Valyentyn
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2012
- Mesaj Privat
Salut si La Multi Ani!
In ultimele zile am tot cautat solutii si nici chiar aici nu am gasit ceva clar. O sa povestesc mai mult sa fie clar de la inceput.
Masina este adusa in tara in 2001 si are un singur proprietar, femeie. Am cumparat-o de 3 saptamani.
Problema principala e pornirea foarte dificila odata cu scaderea temperaturii. La -17 grade a fost nevoie de 6 chei de cate o secunda.
Daca a pornit merge fara intreruperi. daca e motorul cald porneste instant. Relantiul are 2 secunde de mers normal si in a 3-a tremura usor.
Bateria pare sa fie buna, am 10.5--11V la pornirea cu motorul rece. "2 grade"
Furtumul de aer si cel subtire care merge in paralel "vacuum cred" erau rupte. nu stiu cat praf a tras spre motor si ce ar trebui sa curat. ce inseamna daca a tras praf?
Ca si tinuta de drum si compresie, daca urc o rampa de 10% cu a 4-a la 60Km/H nu am probleme. pot sa accelerez si sa trec de pragul asta fara sa tremure. Are vre-o legatura cu compresia? e un semn bun?
Sfaturi si teste pentru a depista eventuale probleme sunt bine venite. As vrea sa fac cat mai multe acasa.
In ultimele zile am tot cautat solutii si nici chiar aici nu am gasit ceva clar. O sa povestesc mai mult sa fie clar de la inceput.
Masina este adusa in tara in 2001 si are un singur proprietar, femeie. Am cumparat-o de 3 saptamani.
Problema principala e pornirea foarte dificila odata cu scaderea temperaturii. La -17 grade a fost nevoie de 6 chei de cate o secunda.
Daca a pornit merge fara intreruperi. daca e motorul cald porneste instant. Relantiul are 2 secunde de mers normal si in a 3-a tremura usor.
Bateria pare sa fie buna, am 10.5--11V la pornirea cu motorul rece. "2 grade"
Furtumul de aer si cel subtire care merge in paralel "vacuum cred" erau rupte. nu stiu cat praf a tras spre motor si ce ar trebui sa curat. ce inseamna daca a tras praf?
Ca si tinuta de drum si compresie, daca urc o rampa de 10% cu a 4-a la 60Km/H nu am probleme. pot sa accelerez si sa trec de pragul asta fara sa tremure. Are vre-o legatura cu compresia? e un semn bun?
Sfaturi si teste pentru a depista eventuale probleme sunt bine venite. As vrea sa fac cat mai multe acasa.
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Valyentyn
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2012
- Mesaj Privat
- Daniel2772
- **
- 61 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Zafira 2001 z16xe
- Buzau
Daniel2772
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
Salut
Fa un test bateriei, si nu de voltaj ci de amperaj. Daca nu are cel putin 600 A (AN) adica la pornire, nici masina nu va porni. Acele furtune de care vorbeai sun furtune de aspiratie a gazelor din capacul culbutorilor. Cel gros l-ai depistat usor si bine, cel subtire nu e vacum, e tot aspiratie si merge jos sub injector. Tevuta pe care intra are intr-adevar legatura cu ralantiul si cu pornirea.
Fa un test bateriei, si nu de voltaj ci de amperaj. Daca nu are cel putin 600 A (AN) adica la pornire, nici masina nu va porni. Acele furtune de care vorbeai sun furtune de aspiratie a gazelor din capacul culbutorilor. Cel gros l-ai depistat usor si bine, cel subtire nu e vacum, e tot aspiratie si merge jos sub injector. Tevuta pe care intra are intr-adevar legatura cu ralantiul si cu pornirea.
- lungumarian89
- **
- 61 mesaje
- din 06 Dec 2010
- Tigra 1997 x14xe
- Vrancea
lungumarian89
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Vrancea
- Masina: Tigra 1997 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
Valyentyn
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2012
- Mesaj Privat
O sa incerc sa il repar. Eu am inteles ca acel furtun ajuta consumul si elimina un anume efect pentru ca iarna amesteca aer rece din exterior cu aer cald tras de undeva de prin preajma motorului. La mine partea ce ajunge la supapa din filtrul de aer e in regula, dar la capatul celalalt e rupt. Anumiti "cunoscatori" au spus ca e de vacum
Referitor la amperaj nu am un aparat de masura cu asa capacitate dar o sa incerc sa gasesc ceva. Nu ma asteptam sa aud de 600A. Valoarea e imensa pentru un electromotor.
o sa caut si acel senzor sa vad ce e cu el dar cand am schimbat termostatul nu am vazut nimic care sa semene cu un senzor. termostatul e in spatele distributiei.
Referitor la amperaj nu am un aparat de masura cu asa capacitate dar o sa incerc sa gasesc ceva. Nu ma asteptam sa aud de 600A. Valoarea e imensa pentru un electromotor.
o sa caut si acel senzor sa vad ce e cu el dar cand am schimbat termostatul nu am vazut nimic care sa semene cu un senzor. termostatul e in spatele distributiei.
- lungumarian89
- **
- 61 mesaje
- din 06 Dec 2010
- Tigra 1997 x14xe
- Vrancea
lungumarian89
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Vrancea
- Masina: Tigra 1997 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Daniel2772
- **
- 61 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Zafira 2001 z16xe
- Buzau
Daniel2772
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
Test de baterie poti face la un service care are un tester sau la un magazin unde se vand si se fac si garantii pentru baterii. Daca aveai probleme cu senzorul de temperatura apa, in gen mufa scoasa, contact imperfect, dupa pornire motorul ar fi fost turat, deoarece, ecu, e programat ca in cazul in care nu are informatii despre temperatura apei, sa comsidere motor fierbinte si atunci il tine turat, si apropo, porneste si electroventilatorul ca sa-i faca racire.
Sfatul meu: incearca sa imprumuti de la vreun amic, o baterie buna si porneste motorul dimineata sa vezi ce se intampla.
Sfatul meu: incearca sa imprumuti de la vreun amic, o baterie buna si porneste motorul dimineata sa vezi ce se intampla.
exodum
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1992 16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2013
- Mesaj Privat
am si eu o nelamurire....merge buburuza unsa , dar la rece constat ca invarte de 5-6 ori chiar mai mult pana sa o ia, de e cald motorul o ia la sfert. motorul e benzinar c16nz .bujiile sunt bosh wr7dc+ cu yttrium....am avut probleme cu oxizii pe bobina de inductie..... am curatat. la rece tot la fel ivarte aiurea
Valyentyn
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2012
- Mesaj Privat
Salut. Inca nu am rezolvat problema in totalitatea dar am aflat care ar fi. pornirea grea poate fi datorata lipsei de benzina. dureaza un timp pana vine benzina la motor.
La temperaturi critice...-16 grade e de vina si o baterie slabita. am verificat iarna trecuta bateria si parea buna dar de buna ce era in toamna daca lasam 1 minut farurile aprinse fara motor abia daca mai misca.
Am de gand in primavara sa o desfac bucati si sa o reconditionez pentru ca am prins drag de ea. poate o sa scriu un document cu de toate si o sa il postez.
La temperaturi critice...-16 grade e de vina si o baterie slabita. am verificat iarna trecuta bateria si parea buna dar de buna ce era in toamna daca lasam 1 minut farurile aprinse fara motor abia daca mai misca.
Am de gand in primavara sa o desfac bucati si sa o reconditionez pentru ca am prins drag de ea. poate o sa scriu un document cu de toate si o sa il postez.