- ionescu mihai
- OP
- 36 mesaje
- din 17 Feb 2008
- Calibra 1992 c20let
- Bucuresti
ionescu mihai
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1992 c20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2008
- Mesaj Privat
Salut , am nevoie de ceva sfaturi de la voi, let-ul meu nu mai porneste. Masina este nefolosita de mai bine de un an , acum cateva zile am pornit-o , totul ok, ieri dimieata am pornit-o , apoi am oprit-o si nu am mai reusit sa o pornesc. Am scanteie, am verificat pe fiecare bujie , am benzina in rampa , nu este imobilizata....ce ar trebui sa mai verific? Cand incerc sa o pornesc, motorul invarte, parca ar da sa porneasca o secunda ....apoi face ca si cum ar da rateu ...benzina nearsa.....de obicei invarte si atat, nu da semne ca ar porni. Am si al doiles ECU, l-am pus dar nimic, am verificart returul de benzina si e ok, vine benzina cu presiune.Am verificat senzorul de pe arbore, l-am deconectat si nu am mai avut scanteie, l-am conectat si e scanteie, teoretic e bun. Are cineva vreo idee ce sa mai verific?
merci frumos!
merci frumos!
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
De obicei pentru a porni un motor pe benzina este nevoie sa fie indeplinite doar 3 conditii simultan....sa fie compresie si distributia sincronizata,sa fie scanteie si ea sincronizata cu timpii motor,sa fie benzina injectata
Daca te-ai convins ca este scanteie,vine benzina(deschid injectoarele?) ramane sa vezi ce e cu distributia/compresia nu te complica din prima faza cu ECU, in 10 min. cu ele luate intr-o ordine gasesti de ce nu mai vrea sa porneasca.Dupa ce ai verificat partea asta urmeaza partea de senzori,electrovalve,ECU, immo....etc adica diagnoze .
Daca te-ai convins ca este scanteie,vine benzina(deschid injectoarele?) ramane sa vezi ce e cu distributia/compresia nu te complica din prima faza cu ECU, in 10 min. cu ele luate intr-o ordine gasesti de ce nu mai vrea sa porneasca.Dupa ce ai verificat partea asta urmeaza partea de senzori,electrovalve,ECU, immo....etc adica diagnoze .
gaby_ph- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Prahova
- Masina: Calibra 1993 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2012
- Mesaj Privat
- ionescu mihai
- OP
- 36 mesaje
- din 17 Feb 2008
- Calibra 1992 c20let
- Bucuresti
ionescu mihai
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1992 c20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2008
- Mesaj Privat
salut , nu cred ca se pune problema de distributie sarita de la punct, 99% e o problema de vreun fir rupt pe undeva, instalatia masinii e foarte imbatranita, firele sunt crapate, am mai avut probleme cu instalatia doar ca de data asta nu reusesc sa ii dau de cap. Sa nu imi zici ca de la un fir de pe senzorul de temperatuta, nu mai porneste...am verificat o parte din instalatie, mai am partea cu senzorii .....eu ma gandeam sa nu o verific ca nu ar fi posibil sa nu porneasca de la un senzor gen cel de temperatura care are firul rupt. I-am facut testul cu agrafa si singurele coduri pe care le da sunt 12 si 31, care sunt normale. Daca zici ca sunt asa importanti si senzorii de temperatura o sa ii verific maine si va tin la curent. Daca mai aveti alte idei ...nu mi-ar strica....chiar vreau ca masina asta sa porneasca......si o sa porneasca, e vb doar de timp.Partea proasta e ca nu am pe nimeni in zona cu un tester ......masina e undeva la tara. O sa plec iar din tara si probabil o sa mai stea inca 2 ani pe dreapta dar vreau sa stiu ca porneste.
multumesc pentru raspunsuri.
multumesc pentru raspunsuri.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
ionescu mihai a scris: Cand incerc sa o pornesc, motorul invarte, parca ar da sa porneasca o secunda ....apoi face ca si cum ar da rateu ...benzina nearsa.....de obicei invarte si atat, nu da semne ca ar porni.?
Motorul este inecat...! Procedura: se scot cuplele de la injectoare si se actioneaza electromotorul.Motorul va avea tendinta sa porneasca dar din lipsa de carburant se va opri.Se va actiona cu electromotorul in 5 reprize scurte a cite 7-10 secunde,cu pauza de 1min.,pentru eliminarea surplusului de benzina din cilindru.Se demonteaza bujiile(a se vedea daca sunt ude),se usuca(flacara aragaz,1,5 min) sau se inlocuiesc(nu-i prea economic).Cu bujii uscate sau noi,se incearca pornirea,nu inainte de a introduce cuplele la injectoare.E necesar a avea o baterie corect incarcata sau se va primi curent de la alta masina,cu motorul pornit, pe timpul incercarii de a porni.
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Parerea mea este ca,folosirea periei de sirma la curatatul bujiilor,duce la metalizarea izolatorilor,ce devin buni conducatori de electricitate(la suprafata),bujiile devenind in multe cazuri nefunctionale.Prefer curatarea,prin sablare(unde exista dotare) sau daca nu,e suficient sa fie uscata bujia,la un motor fara probleme,apare destul de repede,autocuratarea.
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Uneori savirsesti o fapta rea,cu dorinta de a face un bine.Eu sunt un neica-nimeni,dar cei ce au cercetat,studiat fenomenul,cu ani in urma,au inventat dotare pentru curatare,prin sablare sau recomandau in ultima instanta inlocuirea bujiei."Periatul",tine de folclorul soferiei,nu de tehnica soferiei...
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
sorindf2000- Suspendat
- 1,051 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Brasov
sorindf2000- Mesaje scrise: 1,051
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
Si la Mine functioneaza metoda cu peria de sarma...si...Nu de ieri sau de astazi, ci de ani de zile, asa Ca Eu zic Ca Nu prea este folclor...Eu zic Ca sablarea e Mai " daunatoare" decat peria de sarma cu care "stergi" un pic calamina...pana la urma Nu iei la polizor bujiile, dai un pic cu o perie de sarma...asta cu metalizarea izolatorilor ca-i dat un pic cu peria este scoasã cred de "cercetãtorii britanici".
- ionescu mihai
- OP
- 36 mesaje
- din 17 Feb 2008
- Calibra 1992 c20let
- Bucuresti
ionescu mihai
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1992 c20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2008
- Mesaj Privat
S-a rezolvat , era din bujii, masina imi dadea scanteie, am verificat fiecare bujie ......nu stiu ce s-a intamplat dar efectiv nu voia sa porneasca , am ars bujiile in foc si dupa a pornit....azi nu a mai vrut sa porneasca , am mers si am cumparat alte bujii si acum porneste foarte bine. Probabil masina fiind nefolosita de mai bine de un an s-a depus calamina pe bujii si nu mai dadeau scanteie cum trebuie, bine ca am rezolvat-o, acum ascult motorul cu placere........
merci de raspunsuri!
merci de raspunsuri!