Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • kdowg

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
In primul rand salut.....acum sa trecem la problema care ma streseaza de ceva vreme si la care nu gasesc o rezolvare.Detin un opel vectra b 2001 1.8 16v 125cp care de curand a considerat ca e indicat sa imi faca o surpriza si sa crape Ecu......ok ok a crapat Ecu pe care l-am inlocuit cu o piese second de pe forum(multumesc colegului pentru Ecu mentionez Ecu nu are nici o problema)....bun toate bune si frumoase masina nu se mai ineca nu mai imi dadea cateva paginii de erori pe tester puteam sa execut o depasire in adevaratul sens al cuvantului ce sa mai se comporta ca o masina bun.....acum la 2 saptamani dupa de ce am schimbat Ecu si dupa un drum de Craiova-Timisoara dumneaei a considerat ca e ok sa se aprinda in bord martorul de indica o problema la motor acelasi martor pe care il aveam aprins cand aveam problema cu Ecu si cand avea momentele ei in care nu tragea nu se accelera in fine mergea ca o dacie obosita care isi mancase km....in fine panicat am crezut ca m-i s-a dus calculatorul again Sad dau o fuga la B.M.C un service si o pun pe tester.....surpriza calculatorul ok da foarte frumos imi zambea de pe monitor Error P0420 eroare de catalizator si sonda landa(scuzati-ma daca am scris gresit nu ma pricep la termeni)...bun grabit schimb sonda landa (sau cum dumnezeu ii zice) schimb si debitmetru si o supapa de evacuare sau ceva gen si ce savezi aceeasi surpriza dupa o saptamana dupa ce am facut aceste operatii in care bineinteles masina a mers ok m-i se aprinde martorul la motor in bord si aceeasi eroare insistenta ma terorizeza ERROR P0420 Shocked ......Daca s-a mai confruntat cineva cu problema asta va rog mult un sfat m-ar ajuta sincer am obosit si m-am saturat sa schimb la sonde landa si la debitmetre operatiune in urma careia am devenit posesorul a 4 sonde landa si a 2 beditmetre pe care le am depozitate in portbagaj Smile ......multumesc anticipat si imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie....o zi buna.
Skip ads

  • sebontz

  • Mesaje scrise: 143
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2012

  • Mesaj Privat
EGR-ul l-ai curatat?
  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 683
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Majoritatea Z18XE nu au EGR. Iti mai apare si alta eroare la tester inafara de 0420? Vezi ca sonda lambda e bine sa o pui pe original, altfel mai face figuri. La fel si cu debitmetru. Dar vezi sa nu fie catalizatorul, e o posibilitate si asta.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
p 0420=catalizator sub pragu de eficienta
cred ca este un pic infundat
  • lord_fulger

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2009

  • Mesaj Privat
da cred si eu ca trebui sa curati catalizatorul si daca tot faci asta curata si sondele lambda cea de inaine si de dupa catalizator
  • kdowg

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Da multumesc tuturor pt sfaturi.....majoritatea din ele le-am facut si de curand am aflat de la un mecanic care mi-a dat catalizatorul jos sa-l curete ca acesta are o gaura in el data probabli de vreun mecanic inteligent cu un spiral cat toate zilele de mare Neutral........ce as putea sa fac in situati de fata?multumesc anticipat...Respect.
  • lord_fulger

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2009

  • Mesaj Privat
doar sa/l schimbi dat fiind ca are gaura in el acum nu mai functioneaza celulele cum trebuie.de asta si sondele citeau aiurea
  • oopsCam

  • Mesaje scrise: 312
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2009

  • Mesaj Privat
nicunicu a scris:p 0420=catalizator sub pragu de eficienta
cred ca este un pic infundat


Sau prea "desfundat" in cazul lui. Am vazut catalizatoare unuversale pe net. Sunt in jur de 300-400 Ron .
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
kdowg a scris:.ce as putea sa fac in situati de fata?
Provizoriu,lipeste-i un petic de tabla cu un adeziv gen -poxilina-,rezista un pic si la temperatura.Poti sa fixezi peticul pina la rigidizare adezivului,cu un colier din tabla subtire sau chiar din sirma,ulterior poate fi demontat.Dupa rigidizarea peticului poti face probe functionale,existind posibilitatea sa functioneze corect sistemul de evacuare,inclusiv sondele si sa scapi de eroarea problema.Inainte de probe,scoti o borna la baterie,sa se stearga erorile memorate.
  • Oryps

  • Mesaje scrise: 422
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Eu zic ca te-ai cam grabit cu schimbarea sondei Lambda...puteai verifica intai daca functioneaza in parametri normali. Cu Tech 2 iti spunea sigur. Acum, ce te sfatuiesc eu e sa cauti un distantier de sonda Lambda. E o chestie mica ce se pune intre locul unde se fixeaza sonda Lambda si sonda in sine. Distantierul creaza un numar mare de celule catalitice care mai pe scurt pacaleste ECU ca ai catalizator si ca functioneaza in conditii optime. E un truc recomandat celor fara catalizator, cu evacuare directa (gen tunning) tocmai pentru a evita CEA MAI PACATOASA EROARE dintre toate, P0420. Cred ca mai mult de 200 lei cu tot cu montaj nu te duce.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cred ca e greu de pacalit un calculator ce supravegheaza un sistem cu doua sonde lambda,deoarece sondele emit semnale diferite ca amplitudine dar aceste semnale sunt, IN ACEEASI FAZA.
  • Oryps

  • Mesaje scrise: 422
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Cine mi-a zis chestia asta stie foarte bine cu ce se mananca Opelul...acum daca omul vrea sa incerce bine, daca nu, e alegerea lui. Oricum, eu zic ca intotdeauna, orice problema ai la masina te documentezi inainte, deci daca ai citi si tu, o sa vezi ca poate face asta (nici eu nu am crezut).
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
electro, despre ce faza vorbesti?
Ca prima sonda are semnal sinusoidal, dar a doua are semnal liniar, deci....
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Nu-i liniar! Oscilatiile semnalului sondei lambda aval,sunt mici in amplitudine,dar SUNT.Sunt in faza,adica mininul maximul si media semnaleleor celor doua sonde sunt atinse in acelasi timp,evident ca amplitudinile(valorile...) difera. Cred ca prea multa teorie,nu-i buna,decit poate, pentru pasionati...!
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Semnalul sondei lambda 1 si 2 comparat cu pozitia clapetei de acceleratie, motor incalzit la temperatura de lucru. Motor Z14XE. Cat timp acceleratia e apasata, semnalul sondei lambda 2 oscileaza. La relanti, valoarea acesteia scade.
Stie big_electro61 ce zice.


  • Oryps

  • Mesaje scrise: 422
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Sonda Lambda 2, comparativ cu 1, are o oscilatie mult mai rara...aproape liniara...faptul ca oscileaza la fel ca 1 inseamna ca functioneaza insa nu in parametri normali (aici ma refer la P0420 cand sunt probleme la evacuare). Ea trebuie sa oscileze foarte putin, nu asa des ca sonda Lambda 1. E normal sa oscileze si ea, altfel cum iti dai seama ca lucreaza? si da, cu motorul pornit, chiar si la relanti lucreaza, doar se elimina noxe, nu?

Eu nu inteleg insa de ce ne contram pe tema asta...cred ca e un alt topic destinat pentru Sonda Lambda...din pacate omul nu mai raspunde sa vedem cum si daca a rezolvat ceva cu P0420.
  • kdowg

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Da imi cer scuze ca nu am mai raspuns dar am fost putin plecat din tara.......deja dupa ce am citit raspunsurile voastre am intrat si mai mult in ceata Very Happy......problema ii urmatoarea:
am sters eroarea aceea de imi aparea p0420 si masina a facut un drum de Italia (Craiova-Casalpusterlengo) drum pe care surprinzator nu mi-a mai facutprobleme....acum de 2 zile iar se aprinde nenorocirea aceea in bord si merge ca naiba...in fine din cate am citit voi imi recomanda-ti sa schimb catalizatorul lucru pe care probabil o sa-l fac in zilele ce urmeaza si sper ca in final sa rezolv nenorocirea asta de eroare pt ca sincer mi-a mancat zilele Neutral...stima si respect.
  • Oryps

  • Mesaje scrise: 422
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Nu fi nebun pentru ca un catalizator este cu mult mai scump. Vorbeste cu un mecanic priceput sau cu o firma de tunning despre distantierul de sonda Lambda. Treaba ta! daca ai bani, baga mare!
  • lok77

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2011

  • Mesaj Privat
salut,
O problema asemanatoare o am si eu ,dar posibil sa fie si de la GPL... dar totusi acel distantier cat sa fie de mare si la care dintre sonde tre'montat?
mss.
  • kdowg

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Da multumesc de sfat Oryps foarte bun sfatul tau m-am interesat de asa ceva si e in jur de 35-40 de euro cu tot cu transport pe cand un catalizator second depaseste cu mult costurile simulatorului catalitic inca nu am apucat sa achizitionez 1 da o sa revin cu posturi dupa ce o sa-l achizitionez si montez......a apropo lok77 iti las un link cu ce am gasit eu sper sa te ajute...din cate am inteles eu de la mecanic eu tre sa montez asa ceva la prima sonda sau pe rampa 1 scuze de termeni da nu ma pricep.
lok77 asta-i link-ul : http://forum.4tuning.ro/464...-performante.html
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR