- fibby_1981
- OP
- 15 mesaje
- din 09 Feb 2013
- Astra 2002 z16xe
- Constanta
fibby_1981
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2013
- Mesaj Privat
Sunt membru nou si vin disperat cu o solicitare de ajutor din partea membrilor acestui forum.
Masina este un Opel Astra G 1.6 16V z16xe, 101 CP, cutie automata, an fabric 2002, KM in bord 97.500 ( am cumparat-o acum 7 luni la 90.000 ), iar in acest interval i-am schimbat EGR-ul cu unul nou, pe langa filtre ( mai putin filtrul de benzina) si schimbul de ulei la motor.
De apoximativ doua saptamani am urmatoarea problema. Am plecat intr-o dimineata cu masina, motorul era rece, iar afara aprox +6*C. La nici 5 min dupa ce plecasem si parcursesem maxim 3 km in oras fiind, am simtit in momentul in care am accelerat ca motorul trepideaza si nu se tura decat foarte greu, atunci mi-au fugit ochii pe ceasurile din bord si am vazut Check Engine-ul aprins, am accelerat din nou si la fel motorul mergea in trei, se accelera greu, dar urca totusi in turatie, iar Check Engin-ul pulsa in bord (asta se intampla doar in timp ce acceleram, daca mentineam viteza constanta check-ul statea aprins permanent). A trebuit sa opresc la semafoare, la treceri de pietoni si in situatiile acestea motorul dadea sa se opreasca. Dupa alti 3 km am ajuns la destinatie, am parcat si am lipsit de la masina cam 30 de min. Cand m-am intors am pornit motorul fara nicio problema si am parscurs aceeasi distanta inapoi spre casa cu check-ul aprins dar fara problemele de functionare descrise mai sus. Ajuns acasa, m-am gandit sa nu se fi intamplat de la ceva condens pe la motor, etc, ca nu-mi venea sa cred, parca prea isi revenise dintr-o data. Atunci am scos borna de masa de la baterie timp de cateva minute si a disparut din bord martorul check engine. A doua zi de dimineata am plecat cu masina si dupa cateva minute, in timpul mersului, a reaparut problema, check aprins care pulseaza daca accelerez, motorul merge in trei, etc. Ajung in semafor, opresc motorul timp de 30 sec, cheia scoasa din contact, apoi pornesc si check-ul ramane aprin dar motorul merge perfect in gol si in sarcina. Dupa 13h de munca plec spre casa si la scurt timp aceeasi problema, la fel opresc, pornesc si merge perfect. Merg la service a doua zi la tester indica error P0403 sau P0303 miss fire... mi s-a zis ca este defect modulul de aprindere, l-am schimbat 380 lei si am schimbat si bujiile cu unele Bosch in total cu manopera 600 lei fix. Trei zile mai tarziu, aceeasi problema cu modul si bujii noi si scap provizoriu de ea ( opresc motor, scot cheia astept 10 sec dupa care pornesc ). Urmatoarea dimineata m-am intors la service si mi-au spus ca acesta este inceputul problemelor mele si ca s-ar putea sa fie ECU, dar mi-au schimbat bujiile din nou cu unele cu doi electrozi in speranta ca se rezolva asa, nu mi-au mai cerut bani si mi-au zis sa merg cu masina asa cateva zile sa vedem daca mai apare problema. Dupa doua zile problema a aparut din nou si tot la foarte scurt timp dupa ce plecasem de pe loc cu masina si am rezolvat-o la fel de scurt oprit pornit si problema dispare.
Mai am de mers la service cand voi fi liber, pana atunci va rog sa ma ajutati cu orice sfat sau parere, sunt deschis pt orice, va multumesc anticipat.
Ultima modificare făcută de fibby_1981 la Sam 09 Feb, 2013 8:58 pm
- AIin
- ***
- 554 mesaje
- din 04 Mar 2012
- Astra 2003 z16se
- Dolj
AIin
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2012
- Mesaj Privat
- fibby_1981
- OP
- 15 mesaje
- din 09 Feb 2013
- Astra 2002 z16xe
- Constanta
fibby_1981
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2013
- Mesaj Privat
Nu am avut in schimb niciun cod de erroare EGR de cand l-am schimbat, iar modulul de aprindere este nou ( 300km ), trebuie verificata acea rezistenta ? Ce valori trebuie sa gasesc in momentul masurarii ca sa stiu k nu de aici este problema ?
Multumesc pentru promptitudinea cu care mi-ati raspuns
- fibby_1981
- OP
- 15 mesaje
- din 09 Feb 2013
- Astra 2002 z16xe
- Constanta
fibby_1981
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2013
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,593 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,593
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- AIin
- ***
- 554 mesaje
- din 04 Mar 2012
- Astra 2003 z16se
- Dolj
AIin
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2012
- Mesaj Privat
- fibby_1981
- OP
- 15 mesaje
- din 09 Feb 2013
- Astra 2002 z16xe
- Constanta
fibby_1981
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2013
- Mesaj Privat
FFFFF IMPORTANT - De fiecare data cand am intampinat aceasta problema, s-a intamplat la f scurt timp dupa ce plecam cu masina si motorul RECE si porneam dezaburirea luneta/oglinzi. In aceste trei zile de la ultima manifestare nu am mai folosit butonul de dezaburire. A fost doar o coincidenta sau exista vreo legatura intre acestea ? Ma gandesc pentru ca, la oglinda de pe dreapta, carcasa este putin sparta si sa nu fi intrat pe acolo umezeala sa fi influentat cumva asta partea electrica ? Nu stiu ma gandesc si eu..... Cea mai plauzibila varianta mi se pare cea cu injectoarele pe care oricum le voi verifica si curata totodata, iar cu tachetii ramane de vazut dupa ce o sa ii asculte o ureche mai fina sau chiar sa le masoare jocul .....
Va multumesc fff mult pt interventiile pe forum pe acest subiect
- luciraica
- ****
- 1,999 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 1,999
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
poate ai si tu o pierdere de curent.... verifica daca se incalzesc sigurantele cu pricina..
daca eroarea nu mai apare atunci se stinge si check-engine-ul
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Sampei
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2001 Z16EX
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2013
- Mesaj Privat
Mecanicul gasise : EGR blocat inchis ( nu a curatat, dar a blocat deschis ), dupa spusele lui catalizator infundat ( a spart-o), am schimbat bujie si eu cu 2 electroti, modul nou nout.... si tot apare defectul asta. Nu stiu ce coduri de eroare am fiind ca mecanicul ( eu sunt din Cluj si ma duc la mecanicul din Dambu Rotund) nici-o data mi a zis codul de eroare (si am impresie ca si el merge cu incercari)... Cineva stie de alt mecanic bun in Cluj?
Multumesc
Zafira 1.6 - Z6XE - 2001
- luciraica
- ****
- 1,999 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 1,999
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 1,999 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 1,999
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
intensitatea curentului (I) debitata de alternator are o anumita limita.. daca o imparti pe mai multi consumatori (care sunt legati in paralel) atunci pot aparea probleme...mai ales in scurtcircuit... La scurtcircuit sa nu te gandesti la un fir sudat de masa... ajunge o izolatie slaba, umezeala...
tensiunea este stabilizata ...
- Vectra sri
- ***
- 845 mesaje
- din 04 Oct 2012
- Astra 2002 z20let
- Cluj-Napoca
Vectra sri
- Mesaje scrise: 845
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2012
- Mesaj Privat
exact cum ai descris tu in primu post am patit eu la vectra mea care am vanduto de ceva vreme ..imi mergea in 3 pistoane daca o turam sau o puneam in sarcina si daca opream mototru si i dadeam drumu iara mergea bine o perioada apoi iara in 3 pistoane si tot asa
am schimbat bobina de inductie si s-a rezolvat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
intensitatea curentului (I) debitata de alternator are o anumita limita.. daca o imparti pe mai multi consumatori (care sunt legati in paralel) atunci pot aparea probleme...mai ales in scurtcircuit... La scurtcircuit sa nu te gandesti la un fir sudat de masa... ajunge o izolatie slaba, umezeala...
tensiunea este stabilizata ...
- luciraica
- ****
- 1,999 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 1,999
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 1,999 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 1,999
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
stiu din proprie experienta cand s-a prins manunchiul de conductori la gaura din haion si s-a forfecat.. izolatia s-a ros pana la metal care era in contact direct cu tabla... probleme facea numai noaptea cand porneam iluminatul si dezaburirea spate concomitent .. pur si simplu se oprea motorul....numai aveam scanteie suficienta la bujii .. culmea ca nu s-a ars siguranta... A doua zi pe lumina mergea totul perfect..
deci pierdere de curent este pierdere de sarcina electrica.. care poate fi continua .. ca si un consumator care merge intruna sau poate fi de scurta durata.. cand se atinge ceva legat la +12 scurt la masa.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat