Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Frontera
  • areuca

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Frontera 1995 Sport c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Salut,
am deschis acest topic deoarece sunt interesat de parerile celor ce au pe masinile lor (FRONTERA) instalatii GPL. Eu unul am o masina de vreo doua luni, motorizare 2.0 cod motor C20NE; tipul de la care am luat masina a pus pe ea o instalatie GPL, second luata de pe o batrana Dacie. Pot sa spun ca este o instalatie simpla cu ceea ce unii denumesc inima, sau plaman altii. Nu stiu daca e bine reglata sau nu, ideea este ca la consum, cel putin in oras sunt foarte multumit, DAR, asa puturoasa de masina nu am avut niciodata. La drum drept sau cand cobor vreo panta, zboara. Cand trebuie sa urc penti cu ea si nu am venit cu demaraj, merg cu a 3-a si de multe ori cu a 2-a. Turometrul deabia se misca undeva peste 3000 de ture. Daca nu ar fi consumul acceptabil cred ca as innebuni de puturoasa ce este. Ce sa zic, daca m-ar da banii afara, as functiona pe benzina, dar asa ... Se poate face ceva, cumva sa creasca puterea motorului la functionarea pe gaz? Se strica motorul mai repede daca functioneaza pe gaz (asa am auzit vorbind mecanici cu o anumita varsta)?
Skip ads

  • bozo

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1996 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Pune instalatie secventiala si o sa ai putere la fel ca pe benzina. Dupa calculele mele la frontera sport scoti banii pe instalatie in 12000 km.
Eu am avut clasica si am pus secventiala. Cea clasica nu are nici putere si consuma si mai mult, iar daca se deregleaza iti poate strica debitmetrul cand da rateuri.
  • areuca

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Frontera 1995 Sport c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Hmm, deci asta clasica e depasita; problema e ca in momentul in care am inmatriculat masina am facut si omologarea instalatiei la RAR. Sa nu va povestesc de nervi, spaga, respinsa prima oara, numa` asa de amoru artei, etc. Daca pun alta banuiesc ca iar trebuie sa trec la RAR si politie sa imi modifice cartea, respectiv talonul. Debitmerul de care aduceti vorba e asa de scump?
  • areuca

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Frontera 1995 Sport c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2013

  • Mesaj Privat
bozo a scris:Pune instalatie secventiala si o sa ai putere la fel ca pe benzina. Dupa calculele mele la frontera sport scoti banii pe instalatie in 12000 km.
Eu am avut clasica si am pus secventiala. Cea clasica nu are nici putere si consuma si mai mult, iar daca se deregleaza iti poate strica debitmetrul cand da rateuri.


Ce se intelege prin rateuri? Acele pocnituri (explozii) in toba de esapament?
  • bozo

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1996 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Alea de la evacuare sunt cum sunt, periculoase sunt cele din admisie.
Debitmetrul costa cam 1500 lei...
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Eu tot d-aia de Dacie am, cu modificarile de rigoare pt. comanda injectoarelor de benzina. Nu am niciun fel de problema cu ea, trage mai bine ca pe benzina pana la 4500 de rpm, peste 4500 se simte mai bine benzina. Insa am mers pe gaz si pana la 6000 (in offroad), deci nu sunt probleme. Banuiesc ca la tine sunt ceva probleme de reglaj.
  • areuca

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Frontera 1995 Sport c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Pai naiba stie, cel de la care am luat masina zicea ca a fost la cei cu atelierul unde s-a instalat si reglajul a fost de genul dupa ureche; adica mestereau ceva si ii dadeau masina sa faca o tura, mai reglau, iarasi o tura si tot asa pana la ceea ce este acum. Apropo, e normal pe gaz cand merg sa zic, peste 20 km si se incalzeste motorul, sa ramana motorul turat? De ex. cand merg spre serviciu cu masina, parcurg 10 km, opresc la semafor, acul la turometru sta frumos pe la 1000, dar pana ajung la firma, cand opresc masina pe loc, acul sta pe la 1500 de ture. Am facut un drum mai lung, cca 200 km si acul era intre 1500 si 2000 ture. Daca o trec pe benzina acu e la locul lui (putin sub 1000 ture).
  • Band1T

