Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • ionescu mihai

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1992 c20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salut , am nevoie de ceva sfaturi de la voi, let-ul meu nu mai porneste. Masina este nefolosita de mai bine de un an , acum cateva zile am pornit-o , totul ok, ieri dimieata am pornit-o , apoi am oprit-o si nu am mai reusit sa o pornesc. Am scanteie, am verificat pe fiecare bujie , am benzina in rampa , nu este imobilizata....ce ar trebui sa mai verific? Cand incerc sa o pornesc, motorul invarte, parca ar da sa porneasca o secunda ....apoi face ca si cum ar da rateu ...benzina nearsa.....de obicei invarte si atat, nu da semne ca ar porni. Am si al doiles ECU, l-am pus dar nimic, am verificart returul de benzina si e ok, vine benzina cu presiune.Am verificat senzorul de pe arbore, l-am deconectat si nu am mai avut scanteie, l-am conectat si e scanteie, teoretic e bun. Are cineva vreo idee ce sa mai verific?

merci frumos!
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
De obicei pentru a porni un motor pe benzina este nevoie sa fie indeplinite doar 3 conditii simultan....sa fie compresie si distributia sincronizata,sa fie scanteie si ea sincronizata cu timpii motor,sa fie benzina injectata
Daca te-ai convins ca este scanteie,vine benzina(deschid injectoarele?) ramane sa vezi ce e cu distributia/compresia nu te complica din prima faza cu ECU, in 10 min. cu ele luate intr-o ordine gasesti de ce nu mai vrea sa porneasca.Dupa ce ai verificat partea asta urmeaza partea de senzori,electrovalve,ECU, immo....etc adica diagnoze .
  • gaby_ph

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Calibra 1993 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2012

  • Mesaj Privat
salut , totusi incearca si un test cu agrafa si vezi ce erori ai la ECU, au am patit ceva asemanator la c20ne-ul meu si mi se rupsese un fir care intra in mufa de la senzorul de temperatura, vine undeva pe langa admisie,,,spor
  • ionescu mihai

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1992 c20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2008

  • Mesaj Privat
salut , nu cred ca se pune problema de distributie sarita de la punct, 99% e o problema de vreun fir rupt pe undeva, instalatia masinii e foarte imbatranita, firele sunt crapate, am mai avut probleme cu instalatia doar ca de data asta nu reusesc sa ii dau de cap. Sa nu imi zici ca de la un fir de pe senzorul de temperatuta, nu mai porneste...am verificat o parte din instalatie, mai am partea cu senzorii .....eu ma gandeam sa nu o verific ca nu ar fi posibil sa nu porneasca de la un senzor gen cel de temperatura care are firul rupt. I-am facut testul cu agrafa si singurele coduri pe care le da sunt 12 si 31, care sunt normale. Daca zici ca sunt asa importanti si senzorii de temperatura o sa ii verific maine si va tin la curent. Daca mai aveti alte idei ...nu mi-ar strica....chiar vreau ca masina asta sa porneasca......si o sa porneasca, e vb doar de timp.Partea proasta e ca nu am pe nimeni in zona cu un tester ......masina e undeva la tara. O sa plec iar din tara si probabil o sa mai stea inca 2 ani pe dreapta dar vreau sa stiu ca porneste.

multumesc pentru raspunsuri.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
ionescu mihai a scris: Cand incerc sa o pornesc, motorul invarte, parca ar da sa porneasca o secunda ....apoi face ca si cum ar da rateu ...benzina nearsa.....de obicei invarte si atat, nu da semne ca ar porni.?
Motorul este inecat...! Procedura: se scot cuplele de la injectoare si se actioneaza electromotorul.Motorul va avea tendinta sa porneasca dar din lipsa de carburant se va opri.Se va actiona cu electromotorul in 5 reprize scurte a cite 7-10 secunde,cu pauza de 1min.,pentru eliminarea surplusului de benzina din cilindru.Se demonteaza bujiile(a se vedea daca sunt ude),se usuca(flacara aragaz,1,5 min) sau se inlocuiesc(nu-i prea economic).Cu bujii uscate sau noi,se incearca pornirea,nu inainte de a introduce cuplele la injectoare.E necesar a avea o baterie corect incarcata sau se va primi curent de la alta masina,cu motorul pornit, pe timpul incercarii de a porni.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
daca sau ars bujiile in flacara de aragaz e bine sa se curete cu o perie de sarma electrozii
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Parerea mea este ca,folosirea periei de sirma la curatatul bujiilor,duce la metalizarea izolatorilor,ce devin buni conducatori de electricitate(la suprafata),bujiile devenind in multe cazuri nefunctionale.Prefer curatarea,prin sablare(unde exista dotare) sau daca nu,e suficient sa fie uscata bujia,la un motor fara probleme,apare destul de repede,autocuratarea.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
metalizarea izolatorilor? ceramica aia n-are cum sa se metalizeze.. curatarea cu peria de sarma e necesara ptr. indepartarea depunerilor (calamina).... oricum duritatea componentelor bijiei este mai mare ca la sarma din perie
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Uneori savirsesti o fapta rea,cu dorinta de a face un bine.Eu sunt un neica-nimeni,dar cei ce au cercetat,studiat fenomenul,cu ani in urma,au inventat dotare pentru curatare,prin sablare sau recomandau in ultima instanta inlocuirea bujiei."Periatul",tine de folclorul soferiei,nu de tehnica soferiei...
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
daca n-ai posibilitati de sablare si alte smecherii si daca nu te arunca banii afara din casa sa cumperi set nou de fiecare data cand se afuma bujiile e buna si solutia asta.. mai ales ca se curata foarte bine.. aproape ca noi..
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
luciraica a scris:daca sau ars bujiile in flacara de aragaz e bine sa se curete cu o perie de sarma electrozii

Si dupa operatiunea asta iti dai seama ca nu functioneaza corect, nu?
A spus corect colegul ce a spus, bujiile se ard si se verifica distanta dintre electrozi cu o lera. Nimic mai mult.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
crede-ma ca la mine functioneaza corect de un an..
si nici nu se concepe ca dupa arderea bujiilor sa nu cureti filetul cu peria de sarma
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
una este filetul si alta este electrodul
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,051
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Si la Mine functioneaza metoda cu peria de sarma...si...Nu de ieri sau de astazi, ci de ani de zile, asa Ca Eu zic Ca Nu prea este folclor...Eu zic Ca sablarea e Mai " daunatoare" decat peria de sarma cu care "stergi" un pic calamina...pana la urma Nu iei la polizor bujiile, dai un pic cu o perie de sarma...asta cu metalizarea izolatorilor ca-i dat un pic cu peria este scoasã cred de "cercetãtorii britanici".
  • ionescu mihai

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1992 c20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2008

  • Mesaj Privat
S-a rezolvat , era din bujii, masina imi dadea scanteie, am verificat fiecare bujie ......nu stiu ce s-a intamplat dar efectiv nu voia sa porneasca , am ars bujiile in foc si dupa a pornit....azi nu a mai vrut sa porneasca , am mers si am cumparat alte bujii si acum porneste foarte bine. Probabil masina fiind nefolosita de mai bine de un an s-a depus calamina pe bujii si nu mai dadeau scanteie cum trebuie, bine ca am rezolvat-o, acum ascult motorul cu placere........

merci de raspunsuri!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR