- florin baltatescu
- **
- 411 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Astra 1996 X16XEL
- Neamt
florin baltatescu
- Mesaje scrise: 411
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,593 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,593
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,700 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,700
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
Va multumesc pentru sfaturi.
Motorul meu este x20xev si anexele acestuia cam ocupa destul de mult spatiu in campartimentul motor(bineinteles nu ca la un 2.2 l sau 2.5 l), dar este si loc pentru "ventilarea" acestuia. Capota este capitonata, dar nu am scut motor, deci ventilatia motorului ar fi destul de buna , zic eu. Toate acestea facand referire la temperatura ridicata din compartimentul motor, temperatura care ar fi cauzat evaporarea agentului din acumulator(una din cauze).
nicunicu, intradevar ca acum "mi-am adus" aminte, de aceea pe viitor nu v-oi mai neglija.
In alta ordine de idei nu imi ramane decat,...ca dupa montarea pe masina sa fac masuratorile de incarcare iar sa vad, daca atensiune mare de incarcare sau temperatura mare din compartimentul motor a dus la scaderea agentului din acumulator. Sau poate ambele, mai grav. 😊
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Electrolitul se gaseste la magazinele de piese auto la 6 lei lt. cu densitate de 1,28 cel putin teoretic. Bafta.
- florin baltatescu
- **
- 411 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Astra 1996 X16XEL
- Neamt
florin baltatescu
- Mesaje scrise: 411
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
ps. La una capsulata, fara intretinere, cum ii masor densitatea?
- UNHleaSHD
- ****
- 1,356 mesaje
- din 06 Jun 2010
- Astra 2002 Y20DTH
- Ilfov
UNHleaSHD
- Mesaje scrise: 1,356
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2010
- Mesaj Privat
Spadolini
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 1999 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2012
- Mesaj Privat
nu toata lumea stie ca electroni negativi sunt cei care se deplaseaza
un curent pleaca de la `-` si se deplaseaza la `+`dar conventional este invers
in anumite cazuri se gasesc masini care au + pe caroserie
sau de ce credeti ca anumite sisteme sau actuatori au comanda pe -
mult mai simplu sa gestionezi - decat +
o zi buna
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
ps. La una capsulata, fara intretinere, cum ii masor densitatea?
Spadolini
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 1999 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2012
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,700 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,700
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
Exact apa distilata am pus(pentru completare la nivel). Am cumparat un litru. Am demontat capacul superior(cel gri) si am completat in fiecare gaura la nivel.
Bateria nu a fost pusa pe redresor deloc pana acum. Poza este facuta astazi. Din ce am citit ar fi trebuit sa fie pusa din 6 in 6 luni sau nu este aceasta o regula?

Dupa redresare o sa o pun pe masina si o sa verific si daca borna "+" se incinge.
Bateria este LOT 2010. Nu am avut probleme cu ea pana acum.
Revin cu mesajele "restante"
Am montat azi acumulatorul pe masina. Temperatura afara de 9*C, ora 12.00AM.
-baterie stationata de mai bine de 2 ore -12.80v
-pornire -10,60v
-relantiu -14.52v
-relantiu la 80*C -14.27v
-relantiu la 92*C -14.15v
-relantiu cu ventilator radiator racire pornit -13.88v
-turata la 4000rot/min(fara consumatori) -13.93v
-relantiu cu consumatori(faza lunga-aeroterma treapta 5-casetofon) -13,16v
Acestea sunt valorile pas-cu-pas, timp de ridicare temperatura pana la 92*C(deschidere termostat si pornirea ventilator) 26minute.
O chestie ciudata este urmatorul fapt: de ce scade tensiunea de incarcare odata cu ridicarea temperaturii motorului?
Va multumesc.
Spadolini
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 1999 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2012
- Mesaj Privat
- Edwin
- *******
- 5,905 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,905
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
- englezu_gt
- *
- 24 mesaje
- din 20 Aug 2011
- Corsa 2001 Z12XE
- Ilfov
englezu_gt
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2011
- Mesaj Privat
- Drogas
- ****
- 1,253 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,253
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,700 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,700
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
La tine totul e perfect 😉
Multumesc Edwin . Nu-s genul care "sa faca crize" ca nu-i mai functioneaza masina din orice.
Dadea conflict cu ceea ce scrie in manual numai, "turata la 4000rot/min". La mine 13,93v , in manual altceva. ?

Acumulatorul intra in cea de-a treia iarna, nu am nici husa la ea. Multumesc tuturor pentru sfaturi.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- Edwin
- *******
- 5,905 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,905
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,700 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,700
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
-relantiu cu consumatori(faza lunga-aeroterma treapta 5-casetofon) -13,16v.
Am facut exact cum ai specificat in acest mesaj.
Cu un DT33C am masurat tensiunea direct la iesirea din alternator in felul urmator:
-alternator Delco Remy 100A cumparat de la un coleg de forum, nou, dar eu cred ca este "reciclat" desi arata ca nou totul.

-am pus firul "rosu" de la aparat de masura la clema 30 de pe alternator si firul "negru" direct pe carcasa metalica a alternatorului si au iesit urmatoarele valori

14.27v -tensiune masurata direct la alternator cu motor functionand la relanti
13.99v-14.02v -tensiune masurata direct la bornele acumulatorului cu motor functionand la relanti
Fac precizarea ca borna "+" este mai "incinsa"(are o temperatura mai ridicata decat minusul) decat borna "-"(care este aproape rece).
Acum astept sfaturile dumneavoastra despre masurile ce se impun a fi luate. Multumesc.
[b]Un moderator sa mute discutia in topic "Alternator" daca nu isi are rostul aici. Cu respect.[/b]
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat