Problema cu intrarea in viteza e de cand am luat-o de noua. Cand am ridicat problema la service, la 15000km, mi sa spus ca intra greu in viteza de la uleiul din cutie, si ca se manifesta treaba asta la toate masinile iarna. Culmea e ca la Solenza 1,4 mpi, pe care am avut-o inainte de Opel, nu se manifesta si nici la Opel Astra H 1,4 90 din 2006 nu e problema asta.
Pe langa treaba asta cu intratul in viteza, mai e o problema cu ambreiajul cred eu. Daca bag in viteza I pe loc drept, cu ambreiajul la maxim, fara frana de mana trasa, se vede cum motorul cupleaza rotile o fractiune de secunda si simti in masina impulsul motorului ca si cum nu ai fi apasat ambreiajul bine.
La service, prin 2009, au schimbat placa de presiune(pe garantie) si discul. De rulment nu stiu sigur, desi ei spun ca l-au schimbat si pe ala, iar de pompa de ambreiaj mi-au zis ca au schimbat-o prima, si ca facea la fel si cu aia schimbata(sa nu intelegeti ca ar fi fost una noua) si ca au decis sa o puna la loc cea originala, pt ca defectul nu parea de acolo. Cu toate astea comportamentul masinii e la fel de prost ca inainte sa umble la ambreiaj.
Sunt sanse sa ma fi mintit cu rulmentul sau cu pompa, din moment ce discul si placa de presiune au fost sigur schimbate.
Si uite asa, la prima pornire din zi, daca incerc sa bag in viteza intai, nu se poate, doar daca fortez schimbatorul. Ca sa evit asta, bag in viteza a 2, a 3, a 5, si cand merge, in marche arriere. Dupa treaba asta si dupa vreo 3 minute de mers in gol la relanti, cu greu cuplez in viteza I.
Azi dimineata am mai observat un lucru. Inainte sa pornesc motorul am bagat intr-a-intaia si am pornit. Uimitor cutia mergea perfect in toate vitezele. Am scos-o din viteza si am mai stat vreo 2 minute. Cand sa plec aceiasi problema, nu intra in viteza intai.
Poate sa fie vreo problema cu ceva gen levier al cutiei sau tamponul motorului care decalibreaza legatura cutiei cu schimbatorul ori ceva din ambreiaj nu isi face treaba?!
P.S.
1. Masina sta peste noapte intr-un loc de parcare usor in panta. Am mentionat asta, poate are vreo legatura totusi.
2. Schimbatorul merge perfect dimineata, pe orice temperatura, cu motorul oprit.
3. Masina nu are bataie de volanta.
salutare colegule!
probleme aproape identice am si eu de cand a venit frigul la o astra h,1.4,z14xep,an 2009.deci nu e chestie aici ca sunt benzinare sau diesel,tot nu sunt scutite de problema asta.ai reusit ceva,cum ai rezolvat problema?!
sunt ceva diferente intre masinile noastre dar simptomele par comune.