  • Mesaje scrise: 422
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
areuca a scris:Hmm, deci asta clasica e depasita; problema e ca in momentul in care am inmatriculat masina am facut si omologarea instalatiei la RAR. Sa nu va povestesc de nervi, spaga, respinsa prima oara, numa` asa de amoru artei, etc. Daca pun alta banuiesc ca iar trebuie sa trec la RAR si politie sa imi modifice cartea, respectiv talonul. Debitmerul de care aduceti vorba e asa de scump?


daca ai deja GPL in acte, nu mai trebe sa mai treci inca odata pe la RAR.
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
areuca a scris:Apropo, e normal pe gaz cand merg sa zic, peste 20 km si se incalzeste motorul, sa ramana motorul turat? .


Nu.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
In loc sa deschidem discutii noi pentru fiecare idee sau surub de pe masina,mai bine s-ar cauta cateva pagini inapoi,si s-ar gasi sigur ceva...Inca un topic deschis aiurea..
Aceeasi discutie aici -https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=69814
Si inca una - https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=96606
+1 https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=92097
+1https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=47763
Astea le-am gasit dupa 5 min de cautare.Mai sunt si altele,deschise la fel de aiurea,cu mai putine raspunsuri,asupra carora n-am insistat.
  • bogdan fronteristu'

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2011

  • Mesaj Privat
pai , frate...la 3 lei cat dai pe o instalatie de dacie...mai face si ea magarii... dar de ce nu dai tu benzina cand urci o panta si ai terminat cu toata tevatura? cat poate sa consume o panta doua?
asta una la mana. doi la mana...e cam naspa cu turatia. am patit exact la fel la ford mondeo din '99 si era de la debitmetru. dar daca nu-ti face pe benzina...nu stiu.
a treia la mana dragos cam are "oleaca" de dreptate. cam multe topicuri cu subiecte asemanatoare.

si, tot de frica sa nu deschid un topic auirea pun o intrebare fara nici o legatura cu subiectul asta :

mi-a zis cineva ca are pe cineva etc care facea offroad pe noroi moale ca si-ar fi legat niste sfori groase in jurul rotilor, trecute printre spitele rotilor si ... mergea mult mai bine decat cu rotile goale.
ati facut careva vitejii sau incercari din astea?
  • areuca

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Frontera 1995 Sport c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Dom` Bogdan, eu nu sunt un expert in Frontere ca altfel nu as intreba ... Nu va fie cu suparare, dar nici GPL nu am mai avut pe vreo masina sa stiu cum sta treaba. Mai mult ca sigur ca aveti dreptate cu instalatia de 3 lei, ca altfel, dai un ban da` stai in fata; fiti fara grija ca nu am stat sa ma rog de ea sa urce dealu`, ma dus capu` sa cuplez benzina ... Imi cer scuze ca am mai deschis un topic pe aceasta tema, dar si in ale forumului sunt novice si nu prea stiu cu cautarea. Mea culpa.
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
bogdan fronteristu' a scris:
mi-a zis cineva ca are pe cineva etc care facea offroad pe noroi moale ca si-ar fi legat niste sfori groase in jurul rotilor, trecute printre spitele rotilor si ... mergea mult mai bine decat cu rotile goale.
ati facut careva vitejii sau incercari din astea?


Depinde de noroi ... si daca iti mai ramane spatiu intre sfori si articulatiile masinii.
  • Andrei_vl

  • Mesaje scrise: 753
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera 1995 23DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Ia-ti un set de lanturi de noroi si atunci poti vorbi de " vitejii"... ideal ar fi sa dezvoltam discutia la " off-road cineva"...
  • bogdan fronteristu'

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2011

  • Mesaj Privat
areuca a scris:Dom` Bogdan, eu nu sunt un expert in Frontere ca altfel nu as intreba ... Nu va fie cu suparare, dar nici GPL nu am mai avut pe vreo masina sa stiu cum sta treaba. Mai mult ca sigur ca aveti dreptate cu instalatia de 3 lei, ca altfel, dai un ban da` stai in fata; fiti fara grija ca nu am stat sa ma rog de ea sa urce dealu`, ma dus capu` sa cuplez benzina ... Imi cer scuze ca am mai deschis un topic pe aceasta tema, dar si in ale forumului sunt novice si nu prea stiu cu cautarea. Mea culpa.


man...stai linistit. poate a sunat "dojenitor" dar nu a fost nici pe departe intentia mea sa te inoportunez sau sa-ti reprosez ceva. in primul rand sunt Bogdan, nu Domnu' Bogdan, pe aici nu ne domnim. in al doilea rand sa stii ca si eu am scris topicuri aiurea si repetate...tone. sunt "expert" in asta deci as fi ultimul in masura sa zic altuia ceva. Nu ca ar fi cazul topicului tau. In al treilea rand aici foarte rar ne "intepam" sau certam , e un forum de amici, prieteni, cunoscuti etc. o sa-ti placa. plus de asta, chiar te ajuta lumea de pe aici. deci Mea culpa , daca te-am ofticat.
  • areuca

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Frontera 1995 Sport c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Daca pornesc masina direct pe gaz, o ia mai greu dar pana la urma e ok. Ar fi vreo problema sa o ponresc pe benzina si apoi sa o trec pe gaz? Se strica ceva la motor? Pe unul din linkurile date de Bogdan am gasit urmatorul text:
"Am avut si eu aceeasi problema si nu s-a rezolvat schimband fisele si bujiile. Mergea mai bine dar tot aveam rateuri .Din cauza rateurilor se poate sparge carcasa de la filtrul de aer. Am gasit pe club dacia cum se fac reglajele la plaman si de atunci mi-a scazut foarte mult consumul pe gpl si nici nu mai am probleme cu rateurile. Eu am procedat in felul urmator:am deschis mai mult reglajul de pe furtunul de admisie (cel de plastic), apoi pe plaman se afla doua reglaje, unul pe partea laterala si unul deasupra. Cu motorul pornit l-m strans pe cel de pe partea laterala definitiv si pe cel de sus cu capul conic l-am deschis pana la momentul in care motorul avea cea mai mare turatie. Dupa aceasta am strans pe cel de pe furtunul de admisie pana la un relanti de vreo 1200 turatii pentru ca oricum dupa ceva timp se regleaza automat turatia si ramane pe la 950 . Daca nu ai demaraj mai slabesti cate o jumatate de tura pana obtii rezultatul dorit. Sper sa mearga si la tine. Bafta si vezi ca plamanul sa fie suficient de cald cand faci reglajul "
A incercat cineva inafara celui ce l-a postat sa faca acest reglaj? Recomandati?
  • bozo

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1996 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Da. Exact asa se face.
  • bogdan fronteristu'

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2011

  • Mesaj Privat
man. nu numai ca nu are nimic daca o pornesti pe benzina dar e chiar indicat. de exemplu, instalatiile secventiale , care sunt mai "coioase" nu te lasa sa pornesti pe gaz nici daca vrei. la a mea de exemplu, daca am plinul facut la gaz ( 55 l ) , dar nu am benzina acolo raman, nu porneste.
plus de asta la temeraturi mici o chinui mai mult sa porneasca pe gaz , porneste greu pentru ca cifra octanica a gazului in comparatie cu benzina e mult mai mica
  • bozo

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1996 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Bogdan, hai sa te invat un truc. Tine apasat butonul de la gpl, si da la automat. Astfel poti sa pornesti direct pe gaz in caz de nevoie Razz
  • areuca

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Frontera 1995 Sport c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Cred ca am ce-a mai proasta instalatie GPL din lume. Pe plaman are doar un "surub" care se desurubeaza pana iasa afara si tasneste gazul pe acolo. Am incercat sa fac reglajele descrise mai sus, si nu prea imi iasa de nicio culoare, in sensul ca masina merge exact la fel, intr-adevar se tureaza sau subtureaza indiferent ca invart din plaman sau din acel surub cu arc care e pe furtunul ce iasa din carcasa filtrului de aer si intra in plaman. Pe admisia de intra in filtru de aer, este pusa banda izolatoare, astfel incat e blocata intrarea aerului cam 3 sfert. Cand ma vor da banii afara din casa sau cand ma vor lasa nervii, o sa trec pe una secventiala si gata. Sper ...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Frontera

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR