cel putin un schimb fara sa resetez bordul bineintele cu acelasi ulei pus de ei adica gm apoi am trecut pe liqui sunt foarte multumit
off topic cred.... cand era in garantie in 30000 eu mai faceam cel putin un schimb fara sa resetez bordul bineintele cu acelasi ulei pus de ei adica gm apoi am trecut pe liqui sunt foarte multumit
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Personal cred ca ai facut o alegere buna, schimband la jumatatea intervalului dat si exact cu acelasi ulei. Asa ti-ai pastrat si garantia, si ai avut grija de motorul tau de pe masina. Pentru cei ce vor sa tina masina mai mult timp, cred ca e o linie de gândire foarte buna.
In alta ordine de idei, ce sa vezi... am avut ocazia sa aud ,,concret,, la cat schimba taximetristii uleiul la Dacia Logan 2 diesel cumparata de noua : 20.000km(!), facuti preponderent prin oras. Cica uleiul de prima umplere (un ELF 5w40 sintetic, nu stiu exact de care si nici nu ma intereseaza, dar in mod cert un fel de Fat-Frumos al uleiurilor de motor) cica dupa 20.000km facuti prin oras inca avea consistenta si o ungere buna (pe metoda celor ce-au avut DACIA 1310, adica uleiul frecat intre degete). Va invit sa trageti voi concluzia, fiecare pentru el.
Eu unul merg in continuare cu Motul X-Cess 5w40, schimbat la 8.500km daca-i fac iarna si preponderent prin oras, sau 10.000km daca îi fac pe vara si preponderent prin oras. Pentru motoarele mele ISUZU diesel de pe Opel (X17DT 1997, Z17DTL 2004) uleiul de motor Motul X-Cess 5w40 s-a dovedit a fi o alegere ,,foarte buna,,. Care am testat-o multi ani, si înca se mentine asa. Ambele motoare sunt in parametrii, pornesc usor si nu consuma ulei deloc. Asa ca stau si urmaresc pretul de pe eMag pentru bidonul de 5l, si cand scade il achizitionez... ca oricum il schimb atunci cand se face nr. de km pentru schimb.
L.E
Nu mai scrieti recenzii pe eMag ca merge f. bine la Opel diesel cu motor de 1.7, ca vor ajunge cei de la eMag sa-i creasca pretul inutil si in mod clar nu e o decizie buna pentru cei ce-l cumparam la fiecare schimb de ulei.
Cu Stima.
In alta ordine de idei, ce sa vezi... am avut ocazia sa aud ,,concret,, la cat schimba taximetristii uleiul la Dacia Logan 2 diesel cumparata de noua : 20.000km(!), facuti preponderent prin oras. Cica uleiul de prima umplere (un ELF 5w40 sintetic, nu stiu exact de care si nici nu ma intereseaza, dar in mod cert un fel de Fat-Frumos al uleiurilor de motor) cica dupa 20.000km facuti prin oras inca avea consistenta si o ungere buna (pe metoda celor ce-au avut DACIA 1310, adica uleiul frecat intre degete). Va invit sa trageti voi concluzia, fiecare pentru el.
Eu unul merg in continuare cu Motul X-Cess 5w40, schimbat la 8.500km daca-i fac iarna si preponderent prin oras, sau 10.000km daca îi fac pe vara si preponderent prin oras. Pentru motoarele mele ISUZU diesel de pe Opel (X17DT 1997, Z17DTL 2004) uleiul de motor Motul X-Cess 5w40 s-a dovedit a fi o alegere ,,foarte buna,,. Care am testat-o multi ani, si înca se mentine asa. Ambele motoare sunt in parametrii, pornesc usor si nu consuma ulei deloc. Asa ca stau si urmaresc pretul de pe eMag pentru bidonul de 5l, si cand scade il achizitionez... ca oricum il schimb atunci cand se face nr. de km pentru schimb.
L.E
Nu mai scrieti recenzii pe eMag ca merge f. bine la Opel diesel cu motor de 1.7, ca vor ajunge cei de la eMag sa-i creasca pretul inutil si in mod clar nu e o decizie buna pentru cei ce-l cumparam la fiecare schimb de ulei.
Cu Stima.
MIKI33
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2012
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Gargara producatorului cu long life e una dintre cele mai proaste idei ,repar motoare blocate de funinginea depusa in motor datorita funinginii acumulate in sistemul de ungere, este adevarat cand dau uleiul jos el inca e capabil sa unga numai ca amestecat cu soamala aia care face totu raul distruge motorul. La uleiul long life nu e problema tine nu tine 35.000 km. pentru ca tine dar depinde de cat s-a depus si funinginea distruge motorul intr-un tarziu infundand gauri de ungere sau cel mai des sorbul pompei de ulei.
Rolul schimbului de ulei este si de a curati tot jegu acumulat in 10.000 max 15.000 km asa ca un ulei de calitate schimbat intr-un interval decent va salveaza de mari probleme ,prima afectata este turbina asa ca multi se mira de ce motorul lor mananca tubine pe paine chiar daca merge bine nu da cu fum nu consuma,deoarece sorbul este partial restrictionat gaurile de ungere catre turbina la fel si merge in minimum de ulei nu in presiune sa tina piesele in miscare in permanenta pe filmul de ulei ,cum se ating cum poc alti 2000 lei.
10.000-15.000 max pentru motoare uzate si pa,altu mai ales la diesel.
Rolul schimbului de ulei este si de a curati tot jegu acumulat in 10.000 max 15.000 km asa ca un ulei de calitate schimbat intr-un interval decent va salveaza de mari probleme ,prima afectata este turbina asa ca multi se mira de ce motorul lor mananca tubine pe paine chiar daca merge bine nu da cu fum nu consuma,deoarece sorbul este partial restrictionat gaurile de ungere catre turbina la fel si merge in minimum de ulei nu in presiune sa tina piesele in miscare in permanenta pe filmul de ulei ,cum se ating cum poc alti 2000 lei.
10.000-15.000 max pentru motoare uzate si pa,altu mai ales la diesel.