- S.Andrei
- OP
- 200 mesaje
- din 27 Mai 2008
- Astra 2002 y17td
- Hunedoara
S.Andrei
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 y17td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Azi am intalnit o problema ciudata...de care nu am mai auzit. Este in legatura cu sistemul de franare. Pedala este moale insa in urmatoarele conditii: merg constant, fara sa folosesc frana. La prima apasare pedala este foarte moale, frana prinde undeva la capat,si acolo destul de violent. Daca folosesc frana in urmatorii km(1-2-3) frana este tare, si prinde bine si de sus. Daca nu o folosesc pentru o perioada mai lunga, iarasi devine moale si povestea se repeta?
A mai intalnit cineva astfel de probleme ? Maine voi merge cu ea in service, pentru ca nu vreau sa circul cu ea asa, insa sa stiu cam la ce sa ma astept...
Va multumesc.
Azi am intalnit o problema ciudata...de care nu am mai auzit. Este in legatura cu sistemul de franare. Pedala este moale insa in urmatoarele conditii: merg constant, fara sa folosesc frana. La prima apasare pedala este foarte moale, frana prinde undeva la capat,si acolo destul de violent. Daca folosesc frana in urmatorii km(1-2-3) frana este tare, si prinde bine si de sus. Daca nu o folosesc pentru o perioada mai lunga, iarasi devine moale si povestea se repeta?
A mai intalnit cineva astfel de probleme ? Maine voi merge cu ea in service, pentru ca nu vreau sa circul cu ea asa, insa sa stiu cam la ce sa ma astept...
Va multumesc.
- cangri
- *******
- 5,411 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,411
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- S.Andrei
- OP
- 200 mesaje
- din 27 Mai 2008
- Astra 2002 y17td
- Hunedoara
S.Andrei
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 y17td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2008
- Mesaj Privat
- S.Andrei
- OP
- 200 mesaje
- din 27 Mai 2008
- Astra 2002 y17td
- Hunedoara
S.Andrei
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 y17td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2008
- Mesaj Privat
Azi dimineata cand am mers sa duc masina in service, surpriza, frana functiona perfect. Am ales totusi sa merg si sa incerc sa rezolv problema pentru a nu se repeta. Am fost la un service unde trebuia sa astept, dar am vorbit cu un mecanic si el mi-a zis, ca dupa ce isi termina treaba, trebuie sa verifice daca imi curge lichid de frana pe undeva. I-am spus ca nu pot astepta si am plecat. In tot drumul( cam 100 km) cat am mers cu frana asa, nu a scazut deloc nivelul lichidului de frana din "borcan" deci am zis ca nu poate fi asta problema. Am fost la alt service, unde mi-au verificat lichidul de frana si mi-au propus schimbarea lui. L-am schimbat si am facut un test cam 30 km, frana s-a comportat foarte bine.
Urmeaza un nou test cand voi face un drum de peste 200km, deoarece problema a aparut dupa aproximativ 150 km de condus. Cineva mi-a spus ca e posibil sa fi fost din cauza ca lichidul de frana nu mai e bun, iar prin incalzirea lui, a aparut acest efect ( problema mea ).
Am sa revin dupa acest test.
Urmeaza un nou test cand voi face un drum de peste 200km, deoarece problema a aparut dupa aproximativ 150 km de condus. Cineva mi-a spus ca e posibil sa fi fost din cauza ca lichidul de frana nu mai e bun, iar prin incalzirea lui, a aparut acest efect ( problema mea ).
Am sa revin dupa acest test.
- ionelpetru
- *
- 2 mesaje
- din 16 Dec 2012
- Astra 1992
- Alba
ionelpetru
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2012
- Mesaj Privat
- S.Andrei
- OP
- 200 mesaje
- din 27 Mai 2008
- Astra 2002 y17td
- Hunedoara
S.Andrei
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 y17td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2008
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
am si eu o problema asemanatoare cu sistemul de franare, am schimbat ferodourile si cand am reglat sabotii am facut asa cum scrie la carte adica sa se auda frecand feroudoul fara ca roata a fi infranata, dar atunci spatele nu mai prindea deloc iar frana de servici prindea aproape de podea si cand prindea intra absul direct, acum ca am am pus sabotii sa frece mai tare pedala de frana prinde cand sus si este tare fie prinde pe la mijloc jos si este moale, dar nu inteleg ce legatura au sabotii spate cu frana pe fata, nu ar trebui ca frana pe fata sa prinda de la inceputul cursei chiar daca frana pe spate este slabita? am schimbat lichidul de frana azi toamna folosind acel aparat
P.S: daca stau pe loc si calc frana cu motorul pornit aceasta se duce in fund incetul cu incetul este normal?
P.S: daca stau pe loc si calc frana cu motorul pornit aceasta se duce in fund incetul cu incetul este normal?
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
@horaa ...nu ma stiu eu prea mult cu motorizarea diesel ( deocamdata) dar in rest mi-am mai prins si eu manutzele la una-alta .... Cind pedala de frana coboara lin la apasare constanta SAU in trepte la apasare repetata usoara este simptomul clasic de uzura a garniturilor din pompa de frana si/sau a cilindrului unde isi au acestea cursa. Asta bine-inteles daca orice alte cauze de defectiuni ale sistemului de franare sint scoase din discutie. Unii se rezuma la doar a schimba garniturile pompei dar de cele mai multe ori e afectat si interiorul pompei asa ca prea multe nu se rezolva , lichidul reusind sa se strecoare printre garnituri si peretele pompei. Partea proasta e ca problema se agraveaza in timp pana la pierderea totala a eficientii franarii.
In alta ordine de idei cursa pedalei de frana nu e impartita in doua - fata/spate - sau chiar daca ramane oarecum aceasta impresie logica privind pistonasele din pompa , totusi cele 2 circuite (fata/spate) nu sint total independente. Deci la presiunea exercitata de sofer asupra lichidului de frana , acesta normal ca va cauta sa ,,scape,, de presiune in locurile unde va gasi jocuri de reglaj - gen saboti spate. Da , ai reglat bine sabotii , se lasa in pozitia in care la o rotire usoara a rotii manual , sa se auda usor frecarea lor .
In principiu , daca ferodourile spate sint bine reglati , pistonasele etrierelor culiseaza usor, inclusiv a celor fata , nu sint scurgeri de lichid sau aer pe instalatie , problema survine aproape in totalitate de la pompa de frana.
In mod normal o problema de joc prea mare la sabotii din spate ( uzura , defectarea autoreglabilului) se poate observa usor stand pe loc in relanti si tragand frana de mana cite un dinte verificand dupa fiecare click pedala cautand diferente . Dupa 1-3-5 dinti (depinde de jocul de reglaj al cablului) pedala de frana ar trebui ,,sa se intareasca,, semnificativ , semn ca jocul dintre ferodo si tambur e considerabil marit .
Uneori din criza de timp circulam cu frana de mana trasa 2 dinti doar ca sa am o pedala ,,satisfacatoare,, insa partea proasta e la schimbarea greutatii transportate ( bagaj , persoane) cind masina ,,se lasa,, si implicit tensiona mai tare cablul franei de mana , rezultand blocarea rotilor pe spate.
In alta ordine de idei cursa pedalei de frana nu e impartita in doua - fata/spate - sau chiar daca ramane oarecum aceasta impresie logica privind pistonasele din pompa , totusi cele 2 circuite (fata/spate) nu sint total independente. Deci la presiunea exercitata de sofer asupra lichidului de frana , acesta normal ca va cauta sa ,,scape,, de presiune in locurile unde va gasi jocuri de reglaj - gen saboti spate. Da , ai reglat bine sabotii , se lasa in pozitia in care la o rotire usoara a rotii manual , sa se auda usor frecarea lor .
In principiu , daca ferodourile spate sint bine reglati , pistonasele etrierelor culiseaza usor, inclusiv a celor fata , nu sint scurgeri de lichid sau aer pe instalatie , problema survine aproape in totalitate de la pompa de frana.
In mod normal o problema de joc prea mare la sabotii din spate ( uzura , defectarea autoreglabilului) se poate observa usor stand pe loc in relanti si tragand frana de mana cite un dinte verificand dupa fiecare click pedala cautand diferente . Dupa 1-3-5 dinti (depinde de jocul de reglaj al cablului) pedala de frana ar trebui ,,sa se intareasca,, semnificativ , semn ca jocul dintre ferodo si tambur e considerabil marit .
Uneori din criza de timp circulam cu frana de mana trasa 2 dinti doar ca sa am o pedala ,,satisfacatoare,, insa partea proasta e la schimbarea greutatii transportate ( bagaj , persoane) cind masina ,,se lasa,, si implicit tensiona mai tare cablul franei de mana , rezultand blocarea rotilor pe spate.
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Cu scuzele de rigoare , am o parere diferita despre lichidul de frana si schimbarea lui periodica, subiect ce s-a discutat mai sus ... Singurul rationament pentru care schimbarea lichidului e recomandata de orice producator la x ani sau km , e pentru faptul ca in acesta se acumuleaza reziduri , oxizi, micro-span si impuritati rezultate in urma frecariii diferitelor piese mobile aflate in sistemul de franare, reziduri ce afecteaza garniturile, conductele si toate cele redand lichidului o culoare cenusie spre negru.. Nu contest ca in timp probabil sint influentate si proprietatiile chimice ale lichidului dar in nici un caz atat de tare incat sa-ti joace feste cu pedala de frana !
Doar fiecare am avut macar o masina la viata noastra la care n-am umblat cu cartea tehnica si cu flaconul de lichid de frana proaspat in mana tot la 2 ani si totusi s-a incapatanat sa aiba frane !
Doar fiecare am avut macar o masina la viata noastra la care n-am umblat cu cartea tehnica si cu flaconul de lichid de frana proaspat in mana tot la 2 ani si totusi s-a incapatanat sa aiba frane !
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Cu motorul oprit servo nu mai lucreaza si ai nevoie de un efort considerabil mai mare pentru a egala lipsa lui, lucru ce te impiedica sa sesizezi fin ce se intampla. In cazul in care discutam , nu ai sa vezi nicaieri lichid de frana scurs pentru faptul ca lichidul reuseste sa se infiltreze printre peretel pompei si garnitura si sub impulsul presiunii exercitate la franare e silit sa urce in borcan inapoi .
Uzura asta apare in general de la oboseala materialului de cauciuc a garniturilor si de cele mai multe ori trece relativ neobservata . In timp insa , pistonasul pe care e montata garnitura ajunge sa frece in corpul pompei si chiar daca e realizat dintr-un material moale ( ceva compozit cu aluminiu, naiba stie) reuseste sa faca niste rizuri pe corpul acesteia stricanduse etanseitatea. Din aceasta cauza uneori e inutil sa schimbi doar garniturile. Se mai poate intampla in cazul folosirii unui lichid de frana deosebit de murdar si vechi, ca palaria garniturii sa prinda un mic corp strain ....dar asta ceva mai rar.
Chiar daca ai avea garnitura in mana , te-ai astepta sa o gasesti ciupita sau nenorocita ...insa de cele mai multe ori e doar ,,obosita,, ...adica si-a indeplinit norma de lucru si materialul si-a schimbat proprietatile elastice.
Uzura asta apare in general de la oboseala materialului de cauciuc a garniturilor si de cele mai multe ori trece relativ neobservata . In timp insa , pistonasul pe care e montata garnitura ajunge sa frece in corpul pompei si chiar daca e realizat dintr-un material moale ( ceva compozit cu aluminiu, naiba stie) reuseste sa faca niste rizuri pe corpul acesteia stricanduse etanseitatea. Din aceasta cauza uneori e inutil sa schimbi doar garniturile. Se mai poate intampla in cazul folosirii unui lichid de frana deosebit de murdar si vechi, ca palaria garniturii sa prinda un mic corp strain ....dar asta ceva mai rar.
Chiar daca ai avea garnitura in mana , te-ai astepta sa o gasesti ciupita sau nenorocita ...insa de cele mai multe ori e doar ,,obosita,, ...adica si-a indeplinit norma de lucru si materialul si-a schimbat proprietatile elastice.
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
am mai tras cu ochiul azi si pe la frane si am de urmatoarele: discul fata sofer prezinta 3 crapaturi micute de la butuc spre exterior, cablul de frana nu merge pe roata spate sofer, elementul de reglare frana tambur pasager spate merge in gol si imi departeaza sabotul de ferodou(poate din acest motiv e cand moale cand tare) , asta inseamna ca voi avea niste bani de cheltuit de revelion of of, cu ocazie asta voi schimba discurile, placutele, un element de reglaj, cablul de frana cel care merge inspre roti, garnituri/pompa frana, sa speram doar la garnituri
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Nu mi se par niste cheltuieli exagerate ...mai mult e cu desfacutul. Elementul de reglaj sabot in tambur nu poate fi o avere , mai cu seama daca incerci sa-l gasesti la dezmembrari. Personal , de vreo 2 ori am fost silit sa mi-l reconditionez singur ....comparat cu celalalt/incarcat putina sudura/rectificat din flex si pila pana la cotele aproximative - acum depinde ce s-a uzat. Si da , clar , distanta reglaj ferodo daca e variabila , normal ca si cursa pedalei de frana e variabila . Ca nu culiseaza cablu de frana de mana pe o roata spate nu e o asa mare tragedie ...... si il si poti lasa asa pina la primavara pt ca iarna nu e recomandata actionarea franei de mana existand pericolul inghetarii ei . Oricum cablu va trebui sa-l schimbi cu unul nou si sugestia mea ar fi bine ca inainte de montaj sa-i verifici lubrifierea. Daca pare cam uscat in zonele mansonate inainte de montaj da-i o vaselina mai de calitate.
Discurile fata in general au niste mici fisuri superficiale si asta e din cauza racirii bruste ....frane prelungite sau de intensitate mare urmate de trecerea prin balti . Daca sint insesizabile si consideri ca au o adancime superficiala , le poti lasa asa. Pentru cele mai pronuntate ar fi de preferat strunjirea discurilor pana la obtinerea unei suprafete compacte si continue insa asta doar daca iti permite grosimea lor. ( orice meserias batran ti le stunjeste la un atelier dotat cu strung pentru o bere ). Daca sint subtiate deja de uzura ar trebui inlocuite in viitorul cat mai apropiat.
Legat de garniturile de pompa , te poti interesa cine iti aduce sau unde gasesti ....daca gasesti ! Sa nu ajungi la final ca garnituri + manopera meserias demontat/ schimbat/montat pompa frana + lichid frana + telefoane , drumuri si bani , fac cit o pompa noua care ti-o schimbi singur. Si n-am pus la socoteala ca cilindrul pompei unde isi au cursa garniturile ar putea fi afectat de rugina, frecari sau impuritati.
Discurile fata in general au niste mici fisuri superficiale si asta e din cauza racirii bruste ....frane prelungite sau de intensitate mare urmate de trecerea prin balti . Daca sint insesizabile si consideri ca au o adancime superficiala , le poti lasa asa. Pentru cele mai pronuntate ar fi de preferat strunjirea discurilor pana la obtinerea unei suprafete compacte si continue insa asta doar daca iti permite grosimea lor. ( orice meserias batran ti le stunjeste la un atelier dotat cu strung pentru o bere ). Daca sint subtiate deja de uzura ar trebui inlocuite in viitorul cat mai apropiat.
Legat de garniturile de pompa , te poti interesa cine iti aduce sau unde gasesti ....daca gasesti ! Sa nu ajungi la final ca garnituri + manopera meserias demontat/ schimbat/montat pompa frana + lichid frana + telefoane , drumuri si bani , fac cit o pompa noua care ti-o schimbi singur. Si n-am pus la socoteala ca cilindrul pompei unde isi au cursa garniturile ar putea fi afectat de rugina, frecari sau impuritati.
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
Crapaturile de pe discuri nu sunt foarte adanci la ochiometru, dar oricum discurile trebuiesc schimbate din cauza uzurii pronuntate(este diferenta destul de mare intre disc si buza acestuia), iar cat despre acel reglaj de pe sabot, nu cred ca se poate rectifica deoarece dupa acea piulita vine o sarma ce intra intr-un canal si ar trebui sa aiba 2 iesiri ce intra in acel canal, dar una fiind rupta si tind sa cred ca in loc sa regleze sabotul il destrange.
Pentru pompa de frana ma voi interesa de garnituri sa vad diferenta de pret daca merita sa le schimb pe acelea sau toata pompa, iar cat despre manopera nefiind necesar un canal sau elevator, cu pompa ma descurc si singur.
Pentru pompa de frana ma voi interesa de garnituri sa vad diferenta de pret daca merita sa le schimb pe acelea sau toata pompa, iar cat despre manopera nefiind necesar un canal sau elevator, cu pompa ma descurc si singur.
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Atunci inlocuieste discurile , verifica si placutzele de frana si asigurate ca pistonasele etrierelor fata circula relativ usor. Pt asta , cu etrierul demontat de pe disc dar nedesfacut de la sistemul de franare , incearca sa impingi pistonasul mai adanc in lacasul lui. Teoretic , cu mana goala s-ar putea sa nu poti dar te poti ajuta in lipsa unei prese speciale de 2 inelare cotite gen 14-15 folosindule pe post de parghie pe ambele laturi ale pistonasului.
Rezolva problema fixarii sabotilor spate si asigurate si aici ca cilindrii receptori functioneaza usor.
Ai grija inainte de montajul final sa cureti orice urma de grasimi sau impuritati de pe suprafetele de frecare. Oricum , pentru inceput nu vei avea o mare eficienta a franarii chiar daca vei avea pedala ,,buna,, , cel putin in primii 50-100 km , pana cind placutele/ferodourile nu ,,fac cunostinta,, cum trebuie cu discurile noi sau din pricina repozitionarii.
....si abia dupa ce tot sistemul de franare pare ok , verifica din nou daca pedala coboara lin la apasare constanta , lasand pompa ca ultima problema de rezolvat.
Sa ai spor si inspiratie !
In general , problemele sistemului de franare apar in urma ori a supra-solicitarii , ori a inactivitatii lui. De aceea e recomandat sa nu folosim frana decat atunci cind e absolut nevoie , prioritar fiind reducerea din timp a vitezei luand lin piciorul de pe acceleratie si circuland in general ,,cuminti,, . Inactivitatea sistemului se lasa cu intepeniri a cilindrilor cauzate de depunerea oxizilor rezultati intre piesele de contact, locuri inguste unde se acumuleaza reziduri, oxizi si impuritati. De aceea e recomandat ca masinile care stationeaza perioade mai lungi macar o data la 4-6 zile sa ,,dezmortim,, masina in 2-3 km
Rezolva problema fixarii sabotilor spate si asigurate si aici ca cilindrii receptori functioneaza usor.
Ai grija inainte de montajul final sa cureti orice urma de grasimi sau impuritati de pe suprafetele de frecare. Oricum , pentru inceput nu vei avea o mare eficienta a franarii chiar daca vei avea pedala ,,buna,, , cel putin in primii 50-100 km , pana cind placutele/ferodourile nu ,,fac cunostinta,, cum trebuie cu discurile noi sau din pricina repozitionarii.
....si abia dupa ce tot sistemul de franare pare ok , verifica din nou daca pedala coboara lin la apasare constanta , lasand pompa ca ultima problema de rezolvat.
Sa ai spor si inspiratie !
In general , problemele sistemului de franare apar in urma ori a supra-solicitarii , ori a inactivitatii lui. De aceea e recomandat sa nu folosim frana decat atunci cind e absolut nevoie , prioritar fiind reducerea din timp a vitezei luand lin piciorul de pe acceleratie si circuland in general ,,cuminti,, . Inactivitatea sistemului se lasa cu intepeniri a cilindrilor cauzate de depunerea oxizilor rezultati intre piesele de contact, locuri inguste unde se acumuleaza reziduri, oxizi si impuritati. De aceea e recomandat ca masinile care stationeaza perioade mai lungi macar o data la 4-6 zile sa ,,dezmortim,, masina in 2-3 km
nelutzul40- Suspendat
- 1,014 mesaje
- din 24 Feb 2008
- Astra 2001 Y17DT
- Ialomita
nelutzul40- Mesaje scrise: 1,014
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2008
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
..multumesc ! ...ma straduiesc ..... Din pacate a trebuit sa invat din experiente proprii care stim ca se lasa cu cheltuieli aiurea si efort considerabil + nevasta care se uita chioras la tine pana am reusit sa fac niste reparatii aproape ca la carte. Si toate astea ca ma exasperau raspunsurile mecanicilor la intrebarea mea vis-a-vis de problemele aparute ...,,DE CE ? ,, ......pai pentru ca traim in Ro , pentru ca vremea , eclipsa , frunzele ....in fine , tot felul de explicatii sforaitoare lipsite de cea mai mica urma de logica plus sume de bani cerute total nejustificate.
Acum vreao 10 ani , am reusit sa stric 3 motoare de dacie pana am facut unu' stas ...dar satisfactia a fost pe masura !
In opelul meu diesel n-am inca curaj sa ma bag la motor ....ma rezum deocamdata sa citesc de pe forum experientele si sfaturile celor care s-au lovit de una-alta.
Acum vreao 10 ani , am reusit sa stric 3 motoare de dacie pana am facut unu' stas ...dar satisfactia a fost pe masura !
In opelul meu diesel n-am inca curaj sa ma bag la motor ....ma rezum deocamdata sa citesc de pe forum experientele si sfaturile celor care s-au lovit de una-alta.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
@horra - schimba repede discurile cu crapaturi ca e grav si ajungi prin copac sau mai rau intri in careva si nenorocesti familii.
@bh13ncu - stiai ca lichidul de frana este higroscopic? daca nu citeste despre asta si apoi vei vedea ca motivul principal pentru care se schimba la 2 ani acesta este nu ce ai scris tu... daca nu ma crezi atunci vorbeste si cu altii pe acest forum si prin reprezentantele Opel din tara dar mai ales cere parerea userului Dancuciureanu care este "taticul in mecanica" pe acest forum si te vei lamurii...
@bh13ncu - stiai ca lichidul de frana este higroscopic? daca nu citeste despre asta si apoi vei vedea ca motivul principal pentru care se schimba la 2 ani acesta este nu ce ai scris tu... daca nu ma crezi atunci vorbeste si cu altii pe acest forum si prin reprezentantele Opel din tara dar mai ales cere parerea userului Dancuciureanu care este "taticul in mecanica" pe acest forum si te vei lamurii...
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Stiam ca este hidroscopic si asta implica absorbtia de apa ...ceea ce duce in timp la coborarea punctului de fierbere a lichidului ...punct de fierbere ce poate fi atins uneori in cazul coborarilor prelungite cu piciorul inghetat pe pedala zeci de km !
Da , producatorul si-a luat toate masurile de precautie si a recomandat schimbarea lichidului la 2 ani ...asta ca sa fie sigur ca nici un tantalau nu va pati nimic chiar daca isi va suda piciorul de pedala coborand muntii !
Vorbind de hidroscopia lichidului, doar trec in revista ca circuitele de franare extrem de mici ale autoturismelor si care sint niste circuite semi-inchise, absorb o cantitate neglijabila de vapori de apa ... De fapt in timp se realizeaza un echilibru intra cantitatea de vapori de apa absorbita si cea pierduta prin evaporare dar oricum aici discutam de cantitati neglijabile.
Nu cred ca e corect sa consideram ca doar acesta e singurul motiv pentru care se recomanda schimbarea lichidului de frana ignorand total aspectele care le-am amintit si eu ( oxizi , micro-span, reziduri, etc )
In orice caz , ca si sofer daca te vei bizui pe punctul de fierbere al lichidului franand inconstient astfel incat sa te invarti in jurul acelui punct de fierbere , citeva grade Celsius plus/minus sa faca diferenta intre frane eficace/ineficace ... sugestia mea ar fi sa treci in dreapta si sa lasi pe altul.
Asta ca sa nu mai amintesc de faptul ca odata atins/depasit punctul de fierbere al lichidului ( fie el si unul de 4-5 ani sa zicem) garniturile cilindrului etrier s-au dus de mult dracului si asta chiar vorbind nu de lichid amestecat cu apa ci de apa pura care in jur la 100 grade clocoteste !
Si simt nevoia unei completari ....eu NU sint impotriva schimbarii lichidului la 2 ani periodic ! Chiar daca lichidul pare perfect curat dupa 2 ani , sigur are in el reziduri si urme de apa .....dar cunosc politica producatorilor care asa se simt ei acoperiti si dorm noaptea linistiti , facand recomandari din astea ce il pun pe ganduri pe bietul sofer prins cu 2 ani si 4 luni cu lichidul neschimbat.
Insa nu voi putea niciodata crede ca lichidul neschimbat la 2 ani , in regim normal de mers , iti poate juca feste cu pedala astfel incat azi sa-mi prinda pedala ,,pe covoras,, ..maine sa-si revina de la sine. Vorbim de autoturisme normale , conduse normal de niste oameni normali ! Da tata , daca iti echipezi masina pt raliu prin munti si vrei sa-i faci cu mana in viteza ingerului pazitor , acolo da , schimbati taica lichidul la 2 ani ca altfel vei avea surprize ! Producatorul insa nu stie ce ai tu de gand sa faci - sa-ti duci copiii la scoala dimineata cu opelul sau sa topesti discurile prin Carpati incercand sa scoti nu stiu ce timp bengos !
Personal , mai am un Ford Fiesta si un Matiz ....Matizul l-am achizitionat de nou si in toti cei 7 ani ce-i are si 220 mii km , nici macar odata n-am completat/schimbat lichidul de frana. S-a mentinut mereu la nivel , pare aproape curat , asa ca nu mi-am facut de lucru daca nu era cazul. Fordul l-am adus din Italia in 2008 si da, lichidul avea o culoare bizara .... gri-verzui , asa ca l-am schimbat .....si de atunci asa a ramas pana in ziua de azi. Si ambele masini circula zilnic minim 40 km.
Da , producatorul si-a luat toate masurile de precautie si a recomandat schimbarea lichidului la 2 ani ...asta ca sa fie sigur ca nici un tantalau nu va pati nimic chiar daca isi va suda piciorul de pedala coborand muntii !
Vorbind de hidroscopia lichidului, doar trec in revista ca circuitele de franare extrem de mici ale autoturismelor si care sint niste circuite semi-inchise, absorb o cantitate neglijabila de vapori de apa ... De fapt in timp se realizeaza un echilibru intra cantitatea de vapori de apa absorbita si cea pierduta prin evaporare dar oricum aici discutam de cantitati neglijabile.
Nu cred ca e corect sa consideram ca doar acesta e singurul motiv pentru care se recomanda schimbarea lichidului de frana ignorand total aspectele care le-am amintit si eu ( oxizi , micro-span, reziduri, etc )
In orice caz , ca si sofer daca te vei bizui pe punctul de fierbere al lichidului franand inconstient astfel incat sa te invarti in jurul acelui punct de fierbere , citeva grade Celsius plus/minus sa faca diferenta intre frane eficace/ineficace ... sugestia mea ar fi sa treci in dreapta si sa lasi pe altul.
Asta ca sa nu mai amintesc de faptul ca odata atins/depasit punctul de fierbere al lichidului ( fie el si unul de 4-5 ani sa zicem) garniturile cilindrului etrier s-au dus de mult dracului si asta chiar vorbind nu de lichid amestecat cu apa ci de apa pura care in jur la 100 grade clocoteste !
Si simt nevoia unei completari ....eu NU sint impotriva schimbarii lichidului la 2 ani periodic ! Chiar daca lichidul pare perfect curat dupa 2 ani , sigur are in el reziduri si urme de apa .....dar cunosc politica producatorilor care asa se simt ei acoperiti si dorm noaptea linistiti , facand recomandari din astea ce il pun pe ganduri pe bietul sofer prins cu 2 ani si 4 luni cu lichidul neschimbat.
Insa nu voi putea niciodata crede ca lichidul neschimbat la 2 ani , in regim normal de mers , iti poate juca feste cu pedala astfel incat azi sa-mi prinda pedala ,,pe covoras,, ..maine sa-si revina de la sine. Vorbim de autoturisme normale , conduse normal de niste oameni normali ! Da tata , daca iti echipezi masina pt raliu prin munti si vrei sa-i faci cu mana in viteza ingerului pazitor , acolo da , schimbati taica lichidul la 2 ani ca altfel vei avea surprize ! Producatorul insa nu stie ce ai tu de gand sa faci - sa-ti duci copiii la scoala dimineata cu opelul sau sa topesti discurile prin Carpati incercand sa scoti nu stiu ce timp bengos !
Personal , mai am un Ford Fiesta si un Matiz ....Matizul l-am achizitionat de nou si in toti cei 7 ani ce-i are si 220 mii km , nici macar odata n-am completat/schimbat lichidul de frana. S-a mentinut mereu la nivel , pare aproape curat , asa ca nu mi-am facut de lucru daca nu era cazul. Fordul l-am adus din Italia in 2008 si da, lichidul avea o culoare bizara .... gri-verzui , asa ca l-am schimbat .....si de atunci asa a ramas pana in ziua de azi. Si ambele masini circula zilnic minim 40 km.