Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • tzeapa77

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salut,

Am un Opel Astra Classic II Hatchback din 2008 , motor 1.7 CDTI, Z17DTL are vreo 53.500 km (reali-fiind primul proprietar).
1. Problema este ca porneste greu, o simt ca se cam chinuie si cu cat e mai frig afara cu atat porneste mai greu.
Am patit de cateva ori sa dau la cheie pana se aprind toate becurile in bord si apoi sa ma opresc si sa incerc din nou si sa porneasca la a 2-a sau a 3-a incercare. ( In cazul acesta a fost inregistrat si un cod de eroare P0560 - Tensiune sistem prea mica" si mai era un cod de eroare mai vechi : "Senzor inclinatie vehicul defect" . Niciuna din cele 2 erori nu a mai aparut inapoi dupa stergere.)
Bateria am schimbat-o de curand are vreo 4-5 luni deci o exlud (a fost verificata si de electrician).
A fost masurat curentul de incarcare la borne de un electrician si este in regula.
A ascultat-o la pornire si zice ca electromotorul si alternatorul nu ar avea probleme dupa ascultarea cu urechea si masurarea curentului la borne.
Bujiile au fost verificate toate de mecanic si sunt in regula (toate 4 functionale).
Dupa aceasta mi-a verificat cu aparatul de masura la o singura bujie si dupa ce a pornit motorul , bujia continua sa primeasca curent. E normal ca bujia sa consume curent in continuare chiar si dupa ce a pornit motorul ?

2. Pe langa aceasta problema cu pornirea mi se intampla ca in mers sa se stinga farurile si odata cu ele scade si intensitatea luminii in bord (exact ca atunci cand opresti farurile din buton).
Cand se intampla asta opresc farurile din buton si apoi le pornesc la loc si isi revin.

As vrea sa stiu daca cele doua probleme sunt legate intre ele cumva si care ar fi rezolvarea, cu ce sa incep ? ce ar fi de facut ?

Va multumesc anticipat.
Skip ads

  • Sever.SVR

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Este anormal sa iti mai consume curent, sau sa mai fie alimentata cu curent dupa ce motorul porneste, vezi sa nu ai un scurt pe undeva sau sa nu ai probleme cu computerul ei principal , una din doua,parerea mea...
  • jambonel

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2011

  • Mesaj Privat
In primul rand la diesel bujiile primesc semnal de la calculator doar cand se pune contactul,dupa ce se porneste masina ele nu mai primesc nici un semnal deci in consecinta ele practic nu functioneaza in timpul mersului.Motoarele diesel au nevoie de bujii doar la pornire incepand cu valori de plus 5,6 grade in rest ele practic hiberneaza in chiuloasa, de aia si durata de viata a bujiilor e mult peste fata de durata bujiilor pe benzina .Totusi mergi la un electrician auto bun care se pricepe nu bajbaie.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Este normal sa fie alimentata bujia dupa pornirea motorului(la temperaturi scazute).Releul de temporizare bujii,gestioneaza trei temporizari,prima este a becului martor din bord,a doua este alimentarea cu curent a bujiilor la punerea contactului,fara a actiona demarorul,si ultima este temporizarea ce incepe la actionarea demarorului(electromotorului).Ultima temporizare poate avea un timp fix sau variabil functie de temperatura exterioara,temperatura motorului,etc.Problema cu farurile poate avea o sumedenie de cauze si nu ma hazardez in a da o....solutie!
  • tzeapa77

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Va multumesc pt. raspunsuri tuturor. Dupa ce ajung cu ea in service va anunt ce s-a mai intamplat.
  • tzeapa77

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Am fost deja la 3 service-uri si nimeni nu ii gaseste nimic. Mai nou a inceput de 2-3 ori pe saptamana sa inregistreze eroarea P0560 - Tensiune sistem prea micã (02) si asta se intampla in timpul mersului la aprox. 5-8 min dupa pornire. Se aprinde in bord martorul service si atunci se inregistreaza eroarea. O tot sterg cu un tester OPEL-OPcom si laptop (pt. ca altfel ramane aprins martorul service si din cate am inteles din manualul ei intra in modul avarie si consuma mai mult si trage mai greu - asta se simte) si dupa cateva zile apare din nou.
Mai dati-mi idei ce verificari as mai putea sa ii fac sa descopar de unde vine problema.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cu scuzele de rigoare,cred ca tu nu-i poti face nimic.Conform codului,cred ca problema e pe alimentarea calculatorului motor(plus permanent,plus prin contact si masa),ce trebuie verificata in cunostinta de cauza,plecind de la ideea ca problema apare aleatoriu in timp,acest lucru ingreunind posibilitatile de rezolvare rapida...!
  • tzeapa77

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Si ce ma sfatuiesti sa fac ? Service reprezentanta crezi ca m-ar ajuta fara sa ma jecmaneasca ?
Pana acum 3 service-uri mi-au luat banii degeaba si au zis ca masina nu are nimic.
  • B74LEL

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salut ,

Poate nu ai fost la service-ul care trebuie . Evident ca o problema electrica poate sa fie destul de de greu de depistat . Daca asupra masinii nu s-au facut modificari de natura electrica , cu siguranta defectul se gaseste mai usor . Spune-ne si nou la ce service-uri ai fost . Incearca la EDS .E si Flores acolo si cu siguranta trebuie sa-i dea de cap . Evident ca pe ghicite nu merge .

Bafta,
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 G Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Poti verifica un eventual contact imperfect pe la: baterie, sigurante, mufe calculator si altele de acest gen. Ai spalat motorul inainte de a avea aceste probleme? Masoara tensiunea de la bornele bateriei in momentul pornirii. Nu ar trebui sa ai sub 11v. Deasemenea, tensiunea de la bornele bateriei cand motorul este la relanti este de 14,2v. Verifica daca mai apare eroare stand pe loc.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@nicusan75, la mine cand pornesc motorul tensiunea scade pe la 9.5V, deci nu e o regula (bine, eu am pus pe ea o baterie mica si obosita, un bosch de 54 sau 56 ah de vreo 4 ani vechime).

@Sever.SVR & @jambonel, daca nu sunteti siguri de ceva de ce o spuneti cu atata siguranta? Bujiile la diesel functioneaza pana temperatura apei se apropie de 40-50 de grade. Chiar si pe timp de vara sunt functionale daca temperatura lichidului de racire este mai mica decat valoarea prestabilita in ecu.

@initiator, mergi cu incredere la service-ul EDS sau daca ajungi prin brasov cauta-l pe cristi_bv.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
tzeapa77 a scris:Si ce ma sfatuiesti sa fac ? Service reprezentanta crezi ca m-ar ajuta fara sa ma jecmaneasca ?
Pana acum 3 service-uri mi-au luat banii degeaba si au zis ca masina nu are nimic.

Cauta un service care iti poate inlocui temporar ECU. Verifica daca mai apare eroarea.
Posibil sa ai ceva lipituri reci in ECU.
  • tzeapa77

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
@nicusan75 :
Am spalat motorul prima si singura data in toamna inainte de a aparea problemele. Ce crezi ca ar putea fi ?
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,051
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Tu cam ce crezi ca ar putea fi...? In afara de contacte imperfect prin mufe, rezultate in urma patrunderi apei care nu a mai avut pe unde sa iasa...si care contacte imperfect, sa se manifeste aleatoriu...cam cum face acum la tine...Smile
Rezolvarea problemei...probabil tot in service, demontat instalatie electrica...spary de contacte...roaga-te sa nu fie ECU defect...cum ti-a zis si @iulian1971...alti bani, alta distractie si a doua oara...probabil vei lasa motorul cu praf pe el...ca este mai sanatos...
  • tzeapa77

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Ma poate ajuta cineva cu un soft de diagnoza mai bun care sa mearga cu testerul OP-COM ?
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Dar op-com ce are?
  • tzeapa77

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Nu are nimic , doar ca mi se pare cam simplist. Nu vad prea multe optiuni in el si ma gandeam la un soft mai complex care sa stie sa faca mai multe si sa arate mai multe valori.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
pentru cine stie sa,,citeasca valorile,,si sa stie ce vrea de la el,op-com-ul este foarte bun,intr-un garaj propriu
  • tzeapa77

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Inca odata: problema mea apare doar la temperaturi joase, sub 2 grade Celsius. Daca era vreun contact cu probleme sau din cauza spalarii motorului ma gandesc ca ar fi aparut problema asta macar odata si la temperaturi de peste 2 grade. In ultimele zile de cand e mai cald nu mai este nici o problema.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
tzeapa77 ai incercat ca cureti toate legaturile la masa din compartimentu motor?
am patito cu masina din avatar,a doua zi de la cumparare,electromotoru invartea greu,demontat de pe masina,si constat ca este nou,ramane de verificat baterie,o pun pe alta masina si dumneaiei invartea de-l gasea dracii pe bietu motor,diagnostic,legaturi la masa imperfecte,leam curatat si am mai pus un cablu de la caroserie pe cutia de viteze,pe frigu care a fost pornea fara probleme
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR