- alexx_gan
- OP
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
Salut.
Am un Opel Astra G din 2003-2004 si am o problema cu racirea. Masina este in service pentru ca s-au schimbat segmentii , semeringuri la supape etc. s-a facut motorul .
Problema e urmatoare nu porneste electorventilatorul nu da nici o eroare in afara de lambada 2 P0141 care o aveam de 4-5 luni .
S-a schimbat senzorul din radiator , am verificat rezistentele din carcasa electroventilatorului , una nu facea contact am rezolvat problema si acum face.
Problema e ca desi motorul ajunge la 105-110 grade celsius nu porneste electroventilatorul din OP-COM(tester) daca ii da comanda porneste .
Are niste relee in partea stanga daca se pun strapuri acolo porneste , daca se scoate mufa din senzorul mai sus mentionat si se pune pe direct porenste.
Alta problema ar fi ca masina nu merge rotund adica afuma bujiile desi s-au verificat toti senzorii si presiunea in rampa si admisia a fost curatat si corpclapet de acceleratie dar cei de la service presupun ca nu e bine pusa la punct distributia.
Eu nu cred ca cele doua probleme au legatura una cu alta .
Problema care nu se poate rezolva deocamdata e ca nu porneste electroventilatorul deci nu se poate raci motorul.
Are cineva vro idee?
Masina nu are clima are AC.Daca ar fi defect electoventilatorul in sine ma gandesc ca nu ar porni nici actionat din tester nici pe direct.
Va multumesc!
Am un Opel Astra G din 2003-2004 si am o problema cu racirea. Masina este in service pentru ca s-au schimbat segmentii , semeringuri la supape etc. s-a facut motorul .
Problema e urmatoare nu porneste electorventilatorul nu da nici o eroare in afara de lambada 2 P0141 care o aveam de 4-5 luni .
S-a schimbat senzorul din radiator , am verificat rezistentele din carcasa electroventilatorului , una nu facea contact am rezolvat problema si acum face.
Problema e ca desi motorul ajunge la 105-110 grade celsius nu porneste electroventilatorul din OP-COM(tester) daca ii da comanda porneste .
Are niste relee in partea stanga daca se pun strapuri acolo porneste , daca se scoate mufa din senzorul mai sus mentionat si se pune pe direct porenste.
Alta problema ar fi ca masina nu merge rotund adica afuma bujiile desi s-au verificat toti senzorii si presiunea in rampa si admisia a fost curatat si corpclapet de acceleratie dar cei de la service presupun ca nu e bine pusa la punct distributia.
Eu nu cred ca cele doua probleme au legatura una cu alta .
Problema care nu se poate rezolva deocamdata e ca nu porneste electroventilatorul deci nu se poate raci motorul.
Are cineva vro idee?
Masina nu are clima are AC.Daca ar fi defect electoventilatorul in sine ma gandesc ca nu ar porni nici actionat din tester nici pe direct.
Va multumesc!
- Moshuuuu
- ***
- 682 mesaje
- din 25 Mar 2008
- Astra 2003 Z16XEP
- Constanta
Moshuuuu
- Mesaje scrise: 682
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2008
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- OP
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
Nu stiu daca e bun sau u termostatul dar nu vad ce legatura ar avea termostatul doar nu da comanda electroventilatorului .
Dupa parerea mea ar putea nici sa nu aiba ca tot ar trebui sa porneasca electroventilatorul.Din cate stiu termostatul e o piesa care la o anumita temperatura la Z16XEP 95 de grade celsius din cate am citit se deschide si da drumul apei din motor in restul instalatiei.Mie pe tester imi arata ca ajunge apa la 105-110 grade si nu porneste electroventilatorul.
Iar sigurantele daca nu ar fi bune nu ar porni deloc nici pe direct nici atunci cand ii da comanda din tester.
Gresesc?
Dupa parerea mea ar putea nici sa nu aiba ca tot ar trebui sa porneasca electroventilatorul.Din cate stiu termostatul e o piesa care la o anumita temperatura la Z16XEP 95 de grade celsius din cate am citit se deschide si da drumul apei din motor in restul instalatiei.Mie pe tester imi arata ca ajunge apa la 105-110 grade si nu porneste electroventilatorul.
Iar sigurantele daca nu ar fi bune nu ar porni deloc nici pe direct nici atunci cand ii da comanda din tester.
Gresesc?
- Moshuuuu
- ***
- 682 mesaje
- din 25 Mar 2008
- Astra 2003 Z16XEP
- Constanta
Moshuuuu
- Mesaje scrise: 682
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2008
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- OP
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
- Moshuuuu
- ***
- 682 mesaje
- din 25 Mar 2008
- Astra 2003 Z16XEP
- Constanta
Moshuuuu
- Mesaje scrise: 682
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2008
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- Moshuuuu
- ***
- 682 mesaje
- din 25 Mar 2008
- Astra 2003 Z16XEP
- Constanta
Moshuuuu
- Mesaje scrise: 682
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2008
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- OP
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
big_electro61 a scris:As dori sa nu am dreptate,dar eu cred ca defectiunea se localizeaza in calculatorul motorului,mai exact calculatorul nu comanda treptele de viteza ale electroventilatorului,conform valorii temperaturii motorului citita de senzorul de temperatura.Aici este ruptura sau cauza...!
Am mai avut probleme ECU si de obicei da eroare in bord , m-am gandit si la varianta asta dar erori nu am si atunci cand ii da comanda din Tester proneste deci ma gandesc ca testerul este conectat prin mufa aia la ECU daca ECU ar avea o problema atunci ar da o eroare si cred ca nici nu as putea sa ii dau comanda sa porenasca electroventilatorul.
- Moshuuuu
- ***
- 682 mesaje
- din 25 Mar 2008
- Astra 2003 Z16XEP
- Constanta
Moshuuuu
- Mesaje scrise: 682
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2008
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- OP
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Oare de ce este lasata LOGICA pe ultimul plan?In prezentarea problemei s-au facut doua precizari foarte importante: 1-in calculatorul motorului se citeste temperatura de 105-110 gradeC,deci senzorul de temperatura indica si este functional in sistem; 2 -cu comanda din tester,ventilatoarele pornesc,deci tot ce tine de funtionarea corecta a instalatiei ventilatorului(sigurante,relee,grup rezistente),sunt in regula.Acum intervine logica si spunem ca, ceea ce face calculatorul in momentul comenzii din tester(mai precis,porneste ventilatorul),trebuie sa faca singur cind sunt atinse pragurile de temperatura(trei la numar,deci avem trei viteze ale ventilatorului),conform programului.Cum el nu realizeaza comenzile autonom(singur),conform programului desi el "vede",temperatura la care ar trebui sa comande functionarea ventilatorului,eu il declar...,nefunctional...!
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- OP
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
Din cate stiu nu am ECM la motorul asta doar niste relee.
Unde ar trebui sa fie ECM-ul asta?
Am gasit o schema in TIS si la Z16XEP deasupra scrie la MKM pe o coloana si tot Z16XEP scrie Engine Cooling module deci sunt XEP-uri si cu ECM si fara .Acum cum imi dau seama daca eu am sau nu.
Si tot eu vin cu raspunsul ECM-ul este sub farul din stanga fata prin dreptul borcanului de la spalator.
Dar nu stiu cum vad in TIS daca am sau nu.
Unde ar trebui sa fie ECM-ul asta?
Am gasit o schema in TIS si la Z16XEP deasupra scrie la MKM pe o coloana si tot Z16XEP scrie Engine Cooling module deci sunt XEP-uri si cu ECM si fara .Acum cum imi dau seama daca eu am sau nu.
Si tot eu vin cu raspunsul ECM-ul este sub farul din stanga fata prin dreptul borcanului de la spalator.
Dar nu stiu cum vad in TIS daca am sau nu.
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- OP
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
luciraica a scris:..
eu nnu cred ca calculatorul motorului comanda ventilatoarele..
Nu am pretentia sa ma crezi pe mine,dar poti studia schita(schema) electrica din urmatoarele programe,TIS(Opel),Autodata 3.38(sau ceva mai nou),Tolerance data,etc. si daca dupa studiu,nu ti se modifica optica,sunt dispus sa-mi cer scuze...!
eu nnu cred ca calculatorul motorului comanda ventilatoarele..
- alexx_gan
- OP
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
Am studiat azi un pic in TIS schema si am vazut ca sunt XEP-uri si cu ECM cel putin asa am tras eu concluzia din ce scria acolo poate gresesc eu pentru ca sunt cam nedumerit pentru ca nu scrie exact ce si cum cam trebuie sa tragi concluziile singur sau sa ai o experinta cu aceste programe .
Dar daca ar fi cum zici tu din ECU de ce nu da eroare ? Ti-am mai spus am avut de 2 ori probleme cu ECU si de 2 ori erori peste erori si mai ales dupa ce se incalzea motorul acum nu am nici un fel de eroare in afara de lambda 2 pe care o aveam de cateva luni dupa cum am scris si mai sus.
Dar daca ar fi cum zici tu din ECU de ce nu da eroare ? Ti-am mai spus am avut de 2 ori probleme cu ECU si de 2 ori erori peste erori si mai ales dupa ce se incalzea motorul acum nu am nici un fel de eroare in afara de lambda 2 pe care o aveam de cateva luni dupa cum am scris si mai sus.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Calculatorul nu supravegheaza toate defectiunile ce apar in sistem,ci doar cele prevazute in program.Cum iti explici ca,la comanda din tester,functioneaza corect ventilatorul?Are alta instalatie paralela?Fiind cu Op-com-ul,conectat pe motor,deci comanda se da prin calculatorul motor.Daca ai Tis-ul,urmareste de unde primesc comanda releele ce comanda electroventilatorul! ECM=engine control module(calculatorul motorului).