Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • the_mecanic

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Spania
  • Masina: Corsa 1997 1.7d
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2013

  • Mesaj Privat
salut la toata lumea! am un prieten care m_a rugat sa il ajut sa repare masina opel corsa 1.7 diesel an 1997 fara turbocompreso... pentru ca radiatorul de racire avea o orificiu pe unde perdea apa i s-a incalzit motorul in nenumarate ocazii si ultima oara i s-a in calzit destul de mult pana cand s-a oprit si iesea fum dinspre cureaua de distributzie... am auns la concluzia ca era garnitura de chiulasa entru ca scosesem 2 litri de apa din baia de ulei si de asemena gasisem apa in cilindri... am scos chiulasa am trimiso la rectificat am cumparat garnitura adecvada rectificarii am montat tot chilasa distrubutzia e totul ok semenele sunt bune deci dsitributzia e ok... dar cand am dat la cheie am dta si am dat am desfacut un pic conductele de la injectoare ca sa iasa aerul si motorul refuza sa porneasca... si am dat la cheie o buna bucata de vreme... chilasa am stranso in 4 faze 1a-10nm 2a-30nm 3a-45nm 4a-60nm, am scos injectoarele din chiulasa leam concetat si am dat la cheie sa vad daca pulvrizeaza si functioneaza... dar motrul tot nu porneste...ii dau la cheie si cu baterie noua de 72Ah ajutatata cu cabluri cu alta masina pornita, invarte incvarte motorul si ajunge intrun punct in care parca se opreste din invartit ca si cum s_ar bloca si incepe sa scada viteza de rotatzie al elctromotorului... eu ma ganesc ca cum a avut apa in cilindri si cand am ivartit de el cu cheia la mana ca sa probez dsitrubutizia si a mers destul de greu cilindri motorului s-au oxidat putin dar cu timpul sia dat drumul , eu ma gandesc ca asta ar fi problema ca probabil nu ajunge la o rotatzie corespunzatoare pornirii cand ii dau la automat... si am sa incerc sa o pornesc trasa... daca e cineva care ar putea sa imi dee vreun sfat i-as fi recunoscator... multzumesc frumos!
Skip ads

  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
motorul daca sa oprit in timpul mersului din cauza super incalzirii atunci este gripat ,posibil si segmenti rupti ,nu porneste din cauza ,compreseiei scazute ,, trasa ar trebui sa porneasca daca totul este pus la punct,dar ma indoiesc ,,,,,,,
  • moroshanu

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2012

  • Mesaj Privat
fum scoate când dai la automat?
  • the_mecanic

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Spania
  • Masina: Corsa 1997 1.7d
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2013

  • Mesaj Privat
scoate foarte foarte putin fum... si cu segmentzii nu stii ce sa zic... ideal ar fi un compresiometru ca sa masor compresia la cilindri... problema e ca unul pentru motoare diesel costa 200€ am unul pentru motoare benzina dar ajunge numai pana la 20BARI.. as incerca sal conectez sa vad macar daca urca presinea pana in 20 ...
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Ia verifica mai bine pompa de ulei.Daca nu-ti baga,nici ungere nu ai ca lumea,incalzeste de-l gripezi,implicit,nici supapele nu-ti lucreaza cu tachetii actionare hidraulica... de unde probabil efectul de compresie spre blocare.O parere,evident.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
pompa de injectie este pusa la punct? arborele sigur este in pozitia corecta?
  • nelu69ada

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1997 x16srz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2011

  • Mesaj Privat
daca e motor diesel,iti trebuie o keie speciala de pus distribuitia,nanometric,nu asa okiometric,si verifica compresia pe cilindri posibil sa se fi dus si segmentii,dar prima data e distributia care trebuie pusa cu scule precise nu asa...
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@nelu69ada, sa nu exageram. Am pus inclusiv la BMW cu Vanos si Ford puma 1.7 VCT (Variable cam timing) ochiometric si tu vorbesti de un amarat de diesel de acum 15 ani ca de o super masina?
Daca are motorina si timingul este in regula (sa nu injecteze motorina cand supapele de evacuare sunt deschise pentru timpul 4) inseamna ca de vina este compresia. In schimb daca are compresie si da si motorina inseamna ca timingul nu este bun.
  • the_mecanic

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Spania
  • Masina: Corsa 1997 1.7d
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2013

  • Mesaj Privat
distributzia e pusa buna fara chei speciale e unul din cele mai simple motoare atat roata dintzata de la axul cu came cat si roata dintzata de la pompa de injectzie sunt prevazute cu orificii in care se introduc niste suruburi si astfel se blocheaza iar pe fulia de de la arborele cotit are un semn mic o taietura care coincide cu un ac ca sa zic asa pe blocul motor... nu stiu ce ar putea fi... deci nici macar nu ajunge la o mica tentativa de pornire macar sa aud un piston o explozie nimic... dei repet am scos injectoarele din chiulasa leam conectat un prieten a dat la cheie si am vazut ca lucrau toate injectoarele...
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Cand invarti motorul cu cheia de pe arbore intampini greutate la compresie sau se invarte uniform?
  • the_mecanic

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Spania
  • Masina: Corsa 1997 1.7d
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2013

  • Mesaj Privat
lainceput primele curse abia abia il invarteam dar zic e normal daca avea apa in cilindri s-a oxidat putzin asa ca am mai invartit cu cheia de cateva ori si acum merge ca zic normal... adica se simte cand invart fiecare compresie si se aude acel fasait ca sa zic asa cand ajunge la evacuare... pompa de injectzie nu cred ca are pompa de amorsare pentru ca nu am vazuto dar daca desfaci un pic conductele si dai la automat scotzi aerul ca sa zic asa dupa care le strangi si mai dai de catrva ori la automat si porneste dar la mine nu vrea... em verificat si bujiile incandescente si finctioneaza... e frustrant singurul lucru care imi trece prin cap e ca datorita oxidarii cilindrilor si pentru ca la inceput abia invarteam viblochenu cu cheia, cand dau la automat probabil nu ajunge la viteza.de rotatzie necesara pornirii... poate azi reusim sa o tragem si va tzin la curent... multzumesc.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
eu totusi ma gandesc la segmenti intepeniti. Pune macar compresiometrul tau de benzinar si vezi daca ajunge la 20 de bari.
  • moroshanu

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Dacã scoți injectoarele, toarnã în fiecare cilindru 10ml de ulei, ajutã la prima pornire mãrind compresia. Înainte de a da la automat rotește cu cheia motorul de douã, trei ori (dacã ai pus prea mult ulei nu vei pute roti). Dacã tot nu pornește, încearcã cu un șprei de pornire.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
O calific la grupa -idei trasnite-.Toata lumea se chinuie sa impiedice uleiul sa ajunga in camera de ardere,iar tu esti Gica-contra.Nu ar strica sa te informezi de conditiile de functionare a catalizatorului si mai ales in ce conditii se distruge...!
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@big_electro61, si eu te calific la grupa bagatorilor de seama nestiutori. Daca baga ulei in capul pistonului are mai multe sanse sa faca compresie si sa porneasca decat cu segmentii semi-uscati.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Ma bag si eu ...in seama.Stiu una care nici nu mergea ,daca nu-i baga ceva ulei si-n motorina,avand compresia mai dusa...Apoi a inceput sa-i bage ulei decantat/filtrat de la fast-food in amestec cu 20 % motorina...Ma jur!I-am tinut palnia,personal! Nici eu n-am crezut pana n-am vazut! Smile Si parca tragea si mai bine!Va dau si numele daca vreti,oricum nu cred ca "ne vede".Problema cu filtrul,dar,asta este,o mana o spala pe cealalta...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Spun si eu ce cred ca este, ca am motorul asta pe masina.

Vezi ca injectoarele au un semn, ele trebuie aliniate cu alt semn existent pe chiuloasa. De ce ? Pentru ca injectoarele de pe acest motor Isuzu 1.7 [1991-1998] sunt mai speciale, mai exact sunt de tip 2Jet-Pintaux, adica initial au un prejet lateral pe care injectorul il da in zona cea mai fierbinte din camera de precombustie si se intampla atunci cand motorul este invartit initial de electromotor (adica la turatie mica) acesta fiind un comportament by design pentru a ajuta la maxim pornirea motorului, apoi dupa ce acesta a pornit injectorul baga motorina 90-95% pe jetul principal spre cilindru si restul (o proportie mica) ramane pentru jetul lateral ca sa se impiedice formarea de calamina in camera de precombustie.

Deci intr-o prima faza as verifica ca injectoarele sa fie la semn. Apoi, mai e o chestie interesanta : la acest tip de motor returul la injectoare este pe conducte metalice iar pe injector la rampa de retur exista niste saibe cu niste orificii fine pe care daca le-ai strans prea tare ele s-au obturat, iar asta poate sa devina o problema care sa ingreuneze functionarea corecta a motorului. Aceste saibe de injectoare se strang obligatoriu la o anumita valoare folosind o cheie dinamometrica.

Uite o poza cum arata injectoarele la motorul meu, se vede pe fiecare injector semnul :



Mai pun ceva poze (de pe Internet, de pe alt motor Isuzu 1.7TD) poate te ajuta :


  • the_mecanic

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Spania
  • Masina: Corsa 1997 1.7d
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2013

  • Mesaj Privat
salutarr la toata lumea azi am resusit sa tragem masina trepta a 2-A a urcat in turatzie trasa pana aprope de 2000 rot/min dar nu a pornit... a scos foarte foarte putzin fum ... nu prea am avut de a face cu motoare diesel dar are acelasi simptome ca sa zic asa ca un benzinar fara scantee sau fara benzina... AHAPPYUSER mersi mult pentru poze rezulta ca numai unu din injectoare era pe semn ca sa zic asa... o sa le pun pe toate pe semn si sa vedem ce sebintampla...
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
sigur de acolo este problema ca nu sunt puse pe semn... o sa porneasca la cheie apoi. sa ne ti la curent si fa si tu niste poze ca poate mai ajuta apoi si pe altii
  • 29nnn

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2001 1.7 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2012

  • Mesaj Privat
the_mecanic sal
punctu la arborele cotit nu e acusorul acela,punctu este jos exact sub fulie
exact cum ai zis,fulia are o crestatura dar nu vine la cuisorul acela,semnul de la arbore este mai jos 1 cm de fulie,este ca o tablita
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR