- fm
- OP
- 175 mesaje
- din 19 Oct 2005
- Bucuresti
fm
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2005
- Mesaj Privat
Am urmatoarea problema: se aprinde martorul de bord de la sistemul de racire in momentul in care temperatura ajunge pe la 87 grade C (aproximativ) si porneste electroventilatorul. De fapt este electroventilatorul ala din fata de pe radiatorul ala mai mic (cum te uiti la masina). Dupa ce se aprinde nu se mai stinge, dar am vazut ca electroventilatorul porneste la intervale foarte scurte de timp. Motorul nu se supraincalzeste. Nivelul lichidului este OK. AC-ul merge fara probleme. Care aveti idee ce poate fi?
- ghostrider
- **
- 108 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
ghostrider
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ghostrider
- **
- 108 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
ghostrider
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- fm
- OP
- 175 mesaje
- din 19 Oct 2005
- Bucuresti
fm
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2005
- Mesaj Privat
ghostrider a scris:
Pai din cate stiu eu "electroventilatorul ala din fata de pe radiatorul ala mai mic" este de la AC.
Cel de racire al radiatorului este in spatele radiatorului mare.
Sper sa nu gresesc
fm a scris:De fapt este electroventilatorul ala din fata de pe radiatorul ala mai mic (cum te uiti la masina).
Pai din cate stiu eu "electroventilatorul ala din fata de pe radiatorul ala mai mic" este de la AC.
Cel de racire al radiatorului este in spatele radiatorului mare.
Sper sa nu gresesc
Asa stiu si eu, numai ca imi este imposibil sa ma gandesc cum ar putea sa ajute ala la racirea circuitului de "apa" al motorului. Avand in vedere ca AC-ul merge, singura mea explicatie (trasa de par) ar fi ca electroventilatorul "mare" ala de pe radiatorul mare este mort (am lasat motorul pornit cu capota ridicata si ala mare nu porneste deloc) si asta mic de pe radiatorul AC, ajuta la racire mergand aproape non stop, asta avand in vedere ca cele doua radiatoare (AC si motor) sunt prinse unul de altul. Masina este in service la Radacini acum, o sa va anunt ce i-au gasit. Sper sa fie ceva pe garantie .
P.S. Cei de la Radacini mi-au zis ca temperatura la care pleaca electroventilatorul mare este 93 grade C, ori mie nu mi-a trecut niciodata acul de la apa de linia care marcheaza jumatatea (care ar corespunde lui 90 grade C) dintre 80 si 100 grade. Imi e greu sa cred asta, ar insemna ca ventilatorul mare nu a pornit niciodata ?! .
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ghostrider
- **
- 108 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
ghostrider
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
fm a scris:
Cei de la Radacini mi-au zis ca temperatura la care pleaca electroventilatorul mare este 93 grade C, ori mie nu mi-a trecut niciodata acul de la apa de linia care marcheaza jumatatea (care ar corespunde lui 90 grade C) dintre 80 si 100 grade. Imi e greu sa cred asta, ar insemna ca ventilatorul mare nu a pornit niciodata ?! .
Cei de la Radacini mi-au zis ca temperatura la care pleaca electroventilatorul mare este 93 grade C, ori mie nu mi-a trecut niciodata acul de la apa de linia care marcheaza jumatatea (care ar corespunde lui 90 grade C) dintre 80 si 100 grade. Imi e greu sa cred asta, ar insemna ca ventilatorul mare nu a pornit niciodata ?! .
Mda exact asa si la mine.
De cand am luat masina nu a sarit acul de la temperatura peste jumate(adica 90 grade) si nici ventilatorul mare nu a pornit.Am verificat in mai multe situatii cand motorul era cald bine de tot(adica mers o suta si veca de km) si ventilatorul mare era oprit.
Poate sa fie termostatul care nu mai e bun dar nu cred pt ca imediat ce m-a dat jos din masina, dupa aprox 1 min de la oprirea motorului, am pus mana pe radiaorul mare si surprins am fost cand am vazut ca nu era fierbinte(sau nu excesiv);se putea tine mana pe el un pic.
Probabil ca vara in canicula aia mare de tot va sari temperatra si va porni si ventilatorul mare
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
chestia cu tempeatura depinde, zic eu, si de conditiile de trafic
Mie la drum intins, oricat de cald ar fi afara, teperatura imi sta pe la 82 grade (ca asa e termostatul meu cel cumparat de la magazin cu talonul in mana, mama lor de @#$#$%$%$) In oras reusesc sa scot teperaturi de pana la 90 grade, cand am semafor din 500 in 500 m.
Mie la drum intins, oricat de cald ar fi afara, teperatura imi sta pe la 82 grade (ca asa e termostatul meu cel cumparat de la magazin cu talonul in mana, mama lor de @#$#$%$%$) In oras reusesc sa scot teperaturi de pana la 90 grade, cand am semafor din 500 in 500 m.
- fm
- OP
- 175 mesaje
- din 19 Oct 2005
- Bucuresti
fm
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2005
- Mesaj Privat
Am rezolvat problema. A fost ars electroventilatorul mare cel de pe radiatorul care raceste motorul. S-a inlocuit pe garantie. Ideea e ca ventilatorul ala mic de pe radiatorul AC, de aceea mergea aproape non-stop, fiind prins de cel al motorului, il ajuta si pe acesta sa se raceasca cat de cat. Oricum ca sa schimbe electroventilatorul au demontat o gramada: bara de protectie, bateria, radiatoarele, furtune, etc. Daca nu era pe garantie, probabil ma secau la manopera.
- ghostrider
- **
- 108 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
ghostrider
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
fm a scris:Am rezolvat problema. A fost ars electroventilatorul mare cel de pe radiatorul care raceste motorul. S-a inlocuit pe garantie. Ideea e ca ventilatorul ala mic de pe radiatorul AC, de aceea mergea aproape non-stop, fiind prins de cel al motorului, il ajuta si pe acesta sa se raceasca cat de cat. Oricum ca sa schimbe electroventilatorul au demontat o gramada: bara de protectie, bateria, radiatoarele, furtune, etc. Daca nu era pe garantie, probabil ma secau la manopera.
Si ti-au zis baietii la ce temperatura trebuie sa porneasca ventilatorul mare?
Adica ai testat ca merge?
- fm
- OP
- 175 mesaje
- din 19 Oct 2005
- Bucuresti
fm
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2005
- Mesaj Privat
ghostrider a scris:
Si ti-au zis baietii la ce temperatura trebuie sa porneasca ventilatorul mare?
Adica ai testat ca merge?
Si ti-au zis baietii la ce temperatura trebuie sa porneasca ventilatorul mare?
Adica ai testat ca merge?
Am intrebat si mi-a zis tot de 93 grade si ceva de genul ca nu il aud eu pe ala in trafic . Ideea este ca ala cred ca chiar porneste mai rar, pt ca ventilatorul mic merge destul de mult timp, mai ales daca folosesti AC-ul. Ideea e ca la relanti (ca sa poti vede cu capota deschisa) ca sa porneasca si ala mare ar trebui sa ii de-a cineva acceleratii, altfel cel mic de pe AC isi face datoria, pentru ca am senzatia ca sistemul electronic il freaca mai mult pe ala sau in orice caz ambele formeaza un tot unitar in sistemul de racire. Oricum bine ca s-au gandit la faza asta, pt ca daca stau si ma gandesc bine, am avut o Dacia Nova care avea racire electrica si la un moment dat m-i s-a ars siguranta de la electroventilator si am dat-o in fiert. Electroventilatorul pornea exact la granita cu zona rosie. Adica daca nu pornea era ca si data in fiert, cum am patit eu cu siguranta aia. Alta data am fiert-o de la termocupla (desi becul de la temp apei nu se aprinsese). Si daca tot sunt la capitolul amintiri, merita sa amintesc ca celebrul ventilator de la Dacie mergea si dupa ce opreai motorul si am ramas de-a lungul timpului de vreo 3 ori fara baterie, pana mi-a trecut prin cap sa nu opresc motorul decat dupa ce se oprea electroventilatorul .
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Haideti sa clarificam o problema ca vad ca parerile sunt oarecum impartite. Modulul HACM (Heating And Cooling Module) este "destept", stie cand un ventilator are probleme sau lipseste si il suplineste cu celalalt sau celelalte2 (vezi Vectra), aprinzand si martorul in bord. In cazul in care ventilatorul de racire antigel nu face fata, il porneste si pe cel de A/C. Ventilatorul de A/C este de tip "impinge" iar cel de racire antigel e de tip "absoarbe", astfel incat sa se poata suplini sau ajuta unul pe altul. Inca ceva, daca lipseste ventilatorul de A/C si se porneste A/C-ul, modulul HACM porneste ventilatorul de racire antigel pe post de ventilator A/C, pentru a realiza functia.
- Mihay
- **
- 194 mesaje
- din 23 Mar 2007
- Astra 2002 Z18XE
- Bucuresti
Mihay
- Mesaje scrise: 194
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2007
- Mesaj Privat