Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • dragos_costy87

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Nu am verificat alimentarea calculatorului pt ca mecanic "iscusit" nu a crezut de cuviinta ca trebuie sa dea bara din fata jos. El a dat diagnostic exact ca d-nul doctor. Am fost apoi la Kamsas(dealer OPEL) si m-au programat baietii pt miercuri la o diagnosticare COMPLETA si mi-au spus k poate fi si altceva (alimentarea lui) nu neaparat calculatorul terminat. M-am interesat cat costa unul nou, pt cei care se afla in aceeasi situatie, va ajunge 180 de EURO unul original GM. Acum astept ziua de miercuri pt a afla adevarul adevarat.
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Eu am gasit nou GM cu 150E si a mers din prima.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,345
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Pentru @dragos_costy87 : eu as avea o sugestie.Sa iei semnal (curent +12Vcc) de la compresor si sa alimentezi , prin intermediul unui releu de protectie, ventilatorul de exterior pentru racire radiator clima.
Eu la Opelul meu Z16XEP , pe benzina, nu am ventilator in fata (cica nici nu ar trebui sa aiba zic unii) si voi face in curand o adaptare de ventilator alimentat exact asa cum ti-am descris tie mai sus.
La mine merge aerul, cupeaza compresorul , totul e o.k. O sa iau +12Vcc de pe compresor si o sa racesc condesatorul de clima care in acest moment se cam incalzeste si apoi porneste ventilatorul de racire de interior (care raceste antigelul masinii).
Eu as zice ca e o metoda mai ieftina decat sa cumperi un calculator de ac.
  • nfc

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2002 17DTY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Eu mi-am incarcat astazi cu freon la nenea de pe Str. Cismelei. Acum raceste de intepenesti.
Am ajuns la concluzia ca daca ma tine de la un an la altul si sa-l incarc odata pe an, este super OK.
Decat sa inlocuiesc compresorul, sau sa incerc sa-l lipesc.....ies mai ieftin daca-i completez freon in fiecare an (am si freon proaspat in permanenta, nu? Rolling Eyes )
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Cat te-e costat la "nenea" pe strada Cismelei? Acum cateva zile un coleg de serviciu si-a incarcat instalatia cu freon la Tracom la un Passat si l-a costat 150 lei. El nu avea deloc freon, nu-i mai pornea instalatia de aer conditionat. La Tracom cica initial i-au presurizat sistemul de a.c., l-au lasat asa cateva minute (7-10 minute), apoi au verificat din nou presiunea si i-au spus ca n-are pierderi (desi din toamna pana acum a ramas fara freon) Shocked , apoi au incarcat si acum cica merge. Ramane de vazut cat de repede o sa piarda freonul din nou! Sau poate n-o sa-l piarda! Embarassed
  • dragos_costy87

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Asa mi-au spus si mie k ma costa 1.5 milioane sa si verifice instalatia cu presiune, dar daca am avut calculatoru cu probleme nu am mai incarcat cu freon. Voi incarca la Kamsas
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@G.i.M.: Daca pe timpul iernii nu se porneste deloc A/C-ul, freonul se poate pierde partial sau total deoarece garniturile nu sunt in contact cu freonul si are loc o asa zisa "uscare" a lor ceea ce duce la depresurizare. La reumplere este posibil sa tina presiunea de freon sau sa o piarda. Depinde de cat de uscate au fost garniturile. Aceasta este explicatia celor de la service de clima.
  • nfc

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2002 17DTY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Pai, pe mine m-a costat 50 RON.
Acuma, ce sa va zic....e bine sa fie toata lumea multumita, nu?
Daca ajungeti pe acolo, spuneti ca sunteti prieteni cu mine si se rezolva... Cool
Si pot sa va zic, ca l-a verificat si l-a incarcat pana s-a facut gheata in masina.
(nu va duceti cu rezervorul pe rosu, caci masina trebuie tinuta pornita si putin turata pe timpul incarcarii...)


Freonul mai scapa si din cauza vibratiilor si gropilor care provoaca zdruncinarea instalatiei...
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Eu n-am pornit deloc (nici macar o secunda!) a.c.-ul pe timpul iernii, dar vad ca n-am nici o problema acum! Poate am avut noroc!? Rolling Eyes Pe viitor o sa tin cont de asta si-o sa-l mai pornesc din cand in cand iarna!
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
nfc, "nenea" de pe Cismelei stie ce fel de freon sa bage? Ca sunt o multime de "freoane"! Acolo spuneai, parca, ca e un atelier de reparat frigidere (eu nu-mi dau seama exact unde-i); se potrivesc "freoanele" de la frigidere cu ce avem noi prin instalatii?
  • nfc

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2002 17DTY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu, freonul este freon...adica este un gaz care lichefiat are o anumita temperatura (rece).
Ceea ce ai auzit tu, ca este mai multe feluri, asa e, dar toate au aceeasi proprietate, si anume sa fie "reci"
Acum au aparut "freoanele" alea ecologice (R407, R410). Din cate am vazut eu, pe butelia din care imi descarca, scria parca R423.
Daca asta e mai ecologic sau nu, habar n-am si nici nu ma intereseaza. Important este faptul ca AC-ul raceste foarte bine.
Si inca ceva, din cate stiu eu, instalatiile de la frigidere si cele de la AC sunt asemanatoare si functioneaza (aproape in totalitate) pe acelasi principiu.
  • nfc

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2002 17DTY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Atelierul este in zona Tic Tac, vis-a-vis de magazinul Tonis Trade (de fapt la 50 m mai spre Ciresica).
Este in spatele unui mic magazin alimentar.
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Da, stiu ca freonul e freon, dar ma gandesc sa nu fie daunator in vreun fel instalatiei, garniturilor, sudurilor, paletelor compresorului, sau mai stiu eu la ce... Ca si benzina e benzina desi e de mai multe feluri, chiar si benzina de la Castelu! Embarassed (ca esti constantean si stii ce zic...)
Acum am localizat, stiu unde e atelierul, multumesc!
  • nfc

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2002 17DTY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Ti-am zis, toate instalatiile functioneaza pe acelasi principiu. Asa ca stai linistit.
Si sa nu-ti imaginezi ca aia mai scumpi iti baga altceva...
Oricum, sper sa-ti foloseasca informatia...
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@nfc: Daca ai fi citit macar 50% din posturile referitoare la A/C, nu ai mai scrie aceste lucruri. Nu de altceva, dar macar pentru a nu induce si pe altii in eroare. De ce crezi ca la msinile mai vechi la care functioneaza A/C-ul cu freon R12 nu se poate pune R134a. Sau se poate pune de catre acesti "nene" atotstiutori, care nu au alt tel decat sa ia banii de la unii pe care nu-i intereseaza ce se intampla cu masina lor, dar care, cand totul s-a facut praf, se vaita ca uite ce au patit.
@G.i.M.: Ai dreptate, chiar si benzina de la Castelu tot benzina e. Dar ai pune asa ceva in rezervor? "Oricum, sper sa-ti foloseasca informatia..." spune nfc, adica fereste-te de acesti "nene", frigotehnisti ajunsi peste noapte experti in A/C auto (daca ii intrebi, nici nu stiu cum functioneaza instalatia auto). Suntem prea saraci sa ne permitem lucruri proaste.
  • nfc

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2002 17DTY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Ai perfecta dreptate, este adevarat ceea ce spui ("idivora"), dar ai garantia ca la service-urile "specializate" in AC auto, lucreaza altfel de oameni si ti se baga altceva? Sa fim seriosi....
Nu vreau sa induc pe nimeni in eroare, sa stii, fiecare e liber sa aleaga...
Omul poate incerca unde doreste, eu nu am vrut decat sa-i fac o recomandare.
Eu, unul, sunt la a doua umplere cu freon si pot sa spun ca sunt multumit. (sunt la a doua deoarece am un por capatat in urma unui accident si pe care, cel putin deocamdata, nu am de ce sa ma agit sa-l repar - costa prea mult, fata de incarcarea anuala - nu din cauza tipului de freon folosit trebuie reumplut)
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Da, la service unde eu merg sa-mi faca completarea cu freon, stau langa masina si vad exact ce tip de freon folosesc. Statia de umplere este programata de utilizator ce freon sa utilizeze pentru incarcare, ce cantitate de freon, ce cantitate de ulei, daca se adauga sau nu substanta sensibila la UV, etc.
  • dragos_costy87

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Idivora, eu nu am inteles o chestie. Cand iti completeaza freon se pune si ulei in freon, sa se faca un fel de amestec? Am fost la o cunostinta de la Cardinal motors, un inginer si mi-a spus k nu se pune nici un ulei in freon, doar la compresor. Iar uleiul de compresor este 2 milioane 250 ml, asa mi-a spus el acolo
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Ungerea compresorului se face in doua moduri:
1. Ungerea subansamblelor mecanice in miscare din interiorul compresorului se face cu uleiul din compresor (balbotare ca la cutia de viteze). Tipul uleiului si cantitatea este specificata de fiecare firma producatoare de compresoare in parte;
2. Ungerea cilindrilor si a pistoanelor compresorului se face cu uleiul pus in freon la umplerea instalatiei.
Referitor la pret, nu stiu sa-ti spun, dar cauta pe Google poate gasesti un pret la ulei Shell Pag 46 sau Pag 150 si te lamuresti.
Uite exista si la Castrol:


  • dragos_costy87

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Ceva de genu mi-a zis si ala de la dealeru VW, k sunt 2 tipuri de ulei, dar nu mai stiam care cum vine. Astept ziua de miercuri sa vad ce-mi zic baietii de la Kamsas
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Discuții similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR