areuca
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Frontera 1995 Sport c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2013
- Mesaj Privat
Salutare,
ma lovesc de o problema care imi toaca nervii, referitor la decuplarea 4x4 la Frontera din dotare (Sport cu motor de 2 litri benzinar). Scurta descriere:
- masina oprita pe loc
- cuplez MRLurile pentru ca sunt manuale
- ma urc in masina, dau cheie, stau pe loc cuplez in 4x4H - maneta in fata si apoi la stanga
- pornesc prin zapada merge 4x4 de are draci
- ies pe sosea uscata
- comut in 4x2 - maneta in dreapta si spre inapoi
- opresc motorul, ma dau jos si decuplez MRLurile (pozitia free)
- ma urc in masina pornesc si turbez; in curbe face ca dracu, exact ca si cum as fi in 4x4
Unde gresesc? Ce nu fac bine? Mentionez ca am incercat si sa merg ceva metri inapoi dar la fel patesc; dupa ceva vreme de mers in 4x2 cu nervii intinsi la maxim, masina devine foarte manevrabila, dar uneori mai repede, alteori mai greu.
A patit cineva la fel ca mine?
Vreun sfat de la cei mai in masura?
ma lovesc de o problema care imi toaca nervii, referitor la decuplarea 4x4 la Frontera din dotare (Sport cu motor de 2 litri benzinar). Scurta descriere:
- masina oprita pe loc
- cuplez MRLurile pentru ca sunt manuale
- ma urc in masina, dau cheie, stau pe loc cuplez in 4x4H - maneta in fata si apoi la stanga
- pornesc prin zapada merge 4x4 de are draci
- ies pe sosea uscata
- comut in 4x2 - maneta in dreapta si spre inapoi
- opresc motorul, ma dau jos si decuplez MRLurile (pozitia free)
- ma urc in masina pornesc si turbez; in curbe face ca dracu, exact ca si cum as fi in 4x4
Unde gresesc? Ce nu fac bine? Mentionez ca am incercat si sa merg ceva metri inapoi dar la fel patesc; dupa ceva vreme de mers in 4x2 cu nervii intinsi la maxim, masina devine foarte manevrabila, dar uneori mai repede, alteori mai greu.
A patit cineva la fel ca mine?
Vreun sfat de la cei mai in masura?
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
areuca
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Frontera 1995 Sport c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2013
- Mesaj Privat
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
areuca
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Frontera 1995 Sport c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2013
- Mesaj Privat
Pai de cuplat si de decuplat fac intocmai cum scrie intr-un manual in limba romana pentru Opel Frontera (manualul, este pentru toate modelele) - deci cred ca nu gresesc.
De desfacut banuiesc ca trebuiesc inlaturate suruburile, apoi de spalat in ce ma sfatuiti sa le spal? O fi buna benzina sau motorina? Ulei de cutie de viteze e bun sau sa pun alt fel de ulei?
Daca merg doar cuplat pe rotile din spate (2H - fata decuplata) acel cineva care se uita la rotile din fata ar trebui sa vada planetarele ca nu se invart (stau in aceeasi pozitie) la mersul inainte, inapoi, etc?
De desfacut banuiesc ca trebuiesc inlaturate suruburile, apoi de spalat in ce ma sfatuiti sa le spal? O fi buna benzina sau motorina? Ulei de cutie de viteze e bun sau sa pun alt fel de ulei?
Daca merg doar cuplat pe rotile din spate (2H - fata decuplata) acel cineva care se uita la rotile din fata ar trebui sa vada planetarele ca nu se invart (stau in aceeasi pozitie) la mersul inainte, inapoi, etc?
areuca
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Frontera 1995 Sport c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2013
- Mesaj Privat
Andrei_vl a scris:Poti desface MRLurile, cu grija, sa le speli si sa le pui niste ulei si atat.
Cupleaza 4x4, mergi cu el, decupleaza-l si pune pe cineva sa se uite daca se mai invart planetarele pe fata...
( fi sigur ca ai decuplat corect!)
Cupleaza 4x4, mergi cu el, decupleaza-l si pune pe cineva sa se uite daca se mai invart planetarele pe fata...
( fi sigur ca ai decuplat corect!)
Asta scrie in manualul meu:
"Blocarea manuala a butucilor rotilor*
Pentru blocarea butucilor rotilor din fata prevazuti cu
sistem manual de blocare se opreste masina si se
comuta pirghia cutiei de distributie pe pozitia 4H sau
4L. Sistemul de blocare se roteste pe pozitia LOCK,
complet spre dreapta.
Pentru deblocarea butucului automobilul se opreste si
se aduce parghia cutiei de distributie pe pozitia 2H.Sistemul de blocare se roteste pe pozitia FREE complet spre stanga."
- Georgescu Cristian
- **
- 174 mesaje
- din 03 Oct 2012
- Frontera 1993 C20NE
- Buzau
Georgescu Cristian
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Buzau
- Masina: Frontera 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2012
- Mesaj Privat
Manualul e una, practica e alta! Nu dispera, obiºnuieºte-te cu maºina, fã ce spune Andrei, ºi-o sã fie bine. Motorina e foarte bunã, dar o ºtergi bine cu o cârpã uscatã înainte de ungere. Uleiul nu conteazã, de uns sã fie, dacã-ºi dau drumul ptr. varã poþi sã le atigi ºi c-o vaselinã mai finã, dar f. puþinã.
Nu ezita sã le demontezi, desfã ºuruburile ºi pe urmã totul vine de la sine. Dacã ai rãbdare ºi cauþi pe aici, gãseºti multe despre MRLuri, inclusiv montare demontare.
Dacã þi-e complicat sã pui pe cineva sã urmãreascã planetarele, asigurã maºina ºi încearcã sã le învârþi cu mâna, dacã-s decuplate ar trbui sã se învârtã liber. (asta sã te asiguri tu de decuplare, chiar dacã ai procedat corect - ca la carte)
Spor la treabã ºi bucurã-te cã ai MRLuri manoale!
Nu ezita sã le demontezi, desfã ºuruburile ºi pe urmã totul vine de la sine. Dacã ai rãbdare ºi cauþi pe aici, gãseºti multe despre MRLuri, inclusiv montare demontare.
Dacã þi-e complicat sã pui pe cineva sã urmãreascã planetarele, asigurã maºina ºi încearcã sã le învârþi cu mâna, dacã-s decuplate ar trbui sã se învârtã liber. (asta sã te asiguri tu de decuplare, chiar dacã ai procedat corect - ca la carte)
Spor la treabã ºi bucurã-te cã ai MRLuri manoale!
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
Si la MRL-urile manuale, cuplarea si decuplarea se face tot prin intermediul arcurilor, deci trebuie sa culiseza usor.
Acum, am o banuiala ..., verifica, in 4x2, pe fata: ridica o roata in aer si invarte de ea cu MRL-ul cuplat si decuplat, apoi repeta operatiunea si cu cealalta roata si spune-ne ce se intampla.
Acum, am o banuiala ..., verifica, in 4x2, pe fata: ridica o roata in aer si invarte de ea cu MRL-ul cuplat si decuplat, apoi repeta operatiunea si cu cealalta roata si spune-ne ce se intampla.
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
Parerea mea:
1. Daca MRLurile MANUALE sunt CUPLATE/ " BLOCATE", poti sa cuplezi 4x4 din mers fara probleme.
2. Daca nu sunt CUPLATE, poti la fel de bine sa cuplezi 4x4, fara probleme, dar si fara rezultat...
! Poti cupla 4X4LO - pe REDUCTOR- si sa mergi asa fara sa mai cuplezi MRLurile, te va ajuta daca ai nevoie de viteza mica pe aderenta mare)
Daca te hotarasti sa cureti MRLurile, spala-le cu ce ai tu mai aproape - benzina sau motorina- si greseaza-le cu un ULEI gros, de transmisie.
! Daca MRLurile sunt automate le gresezi cu foarte putina vaselina.
1. Daca MRLurile MANUALE sunt CUPLATE/ " BLOCATE", poti sa cuplezi 4x4 din mers fara probleme.
2. Daca nu sunt CUPLATE, poti la fel de bine sa cuplezi 4x4, fara probleme, dar si fara rezultat...
! Poti cupla 4X4LO - pe REDUCTOR- si sa mergi asa fara sa mai cuplezi MRLurile, te va ajuta daca ai nevoie de viteza mica pe aderenta mare)
Daca te hotarasti sa cureti MRLurile, spala-le cu ce ai tu mai aproape - benzina sau motorina- si greseaza-le cu un ULEI gros, de transmisie.
! Daca MRLurile sunt automate le gresezi cu foarte putina vaselina.
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
stelea a scris:Si la MRL-urile manuale, cuplarea si decuplarea se face tot prin intermediul arcurilor, deci trebuie sa culiseza usor.
Acum, am o banuiala ..., verifica, in 4x2, pe fata: ridica o roata in aer si invarte de ea cu MRL-ul cuplat si decuplat, apoi repeta operatiunea si cu cealalta roata si spune-ne ce se intampla.
Acum, am o banuiala ..., verifica, in 4x2, pe fata: ridica o roata in aer si invarte de ea cu MRL-ul cuplat si decuplat, apoi repeta operatiunea si cu cealalta roata si spune-ne ce se intampla.
Ce banuiala ai, bre?
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
cip077- Suspendat
- 1,274 mesaje
- din 22 Feb 2009
- Frontera 2003 2,2 dth
- Prahova
cip077- Mesaje scrise: 1,274
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 2003 2,2 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
A mea nu are deastea..., dar dupa ani multi in compania a 2 ARO... mai stim cate ceva.
Cred ca banuiala lui @Stelea se refera la decuplarea totala a MLR-urilor. Posibil sa ramana 'agatate' si de aici probleme. La o fortare mai insistenta sa se decupleze. NU am demontat la nici un 'A', dar din ce stiu de la 'varul' de cruce, cand demontam un MLR, trebuia sa fiu atent la montaj, la pozitia crabotilor de cuplare. Crabotii sa fie lejeri, deci nu la cap de cursa, ca se blocheaza sau nu ies suficient de mult sa asigure o cuplare ferma, dar nici prea 'avansati', ca atunci nu mai decupleaza.
Cred ca la asta s-a referit @Stelea. Daca gresesc, scuze.
Cred ca banuiala lui @Stelea se refera la decuplarea totala a MLR-urilor. Posibil sa ramana 'agatate' si de aici probleme. La o fortare mai insistenta sa se decupleze. NU am demontat la nici un 'A', dar din ce stiu de la 'varul' de cruce, cand demontam un MLR, trebuia sa fiu atent la montaj, la pozitia crabotilor de cuplare. Crabotii sa fie lejeri, deci nu la cap de cursa, ca se blocheaza sau nu ies suficient de mult sa asigure o cuplare ferma, dar nici prea 'avansati', ca atunci nu mai decupleaza.
Cred ca la asta s-a referit @Stelea. Daca gresesc, scuze.
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
Corect...
Daca cuplezi 4x4 din interior, fara sa cuplezi MRLu, masina nu trebuie sa infraneze in curbe sau sa produca zgomote si daca cuplezi MRLurile fara sa cuplezi din interior trebuie sa se intample acelasi lucru...
De ce? Pai nu apar tensiuni in transmisie... odata ca sunt eliberate prin invartirea planetarelor in gol si odata ca sunt inexistente datorita grupului care nu este actionat de cardan...
Daca cuplezi 4x4 din interior, fara sa cuplezi MRLu, masina nu trebuie sa infraneze in curbe sau sa produca zgomote si daca cuplezi MRLurile fara sa cuplezi din interior trebuie sa se intample acelasi lucru...
De ce? Pai nu apar tensiuni in transmisie... odata ca sunt eliberate prin invartirea planetarelor in gol si odata ca sunt inexistente datorita grupului care nu este actionat de cardan...
areuca
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Frontera 1995 Sport c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2013
- Mesaj Privat
Am defacut capacul MRLurilor (partea de unde se invarte catre LOCK/FREE) si am gasit acolo vaselina; am curatat si le-am uns cu putin ulei. La o proba scurta, cuplat 4x4, mers asa vreo 10 m, decuplat si verificat daca mai caraie in curbe, nu am mai sesizat acele probleme despre care v-am spus. Astept sa vad cand o sa merg prin zapada cu 4x4 si pe urma va spun daca la cuplarea 4x2 mai face urat.
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
areuca
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Frontera 1995 Sport c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2013
- Mesaj Privat
- klavs
- **
- 232 mesaje
- din 23 Apr 2013
- Vectra 2008 Z20NET
- Arges
klavs
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2008 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2013
- Mesaj Privat
Salut tuturor!
Sunt proaspat posesor de Frontera Sport 2.0 din 1996, benzina/gpl prima 4x4 cumparata doar pentru iesiri la iarba verde, taranoaia si nicidecum offroad extrem. Masina este ok tehnic (pana acum) si estetic. Dupa ce am citit aproape tot forumul, am ramas cu o nelamurire. Am MRL-uri manuale si am efectuat toate manevrele descrise mai sus de catre initiatorul topicului. Am iesit pe coclauri, comutat 4x4, blocat MRL, plimbat, saturat, iesit pe sosea, trecut maneta in 2x4, am lasat blocat de la butuc. Intrebare: este normal sa aiba oarecare joc in volan pe la 50 km/h? Banuiesc ca un zgomot pe fata relativ modest este normal. Dupa decuplarea de la butuc, revine la comportament perfect normal. In acest moment, masina este la capitolul cosmetica exterioara, va trece peste cateva zile la verificare mecanica/tehnica totala si saptamana viitoare la cosmetica interioara.
Multumesc tuturor pentru raspuns. O seara buna!
Sunt proaspat posesor de Frontera Sport 2.0 din 1996, benzina/gpl prima 4x4 cumparata doar pentru iesiri la iarba verde, taranoaia si nicidecum offroad extrem. Masina este ok tehnic (pana acum) si estetic. Dupa ce am citit aproape tot forumul, am ramas cu o nelamurire. Am MRL-uri manuale si am efectuat toate manevrele descrise mai sus de catre initiatorul topicului. Am iesit pe coclauri, comutat 4x4, blocat MRL, plimbat, saturat, iesit pe sosea, trecut maneta in 2x4, am lasat blocat de la butuc. Intrebare: este normal sa aiba oarecare joc in volan pe la 50 km/h? Banuiesc ca un zgomot pe fata relativ modest este normal. Dupa decuplarea de la butuc, revine la comportament perfect normal. In acest moment, masina este la capitolul cosmetica exterioara, va trece peste cateva zile la verificare mecanica/tehnica totala si saptamana viitoare la cosmetica interioara.
Multumesc tuturor pentru raspuns. O seara buna!
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
- klavs
- **
- 232 mesaje
- din 23 Apr 2013
- Vectra 2008 Z20NET
- Arges
klavs
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2008 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2013
- Mesaj Privat