Geo89- Suspendat
- 621 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Braila
Geo89- Mesaje scrise: 621
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
Salutare dragi colegi.Azi am cumparat o vectra b2 din 2001,y20dth de la Bucuresti.Am facut probe,tragea super bine motorul dar galopa la relanti si cam toti martorii din bord se aprindeau la relanti cand galopa.Am vazut o usoara oscilatie si a luminilor cand o turam.Nu asta este problema.Dupa ce am facut actele,am plecat catre Braila,masina mergea frumos,totul normal.Dupa vreo 50 de km ,nu a mai dat caldura,apa a inceput usor sa creasca si s-a dus pana la 100 de grade,fara a se aprinde vreun bec.In timpul asta mergeam cu a 5 la 80km/h si am i-am dat-o pe a 4 sa o calc.Masina nu a vrut sa traga deloc apoi am lasat-o pe liber,s-a turat singura la 5000 rpm,a scos mult fum in spate,am oprit-o dar nu vroia sa se opreasca,si am bagat-o iar in treapta a 5 si i-am dat brusc drumul la ambreiaj.M-am dat jos am verificat compartimentul motor si apa parca bolborosea dar cand am desfcaut capacul de la vasul de expansiune nu avea presiune,apoi am vazut ca curge apa undeva pe la fulie,dar nu stiu sigur de unde.Am completat cu antigel si i-am dat cheie,dar motorul nu a vrut nici in ruptul capului sa porneasca,se pune in nas cand dau la automat.Sa fie arsa garnitura de chiuloasa sau care ar fi cauzele.Nu am nici un bec aprins la bord.Maine ma apuc de desfacut si va tin la curent!Stima!
Ultima modificare făcută de Geo89 la Vin 28 Dec, 2012 9:31 am
Ultima modificare făcută de Geo89 la Vin 28 Dec, 2012 9:31 am
Geo89- Suspendat
- 621 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Braila
Geo89- Mesaje scrise: 621
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
Am reusit acum sa o pornesc,a pornit destul de greu si a scos mult fum la pornire.Mersul era neregulat iar cum am apasat acceleratia s-a turat iar la 5000 si am sucit de cheie sa o opresc si nu se opreste.Am oprito tot in treapta a 5.Am incercat iar sa o pornesc si nu mai vrea.Am gasit urmatoarele erori,n decurs de cateva citiri si stergeri:Numãrul codurilor: 2
P1660 - Ventil de decuplare combustibil - semnal prea mare
(0B) - Nu este prezent
P1635 - Circuit preâncãlzire - defect general
(0A) - Nu este prezent
Asta a fost la prima diagnoza
Numãrul codurilor: 3
P0725 - Semnal de intrare senzor turaþie motor - nu este în domeniu(supraturat)
(0E) - Nu este prezent
P1651 - Pompã de injecþie - defect de funcþionare CAN
(0A) - Nu este prezent
P1635 - Circuit preâncãlzire - defect general
(0A) - Nu este prezent
Asta a fost la a doua diagnoza.
Eu inteleg urmatoarele:1.defect pe circuitul bujiilor incandescente,cu toate ca bujiile cupleaza(posibil arsa vreuna)
2.Se tureaza singura datorita senzorului de pe volanta
3.nu porneste si oscileaza turatia motorului din cauza pompei de injectie.
Ma insel cu ceva sau am dreptate?
P1660 - Ventil de decuplare combustibil - semnal prea mare
(0B) - Nu este prezent
P1635 - Circuit preâncãlzire - defect general
(0A) - Nu este prezent
Asta a fost la prima diagnoza
Numãrul codurilor: 3
P0725 - Semnal de intrare senzor turaþie motor - nu este în domeniu(supraturat)
(0E) - Nu este prezent
P1651 - Pompã de injecþie - defect de funcþionare CAN
(0A) - Nu este prezent
P1635 - Circuit preâncãlzire - defect general
(0A) - Nu este prezent
Asta a fost la a doua diagnoza.
Eu inteleg urmatoarele:1.defect pe circuitul bujiilor incandescente,cu toate ca bujiile cupleaza(posibil arsa vreuna)
2.Se tureaza singura datorita senzorului de pe volanta
3.nu porneste si oscileaza turatia motorului din cauza pompei de injectie.
Ma insel cu ceva sau am dreptate?
- Drogas
- ****
- 1,260 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,260
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
Geo89- Suspendat
- 621 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Braila
Geo89- Mesaje scrise: 621
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
Eu am piese de schimb,ca mai am o vectra,numai ca aia este x20dth,dar se potrivesc majoritatea pieselor.Si din cauza turbinei sa nu mai porneasca?Precizez ca tragea extrem de bine,chiar mai bine ca a mea pana a aparut problema asta,si a facut asa din mers.Senzorul de turatie,poate fi si el?Nu stiu cu ce sa incep,ca din erorile date si ce am citit,unii zic pompa de injectie,altii senzorul d turatie si tot asa.Stima
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
Geo89- Suspendat
- 621 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Braila
Geo89- Mesaje scrise: 621
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
Aseara dupa ce am ajuns acasa,am reusit sa o pornesc,a scos mult fum la pornire,dar dupa aia a nu a mai scos,mergea la relanti,dar galopa,si cum am incercat sa o turez s-a turat la maxim.Am veirficat uleiul de cum am ajuns acasa,este la nivel ba chiar mai mult,nu este nici negru.Se potriveste turbina de la x20dth la y20dth?Cum se inlocuieste?Stima!
- Drogas
- ****
- 1,260 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,260
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
desfa colerele de dupa debitmetru si vezi ca se vede rotorul turbinei si axul ei, desfa intai acolo si vezi daca ai joc teoretic trebuie sa ai joc mare sau sa nu mai fie nimic acolo, piesele respective e posibil sa fie rupte si plecate pe admisie in intercooler cel mai probabil sau blocate pe traseu
Ca sa schimbi turbina te sfatuiesc sa o desfaci cu tot cu flansa ei spre galeria de admisie si electrovalva wastegate, intr-un ansamblu mai mare de piese, te vei chinui mai usor asa... parerea mea.
X20DTH si Y 20DTH sunt identice diferea doar catalizatoarele din ce stiu eu
PS In orice caz e de notat ca ar fi o premiera in ceea ce priveste turbina la Y20DTh care se zice ca ar fi destul de fiabila.
Ca sa schimbi turbina te sfatuiesc sa o desfaci cu tot cu flansa ei spre galeria de admisie si electrovalva wastegate, intr-un ansamblu mai mare de piese, te vei chinui mai usor asa... parerea mea.
X20DTH si Y 20DTH sunt identice diferea doar catalizatoarele din ce stiu eu
PS In orice caz e de notat ca ar fi o premiera in ceea ce priveste turbina la Y20DTh care se zice ca ar fi destul de fiabila.
- adrian terinte
- ****
- 1,216 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,216
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
Poti verifica si desfacand furtunul care intra la valva EGR,daca ai ulei mult acolo e clar ca s-a dus turbina.
Turbina se demonteaza cum a zis colegul in ansamblu mai mare.
se desface patul de cabluri al bujiilor, aparatoarea de pe turbina, desfaci cotul care pleaca de pe turbina in teava de evacuare- ai acolo suruburi cu cap torx care sunt destul de stranse si ruginite.daca nu ai chei bune o sa le desfaci destul de greu cu dalta.Apoi desfaci piulitele de 10 care tin galeria pe chiuloasa, acestea se desfac usor deoarece sunt cuprate si nu sunt stranse tare,dar nici nu se vor strange ff tare,asa la simtul mainii.
Sub turbina mai ai o platbanda de sustinere,e destul de greu de pus inapoi si mai trebuie sa desfaci alimentarea de ulei si evacuarea uleiului (sub turbina mai e o teava)
In ultima poza se vede desfacut cotul de turbina.
P.S La ce bani ai luat masina?Daca a fost sub 3000 nu te-ai gandit ca e pregatita de maritat?daca ai vazut ca nu merge bine la ralanti nu trebuia sa o iei chiar daca tragea bine.Sigur mersul neregulat nu e de la turbina.Macar mai ai un motor si poti schimba piesele usor nu trebuie sa mai dai banii sau sa te rogi de altcineva.
Bafta si sa ne ti la curent
Turbina se demonteaza cum a zis colegul in ansamblu mai mare.
se desface patul de cabluri al bujiilor, aparatoarea de pe turbina, desfaci cotul care pleaca de pe turbina in teava de evacuare- ai acolo suruburi cu cap torx care sunt destul de stranse si ruginite.daca nu ai chei bune o sa le desfaci destul de greu cu dalta.Apoi desfaci piulitele de 10 care tin galeria pe chiuloasa, acestea se desfac usor deoarece sunt cuprate si nu sunt stranse tare,dar nici nu se vor strange ff tare,asa la simtul mainii.
Sub turbina mai ai o platbanda de sustinere,e destul de greu de pus inapoi si mai trebuie sa desfaci alimentarea de ulei si evacuarea uleiului (sub turbina mai e o teava)
In ultima poza se vede desfacut cotul de turbina.
P.S La ce bani ai luat masina?Daca a fost sub 3000 nu te-ai gandit ca e pregatita de maritat?daca ai vazut ca nu merge bine la ralanti nu trebuia sa o iei chiar daca tragea bine.Sigur mersul neregulat nu e de la turbina.Macar mai ai un motor si poti schimba piesele usor nu trebuie sa mai dai banii sau sa te rogi de altcineva.
Bafta si sa ne ti la curent
Geo89- Suspendat
- 621 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Braila
Geo89- Mesaje scrise: 621
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
Pe masina am dat 1800 si tocmai de aceea am si luat-o ca mai am una la fel,numai ca nu am acte.Motorina baga,ca am verificat pe injectoare.Turbina nu fluiera nu facea nici un zgomot,si nici cand s-a oprit nu a facut nici un zgomot.Acum nu vrea deloc sa porneasca.Sa schimb intai senzorul de turatie motor?
- adrian terinte
- ****
- 1,216 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,216
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
Schimba senzorul de turatie si verifica daca ai ulei pe admisie.
Oricum ceva nu e clar cu turarea la 5000, ai autoaprindere si mai mult ca sigur de la ulei.
De obicei cand se duce un vreun senzor vrem sa se tureze la 5000 dar nu depaseste 3000.
Daca ai zis ca bolborosea apa in borcan, s-ar putea sa ai garnitura de chiuloasa arsa si daca nu face compresie nu va mai porni veci sau daca ai compresie slaba iti porneste doar la temp mai ridicate.Pune masina in viteza 1 si incearca sa o impingi singur si vezi daca reusesti sa dai motorul peste cap, daca reusesti destul de usor e clar ca nu mai ai compresie.Poti incerca acelasi lucru si la masina cealalta si sa compari.
Eu zic sa pui mai multa atentie aici la chiuloasa.
Oricum ceva nu e clar cu turarea la 5000, ai autoaprindere si mai mult ca sigur de la ulei.
De obicei cand se duce un vreun senzor vrem sa se tureze la 5000 dar nu depaseste 3000.
Daca ai zis ca bolborosea apa in borcan, s-ar putea sa ai garnitura de chiuloasa arsa si daca nu face compresie nu va mai porni veci sau daca ai compresie slaba iti porneste doar la temp mai ridicate.Pune masina in viteza 1 si incearca sa o impingi singur si vezi daca reusesti sa dai motorul peste cap, daca reusesti destul de usor e clar ca nu mai ai compresie.Poti incerca acelasi lucru si la masina cealalta si sa compari.
Eu zic sa pui mai multa atentie aici la chiuloasa.
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
eu zic sa nu demontezi nimic in prima faza, scoate furtunul care vine din turbina si intra in admisie apoi porneste masina. Joaca-te cu motorul in turatii si daca nu se mai tureaza la 5000 (vezi si ce vine pe furtun) inseamna ca e clar, o problema la turbina. Lasa deocamdata senzorii la locul lor pentru ca altfel risti sa le incurci pe toate si sa nu mai stii de la ce e problema
Geo89- Suspendat
- 621 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Braila
Geo89- Mesaje scrise: 621
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
Am reusit sa o pornesc dupa turarea la 5000.Problema erau 3 bujii incandescente arse.Dupa inlocuire a pornit la sfert!Am schimbat si furtunul gros care intra in radiator si la vasul de expansiune.Am completat cu apa si a mers.S-a ridicat apa,am dat drumul la clima,si nu baga caldura.De odata a scazut brusc apa din borcan si am completat.Apoi am inceput sa bage caldura.La relanti nu baga caldura ca in turatie.Am facut cateva ture pe distante scurte,a mers fara nici o problema,porneste bine,trage bine pana cand am iesit la un drum mai lung.Apa a inceput sa urce,nu mai baga caldura,si a aparut aceeasi simptoma cu turatul la 5000 rpm,dar am sprituit-o si si-a revenit turatia.Ventilatorul nu a pornit atunci,cu toate ca apa era deja la 100.Am desfacut capacul la vasul expansiune si a dat pe afara,apoi temperatura a inceput sa scada si a pornit si ventilatorul.Acum am ajuns acasa,am pus apa,dar nu mai vrea sa bage caldura.Nu se vede abur la toba.Ce sa fie?
ps.am observat o diferenta de temperatura pe care o arata pe bord si ce imi da testerul.Pe ceas am 92 grade iar pe tester am 106.Apa bolborosea in borcan la 106 grade pe tester.Garnitura de chiuloasa cred ca este!
Am turat-o un pic acum pana la 5000 rpm,si motorul s-a oprit din mers.Acum cand ii dau la automat parca se pune in nas.Sa fie garnitura arsa si sa bage apa in capul pistoanelor sa nu mai pornesca?
ps.am observat o diferenta de temperatura pe care o arata pe bord si ce imi da testerul.Pe ceas am 92 grade iar pe tester am 106.Apa bolborosea in borcan la 106 grade pe tester.Garnitura de chiuloasa cred ca este!
Am turat-o un pic acum pana la 5000 rpm,si motorul s-a oprit din mers.Acum cand ii dau la automat parca se pune in nas.Sa fie garnitura arsa si sa bage apa in capul pistoanelor sa nu mai pornesca?
Geo89- Suspendat
- 621 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Braila
Geo89- Mesaje scrise: 621
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
Motorul se pune in nas datorita pompei de apa.Am constatat asta deoarece dupa ce ma chinui sa o pornesc huruie si scartatie,iar apa urca foarte rapid,semn ca nu este deloc plimbata,si nici caldura nu baga.Posibil sa fie si garnitura de chiuloasa arsa din cauza pompei.Stie cineva principiul de functionare si caracteristicile pompei de apa la acest motor?
Geo89- Suspendat
- 621 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Braila
Geo89- Mesaje scrise: 621
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
XEP- Suspendat
- 204 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Buzau
XEP- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat
Verifica turbina ...
Ai aerisit-o dupa ce ai pus apa pana la semn ? Cand deschide termostatul iti mai intra 1 L de antigel iar daca aveai si caloriferul inchis inca 0-5 L.
Vezi daca circula apa in vasul de expansiune iar daca vin si bule logic ca garnitura sau chiulasa este dusa.
Scoate mufa de la crankshaft si vezi daca se mai tureaza ...
Ai aerisit-o dupa ce ai pus apa pana la semn ? Cand deschide termostatul iti mai intra 1 L de antigel iar daca aveai si caloriferul inchis inca 0-5 L.
Vezi daca circula apa in vasul de expansiune iar daca vin si bule logic ca garnitura sau chiulasa este dusa.
Scoate mufa de la crankshaft si vezi daca se mai tureaza ...
Geo89- Suspendat
- 621 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Braila
Geo89- Mesaje scrise: 621
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat