ANJ
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2012
- Mesaj Privat
Salut,
Dupa mult timp am plimbat putin masina si acul de la benzina scadea vazand cu ochii.
Cand am oprit am lasat motoru pornit sa se mai incarce bateria si sa fumez o tigare langa masina dar brusc m-a lovit un miros de benzina.
Din partea dreapta spate curgea benzina ca la robinet .
Intrebarea mea e daca pot schimba furtunul de retur doar prin a da roata jos sau trebuie sa ajung cu ea pe elevator ?
PS. benzina curge de la furtunul de retur.
Multumesc.
Alin.
Dupa mult timp am plimbat putin masina si acul de la benzina scadea vazand cu ochii.
Cand am oprit am lasat motoru pornit sa se mai incarce bateria si sa fumez o tigare langa masina dar brusc m-a lovit un miros de benzina.
Din partea dreapta spate curgea benzina ca la robinet .
Intrebarea mea e daca pot schimba furtunul de retur doar prin a da roata jos sau trebuie sa ajung cu ea pe elevator ?
PS. benzina curge de la furtunul de retur.
Multumesc.
Alin.
- kriu
- ***
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Georgescu Cristian
- **
- 174 mesaje
- din 03 Oct 2012
- Frontera 1993 C20NE
- Buzau
Georgescu Cristian
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Buzau
- Masina: Frontera 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2012
- Mesaj Privat
- kriu
- ***
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
Nu stiu cum e la Frontera Sport, dar la cea lunga, daca ai sculele necesare si un om micut si priceput, poti schimba furtunul de umplere si cel de supraplin, fara a demonta rezervoru.
Furtunele de tur respectiv retur se pot schimba doar cu rezervoru dat jos.
Nu e usor deloc sa dai rezervoru jos si e greu sa il pui la loc daca lucrezi de unul singur, in parcare ( cum am facut eu! )
Daca ai elevator si sculele necesare, il poti face mai usor.
Daca tot dai rezervoru jos, verifica si firu de pe potentiometru sondei litrometrice, s-ar putea sa fie uzat si atunci ar fi bine sa iei masuri ca sa nu muncesti de doua ori ( o sa iti dai seama de ce fir vorbesc cand o sa te uiti pe la potentiometru).
Procedeu:
Desfaci colierele furtunelor de umplere si supraplin.
Desfaci capacul de la busonu de umplere; desfaci busonu de umprele; desfaci cele 3 suruburi in care e prins busonu de umplere.
Intri sub masina si desfaci cele 3 coliere ( tur- retur- si furtunasu subtire) din partea superioara a rezervorului, de la conductele prinse pe sasiu).
Tot de sub masina bagi mana si desfaci mufa de pe sonda.
Desfaci cele 4 suruburi de pe sasiu, in care e prins scutu ( 2 in stanga si 2 in dreapta - nu ai treaba cu suruburile din fata- spate care prin rezervoru in scur cu doua centuri metalice).
Sfaturi:
Da cu spray inainte sa incerci sa desfaci suruburile.
Nu te chinui sa desfaci colierele, taie-le, oricum e bine sa pui noi, ca alea nu cred ca se vor mai strange.
Cand pui suruburile la loc, da pe ele cu niste vaselina, astfel eviti ca mostenitorii sa te injure cand vor desface si eu rezervoru...
Dupa ce ai dat totul jos, curata si mufa care intra in sonda, sigur nu va fi curata de la sine!
Curata bine in jurul capacului sondei inainte sa il desfaci, pentru a evita intrarea mizeriei in rezervor.
Daca tot ai dat rezervoru jos, spala-l bine, pe dinauntru, sa nu te mai intrebi pe viitor, cand nu mai porneste masina, daca nu cumva ai gunoaie pe tur.
Ai sansa ca masa sondei sa fie pusa pe cotul metalic, pe unde se alimenteaza. Daca se rupe, pune-i un papuc si leag-o din alta parte, accesibila.
Furtunele de tur respectiv retur se pot schimba doar cu rezervoru dat jos.
Nu e usor deloc sa dai rezervoru jos si e greu sa il pui la loc daca lucrezi de unul singur, in parcare ( cum am facut eu! )
Daca ai elevator si sculele necesare, il poti face mai usor.
Daca tot dai rezervoru jos, verifica si firu de pe potentiometru sondei litrometrice, s-ar putea sa fie uzat si atunci ar fi bine sa iei masuri ca sa nu muncesti de doua ori ( o sa iti dai seama de ce fir vorbesc cand o sa te uiti pe la potentiometru).
Procedeu:
Desfaci colierele furtunelor de umplere si supraplin.
Desfaci capacul de la busonu de umplere; desfaci busonu de umprele; desfaci cele 3 suruburi in care e prins busonu de umplere.
Intri sub masina si desfaci cele 3 coliere ( tur- retur- si furtunasu subtire) din partea superioara a rezervorului, de la conductele prinse pe sasiu).
Tot de sub masina bagi mana si desfaci mufa de pe sonda.
Desfaci cele 4 suruburi de pe sasiu, in care e prins scutu ( 2 in stanga si 2 in dreapta - nu ai treaba cu suruburile din fata- spate care prin rezervoru in scur cu doua centuri metalice).
Sfaturi:
Da cu spray inainte sa incerci sa desfaci suruburile.
Nu te chinui sa desfaci colierele, taie-le, oricum e bine sa pui noi, ca alea nu cred ca se vor mai strange.
Cand pui suruburile la loc, da pe ele cu niste vaselina, astfel eviti ca mostenitorii sa te injure cand vor desface si eu rezervoru...
Dupa ce ai dat totul jos, curata si mufa care intra in sonda, sigur nu va fi curata de la sine!
Curata bine in jurul capacului sondei inainte sa il desfaci, pentru a evita intrarea mizeriei in rezervor.
Daca tot ai dat rezervoru jos, spala-l bine, pe dinauntru, sa nu te mai intrebi pe viitor, cand nu mai porneste masina, daca nu cumva ai gunoaie pe tur.
Ai sansa ca masa sondei sa fie pusa pe cotul metalic, pe unde se alimenteaza. Daca se rupe, pune-i un papuc si leag-o din alta parte, accesibila.
ANJ
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2012
- Mesaj Privat
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
Daca lucrezi singur la ea, nu o sa te mai iubeasca nici pe tine... Cauta un prieten sa te ajute, cauta o trusa de scule buna, 3 coliere mici unu mijlociu si unu mare ( astea preventiv) ia unpic de vaselina pentru suruburi si evident un spray WD40 bun...
Iti va trebui si ceva sa ridici rezervoru cu el ( un cris probabil) sau il ridici cu picioru ( cu mana e mai periculos...) ca sa il pui pe pozitie sa il poti remonta.
Cand il remontezi, toata actiunea e inversa, adica intai suruburile si dupa furtunele... ( chinuiala mare la furtune... stai pe burta sub masina si te folosesti de maini... sper ca esti subtirel...)
Iti va trebui si ceva sa ridici rezervoru cu el ( un cris probabil) sau il ridici cu picioru ( cu mana e mai periculos...) ca sa il pui pe pozitie sa il poti remonta.
Cand il remontezi, toata actiunea e inversa, adica intai suruburile si dupa furtunele... ( chinuiala mare la furtune... stai pe burta sub masina si te folosesti de maini... sper ca esti subtirel...)
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,663 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,663
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Nu e greu de demontat..Tb sa fie rezervorul gol sau aproape.Daca tot il desfaci,ar fi bine sa-l si cureti.
Se desface foarte simplu,ai 2 suruburi in spate,2 in fata.Pe cele din lateral (st/dr)nu e nevoie sa le desfaci,desi asa pare la prima vedere.Cum zicea un coleg mai sus,mai ai 3 furtune dupa aia.
Cand il ai langa masina,cureti bine malul de pe langa sonda,si se desface precum capacul de la butoiul de varza murata In momentul acela ai acces in interior,ajungi cu mana in orice colt al lui.
La montat e mai greu singur..Ori pui furtunele mai lungi cu 50 cm,sa poti sa le strangi de jos,ori mai gasesti un alt mecanic amator sa te ajute,ca singur nu poti.Rezervorul e usor,ca e de plastic,scutul e mai greu.Impreuna cred ca au vreo 15 kg.
Se duce @CIP si i le baga el....
Se desface foarte simplu,ai 2 suruburi in spate,2 in fata.Pe cele din lateral (st/dr)nu e nevoie sa le desfaci,desi asa pare la prima vedere.Cum zicea un coleg mai sus,mai ai 3 furtune dupa aia.
Cand il ai langa masina,cureti bine malul de pe langa sonda,si se desface precum capacul de la butoiul de varza murata In momentul acela ai acces in interior,ajungi cu mana in orice colt al lui.
La montat e mai greu singur..Ori pui furtunele mai lungi cu 50 cm,sa poti sa le strangi de jos,ori mai gasesti un alt mecanic amator sa te ajute,ca singur nu poti.Rezervorul e usor,ca e de plastic,scutul e mai greu.Impreuna cred ca au vreo 15 kg.
Andrei_vl a scris: ( chinuiala mare la furtune... stai pe burta sub masina si te folosesti de maini... sper ca esti subtirel...)
Se duce @CIP si i le baga el....
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
cip077- Suspendat
- 1,268 mesaje
- din 22 Feb 2009
- Frontera 2003 2,2 dth
- Prahova
cip077- Mesaje scrise: 1,268
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 2003 2,2 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,663 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,663
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
cip077- Suspendat
- 1,268 mesaje
- din 22 Feb 2009
- Frontera 2003 2,2 dth
- Prahova
cip077- Mesaje scrise: 1,268
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 2003 2,2 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,663 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,663
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
ANJ
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2012
- Mesaj Privat
dupa ceva timp am reusit in acest weekend sa ma bag sub masina .
am dat roata jos sa vad exact de unde curge poate reusesc sa fac ceva (un stut , o mufa) sa nu dau rezervoru jos.
Soc si groaza ....
furtunu nu avea nimic ... dar nu pot spune acelasi lucru si despre conducta care intra in furtun .
avea o gaurica .
acum rezolvarea si as vrea un sfat daca e de durata....
am taiat conducta si intre cele doua bucati am pus o bucata de furtun prins cu coliere.
oare e ok ?
am dat roata jos sa vad exact de unde curge poate reusesc sa fac ceva (un stut , o mufa) sa nu dau rezervoru jos.
Soc si groaza ....
furtunu nu avea nimic ... dar nu pot spune acelasi lucru si despre conducta care intra in furtun .
avea o gaurica .
acum rezolvarea si as vrea un sfat daca e de durata....
am taiat conducta si intre cele doua bucati am pus o bucata de furtun prins cu coliere.
oare e ok ?
- costinel tanasie
- **
- 261 mesaje
- din 16 Sep 2009
- Frontera 1994
- Valcea
costinel tanasie
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2009
- Mesaj Privat
salut,
eu am decupat cu polidiscul deasupra rezervorului un dreptunghi de 24 pe 20 cm - rezervorul fara benzina in el
dupa care pe dretunghi am sudat 4 bare subtiri de platbanda de 1,5 cm in care am facut 4 orficii
patru gauri am facut in podea - cu 4 suruburi desfac cand vreau busonul de la rezervor foarte smplu si practic
cu stima
costinel
eu am decupat cu polidiscul deasupra rezervorului un dreptunghi de 24 pe 20 cm - rezervorul fara benzina in el
dupa care pe dretunghi am sudat 4 bare subtiri de platbanda de 1,5 cm in care am facut 4 orficii
patru gauri am facut in podea - cu 4 suruburi desfac cand vreau busonul de la rezervor foarte smplu si practic
cu stima
costinel
cip077- Suspendat
- 1,268 mesaje
- din 22 Feb 2009
- Frontera 2003 2,2 dth
- Prahova
cip077- Mesaje scrise: 1,268
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 2003 2,2 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
- costinel tanasie
- **
- 261 mesaje
- din 16 Sep 2009
- Frontera 1994
- Valcea
costinel tanasie
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2009
- Mesaj Privat
da cip,
aici ai dreptate
dar eu am facut operatiunea asta in noaptea de Craciun acum 3 ani
cand toata lumea chefuia in ranca eu eram in pana am bagat benzina de la ...............
am trimis acasa pe cineva cu fordul mi-a adus generatorul si polidiscul si pe un ger cumplit si viscol nu am mai tinut cont de nimic am taiat fara ca macar sa ma gandesc la vreo urmare
cip are dreptate e un clip cu o tanti in statie la alimentat care face bauuuuuuuuuuuu
aici ai dreptate
dar eu am facut operatiunea asta in noaptea de Craciun acum 3 ani
cand toata lumea chefuia in ranca eu eram in pana am bagat benzina de la ...............
am trimis acasa pe cineva cu fordul mi-a adus generatorul si polidiscul si pe un ger cumplit si viscol nu am mai tinut cont de nimic am taiat fara ca macar sa ma gandesc la vreo urmare
cip are dreptate e un clip cu o tanti in statie la alimentat care face bauuuuuuuuuuuu
ANJ
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2012
- Mesaj Privat
cip077- Suspendat
- 1,268 mesaje
- din 22 Feb 2009
- Frontera 2003 2,2 dth
- Prahova
cip077- Mesaje scrise: 1,268
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 2003 2,2 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat