Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
liviu2004 nu 8 diode ci 9
6 diode sunt pentru transformarea din curent alternativ,ce scoate alternatoru,in curent continuu pentru consumatorii masinii,si alte 3 pentru auto-excitatie,si stins becu de la bord
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
de-alea am uitat. mai cercetez.

LE: gasit poza pe forum, 8 diode, 4 bobine. Alea de excitatie nu le vad.

https://www.clubopel.com/vie...sc&start=1060
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@arias

Sunt posesori de Vectra A(Vauxhall Cavalier) si Vectra B(Vauxhall Vectra) pe forumurile engleze care au scos si ei in exterior releul sau puntea(asta cedeaza de obicei la ele) dar habar n-am cum si ce au facut sa-l protejeze. Insa au facut asta pe acelasi motiv ca e chinuiala sa-l demontezi de pe masina pentru o reparatie si oamenii erau taxati in service o gramada pentru manopera. Smile

L.E
Pune ceva poze cu modificarea (dar fa-le cu un aparat foto, nu cu un telefon de duzina) sa le vedem si noi ca poate implementam mai multi ideia ta.


Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 26 Jan, 2013 12:01 am
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Vad ca in link-ul pus de colegul @liviu2004 apar si alte poze cu punte de diode Mobiletron - England. Sa creada cine vrea dar Mobiletron sunt facute prin China/Taiwan, daca era facut in Anglia pe langa pretul mai mare avea scris pe el 'Made in UK' sau 'Made in Great Britain' (uitati-va doar la alternatorul Hitachi ca scrie Made in UK pe el).

England 'my ass' -> China... ca asta-i marfa care se gaseste la noi in Romania, scumpa si de slaba calitate. Data viitoare cand ma mai lasa puntea (peste multi ani, sper eu) iau punte BOSCH pentru alternator BOSCH de 120Amp si rog electricianul sa faca un efort in plus (contra cost, bineinteles) sa-mi scoata diodele din puntea BOSCH si sa mi le puna in puntea Mobiletron de pe masina (sau in cea veche, chiar daca si era ceva Dai-Nai). Trebuie sa se poata, trebuie sa si tina mai mult ca diodele sunt de putere apropiata celor din puntea originala Hitachi.

Uite un link spre o discutie in care cineva care a facut deja asta : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=107924 si bravo lui ca a reusit !
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ieri am luat un corp incalzire auxiliar cu bujii CGP(Cooland Glow Plugs) de pe un Ford Focus diesel din 2000, are 3 bujii 3x250w si vreau sa-l pun pe masina sa scad curentul pe care trebuie sa-l bage alternatorul dimineata in etapa de postincalzire motor(bujiile mai merg toate 4 pana la 6min alimentate in impulsuri pana ajunge apa din circuitul mic la 55grade C). Cele 3 bujii vor fi comandate de acelasi releu Transtron care comanda cele 4 bujii din motor pentru postincalzire doar ca interpun un montaj electric care va comuta dupa 45-60secunde curentul de pe bujiile motor pe cele 3 bujii din circuitul mic de racire. Asa imi scade consumul pe alternator cand motorul este rece (protejez puntea de diode), scade timpul in care se va incalzi motorul si lungesc viata bujiilor din chiuloasa. O bujie CGP noua BERU este 40lei, pe cand una pentru chiuloasa NGK D-POWER noua este 120lei.


  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
si ce nu baga alternatorul in bujii la postincalzire, baga in bujiile astea 3. deci per total tot aia.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
adica tu pui inca 3 bujii ca sa scada consumu?de unde ai scos si prostia asta,din contra vei avea un consum marit pe alternator,tu ca sa faci economie la curent acasa,aprinzi toate becurile din toata casa?
jucaria aia o legi pe furtunu de incalzire al caloriferului,dar mai ai nevoie de o chestie electronica care sa opreasca curentu in momentu cand apa din motor ajunge la temperatura de lucru
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
liviu2004 a scris:si ce nu baga alternatorul in bujii la postincalzire, baga in bujiile astea 3. deci per total tot aia.

Pai ia fa tu un calcul, cat consuma 4 bujii cu incalzire rapida (in 4-5sec sunt rosii) si cat consuma 3 bujii normale care au timp de incalzire normal (15sec, sau mai mult ) si deci consuma mai putin.

Anyway, aparatul de masura va spune la final cat e consumul si daca e asa cum spun eu.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
nicunicu a scris:adica tu pui inca 3 bujii ca sa scada consumu?de unde ai scos si prostia asta,din contra vei avea un consum marit pe alternator,tu ca sa faci economie la curent acasa,aprinzi toate becurile din toata casa?
jucaria aia o legi pe furtunu de incalzire al caloriferului,dar mai ai nevoie de o chestie electronica care sa opreasca curentu in momentu cand apa din motor ajunge la temperatura de lucru

Adica, ce am scris eu mai sus nu a fost inteles de voi cei care sunteti mai experimentati ca mine. Am scris mai sus ca dupa 45-60sec un modul electronic va comuta postincalzirea motorului de pe cele 4 bujii motor pe cele 3 bujii CGP. 'Jucaria aia' in cazul meu e foarte usor sa ma folosesc de ea, pentru ca exista un singur releu care controleaza postincalzirea in impulsuri a bujiilor motorului (acestea au o rampa comuna care le alimenteaza pe toate 4) si folosindu-ma de un montaj electric simplu va comuta pe cele 3 bujii CGP (le pun o placuta metalica pentru a fi alimentate toate 3 simultan) si acelasi senzor (in apa motor, pe circuitul mic) care comanda iesirea din postincalzire va spune releului sa opreasca alimentarea in impulsuri a celor 3 bujii CGP. Sa nu ai impresia ca la mine e ca la Vectra B 2.0DTi sau Astra G 1.7DTi unde bujiile sunt alimentate in impulsuri 2 câte 2 sau ca comunica permanent cu senzori, ECU sau alte chestii complicate ca eu am motorul Isuzu 1.7TD (fara ECU, fara EGR, fara debitmetru, fara pompa de injectie electronica, fara injectoare comandate electric, s.a.m.d) si deci asta e din alta liga (e simplu, eficient si fiabil). Laughing Laughing Laughing
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
"bujii alimentate in impulsuri",despre ce impulsuri,e vorba?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
impulsuri de tensiune in curent continuu.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@big_electro61

Alimentarea bujiilor in impulsuri se face imediat dupa pornirea motorului, acestea nu mai primesc tensiune ca si cum sunt alimentate direct din baterie (in cazul meu ele consuma 62A alimentate direct) ci ele consuma 42A alimentate fiind in impulsuri de catre releul de bujii. Asta duce la un consum de curent mai mic si protejeaza bujiile ca acestea sa nu se arda in intervalul de timp de pâna la 6min timp in care acestea sunt inca active, imediat dupa pornirea motorului.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
liviu2004 a scris:impulsuri de tensiune in curent continuu.
Pot fi impulsuri in curent alternativ? Ma interesau caracteristicile impulsului(timp de lucru,timp de pauza si eventual frecventa).Cum verific faptul ca alimentarea bujiilor este in impulsuri? @liviu2004,o sa spui ca eu sunt prea -practician-,ca sa te pot intelege,dar o sa fac eforturi...!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:[...]Cum verific faptul ca alimentarea bujiilor este in impulsuri?[...]

Pai ia in considerare masuratorile mele din care am constatat urmatoarele : bujiile motor alimentate dimineata cand pun contactul au un consum de 62A toate 4buc. Dupa pornire, imediat consumul lor scade la 42A toate 4 buc. Ele sunt toate 4 alimentate de la o rampa de curent comuna ca in poza de mai jos :



si pentru mine e clar ca sunt alimentate altfel dupa pornirea motorului - poate la tensiune mai mica, ori in impulsuri (concret, nu stiu cum face releul chestia asta). Postincalzirea continua pâna la 6min pe timp de iarna cu temperaturi de -24grade C conform manualului si testat de mine dimineata cu un multimetru.

Asta-i releul de comanda care cupleaza un al doilea releu de forta de 70A care tine efectiv bujiile cuplate :




  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Colegule,pot intelege ca nu stii anumite chestii,dar nu pot intelege de ce le scrii, pe cele ce nu le stii...?Intradevar alimentarea in impulsuri are o larga aplicatie si in auto,in ultimul timp,dar nu se poate face prin intermediul releelor.Poate, curiozitatea te va face sa vezi, de ce...?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Din pacate curiozitatea nu m-a dus la niciun rezultat, am cautat pe Internet dar nu am gasit nimic sa ma lumineze.

Ai putea sa ne faci 'argumentarea' ? evident doar daca ai know-how'ul necesar argumentarii acestei probleme.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Are tot ce trebuie, crede-ma ca ma articuleaza cand ma prinde, si pe buna dreptate.

Un releu are un timp de inchidere si un timp de deschidere a contactelor, din considerente mecanice si electrice. Un exemplu ar fi 10 msec timp de deschidere si 20 msec timp de inchidere (valorile sunt pur aleatorii, depind de marimea releului, producator, etc etc).

Pe cand impulsurile date cu tranzistoare sunt mult mai rapide, nu stiu, vorbim de ordinul kHz, zic si eu, poate mai rapid.

Avand un controller, poti alimenta aceste bujii in impulsuri si controla foarte usor consumul bujiilor. Daca te joci cu latimea impulsurilor, modifici factorul de umplere si cresti sau scazi consumul. Dezavantajul ar fi ceva armonici bagate in tensiunea alternatorului, dar posibil ca bateria sa le preia si sa le amortizeze.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ok, inteleg ce ai scris si totodata multumesc pentru explicatii. Dar cum se face ca la pornire am un consum pe bujii, apoi imediat dupa pornire si pâna ies ele din postincalzire consumul de curent pe bujii este 66% din cel masurat la preincalzirea bujiilor ? Motorul meu e din 1996, nu am ECU, doar un releu de bujii cu controller care comanda releul de forta al bujiilor incandescente. Si pe-asta de forta nu-l aud sa bâzâie sau sa deconecteze dupa pornire, deci ramane cumplat.

Postincalzirea functioneaza iarna si vara, iarna pana la 6min asa cum scrie in cartea masinii. Consumul de curent pe bujii scade imediat dupa pornirea motorului, bujiile merg de 3 ani asa si fara probleme iar daca nu erau alimentate altfel decat la preincalzire cu siguranta erau arse deja de multa vreme. Am presupus ca alimentarea lor la postincalzire se face in impulsuri pentru ca tensiunea nu scade ramane tot la 11,8volti, iar mai departe nu m-a dus imaginatia neavand cunostinte de electronica.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Poti sa-mi dai detalii cum ai masurat consumul la bujii?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cu un clamp-metru, parca asa i se spune. Era unul destul de profesional, ceva Fluke avea culoare galbena daca imi amintesc eu bine. Avea 2 clesti, il inchideai peste firul unde vroiai sa masori si apoi iti afisa digital cat e consumul in amperi. Bujiile au o rampa metalica comuna de alimentare, am masurat pe firul care se strange cu o piulita pe rampa, deci chiar langa piulita de prindere a firului. Pe pagina anterioara am scris si consumurile care le-am gasit folosind acest aparat, cred ca sunt destul de apropiate de realitate.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR