- florinelcristi
- OP
- 8 mesaje
- din 20 Mai 2012
- Astra 1997 1,7TDS
- Prahova
florinelcristi
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1997 1,7TDS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2012
- Mesaj Privat
Craciun fericit! Opel Astra F 1,7 TDS (Ysuzu)-1998. Odata cu venirea timpului geros, la temperaturi mai joase de -3 grade, cand pun contactul martorul bujii se aprinde si se stinge instantaneu ( 1 sec.). Tin contactul aprox. 15-20 sec. fara martor bujii aprins si porneste cu cheie lunga. La temp. de peste -2,3 grade, martorul bujii se mentine aprins timp de 15-20 sec. Stingerea instantanee a martorului si pornirea greoaie la ger sa fie datorita unei bujii (sau chiar doua)? Va multumesc anticipat ptr. raspunsuri.
- Lotg
- ****
- 1,633 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,633
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
La pornire atunci cand motorul este rece martorul de bujii sta aprins 3-4sec apoi se stinge indiferent ca sunt +25grade C, -3grade C sau -20grade C. Daca motorul este cald, acesta sta aprins numai 1 sec iar apoi se stinge. Personal, daca am avut o bujie arsa la mine martorul de bujii nu mi-a stat mai mult/mai putin timp aprins, ori sa-mi ramana aprins dupa pornire.
Vezi ca in carcasa termostatului se afla 2 senzori, unul este senzorul de temperatura motor (cel cu mufa pe el) si celalalt este o sonda termica cu fir incastrat in sonda si care comanda timpul cat releul de bujii va actiona bujiile, asa stie releul de comanda bujii daca motorul este rece sau cald, tot de aici stie cand trebuie sa decupleze postincalzirea. Cred ca la tine e defecta sau ai un contact imperfect. Mai e si posibilitatea ca releul Transtron responsabil cu comanda bujiilor sa fie defect, pentru ca martorul de bujii nu are cum sa stea aprins mai mult de 3-4sec maxim. Eu as masura mai intai cu un multimetru daca bujiile primesc curent dupa ce pui contactul, daca dupa ce se stinge martorul bujiile mai sunt sau nu alimentate, daca efectiv dupa pornirea motorului bujiile raman alimentate (e normal sa fie), etc.
In ceea ce priveste pornirea greoaie la motorul tau, uite aici un topic care te-ar putea interesa : https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Sau, uite aici o discutie similara : https://www.clubopel.com/vie...79&highlight=
Vezi ca in carcasa termostatului se afla 2 senzori, unul este senzorul de temperatura motor (cel cu mufa pe el) si celalalt este o sonda termica cu fir incastrat in sonda si care comanda timpul cat releul de bujii va actiona bujiile, asa stie releul de comanda bujii daca motorul este rece sau cald, tot de aici stie cand trebuie sa decupleze postincalzirea. Cred ca la tine e defecta sau ai un contact imperfect. Mai e si posibilitatea ca releul Transtron responsabil cu comanda bujiilor sa fie defect, pentru ca martorul de bujii nu are cum sa stea aprins mai mult de 3-4sec maxim. Eu as masura mai intai cu un multimetru daca bujiile primesc curent dupa ce pui contactul, daca dupa ce se stinge martorul bujiile mai sunt sau nu alimentate, daca efectiv dupa pornirea motorului bujiile raman alimentate (e normal sa fie), etc.
In ceea ce priveste pornirea greoaie la motorul tau, uite aici un topic care te-ar putea interesa : https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Sau, uite aici o discutie similara : https://www.clubopel.com/vie...79&highlight=
- florinelcristi
- OP
- 8 mesaje
- din 20 Mai 2012
- Astra 1997 1,7TDS
- Prahova
florinelcristi
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1997 1,7TDS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2012
- Mesaj Privat
Multumesc ptr. sfaturi, ahappyuser! Sunt de curand posesorul acestei masini asa ca....Unde este montat releul Transtron? Din cate inteleg din postarile tale anterioare, esti in posesia manualului acestui tip de motor (chiar daca eu am o Astra F, ma intereseaza motorul 1,7 TDS Ysuzu). Ma poti ferici cu acest manual in lb. romana?
- florinelcristi
- OP
- 8 mesaje
- din 20 Mai 2012
- Astra 1997 1,7TDS
- Prahova
florinelcristi
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1997 1,7TDS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2012
- Mesaj Privat
Multumesc ptr. sfaturi, ahappyuser! Sunt de curand posesorul acestei masini asa ca....Unde este montat releul Transtron? Din cate inteleg din postarile tale anterioare, esti in posesia manualului acestui tip de motor (chiar daca eu am o Astra F, ma intereseaza motorul 1,7 TDS Ysuzu). Ma poti ferici cu acest manual in lb. romana?
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Pentru posesorii de Opel Astra exista manualul in format electronic si in limba romana : H.R. Etzold - Opel Astra 1991-1998 care este o arhiva ce cuprinde mai multe capitole ce contin fisiere tip document MSWord si acolo ai tot ce vrei pentru masina ta. Manualul cuprinde toate motorizarile, inclusiv cea Isuzu 1.7TDS.
Cauta la sectiunea manuale, sigur exista un link-ceva sa-l descarci din Internet.
Ca sa iti faci rapid o ideie cam ce cuprinde manualul, eventual chiar sa-l citesti complet daca ai timp uita-te aici.
Cauta la sectiunea manuale, sigur exista un link-ceva sa-l descarci din Internet.
Ca sa iti faci rapid o ideie cam ce cuprinde manualul, eventual chiar sa-l citesti complet daca ai timp uita-te aici.
- CCraciun233
- *
- 1 mesaje
- din 17 Nov 2022
CCraciun233
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2022
- Mesaj Privat
Buna ziua mã puteți ajuta și pe mine .am un Opel Zafira 19 120 cp din 2006 și am probleme la pornire când e frig afara pornește foarte greu am schimbat buji specific cã îmi stã spira la buji 3secunde aprinsã am schimbat și senzorul de temperatura dar aceleași simptome .specific daca ii scot mufa la senzorul de temperatura rãmâne spira aprinsã mai mult și pornește normal .Nu știu ce sã îi mai fac mã poate ajuta și pe mine cineva?
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Din cate stiu eu, problema este cu "dichis" la aceste motoare, foarte asemanatoare cu problema "HotStart" de la gama VAG, doar ca aici se aplica invers, adica la motor rece.
Uneori s-a rezolvat:
- cu bujii de calitate;
- inlocuire acumulator si/sau electromotor;
- rezolvarea contactelor imperfecte pe partea de acumulator - electromotor;
- senzor temperatura original;
- chiar si modificare in soft, pentru diagrama temperatura / timp alimentare bujii.
Personal, nu as exclude nici o eventuala problema de compresie.
Mai exista si o "pacalire" a timpului de alimentare a bujiilor, dar aici deja vorbim de "improvizatii".
Uneori s-a rezolvat:
- cu bujii de calitate;
- inlocuire acumulator si/sau electromotor;
- rezolvarea contactelor imperfecte pe partea de acumulator - electromotor;
- senzor temperatura original;
- chiar si modificare in soft, pentru diagrama temperatura / timp alimentare bujii.
Personal, nu as exclude nici o eventuala problema de compresie.
Mai exista si o "pacalire" a timpului de alimentare a bujiilor, dar aici deja vorbim de "improvizatii".