Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • daniel_mmc

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare , si anume bucsa de teflon cum se scoate are siguranta sau cum se scoate ca eu m-am uitat dar nu am vazut prea bine deoarece era bagata prea in interior
Skip ads

  • Bodea Andrei

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Intradevar bucsa de superba dacie nova este minune inginereasca,potriveste perfect...putin ajustata Smile)
  • goanga1972

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Meriva 2005 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare? Acum vreo 2 zile am facut un drum mai lung (cam 100 km)din care cam 35 pe drum rau sipe drum pietruit. Dupa 75 km am simtit un miros de cablu ars,dar foarte slab, amoprit sa vad de unde vine ,de la motor nu.Am plecat mai departe si am simtit ca vine de la volan.Am oprit si am vazut ca sa incins motrorasul de la servodirectie .Pe drumul de intoarcere nu s-a mai intimplat nimic,adica niciun miros sau incalzire mare a acestuia(am observat ca motorasul se incalzeste un pic in mers dar nu rau)Sa fie asta un semn ca cedeaza motorasul sau drumul prost?
  • scanx

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
De regula de la drumul prost se incalzeste bine, dar treaba cu fumul cam greu de la motor ca e destul de etans.
  • coste

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Timis
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Tocmai ce am terminat de schimbat si eu bucsa cu una de Dacia nova dar problema a aparut dupa ce am montat totul inapoi am vazut ca acuma cand masina merge drept volanul sta in partea dreapta cu butonul de la claxonul stang in sus. Dar macar nu mai bate acuma bate bordu dar ala vad eu cum il rezolv.
Maine trebe iara sa demontez caseta de directie sa mut axu care vine la volan cu un dinte inapot spre stanga sa stea volanul drept tot atunci cred ca fac si poze sa le pun aici.
  • coste

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Timis
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Gata azi am pun pus acel ax corent acuma volanul sta drept.
Pentru a putea scoate bucsa din caseta trebe scoasa o bucata de stabla care e batuta in caseta dar se poate scoate cu o surubelnita si ciocan dupa ce inpingeti cauciucul de care se prinde pe caroserie mai spre mijlocul casetei sa aveti loc pentru surubelnita. Dupa ce scoateti acea tabla bucsa o sa se scoata cu mana si se inlocuieste cu alta de Dacia nova sau facuta la strung, eu am preferat sa cumpar una de Dania care sa potrivit perfect dupa mici ajustari.
Dupa ce am terminat de reconditionat caseta de directie am testato pe drumuru cu gropi si piatra cubica dar nu mai bate deloc inafara de bord care face putina galagie, inainte sa schimb bucsa cremaliera avea un joc mare de 2-3 mm si batea ingrozitor parca se rupea masina.

Pun si niste poze, am reusit sa infing si o surubelnita drepta in deget care e unflat destul de tare si acuma dar trece el Smile


  • mariun nmo

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2004 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2012

  • Mesaj Privat
mai exact acea bucsa unde se foloseste la dacia nova pentru ca vreau sa stiu ce sa cer la magazin.sigur este de dacia nova si nu de solenza sau supernova.de modificat ce anume trebuie pentru a se potrivi:trebuie marit orificiul interior sau mai trebuie slefuit exteriorul bucsei.multumesc mult
  • coste

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Timis
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Te duci si ceri bucsa caseta directie de dacia nova (crd ca de nova sau super nova e acelasi bucsa) in pozele mela a doua bucsa e aia de dacia si prima de agila. Trebe sa mai iei din exteriorul bucsi de dacia si din lungimea ei eu am scurtato cu flexu si dupa cu un fel de biax cu mini piatra de polizor dar merge si cu pila sau smirghel dur.
Dimensiunile bucsi mai sunt scrise aici dar interioru e de 22 mm exteriorul de 28 mm si lungimea parca de 20 mm nu mai stiu sigur, bucsa a costat 5 lei si o sa mai cumpar una sa am de rezerva.
  • cristea_

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2008

  • Mesaj Privat
coste a scris:Gata azi am pun pus acel ax corent acuma volanul sta drept.
Pentru a putea scoate bucsa din caseta trebe scoasa o bucata de stabla care e batuta in caseta dar se poate scoate cu o surubelnita si ciocan dupa ce inpingeti cauciucul de care se prinde pe caroserie mai spre mijlocul casetei sa aveti loc pentru surubelnita. Dupa ce scoateti acea tabla bucsa o sa se scoata cu mana si se inlocuieste cu alta de Dacia nova sau facuta la strung, eu am preferat sa cumpar una de Dania care sa potrivit perfect dupa mici ajustari.
Dupa ce am terminat de reconditionat caseta de directie am testato pe drumuru cu gropi si piatra cubica dar nu mai bate deloc inafara de bord care face putina galagie, inainte sa schimb bucsa cremaliera avea un joc mare de 2-3 mm si batea ingrozitor parca se rupea masina.

Pun si niste poze, am reusit sa infing si o surubelnita drepta in deget care e unflat destul de tare si acuma dar trece el Smile



Se poate schimba bucsa fara sa dai jos caseta?
Doar prin demontarea bieletei dreapta.
Multumesc.
  • coste

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Timis
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Ar merge dar e mai greu de scos bucsa vechie. In prima poza se vede si acea bucsa de tabla care tine bucsa sa nu iese din caseta, ar fi mai bine daca ai undeva sa duci masina pe un elevator, rampa sau un canal ca pe cric nu prea ai loc mai mult te enervezi incercand sa scoti acea tabla.
Poti sa te bagi sub masina sa desfaci colierele de la burduf si sa tragi de cremaliera sus jos sa vezi daca are joc.
  • daku

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Agila 2000 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Am si eu o problema de cateva zile cu Agila mea.
Servo ba functioneaza ba nu functioneaza. Ma gandesc sa nu fie un contact sau o siguranta ceva (sper sa nu fie tot blocul EPS).
Curios ca la mine sub capota la blocul de sigurante mari pe a treia unde e EPS scris nu e nicio siguranta (sunt doar unite lamelele in scurt)
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pune siguranta mai bine spus scapa de improvizatii.
  • stefan242

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Razz BRAVOO E PLINA LUMEA DE SERVISURI SI MESERIASI CARE UMFLA DEFECTIUNEA
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 988
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Dupa ce mi-am umplut neuronii cu sute de pagini despre directie si EPS a sosit timpul sa ma lamuresc cu anumite aspecte pentru un somn linistit.

1) caseta este diferita total fata de corsa? Verificat, da

2) EPS-UL este identic cu cel de corsa?
3) piesa de calibrare exista si la noi?
4) a desfacut cineva cu pitici la fel de mari ca ai mei sa unga eps-ul? Asta ma doare pentru ca am vazut ca inauntru este o roata melcata de plastic care necesita ungere.

5) avem sansa sa patim asa ceva daca nu ne bagam nasul? http://www.youtube.com/watch?v=vwTVNu3ICms

Multumesc frumos


Rezumat: cand aveti probleme cu eps:
1) verificati bateria
2) rezumati ce ati schimbat pe fata (caseta, capete de bara, etc)
3) luati in calcul o lovitura in roata care nu a parut interesanta la momentul respectiv
4) reglati senzorul - a se intreba sau verifica la sectiunea eps corsa
5) alte cauze: unghiuri, kilometraj, roti inegale, probleme electrice, etc

https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0

Privitor la capitolul eps ul se distruge din cauza pneurilor late, ramane in aer pana gasim ceva concret, un studiu facut de catre o firma de renume. Masini cu liniute si in care nu intra bani deloc am vazut destule. Precum si vaicareli de genul aoleu ce masina proasta am. Pana atunci, banuiesc ca nenea asta nu de nebun a pus coloana si eps Corsa b pe bijuteria asta cu roti foarte late din cate se oserva.
http://retrorides.proboards...&thread=74470
Iata ce afirma el: manta steering is always really heavy( honestly it can be a 2 hand job just to turn and that leaves no hands for stirring the box :-X) on a lowered car so I added corsa b column power steering

In general am observat ca eps ul nu difera ca marime intre atv, masini de curse sau masini gen corsa.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Haideti sa ne imaginam urmatorul experiment (dus in extrem):
Un autoturism echipat cu pneuri avand latimea de 155 mm si inca unul identic,
echipat cu pneuri late de 250 mm, ambele avand directie mecanica (fara servodirectie).
Cu unul din cele doua autoturisme, parcat, viram rotile stanga-dreapta pana la bracaj
iar apoi repetam acelasi lucru cu celalalt autoturism.
Eu sunt convins ca este nevoie de o forta mult mai mare necesara pt. a roti volanul
la autoturismul cu pneuri late.

Poate ca EPS-ul rezista d.p.d.v. al rezistentei mecanice sa se "descurce" cu pneurile
late, dar asta nu inseamna si un consum mai ridicat de curent ? Vom avea cazul unui
electromotor de c.c. in suprasarcina, suprasarcina ce va fi transferata electric modului
redresor-regulator al alternatorului.

Se intampla sa se strapunga/intrerupa diode din redresorul alternatorului si in conditii
normale de functionare (de batranete, vicii de fabricatie, in anumite circumstante de
functionare, etc.), oare nu vom grabi sfarsitul lor folosind pneuri mai late decat cele din
specificatia autoturismului ?

Exista situatii in care circulam cu un pneu (sau amandoua) insuficient umflate, ce se
intampla (relativ la ce discutam acum) daca pe autoturism avem montate pneuri late
iar acestea au presiunea insuficienta ?
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 988
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Este adevarat si lucrul acesta. Dar sa ne limitam la dimensiunea maxima care se poate monta pe Agila de exemplu. 225 este imposibil de montat iar daca eu folosesc 165/60/14 si ating? La asta contribuie si producatorul atunci cand calculeaza sarcina. Din cauza asta sunt rezervat in privinta acestui subiect. Nu imi place sa afirm ceva sigur pana nu este parafat de specialisti. Acum ce sa zic, pe de o parte aveti dreptate dar pe de alta parte daca ai capete de bara, pivoti blocati, rulmenti ruginiti la flanse si o caseta desfacuta si stransa la extrem sa nu bata...cum suna?
Deocamdata, din cate am citit, plus sau minus 3% dimensiune este data de producator.
La tuv nu iti impune sa schimbi ceva la directie atunci cand montezi nus ce pneuri
Unghiurile nu sunt afectate
Cativa renoisti si vw se plang ca si-au pus in loc de 195, 220 si le-au cazut servo
Concret, nimeni de la corsa nu s-a plans de eps cazut din cauza pneurilor
Singurii afectati sunt cei care schimba rulmentii
Chiar daca fizica zice treaba asta eu zic ca producatorul nu a construit masina din plastilina si daca si la noi s-ar introduce sub sanctiune penala publicitatea oricarei interventii la sistemul de directie atunci s-ar schimba numarul plangaciosilor. Sa fim seriosi, in service sau pe remorci vedem din ce in ce mai des masini cu fata de o culoare si spatele de alta culoare. In 2 saptamani, culorile se contopesc si cauta fraieri prin nus ce targuri. Am atasat imagini cu urmarile unui derapaj zic eu infim. A sarit pana si airbagul lateral atat de tare a fost impactul dar dupa cum se observa daunele sunt minore. In schimb, caseta a fost afectata. Sunt curios cate derapaje au luat masinile celor cu probleme, stiute sau nestiute.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 988
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Am mai facut ceva cercetari:
1) piesa din plastic, eps worm gear, se produce in general prin China de catre firme cu traditie, sunt facute din material special fara porozitati, se poate confectiona si din metal dar nu se stie ce viata poate avea dar cu siguranta o sa fie mult zgomot in jur, ungerea se face cu vaselina siliconica si costa la angro intre 2 si 8 dolari.
http://yiweili.en.alibaba.c...lier_for_eps.html
2) sarcina electrica consumata este mai mare in parcare decat in mers dar nu mai mare decat capacitatea acumulatorului, nu prea ma pricep asa tare dar cred ca asta inseamna ca nu se apeleaza la alternator deci riscul de impuscare a unei piese este redus.
3) nu numai ca este mai eficienta dar este si mai puternica decat batrana hidraulica.
4) atunci cand aveti probleme si aveti indoieli in privinta directiei e bine sa masurati totusi ansamblul, asa zic ei
http://vauxhall.workshop-ma...index.php?id=4667
5) astept raspuns oficial in privinta unor pneuri mai mari
6) astept raspuns oficial in privinta rotii melcate sparte
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
"2) sarcina electrica consumata este mai mare in parcare decat in mers dar nu mai mare decat capacitatea
acumulatorului"

Am vazut ca la 0 km/h curentul consumat de motorul EPS-ului este de 45A. Un acumulator incarcat si in stare
buna de functionare debiteaza fara probleme respectivul curent, in plus, este ajutat de alternatorul masinii
(la 0 km/h suplimentul este totusi mic, presupunand ca turatia motorului este redusa).
Ce ne facem cu situatiile limita posibil sa se intample simultan: acumulator descarcat, pneu mai lat, pneu
cu presiune redusa, alti consumatori electrici porniti etc. ?
Eu nu sunt partizanul montarii unui pneu mai lat de 165 mm pe Agila si asta nu numai din temerea exprimata
mai sus.
De exemplu: daca vreau sa montez un pneu lat de 175 mm, pt a pastra diametrul corect al anvelopei, ar
trebui sa aleg 175/55 R14 - sunt convins ca este dificil de gasit si totodata foarte scump.
Folosesc anvelope de vara 165/65 R14 un bun compromis vis a vis de 165/60 R14 si fara diferente notabile
de comportament.

In rest, privitor la mentenanta EPS-ului, sunt extrem de interesat, am zgomote ce apar pe drumurile cu
mici denivelari ce provin din acea zona, am suspectat cuplajul cu cele doua cruci cardanice pe care l-am
demontat si "zgaltait" in fel si chip - parca nu ar fi el de vina (cuplajul).
Cred ca ar fi buna si vaselina siliconica folosita la ungerea rotilor dintate din zona fuser-ului imprimantelor
laser dar, EPS-ul fiind un sistem a carui proasta functionare poate da nastere la tragedii, as fi interesat de
produsul special destinat.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La Corse am vazut pinion barbierit sau spart, clar de la cauciucuri late. Vaselina mai avea, daca punem noi ca cea veche e uscata mai prelungim viata. Exista vaselina speciala pentru plastic chiar GM, tub mic gen pasta de dinti. Am sa caut un cod poate gasesc.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 988
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Am observat ca are alta consistenta, mult mai tare si opaca fata de ce am folosit la stergatoare. Sunt curios cum arata GM-ul.

Fisa tehnica a materialului albastru
Sustamid ® nylon PA 46 extrudat
SUSTAMID ® PA46 extrudate din Stanyl ® 46 rãșinã fabricat de DSM, este o poliamidã cãldurã rezistent la hidrocarburi alifatice utilizate în principal în aplicații solicitante din electrice / electronice și industria de autovehicule.
Deși existã asemãnãri între PA46 PA66, și structura moleculara mai simetrice lanț în SUSTAMID ® PA46 duce la o temperaturã de topire mai mare (295 ° C), o cristalinitate mai mare și mai rapid de cristalizare. Acest lucru înseamnã o mai mare temperaturã de deformare la cald de 170 ° C.
SUSTAMID ® PA46 (Stanyl ®) este un distinctiv de culoare Rust.
PA 46 poate fi caracterizat prin urmãtoarele proprietãți:
• Excelenta rezistenta pe termen scurt și pe termen lung de cãldurã
• Rigiditate mare la temperaturi ridicate
• Rezistențã ridicatã la fluaj, în special la temperaturi ridicate
• Remarcabil tenacitate
• Excelent oboseala comportament
• Rezistențã bunã la substanțe chimice
• O mare PV de rating
• Foarte bine co-eficient de frecare
• Excelent rezistențã la abraziune
• Excelente proprietati de izolare electrice
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR