Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 G Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Asa arata galeria mea inainte de a o curata:
Din pacate dupa curatare nu am putut face fotografii pentru ca eram foarte murdar pe maini. Oricum era foarte curata.
Skip ads

  • bruttus

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Va salut domnilor,si imi cer scuze ca scriu aici,am tot citit si am tot cautat pe tot forumul,dar topicul asta mi se pare cel mai potrivit, zic eu,pentru problema mea.
Daca am gresit scriind aici imi cer scuze,nu este din cauza ca imi este lene sa caut pe forum,pur si simplu aici mi sa parut mie ca ar fi locul unde ar fi mai nimerit sa expun problema mea,deasemenea imi cer scuze si daca voi folosi termeni sau denumiri ciudate,este din cauza ca traiesc in alta tara de foarte multi ani,si nu cunosc termenii corecti in romaneste.

Deci,am un Opel Astra Caravan fabricat in 2001, Y20DTH motor de 2000(cred ca asta inseamna y20).
Masina are 280.000 km si pina acum nu am facut nici un fel de reparatii importante la ea,un parbriz,telescoapele de la usa din spate,un stop pe spate,cauciucuri,chestii minore.
Incepind de aproximativ 1 an,din cauza crizei,masina a stat mai mult pe loc.Intr-una din zile am fost la pescuit si am lasat masina parcata pe un teren inclinat,cu botul in sus.
Cind am vrut sa o pornesc nu a mai vrut cu nici-un chip.De bine de rau am rugat pe cineva sa ma ajute cu o baterie ca sa-i dau mai mult la automat,si in final a pornit.
De atunci tot am probleme de genul asta,si am tot incercat tot ce am citit pe internet,atit in romaneste cit si prin Europa in alte limbi.
Ok,deci masina imi tot facea probleme cu pornirea,uneori daca o lasam 3..4 ore nepornita,alteori nu facea cu saptamanile,dar defectul nu a disparut niciodata.

Acum vreo luna,in timp ce mergeam,mi sa aprins becul ,,Baterie" si am ramas fara servo directie,dar am reusit sa ajung acasa.Am citit pe internet,am cumparat un alternator de secondhand (65eur) si l-am montat.
Daca tot am avut masina cu alternatorul defect (regulatorul de tensiune banuiesc,pentru ca diodele,statorul si rotorul sint ok) am zis sa curat si admisia cu valvula EGR,asa ca m-am apucat de treaba.

Am curatat exact cum se descrie si in topicul asta,dupa care am montat la loc totul.Am schimbat furtunele cele mici care vin de la injectoare cu altele noi,am pus si ,,T"-uri noi,cele 3 din plastic (32 eur total),am montat si o pompa manuala din cele de cauciuc ca sa amorsez pompa,si i-am dat cheie.

De aici incepe calvarul,nu vrea si pace.Am adus pe cineva cu masina ca sa imi dea curent si i-am tot dat la automat pina m-am plictist.
De 2 zile tot incerc si nimic.
Am rugat un amic sa-i dea la automat si eu i-am slabit piulitele de la injectoare ca sa vad daca ajunge motorina,si da ajunge,dar nu stiu cit de mult trebuie sa las sa curga pe acolo.
Am scos furtunele din filtrul de motorina,si le-am pus pe direct cu un tub transparent,adica din rezervor motorina intra direct in pompa,nu mai trece prin filtru,pentru ca am mai facut asa odata si am reusit sa o pornesc,crezind ca am capacul de la filtru fisurat.
In acelasi timp,am pus un furtun transparent si pe retur,adica pe tubul care vine de la pompa de injectie,si merge catre rezervor.
Din toate incercarile am observat ceva care nu stiu cum sa-l interpretez,banuiesc ca pe tur,nu trebuie sa existe aer deloc,numai ca in timp ce-i dadeam la automat,tubul transparent care intra in pompa de injectie,pus de mine,se umple cu motorina,dar daca nu mai dau la automat,imediat se umple cu aer.
Indiferent ce-i fac,daca motorul nu invirte,revine aer in tubul de alimentare cu motorina.Rezervorul este la jumatate plin,si masina inclinata spre fata.
Am scris un roman,dar caut sa ma fac cit mai inteles,sper sa nu fie cu suparare.Acum intrebarile si nelamuririle mele.Inainte de toate mentionez ca nu am de moment OPCOM,si banuiesc cumva pompa,ca de altfel si ,,bujiile" parca au alt nume,pe care nu le-am schimbat niciodata,dar parca am citit ca astea servesc doar cind este frig,in fine,nu sint sigur.

Intrebari:
-Cit de mult trebuie dat la automat ca sa iasa aerul din circuit,si mai ales cum verific acest lucru,presupunind ca nu as avea furtunul transparent?
-Daca tot circuitul este inchis,rezervor,pompa de injectie,retur,rezervor,si nu am pierderi vizibile pe linga,adica nu curge motorina pe unde ia atita aer incit se vede cu multa usurinta?
-Daca circuitul este etans,pot presupune ca pe acel furtun transparent nu trebuie sa apara niciodata aer si sa fie vizibil,sau daca sta mai mult timp motorina se scurge oricum inapoi in rezervor datorita diferentei de nivel?

Ufff,am nevoie de ajutor,ca sa concretez,eu banuiesc ca nu porneste din cauza aerului,dar ma gindesc si la pompa,cu toate ca a mers pina am desfacut admisia,asa ca ce ma sfatuiti sa fac ca sa tuseasca macar chiar daca nu porneste,si pe urma o sa-i pun si pompa electrica si chestia aia ca sa nu se duca motorina inapoi in rezervor.
Va multumesc pentru rabdare daca ati citit tot,si pentru eventualele sfaturi,cu stima!

ps:
Dupa cum am spus tocmai am schimbat alternatorul,dar nu stiu daca functioneaza,nu il pot proba pina nu porneste motorul,asa ca intreb,este posibil daca nu baga tensiune sa nu porneasca chiar si cind pun prin cabluri a doua baterie de la o masina pornita?
  • d.aurel

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut colegu , acelasi model am si eu si am avut oarecum aceiasi problema cu alimentarea cu carburant si am montat o pompa electrica pe care o porneam inainte sa pornesc motorul dar nu a avut mare rezultate. dupa ce am schimbat filtru am montat o supapa unisens pana in filtru si a mers , mentionez ca am schimbat si furtunasele de retur . La inceputul sezonului rece a inceput sa faca oarecum la fel si atunci am schimbat bujiile si porneste la sfert . Oricum verifica furtune si etansarile la filtru combustibil . Succes deplin
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,067
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@bruttus
Bine ai venit.
Daca ai umblat la admisie si conductele de la injectoare, ai aer pe instalatia de motorina.
Ca sa o pornesti fara dureri de cap, roaga un prieten sa te tracteze cativa metri. Distributia e pe lant, nu-ti face griji ca nu sare de la punct. Cu a doua, in 50 de metri ai pornit-o. Daca dai la cheie, omori electromotorul si pompa de injectie.
Verifica sa nu traga aer pe la capacul filtrului de motorina, e problema des intalnita la motoarele astea.
Spor la treaba.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc de promptitudine,dar am specificat,in loc de filtru am unit capetele furtunelor cu unul transparent,adica am inlocuit filtru cu un furtun,am pus pe direct,dar acelasi rezultat.
Insist cu aceeasi intrebare,presupun ca alternatorul nu baga,incarc bateria full,mai pun si alta in paralel de la o masina pe care o pornesc si accelerez in timp ce dau la a mea la automat,si ma intreb,influenteaza daca alternatorul meu nu baga,adica are ceva comun cum are de exemplu servodirectia cu tensiunea de incarcare?
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
iulian1971 a scris:@bruttus
Bine ai venit.
Daca ai umblat la admisie si conductele de la injectoare, ai aer pe instalatia de motorina.
Ca sa o pornesti fara dureri de cap, roaga un prieten sa te tracteze cativa metri. Distributia e pe lant, nu-ti face griji ca nu sare de la punct. Cu a doua, in 50 de metri ai pornit-o. Daca dai la cheie, omori electromotorul si pompa de injectie.
Verifica sa nu traga aer pe la capacul filtrului de motorina, e problema des intalnita la motoarele astea.
Spor la treaba.

Multumesc de raspuns,dar in cazul asta am o mare problema,aici nu este voie sa tractezi o masina,si cum sint in oras,ma pot vedea multi sau pot ramine in drum fara sa porneasca si nu o mai pot duce sa o parchez.
Totusi,am dat la automat suficient cit sa iasa motorina pe la injectoare,adica am slabit piulitele tevilor care vin din pompa,unde se infileteaza in injector,si am lasat sa iasa pe acolo un pic de motorina,si ma gindesc ca asa am scos aerul chiar daca nu tot din tevile de presiune....nu stiu,doar dau cu presupusul.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,067
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Alternatorul incarca dupa ce motorul a pornit, in timp ce dai la automat nu incarca.
Daca pompa e dezamorsata sau vreun furtunas de retur nu este montat corect, la cheie nu va porni usor.
Incearca sa o tractezi noaptea sau scoate-o din oras si tracteaz-o, in cativa metri porneste daca ai montat corect toate piesele.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Imi pare rau ca nu am facut poze,le fac maine,dar totul este corect si bine montat,furtunasele sint noi,la fel si t-urile,tevile injectoarelor nici daca vroiam nu puteam sa le pun gresit ca au forma aia caracteristica,valvula EGR si capacul ok,chiar nu stiu ce sa mai cred,si eu de obicei nu cer ajutor,am lucrat pe vremuri ca mecanic,Dacia si alte taraboante,as spune ca am idee,nu sint chiar novice.
Daca ati facut operatia asta sau ati mai avut probleme cu aerul din circuit,as fi interesat sa stiu cit mai exact exista vreo varianta de a porni la cheie?
Treaba cu tractatul chiar este imposibila,plus ca nu am servodirectie si volanul este aproape inutilizabil.Devin insisten si plictisitor,imi cer scuze,sper sa gasesc pina la urma o solutie,dar cel mai ciudat este ca nu gasesc pe internet nici un caz ca al meu.
  • sandu_katau

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2012

  • Mesaj Privat
salut! si eu miam curatat admisia acasa si tot foarte greu imi porneste,la mine cea mai usoara solutie este cea cu trasu, dar eu miam pornito si cu o pompita de mana montata pe tur inainte de filtrul de motorina. aceasta pomapa are 2 supape de sens si atunci cand apesi pe ea tragi motorina din rezervor si io impingi fortat inainte si supapele alea nu mai lasa sa se intoarca motorina.daca ai cum sa faci rost de asaceva pompezi cu ea pana vezi k se intareste(eu o am din cauciuc) si ii dai la automat si repeti chestia asta pana knd iti porneste. eu asa ii fac la a mea cand umblu pe la furtunele alea si nu imi mai porneste.si din cate stiu eu de aerul ala din instalatie scapi dupa ce o sa reusesti sa pornesti,adica o sa il elimine ea singura.asa fara tras sau ce tiam spus eu ii dai la automt pana o zapacesti si nu se stie daca o pornersti si pe de alta parte omori foarte mult electromotoru! am si eu o intrebare in ce tara esti de nu poti so tragi?
Sper ca poti face rost de aceasta pompita si nai avea cum sa no pornesti cu ea. sper ca tiam fost de ajutor si dupa ce o pornesti te astept sami zci ceai facut si sati mai zic ceva ca nu mai ai probleme cu pornirea! bafta
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,820
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
@bruttus,
eu cand am facut operatia asta am consumat (descarcat) bateria mea si aproape inca o baterie de stivuitor (120 A). In timp ce dadeam la automat am fumat doua tigari. Nu am desfacut nici o conducta si nici nu am umplut filtrul de motorina inainte sa pornesc. Pana la urma a pornit. Nu sfatuiesc pe nimeni sa faca la fel, vroiam doar sa subliniez ca daca e totul montat corect, porneste. Incearca si cu un spray de pornire poate, poate.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc de raspunsuri.Stau in Spania,aici nu e voie sa tractezi masina,dar nici nu ar fi posibil,nu are frine,nu are directie,si sint pe o straduta in fata blocului,plus ca stau in panta,adica as putea sa-i dau drumul la vale,am vreo 80 m de panta,numai ca daca nu porneste pina jos,ramin blocat in trafic,si trebuie sa chem grua(masina de asistenta tehnica in sosea).
Am pus inca de la inceput pompa din aia de cauciuc,manuala,am pus si pe retur ca sa trag aerul din filtru si pompa de injectie si sa-l bag din nou in rezervor,am pus si inainte de filtru,si dupa filtru,am pus si direct pe furtun fara filtru in circuit,dar nu vrea si pace.
Am descarcat bateria proprie dind la automat timp de 2 zile, si am reincarcat-o cind a fost cazul,dar si asa,cu o baterie de la o masina pornita si tot nu a vrut,nici macar sa tuseasca odata.
Azi fac poze,va garantez ca totul este corect montat.
Am mentionat ca am scos filtrul de motorina din circuit,si am pus in locul lui un furtun transparent,ca sa vad cind vine motorina,si ala,furtunul,cind dau la automat se umple cu motorina,iar motorina ajunge la toate 4 tevile de la injectoare,pentru asta am slabit piulitele ca sa iasa aerul si motorina,dar nu le-am lasat asa decit cit am vazut sa zicem 10 picaturi de motorina la fiecare teava.
Furtunele cele subtiri,pe unde iese motorina de la injectoare,le-am schimbat,si T urile la fel,sint noi si bine montate.
Am facut si alta proba,am scos furtunul mic,cel care vine de la T-uri si intra in pompa de injectie,i-am pus un surub in cap ca sa nu traga aer,si i-am dat la automat,si tot degeaba.

Ce altfel de sprayuri pot folosi?Pot de exemplu sa folosesc din cele de incarcat brichetele?Nu am suficient timp sa merg sa cumpar si nici nu stiu exact ce de aici din tara asta,iar daca-i intrebi pe astia iti da ce este mai scump,si sintem in criza baieti.
  • sandu_katau

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2012

  • Mesaj Privat
incearca cu spray de pornire ceva de genu sa ceri sau spray de curatat discuri de frana, da sa nu aiba accetona.eu cu desta iam mai dat, si ii dai in filtru de aer spre conducta care duce la admisie nu asa pacolo prin filtru(in cazul in care nu stiai). ii dai cu spray si in timpul asta cineva sa ii dea la automat, si vezi cand vrea sa o porneasca ii dai din nou.faza e sa nu ii dai cu mult spray odata, dak no ia o mai lasi un timp si ii dai mai incolo.
  • d.aurel

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut colegu , am citit la ceilalti colegi ca pornesc masina prin tractare , eu am gasit un teu de la retururi crapat si am tractat-o fara nici un rezultat , mai verifica circuitele chit ca o alimentezi din sticla de 5 litri . pana nu o pornesti nu cred ca iti poti da seama daca incarca sau nu alternatorul.
Succes deplin
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Am incercat ieri cu spray de brichete,ca asta il aveam la indemina,ce sa zic,a inceput sa ,,tuseasca" dar din pacate nu a mai vrut bateria.
Azi am mai mult timp si o sa fac mai multe incercari.Am cerut ajutorul unui amic sa vina si sa ma ajute cu bateria lui.
De cind citesc pe internet am invatat motorul asta aproape perfect,dar teoria fara practica nu face prea mult,asa ca va trebui sa imi suflec minecile si la treaba.
Singura nedumerire pe care o mai am,ar fi garniturile de la intrarea celor doua tevi tur si retur,in pompa de injectie,cele care vin si pleaca spre rezervor.
In legatura cu pornirea cu astfel de sprayuri de pornire,inteleg ca nu ar fi o treaba prea sanatoasa pentru motor,dar nu reusesc sa realizez de ce.
Tot ce va spun este dupa internet de la altii care au avut probleme de genul asta,deci nu este decit teorie sau mai bine zis modul in care fiecare interpreteaza anumite rezultate.
Se pare ca pornirea cu spray,daca o faci de multe ori,da peste cap nu stiu ce biela(biele) si mi se pare un pic cam straniu,iar pe de alta parte se vehiculeaza ideea ca partea electronica a pompei (sau a calculatorului de bord) primeste date false in acel moment si cu timpul se autoregleaza pe noile date.
Mai citeam ieri si in legatura cu pornirea prin tractare,si inteleg ca daca masina nu porneste foarte repede,in citiva metri,gazele care nu se ard distrug catalizatorul,asta scrie in manualul de intretinere si reparatii Opel (limba romana) pe care il am.
Oricum,va trebui sa experimentez orice pina pornesc masina,si in felul asta invat ce este nevoie ca sa ma descurc singur pentru ca la preturile din ziua de azi,nu ne mai permitem nici sa cumparam citiva litri de motorina ca sa dam foc la masina.
Revin ca sa va anunt ce am facut,sper sa mai fie de folos si altora experienta noastra.
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,820
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Asta este si ideea, ca altii sa invete din greselile noastre si invers. Asta ar trebui sa fie o comunitate, sa ajuti si sa fi ajutat caci, practic, 90% din utilizatorii forumului au intrat aici pentru ca au avut probleme cu masina iar restul de 10% au intrat pentru bisnita Wink

Revenind la problema ta, eu ti-am zis de spray sa incerci sa o pornesti nu sa-l folosesti tot timpul. Ai zis ca nu ai avut probleme inainte sa umblii pe acolo. Eu nu am pornit niciodata cu spray (nici nu stiu cum se face) dar am citit tot aici pe forum ca s-a mai pornit asa mai ales iarna si sunt convins ca nu are ce sa se intample.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Gata baieti,am rezolvat.Am folosit spray de incarcat brichete.I-am dat la automat cu inca o baterie de ajutor,dar nu a vrut,asa ca am strins iar furtunele mai bine,am dat la pompa aia manuala ca o minge pina sa intarit,am pus amicul sa-i dea la automat,in timp ce eu am slabit piulitele de la tevile de alimentare ale injectoarelor,unul cite unul,dar de data asta am lasat sa iasa mai multa motorina pe fiecare ca sa fiu sigur ca nu mai ramine aer.
Am bagat de vreo 5..6 ori spray pentru ca mi-a fost frica sa-i bag mult,si la un moment dat am simtit ca vrea sa porneasca cu motorina,dar nu pleca,asa ca am decis cu mult curaj sa-i pulverizez ceva mai mult spray,am zis ca ori porneste,ori o fac praf,si a pornit.

Acum ca am facut o mica tura cu ea porneste la sfert,dar inca mai mi se aprinde beculetul ala numit electronica motorului,sau ala cu cheita cum il numiti voi aici.
Pentru treaba asta cred ca trebuie sa bag OPCOM-ul ca sa sterg informatiile,dar inca nu am,asa ca pina cumpar unul (35 eur) mai stau.

De maine sint atent sa vad daca mai face figuri cu pornirea greoaie cind o las in panta,dar cum am pompita aia de mina cred ca este mai usor de rezolvat,si mai am o mica observatie,prin furtunul transparent pe care l-am lasat montat sa vad daca trece motorina,am observat bule mici de aer,sint curios daca nu cumva tevile care merg in rezervor nu cumva sint fisurate.
Intre timp am rezolvat si cu vitezele aerotermei din interior ca mergea doar pe 4,si vad ca si alternatorul cumparat incarca bine,imi sta pe 14,2 fara consumatori,dar asta este de testat in timp,cind isi mai revine bateria ca era cam dusa dupa atite nereusite.

Am sa va tin la curent cu ce fac,si am sa pregatesc si pozele ca sa va fie mai usor la nevoie.
Inca odata multumesc,si sper sa fie de ajutor,experienta mea cum mi-a fost si mie experienta voastra!
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,067
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
bruttus a scris:
Se pare ca pornirea cu spray,daca o faci de multe ori,da peste cap nu stiu ce biela(biele) si mi se pare un pic cam straniu,iar pe de alta parte se vehiculeaza ideea ca partea electronica a pompei (sau a calculatorului de bord) primeste date false in acel moment si cu timpul se autoregleaza pe noile date.

Cam asa e. Daca se acumuleaza mult spray in admisie, explozia in cilindru poate indoi supapele.
bruttus a scris: Mai citeam ieri si in legatura cu pornirea prin tractare,si inteleg ca daca masina nu porneste foarte repede,in citiva metri,gazele care nu se ard distrug catalizatorul,asta scrie in manualul de intretinere si reparatii Opel (limba romana) pe care il am.

La tractare nu ai nici o problema cu catalizatorul. Cand se amorseaza porneste imediat.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Azi am pornit fara probleme la 4..5 grade cit era afara.Totul corect si fara probleme,o singura mentiune,am recitit primele mesaje din topicul asta,si am inteles ca autorul topicului a indoit tevile de presiune de la pompa de injectie ca sa poata sa scoata capacul de la admisie,fara sa critic,cred ca nu este bine asa ceva,tevile se pot obtura sau fisura.
Eu personal am scos tevile de tot,si de la injectoare si de jos de la pompa de presiune,este un pic mai greu de bagat mina pina jos dar merge,si cu rabdare se scot fara probleme.
Trebuie avut in vedere ca odata scoase trebuie astupate cele 4 intrari in pompa de injectie ca sa nu intre praf,mizerie,etc,cu o punga de plastic sau cu ce are fiecare la indemina,pina la terminarea operatiei cind se pun la loc tevile.
Asta a fost si motivul pentru care a durat mai mult amorsarea pompei la mine,dar este mai putin important lucrul asta.
Eu chiar recomand scoatere acestor tevi,si spalarea lor in vreo solutie mai puternica care sa le curete si in interior de depunerile de la motorina,eventual incalzite la aragaz,in felul asta se arde tot ce are in interior,si spalarea in dizolvent sau solutii de curatat carburatoarele.
Daca se scot tevile de tot nu exista nici un risc de a fi puse gresit,au o forma unica fiecare dintre ele,si nu pot fi puse gresit.
Valvula EGR,am spalt-o in interior cu degresant de vase,KH7,asta se gaseste aici.Am bagat cu o seringa degresant de citeva ori si am lasat-o sa se scurga singura.
Pe linga valvula EGR am spalat la fel si cele 4 valvule mai mici care comunica cu EGR prin acele tubulete subtiri,pentru ca erau pline de ulei in interior.
Valvula EGR poate fi desfacuta si poate fi reparata,de fapt i se poate schimba membrana in caz ca este perforata,folosind ca material manusa de cauciuc nu prea gros,manusi de bucatarie,nu din cele subtirele ale medicilor.
Pentru a desface fara a rupe capacul unde este prins in cleme,se poate incalzi apa pina ajunge sa clocoteasca si se introduce in apa doar capacul nu tot corpul,dupa care cu mare grija si o surulbenita lata,sau o lama de cutit se ridica unul cite unul fiecare din chestiile alea care tine capacul.
Va doresc succes,nu va fie frica sa va curatati singuri admisia,este foarte simplu,si motorul simte altfel cind este curatata.
  • lucian78

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Am facut si eu aceasta curatenie de(primavara)admisie SI EGR la zafira mea,nu de alta dar mi se aprindea martorul (CHEIA CU MASINA)din 5 in 5 km.nu mai mergea peste 2700 turatii LA MINE GREU AM MAI PORNIT DUPA AIA. SA DESCARCAT BATERIA,MIA DAT CURENT DE LA ALTA MASINA,SI LA FINAL DOAR TRASA O LUAT-O DUPA 500M..AM FACUT DEJA 250KM.MERGE FOARTE BINE SI SE VEDE SI LA CONSUM CA ESTE REDUS..SUCCES LA TOATA LUMEA..SI MULTUMESC CELORLALTII PENTRU FOTO SI SFATURII..
  • cristi05rrx

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Daca curat valva EGR si galeria de admisie trage mai bine?
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR