bursuk23
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1997 17
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2013
- Mesaj Privat
salut,ma numesc marian,am un opel vectra din anul1997,mot de 1700td,si am probleme cu turbo,masina nu are putere decat dupa ce accelerez peste2500r/m,iar cand depasesc2500r/m,turbo scoate un fluierat un uruit urat,de depasit nici atat,de panta nu mai vorbesc,masina nu are putere,daca poate cineva sa-mi dea un sfat,cum se curata sau poate e si de vina intercoolerul ca il vad plin de ulei,nu stiu poate mai e cineva care a avut aceeasi probleme,sau poate e cineva care s pricepe si i-mi poate da un sfat.va multumesc.
BRAVOGTR
- Mesaje scrise: 95
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
bursuk23
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1997 17
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2013
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Masina cu motorul oprit si nepornita de cateva ore, privesti masina cu capota ridicata din fata. Se demonteaza furtunul negru din partea dreapta (e tare si pare din plastic, are un umar cu 3 cute) cel care pleaca din admisie spre in jos. Sunt 2 coliere de toate. Pentru colierul de jos care strange furtunul pe turbina, ai nevoie de o cheie tubulara lunga si un prelungitor lung. Total vre-o 25cm )la remontare sa nu-l strangi foparte tare, doar moderat, apoi dupa cateva zile mai strangi unpic cu cheia, il simti la mana ca se strange inca unpic).
Dupa demontarea furtunului, bagi mana in gaura de la turbina si acolo prinzi cu degetele piulita axului, incerci sa o misti sus-jos si apoi incerci sa-l misti stanga-dreapta. Vezi daca ai joc si daca jocul e mare (o problema mare este jocul axului pe directia sus-jos). Incearca sa invarti cu mana turbina, ar trebui sa se invarta destul de usor.
Cand pornesti dimineata, tii acceleratia apasata ? Nu ar trebui, pentru ca pompa are soc automat si motorul odata pornit... cu ajutorul postincalzirii (bujiile mai primesc curent inca pana la maxim 6min in functie de temperatura lichidului de racire) acesta ramane singur pla relanti si merge rotund.
Daca da cu fum negru la prima cheie probabil ca ai cel putin o bujie arsa, sau poate nu ai compresie pe vre-un cilindru (in general asta se poate remedia).
Dupa demontarea furtunului, bagi mana in gaura de la turbina si acolo prinzi cu degetele piulita axului, incerci sa o misti sus-jos si apoi incerci sa-l misti stanga-dreapta. Vezi daca ai joc si daca jocul e mare (o problema mare este jocul axului pe directia sus-jos). Incearca sa invarti cu mana turbina, ar trebui sa se invarta destul de usor.
Cand pornesti dimineata, tii acceleratia apasata ? Nu ar trebui, pentru ca pompa are soc automat si motorul odata pornit... cu ajutorul postincalzirii (bujiile mai primesc curent inca pana la maxim 6min in functie de temperatura lichidului de racire) acesta ramane singur pla relanti si merge rotund.
Daca da cu fum negru la prima cheie probabil ca ai cel putin o bujie arsa, sau poate nu ai compresie pe vre-un cilindru (in general asta se poate remedia).
bursuk23
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1997 17
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2013
- Mesaj Privat
multumesc pt raspuns,niciodata nu accelerez masina cand o pornesc,nici prima data nici niciodata,tot timpu eu o pornesc fara acceleratie si inainte sa plec de pe los o las aprox 2 min sa se incalzeasca.O sa mauit unde mi-ai zis,ce sa fac sa dau si intercoolerul jos sa-l curat un pic? , cum se curata? ,la intercooler furtunul ala negru si gros de sus se vede manjit de ulei,eu spal motorul si dupa un anumit nr de km inca o data il gasesc manjit de ulei(ca si cum ar fi asa o sudoare de ulei),oare din ce cauza?.A si altceva turometrul nu merge la relanti sta la 3000 si in mers sta la 6000,de unde primeste revolutiile motorului din ALTERNETOR? , sau sa fie ceasul din bord defect dar l-am schimbat deja odata.multumesc.
bursuk23
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1997 17
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2013
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Intercooler-ul e mai greu de dat jos daca ai A/C pe masina. Daca e fara A/C, sunt cateva suruburi de demontat si poti sa-l scoti sa-l speli cu motorina. Eu l-am spalat montat pe masina, a fost chinuiala si nu a fost 100% eficient, dar al meu nu avea decat urme de ulei prin el.
Dupa spalarea intercooler-ului cu motorina, il scurgi bine-bine de lichid apoi il montezi pe masina si iesi la o tura cu masina, dar mai intai in ture mici gen 1.500 cateva minute, apoi 2.000 cateva minute... 2.500... 3.000rpm pentru ca motorina ramasa in intercooler sa se duca toata intr-un final in admisie si intercooler-ul sa ramana uscat in interior. Nu spala cu benzina sau alti compusi inflamabili ca risti sa detoneze motorul cand pui intercooler-ul sus sau chiar vre-un incendiu (daca il speli in spatiu fara o ventilatie corespunzatoare).
In intercooler e normal sa existe ceva urme de motorina pentru ca exista un furtun subtire cu rol de ventilare arbore cu came (e sus la capacul motor) care intoarce aerul cald pus in miscare de rotatia arborelui inapoi in admisie si decantorul din capac cat de eficient ar fi proiectat nu poate filtra gazele de vaporii de ulei 100% eficient.
Turometrul nu functioneaza corect atunci cand alternatorul e defect sau bateria slaba si alternatorul nu face fata incarcarii. La acest motor turometrul nu poate trece de 5.100rpm cu motorul turat in sarcina si 5.300rpm cu motorul turat in gol.
Dupa spalarea intercooler-ului cu motorina, il scurgi bine-bine de lichid apoi il montezi pe masina si iesi la o tura cu masina, dar mai intai in ture mici gen 1.500 cateva minute, apoi 2.000 cateva minute... 2.500... 3.000rpm pentru ca motorina ramasa in intercooler sa se duca toata intr-un final in admisie si intercooler-ul sa ramana uscat in interior. Nu spala cu benzina sau alti compusi inflamabili ca risti sa detoneze motorul cand pui intercooler-ul sus sau chiar vre-un incendiu (daca il speli in spatiu fara o ventilatie corespunzatoare).
In intercooler e normal sa existe ceva urme de motorina pentru ca exista un furtun subtire cu rol de ventilare arbore cu came (e sus la capacul motor) care intoarce aerul cald pus in miscare de rotatia arborelui inapoi in admisie si decantorul din capac cat de eficient ar fi proiectat nu poate filtra gazele de vaporii de ulei 100% eficient.
Turometrul nu functioneaza corect atunci cand alternatorul e defect sau bateria slaba si alternatorul nu face fata incarcarii. La acest motor turometrul nu poate trece de 5.100rpm cu motorul turat in sarcina si 5.300rpm cu motorul turat in gol.
bursuk23
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1997 17
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2013
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Daca ai A/C poti sa procedezi ca aici : https://www.clubopel.com/vie...asc&start=200
E vorba de post-ul meu adaugat la 'Dum 20 Mai, 2012 1:27 am'.
E vorba de post-ul meu adaugat la 'Dum 20 Mai, 2012 1:27 am'.
bursuk23
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1997 17
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2013
- Mesaj Privat
am dat jos furtunu ala negru din dreapta(ala cu cute),dar si celalalt in forma de S,si asta avea o gaurica de imi intra 3 degete in ea.Am bagat degetu in turbo cum mi-ai zis,si nu are joc deloc,nici sus-jos,nici stanga-dreapta,DAR nu se invarte usor cand ii dau cu degetul,merge greu,daca ii dau cu degetu in momentul cand iau degetul se opreste.Colierul de jos de la furtu ala mare si negru care intra in turbo era fff zlab(nu era strans deloc).
bursuk23
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1997 17
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2013
- Mesaj Privat
arias
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2010
- Mesaj Privat
Pai daca turometrul tau l-ai schimbat si sta la 6000 de ture inseamna ca ai luat un turometru de pe o masina pe benzina si nu diesel....asa se intimpla cind se pun ceasurile de la o masina pe benzina pe diesel...si inca ceva ...din ce stiu eu ceasurile de pe masinile diesel au 6000 de ture si cele pe benzina au 7000...sau cu 1000 mai mult la ambele variante....in orice caz cele pe benzina fiind masini de turatie au ceasurile cu 1000 de ture mai mult.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
bursuk23 a scris:am dat jos furtunu ala negru din dreapta(ala cu cute),dar si celalalt in forma de S,si asta avea o gaurica de imi intra 3 degete in ea.Am bagat degetu in turbo cum mi-ai zis,si nu are joc deloc,nici sus-jos,nici stanga-dreapta,DAR nu se invarte usor cand ii dau cu degetul,merge greu,daca ii dau cu degetu in momentul cand iau degetul se opreste.Colierul de jos de la furtu ala mare si negru care intra in turbo era fff zlab(nu era strans deloc).
(1) nu ai joc la axul turbinei - asta e o veste buna pentru tine
(2) paletele nu se invart usor :
- la schimbul de ulei baga un 'flush de ulei' de calitate, fa cum scrie in instructiunile de pe cutie
- schimbi filtrul de ulei si aer cu unele MANN, bagi ulei SINTETIC 5w40 de calitate si mergi cu motorul mai turat pana la urmatorul schimb de ulei (adica schimbi vitezele 2,3,4 la 3.000rpm sau mai mult, prin oras mergi cu a 3-a! iar la drum intins mergi cu 3.000rpm cat mai mult posibil, cu ocazia asta se mai curata si catalizatorul). Daca la al doilea schimb de ulei tot greu merge turbina va trebui (cand ti se ofera ocazia) sa o schimbi cu una SH care se invarte usor, pentru ca nu ai scapat de calamina depusa pe axul turbinei (care este de la faptul ca fostii proprietari au folosit uleiuri motor de slaba calitate si probabil intervale de schimb mai mari).
Colierul de la furtunul de admisie cel lung care vine jos in lateral la turbina era destul de slabit si la mine, la fel si colierul de pe furtunul care iese din turbina si intra in partea de jos a intercoolerului (privind de sub masina). Dupa ce am cumparat masina primul lucru a fost sa-mi verific si sa mai strang toate colierele de pe circuitul filtru de aer-turbo-intercooler-admisie. Cu ocazia asta am constatat ca furtunul in forma de S din partea superioara a intercooler-ului cel care intra in teava neagra ce duce in admisie era copt pe ambele curburi, l-am comandat de nou si a fost 50EUR pe original. Acest furtun cedeaza dupa ceva ani de folosire la orice motorizare turbodiesel, scopul lui e sa preia din varfurile de presiune care sunt generate atunci cand turbina produce boost sau cand retrogradezi intr-o treapta ineferioara. Se schimba cu altul nou de aceiasi forma/material, eventual unul SH daca pare in stare buna. Daca ai o gaura in furtun, turbina nu mai produce suficienta presiune si motorul devine puturos... te rogi de el atunci cand urci o panta, de exemplu.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Vin 25 Jan, 2013 12:31 am
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
bursuk23 a scris:am facut comanda de furtun la reprezentanta opel maine il am dupa amiaza.dupa ce il pun va povestesc cum merge.DAR fluieratul de la ce sa fie?
Fluieratul care se aude - intr-o prima faza eu cred ca era de la gaura din furtunul de intercooler care era spart. Dupa ce montezi furtunul asigura-te ca toate colierele de pe circuitul de aer al motorului sunt stranse. La 2.500rpm turbina produce boost si ar trebui sa simti asta cand accelerezi in vitezele 2,3,4,5. Motorul se duce notabil mai bine in acceleratie dupa 2.500rpm dar pana la turatia aia nu te ajuta turbina decat daca motorul are tuning (dar asta e o alta discutie, dupa ce-l aduci inapoi in parametri pe al tau).
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Vin 25 Jan, 2013 12:33 am, modificat de 2 ori în total
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
arias a scris:Pai daca turometrul tau l-ai schimbat si sta la 6000 de ture inseamna ca ai luat un turometru de pe o masina pe benzina si nu diesel....asa se intimpla cind se pun ceasurile de la o masina pe benzina pe diesel...si inca ceva ...din ce stiu eu ceasurile de pe masinile diesel au 6000 de ture si cele pe benzina au 7000...sau cu 1000 mai mult la ambele variante....in orice caz cele pe benzina fiind masini de turatie au ceasurile cu 1000 de ture mai mult.
Nu merge montat turometru de benzinar pe diesel (folosesc tehnologii diferite, cel benzinar isi ia semnalul de pe bobina de inductie, cel diesel de pe alternator de pe borna W).
bursuk23
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1997 17
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2013
- Mesaj Privat
mersi pt raspunsurii,acum poate o sa razi dar vreau sa te inreb ce este un "flush de ulei" - "filtre mann" - "turbina sh" ? .sa-ti explic pe scurt despre masina:am cumparato acum 2 ani,primul lucru care i l-am facut am turnat o solutie in motor care curata motorul in interior,odata turnata peste ulei am facut 70km cu motorul turat,dupa aceea am facut schimbul de ulei,am pus un ulei sintetic 5w40,si un aditiv ,am pus in motorina solutie pt curatarea injectoarelor,nu am vazut schimbarii majore in mersul motorului,am mers cu ea asa pana acum , acum dupa sfaturile pe care mi le-ai dat tu am vazut cat de cat ce probleme avea turbo al meu,si eu vroiam sa-i pun turbo nou acum 2 luni,dar a intervenit ceva si nu i-am mai pus,acum multumita tie am salvat o caruta de banii.Abia astept sa-l pun.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
flush de ulei este o solutie care se baga inainte de a schimba uleiul motor, se baga in ulei si se lasa motorul la relanti 10min, apoi se da drumul la vechiul ulei. Flush-ul asta spala motorul pe interior, eu sper sa curete putin si din calamina de pe axul turbinei (sanse mici, dar nimic nu-i imposibil)
filtre mann sunt filtre de ulei, aer, polen, etc fabricate de compania germana MANN (sunt de calitate buna)
turbina SH e turbina second-hand (folosita pe alt motor, cumparata de tine la mana a doua)
Nu baga aditiv decat daca motorul se da la ulei. Daca nu mananca ulei sau mananca putin nu-i baga aditiv, baga un ulei 5w40 de calitate si schimba-l vara la 10.000km, iarna la 8.000km. Eventual completezi cu pana la 1l intre schimburi daca scade pe joja sub jumatate.
Cu furtunul de la intercooler (cumparat pe nou) eu cred ca iti rezolvi problema.