Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Care ar putea fi cauza pentru care masina "da in nas" cand apas acceleratia?
Dimineatza porneste cam greu, se opreste motorul de 2-3 ori pe ger, dupa care la urmatoarea cheie merge...
Dupa ce se incalzeste motorul, la relanti este ok, dar can vreau sa demarez mai tare, da sa se opreasca; la mers constant, am observat ca numai la o anumita pozitie a pedalei de acceleratie motorul are puterea optima, daca apas mai tare iar are tendinta sa se opreasca...
Poate vrea sa ma lamureasca cineva, inainte de a ma duce la tester, sa nu ma fraiereasca astia acolo. Mentionez ca problemele au aparut dupa ce am deconectat bateria pentru o mica sudura...
Multumesc anticipat

OPEL AGILA 2002, 1.2i, motor Z12XE
Skip ads

  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Poti sa incerci:
Mai decupleaza bateria o data .las-o asa vreo 5-10 min
Pui bateria inapoi .dai cheie si nu te atingi de acceleratie 5-10 min(il lasi sa mearga in relanti). Apoi opresti motorul si-l pornesti din nou.
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Am mai incercat asta, dar nu am lasat-o mai mult de 1 min. fara sa apas acceleratia. Voi incerca sa o las 10 min. la relanti si anunt maine rezultatele.
Ok, dar ce legatura are asta cu decuplarea bateriei? Toate astea se intampla la mine dupa ce am decuplat o data bateria. Nu cred ca se poate seta in ECU referitor la turatia pompei de benzina sau presiunea optima... Ar fi o problema: daca ar fi pompa, la mine trebuie sa schimb tot ce exista in rezervor, fiind capsulate toate: pompa, regulator, filtre, sinda, etc ce mai e pe acolo. Cred ca ma costa destul. Sper sa fie altceva...
O zi buna,
  • Florin c

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Eu am avut un Astra din 1993, C16NZ, si aveam acelasi simptom pe care l-ai descris. Am schimbat bujiile si masina a mers perfect. M-am facut de ris la mecanicul meu, mai ales ca nu erau niste bujii speciale sau nu imi trebuia cine stie ce cheie, asta e...!
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Si aveai si explozii in motor dimineatza? eu am cateodata, pana se incalzeste motorul si bineinteles, cand nu merge "rotund"... O voi duce la tester, sa vad ce gasesc ei... pot fi astfel de simptome de la sonda lambda?
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
La pornire sonda lambda nu face nimic pina nu ajunge la temp de lucru(300-350gr).Nu cred ca e de acolo.
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Miercurea asta o duc la tester la Opel Bacau sa o verific; va anunt care sunt rezultatele. Oricum, nu fac nici o investitie majora numai pe spusele lor... Shocked
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
pratmin a scris:Miercurea asta o duc la tester la Opel Bacau sa o verific; va anunt care sunt rezultatele. Oricum, nu fac nici o investitie majora numai pe spusele lor... Shocked


Am fost azi la tester, la Opel Gesara Bacau
Rapid, ok, fara probleme.
Intrat, primit, nu mergea automatul de cafea, a trebuit sa stau pe uscat.
Nu mi-a dat voie sa merg cu meseriasii si cu masina mea, ca cica astea sunt regulile...
O ora... a venit cu rezultatele, pe tester nu s-au citit erori, numai tensiunea la sonda lambda nu corespundea... nu au vrut sa-mi spuna cat avea.
Pe foaia de observatii si deviz au mai trecut:
- debitmetrul de aer bulit;
- necesita schimb bujii.
Mi-au propus sa fac aceste operatii imediat dar am refuzat; voi decideti daca a fist politicos din partea mea Very Happy
- debitmetrul de aer = 8000000 lei
- sonda lambda = 7500000 lei
- bujii = 360000x4 lei
Manopera = 8 EUR/h fara TVA
Adica ceva pe la 20 mil lei (lei vechi, ce-i drept);

Sa schimb sonda lambda? eu zic ca nu, voi ce ziceti?
Debitmetrul? Cred ca da, este logic, chiar daca asta nu a fost citit pe tester, ci a fost o banuiala a lor...
Bujii? Cred ca da, deja am cu ele aproape 30000 Km si se recomanda in TIS...
Voi ce credeti? Cum vise par preturile?
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
sonda si bujiile mi se par f. scumpe.
si astea le poti schimba si tu Smile

din ce stiam eu:
sonda ~ 2 pana in 3 mil; poate faci rost fara TVA de pe undeva
bujii 5-6 sute mii

verifica eventual si tu sonda.

de pretul debitmetrului nu am idee.
  • maddan

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Parerea mea este ca au incercat sa-ti dea teapa... Laughing Enorm de scumpe bujiile, de exemplu!

Ar fi frumos sa insisti sa vezi ce valori indica sonda lambda.
Daca refuza, la revedere si-un praz verde!

Daca nu ai schimbat consumabilele (filtru benzina, aer, ulei) si nu ai circuitul de alimentare in buna stare (injectoare curatate, pompa in stare buna), dai degeaba cu banii in aer. Problema ta poate sa tina de unul dintre acesti factori, sau de mai multi dintre ei. N-ai cum sa stii exact, pana cand nu ii elimini pe rand. Sau cand vezi cu ochii tai ca valorile indicate nu sunt cele corecte.

Mai bine cauti atent in Bacau un service in care sa te lase sa stai langa ei cand pun testerul si mai ales cand testeaza debimetrul de aer.
  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Eu am cumparat astazi sonda Lambda si bujii de la un concesionar Opel din Bruxelles. Preturile au fost:
- sonda Lambda 121 euro + TVA
- bujii 8,88 euro + TVA (bucata).
asa ca nu au incercat sa te insele. Cam astea sunt preturile Opel.
Daca vrei preturi mai mici trebuie sa iei produse compatibile (de ex. Bosch, daca stii codurile).
Oricum te rog sa ne tii la curent, si eu am la Agila aceleasi simptome (am luat masina s.h. si cam asa a fost de la inceput; sonda Lambda o schimb pentru ca s-a ars/intrerupt bobina de incalzire din sonda, dar acest defect da cod de eroare 130).
Succes.
Adrian
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Consider ca toti aveti dreptate.
Adrian, am cumparat azi bujii de la Comanesti de la mine Smile cu 200000 lei buc. (KLM parca, japoneze).
Sonda lambda am gasit-o cu 3 mil lei, sau Bosh cu 5 mil. lei, la un importator.
Debitmetrul il voi verifica chiar eu, inlocuindu-l cu altul de la alt Agila, daca voi gasi in scurt timp. Am gasit in TIS si cum se verifica asta, dar pentru mine este pream mult...
Tu ce simptome ai mai exact? ce simptome poate da nefunctionarea inparametri a sondei, in afara de consum mai mare?

Maddan, am schimbat filtrul de aer su ulei, uleiul, bineinteles; la filtrul de benzina este mai greu de ajuns, ca e in rezervor si trebuie dat jos rezervorul... la vara
In Bacau am mai gasit un Service cu tester, dar nu are softul pentru Agila 2002.

Dac, desigur ca le schimb eu, ca doar nu dau 8 EUR pentru 5 minute; debitmetrul de asemenea il voi schimba, ca l-am mai desfacut o data si amk incercat sa-l "curat", dar nu prea am ce curata la el.

Aveti idee cam ce i-as mai putea face sa-l fac sa mearga mai bine? sau e numai electronica?

Astept si alte idei de la voi, poate ma pot face doctor si in Agila, ca in Dacie sunt... Laughing asistent...
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
pratmin:
schimba totul pe rind si vezi daca s-a imbunatatit ceva.
Nu le shimba pe toate odata ca nu iti vei da seama ce nu a mers.As schimba prima data debitmetrul apoi bujiile. Lasa sonda lambda ultima(din cauza ei nu prea cred ca "poate sa dea in nas")
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
sandumbogdan a scris:
pratmin a scris:...la filtrul de benzina este mai greu de ajuns, ca e in rezervor si trebuie dat jos rezervorul...

Nu cred ca e asa greu de schimbat filtrul de benzina, la Cielo, Espero, Vectra este in spate jos, pe sub masina se ajunge la el, la Asta pe motorina, filtrul este la motor si se ajunge f. usor la el.


La Opel Agila exista numai filtrul din rezervor, am verificat in TIS si chiar mi s-a parut o tampenie; cei de la Opel Bacau mi-au cautat anul trecut 30 minute filtrul de benzina pe sub masina, pe sub scaune spate, etc; apoi am verificat EU in TIS si am vazut ca nu am altul, decat in rezervor, care - spun ei, ai TIS-ului - ca tot ansamblul se schimba cu totul, nu se pot inlocui pese separate... dar eu nu-i cred... Cool ; si tot ei mai spun ca acest ansamblu (pompa, filtru, plutitor, regulator si ce mai e pe acolo) nu necesita mentenanta, deci nici macar nu trebuiesc curatate/spalate... poate in tarile civilizate, unde exista benzina...
Arrow
  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2005

  • Mesaj Privat
pratmin a scris:Consider ca toti aveti dreptate.
...Tu ce simptome ai mai exact? ce simptome poate da nefunctionarea inparametri a sondei, in afara de consum mai mare?...


Simptome:
La rece porneste din prima dar da sa se opreasca - relanti foarte variabil, in general (sub 500) sub cel normal cu motor cald (cam 600 pe indicatorul de bord), mai rar sau dupa 1-2 sprituri creste pe la 1000. In primele 30 sec-1 minut dupa pornirea la rece reactia la acceleratie la plecarea de pe loc sau la viteza mica este aproape nula. Ca sa pornesc cu masina neincalzita trebuie sa o pot tine turata la peste 2000 rpm si fara sa franez.
Cu motorul cald exista o oarecare ezitare la accelerare la turatii mici, la peste 2000 de ture nu este nici o problema.

In ceea ce priveste sonda Lambda - in principiu poti sa mergi si fara ea (mufa scoasa), dar este foarte posibil sa ti se aprinda becul de service. In orice caz este foarte ciudat ca nu ti-a dat nici un cod de eroare pe tester - mie mi-a dat (pe testerul personal) erorile 130 (circuit incalzire sonda lambda intrerupt) si chiar si 135 (valoare incorecta a tensiunii data de senzor) la mers neregulat la relanti pe vreme foarte rece (probabil din cauza incalzirii defectuase)
La masina anterioara (Golf 2) mi s-a defectat sonda care dadea o tensiune aiurea si masina murea pentru ca ECU saracea puternic amestecul - cu sonda decuplata mergea perfect).

Daca vrei sa iei sonda Bosch, codul este 0258 006 176 (citit de mine de pe sonda "originala Opel" pe care am cumparat-o ieri).

Cu filtrul ai dreptate, este in rezervor.

Tine-ma si pe mine la curent, eu nu ma duc la service in urmatoarele 2-3 saptamani, dar ar mai trebui sa ma duc inca o data in Belgia, poate imi iau si debitmetru.

Adrian
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Salut!
Mi-au venit bujiile, sunt OK, arata f. bine, dar nu le-am schimbat ca nu am cheie!!! si nici un service din Comanesti & near nu are asemenea chei de bujii Sad
Azi sper ca imi pot confectiona una; stiti cumva, pentru masina mea trebuie sa fie flexibila, ca la Dacia? Question
Trebuiesc stranse tare? sunt f.f. sensibile, pot risca ceva?

Adrian, acum ai incercat sa scoti mufa de la sonda? se simte diferenta?
Simptomele sunt la fel ca la mine, cred ca este tipic pentru Agila; daca se dovedeste asta, voi lua chei cu mine si piese de schimb necesare, la drum lung...
Cat te costa un debitmetru in Belgia? Daca este nevoie sa-l schimb si eu, voi cauta si la noi, am posibilitatea sa cumpar cu pret de importator Wink dar il voi lasa mai la urma, mai intai schimb bujiile, apoi scut mufa la sonda lambda. Bujiile au deja 30mii km, rulaj recomandat pentru schimbare...
Revin cu noutati
O zi buna!!!!
  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2005

  • Mesaj Privat
pratmin a scris:
...ai incercat sa scoti mufa de la sonda?...


Nu am decuplat sonda la Agila, pentru ca mi-e teama sa nu se aprinda becurile de service si/sau poluare si nu stiu daca softul meu de diagnoza poate reseta becurile respective (nici nu vreau sa merg cu ele aprinse).

pratmin a scris:
...Cat te costa un debitmetru in Belgia?....


Nu stiu, aflu acolo. Totusi din experienta cu VW, care se pare ca se confirma si la Opel, pretul la piese originale in Belgia este cu circa 25-30% mai mic decat in RO. In plus se poate recupera TVA-ul belgian (22%) ceea ce nu e de colea si se ajunge astfel aproape de pretul pieselor "compatibile"
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Poti reseta ECU prin deconectarea bateriei si dispar toate codurile de eroare daca ai... eu am facut asta de doua ori.

Softul tau de diagnoza poate citi si consum instant, rotatii, etc? este ceva gen alea cu ALDL? E cu laptop?
Poate ne intalnim intr-o zi sa facem schimb de experienta (si piese, pentru verificare...).
Preturile nu le stiu in Belgia, stiu doar ca cineva aduce piese SH in foarte buna stare cu 1/2 din pretul nou. Ce parere aveti de asta? Convenabil?
Tineti cont ca eu nu am vazut la dezmembrari in Romania Opel Agila...
Florin
  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2005

  • Mesaj Privat
pratmin a scris:
...Softul tau de diagnoza poate citi si consum instant, rotatii, etc? ....


Din pacate nu. Ma pot cupla la ECU, pot citi datele de identificare (VIN, coduri motor, ECU, versiune soft, etc.) si pot citi si reseta DTC-uri (diagnostic trouble codes). Teoretic pot citi si datele de care spui tu, dar nu stiu sa le interpretez in lipsa unor date absolut necesare de la Opel (lista identificatorilor locali pentru tipul nostru de motor/ECU, structura mesajului de raspuns).
Referitor la simptomul masinilor noastre, un mod diferit de abordare al unui posesor de Audi il gasesti aici.
Se pare insa ca la masinile noastre este un defect si nu au fost proiectate asa.
Adrian
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
M-as bucura sa fie defect de orice fel, nu de proiectare, cacu vreau sa dorm bine noaptea, fara sa-mi pun dinainte bani de o parte pentru unele piese...
Oricum, am ajuns la concluzia ca drumurile noastre si benzina de la noi nu este pentru masina asta.
Mai vorbim
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR